abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218245646
Tupperware, heb laatst nog gezocht naar een kan die wij thuis altijd gebruikten. Was wel te koop (voor weinig), maar een kan water van 1,5 liter is toch wel heel veel. Ik drink het zeker wel op, maar schenken zou een waterballet veroorzaken.

Wat een gedoe @Sarabi Afgezien van wat je al doorgaf, je kan ook nog in een file komen, lekke band of zo. Dan ben je ook niet op de aangegeven tijd.
En net als bij @fietsie zomerverjaardagen zijn vaak rustig. Maar ik hou geen rekening met anderen, wanneer ik wat vier is men welkom maar ik ga niet aanpassen (deed ik vroeger wel :@ )

Prachtige foto @flipsen
We have far more in common than that which devides us..
pi_218246824
@Lucky_Strike nog bedankt voor je plasticlinks. Lekker heldere richtlijn.
Al mijn bakjes hebben een OK code, behalve de lelijke belegdingen van de Action waarvoor ik toch al een weggooiexcuus zocht.
En de klassieke oranje Tupperware van van Mrs V ... Daar heeft ze nog wat moeite mee.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_218246951
Goedemorgen :W

Zometeen eens kijken of we nog mijn neefje kunnen aanmoedigen tijdens de vierdaagse.
  vrijdag 18 juli 2025 @ 09:58:31 #254
63722 z80
I fink you freaky
pi_218247987
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2025 22:42 schreef fietsie het volgende:
Is het na een Tripel op het terras altijd ineens bedtijd?
Na de eerste niet. De tweede smaakt altijd zo lekker.
Maar wat ze met de derde trippel doen weet ik niet. Lijk wel of ze dan een bedorven versie geven.
Dan gaat alles ineens draaien en gek doen.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  vrijdag 18 juli 2025 @ 10:01:34 #255
63722 z80
I fink you freaky
pi_218248020
quote:
1s.gif Op donderdag 17 juli 2025 23:03 schreef Sarabi het volgende:

[..]
Het is vooral iets wat ik normaal goed van me af kan zetten, maar nu niet. Dus ik zit mezelf eigenlijk vooral in de weg :+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 18 juli 2025 @ 10:13:09 #256
63722 z80
I fink you freaky
pi_218248125
En bakjes. Er zwerft hier nog wel wat tupperware rond. Maar het meeste is inmiddels versleten. Bij dagelijks gebruik als broodbak gaat ook tupperware naar een aantal jaren stuk. En vervangen door kunststof bakjes van waar dat op dat moment beschikbaar/aanbieding.
Voor drinken is het of dubbelwandig rvs voor koffie, of glas voor de rest van het drinken.
Inmiddels ook een dubbelwandige rvs liter beker van de aldi, helaas wel met kunststof rietje. Maar slurpt zo makkelijk weg tijden het werk/gebruik computer.

De pastasaus/tomatensaus gaat hier in brood/diepvrieszakjes de vrieskist in. Lekker makkelijk, en past altijd tussen de rest van de zooi in de lade.
  vrijdag 18 juli 2025 @ 10:13:59 #257
63722 z80
I fink you freaky
pi_218248131
En vier op een rij.
Omdat de test toch niet aanwezig is op fok.
pi_218248155
@Sarabi
SPOILER
pi_218248174
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2025 23:20 schreef Sarabi het volgende:

[..]
Slechte timing hoor ;)

Dit is trouwens wel eens een goed moment om die blauwe vinkjes van WA uit te zetten.
Heel goed (dat laatste),
Ik heb in 2019 toen ik een tijd niet werkte (ziek en overspannig) alles uitgezet op advies van de bedrijfsarts en psycholoog en zo gelaten sindsdien. Niet te zien wanneer ik voor het laatst/en of ik online ben en ook niet of ik berichten heb gelezen.
Ik bepaal of ik telefoon opneem of berichten lees/beantwoord ^O^
pi_218248189
Mogguh!

Klinkt vermoeiend @Sarabi .

Hier uitgeslapen. Nouja, soort van dan, Simon was, zoals vrijwel elke dag, om 6 uur wakker en is nogal vocaal :+
Dan kun je hem maar beter naar buiten laten, want anders zoekt ie de kattenbak op zolder op, en gaat daar dan zo hard in graven dat het nog meer lawaai maakt :')

Anyway, eerst ontbijten/douchen/etc , even de deur eruit helpen sjouwen voor wat reparatie, en dan in de middag naar Brabant. Lekker wandelen met twee oