Die hebben wij idd al tijden rvs.quote:Op donderdag 17 juli 2025 21:53 schreef Molo het volgende:
[..]
Drinkflessen
Die smerige muffe Doppers, helemaal klaar mee
Bakjes is Tupperware hier of aardewerk met aluminiumfolie/huishoudfolie erop of zakjes die ik daarna wegpleur want gemak
We zijn gelukkig voorbij de bekers met rietjes e.d. fase hierquote:Op donderdag 17 juli 2025 21:43 schreef Myraela het volgende:
[..]
Gebruik jij daar bekers van? Want ik zie wel veel bakjes en een fles hebben we ook. Maar bekers zijn toch vaak wel weer plastic.
POEDERquote:Op donderdag 17 juli 2025 21:55 schreef Molo het volgende:
[..]
We zijn gelukkig voorbij de bekers met rietjes e.d. fase hier
Ik kocht gewoon uiteindelijk iedere keer als dat ding ging meuren een nieuwe
Heb wel inmiddels eco vaatwasblokjes van de AH, die meuren veel minder erg en minder geuroverdracht
Wist tot nu net niet eens van het bestaan afquote:
Kan niet wachten tot glas gewoon kan.quote:Op donderdag 17 juli 2025 21:55 schreef Molo het volgende:
[..]
We zijn gelukkig voorbij de bekers met rietjes e.d. fase hier
Ik kocht gewoon uiteindelijk iedere keer als dat ding ging meuren een nieuwe
Heb wel inmiddels eco vaatwasblokjes van de AH, die meuren veel minder erg en minder geuroverdracht
Zit geen plasticlijm omheen en geen lijm in om het tot een blokje te persen.quote:Op donderdag 17 juli 2025 22:00 schreef Molo het volgende:
[..]
Wist tot nu net niet eens van het bestaan af
Hadden wij vroegah ook en die lekten volgens mij nooitquote:Op donderdag 17 juli 2025 22:03 schreef Tele6 het volgende:
Ik heb even aan m'n plastic Join The Pipe waterfles gesnuffeld, maar die ruikt niet naar vaatwasser. Ik heb de allergoedkoopste blokjes van AH en die ruiken volgens mij ook nauwelijks.
Die Join The Pipe flessen lekken wel vreselijk dus zou niet aanraden
Al heb ik dus nog steeds maar een matig reukvermogen sinds covid 1,5 jaar geleden. En juist "plastic" en "brand" ruik ik slecht. Dit in combinatie betekent te veel gesmolten plastic sinds covid
Plus de 'je hebt zelf ook klauwen dus pak het lekker zelf uit de kast'quote:Op donderdag 17 juli 2025 22:06 schreef Myraela het volgende:
[..]
Kan niet wachten tot glas gewoon kan.
Ah!quote:Op donderdag 17 juli 2025 22:06 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Zit geen plasticlijm omheen en geen lijm in om het tot een blokje te persen.
Wordt je machine minder snel ranzig.
Én het is goedkoper.
Jup. B en ik hebben sinds de kerst sowieso een maandelijks bezoek staan. We hebben een baby neefje in dezelfde stad als oma, dus doen nu telkens een dubbelbezoekquote:Op donderdag 17 juli 2025 21:53 schreef fietsie het volgende:
[..]
Hopelijk lukt t jou dan er voor je oma te zijn om te laten voelen dat ze met de knie straks ook nog mensen om zich heen heeft als ze weer mobieler is die blij zijn dat ze er is , aan je moeder kun je zo 1-2-3 niet snel iets meer veranderen, er zelf zijn heb je wel in de hand
Op kamp koffie krijgen in een met de hand afgewassen plastic beker waar de avond ervoor uiensoep in zatquote:Op donderdag 17 juli 2025 22:06 schreef Myraela het volgende:
Mijn schoonvader drinkt zijn melk overigens nog altijd uit een hele oude plastic beker van de IKEA. Ik heb dat nooit begrepen. Bij ons thuis was plastic echt iets voor kinderen. Bij hem hoort het gewoon bij melk.
Eet ie ook uit al 25 jaar bewaarde bakken van de afhaal-Chinees? Vind dat wel passend erbijquote:Op donderdag 17 juli 2025 22:06 schreef Myraela het volgende:
Mijn schoonvader drinkt zijn melk overigens nog altijd uit een hele oude plastic beker van de IKEA. Ik heb dat nooit begrepen. Bij ons thuis was plastic echt iets voor kinderen. Bij hem hoort het gewoon bij melk.
Ik heb sun maar dat is vooral omdat ik dat ken en ineens in grote aantallen kan bestellen. Denk dat Luckies DM goedkoper isquote:
Niemand verwacht dat en hoeft ook nietquote:Op donderdag 17 juli 2025 22:08 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Jup. B en ik hebben sinds de kerst sowieso een maandelijks bezoek staan. We hebben een baby neefje in dezelfde stad als oma, dus doen nu telkens een dubbelbezoek
Beide houden het geen volledige dag met ons uit dus ze krijgen allebei een dagdeel en is erg gezellig.
M'n tantes zijn echt 2-3-4 keer per week bij oma, maar dat red ik niet tenzij ik drastisch in andere dingen ga schrappen. Het is voor mij 2u enkele reis reizen, terwijl m'n tantes in dezelfde stad wonen.
Maar m'n tante verwacht ook niet van me dat ik alles doe wat m'n moeder eigenlijk zou moeten doen.
Kom niet zo vaak in Duitsland dus Sun is dan primaquote:Op donderdag 17 juli 2025 22:10 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik heb sun maar dat is vooral omdat ik dat ken en ineens in grote aantallen kan bestellen. Denk dat Luckies DM goedkoper is
Ik heb zijn bakjeskast opgeruimd, en ja, daar stonden de chinees bakjes ook tussen.quote:Op donderdag 17 juli 2025 22:09 schreef Molo het volgende:
[..]
Eet ie ook uit al 25 jaar bewaarde bakken van de afhaal-Chinees? Vind dat wel passend erbij![]()
Melk uit plastic klinkt idd echt als nope nope nope
Fijn dat jullie dit lukt , en volgens mij zijn oma's genetisch zo geprogrammeerd jouw frequentie te snappenquote:Op donderdag 17 juli 2025 22:08 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Jup. B en ik hebben sinds de kerst sowieso een maandelijks bezoek staan. We hebben een baby neefje in dezelfde stad als oma, dus doen nu telkens een dubbelbezoek
Beide houden het geen volledige dag met ons uit dus ze krijgen allebei een dagdeel en is erg gezellig.
M'n tantes zijn echt 2-3-4 keer per week bij oma, maar dat red ik niet tenzij ik drastisch in andere dingen ga schrappen. Het is voor mij 2u enkele reis reizen, terwijl m'n tantes in dezelfde stad wonen.
Maar m'n tante verwacht ook niet van me dat ik alles doe wat m'n moeder eigenlijk zou moeten doen.
Snurkzequote:Op donderdag 17 juli 2025 22:14 schreef Myraela het volgende:
Nou, bedankt voor de bakjes en plasticgeurtjes-praat.Ik ga slapen, toedels.
M'n andere tante heeft 15 jaar geleden haar grenzen aangegeven en heeft nu minimaal contact met m'n moeder. Alleen met oma's verjaardag zien die twee elkaar. Dus het kan wel. M'n tante heeft gezegd "ik wil niet op deze manier behandeld worden dus als je dat blijft doen dan spreken we elkaar niet meer". M'n moeder was van HOER!! Dus ze spreken elkaar niet meer.quote:Op donderdag 17 juli 2025 22:11 schreef Molo het volgende:
[..]
Niemand verwacht dat en hoeft ook niet
Je moeder zou eens duidelijk en op niveau grenzen aangegeven moeten worden. Tergend allemaal dit te lezen, maar goed, complexe systemen en al zo lang bestaand enzo dit dat
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |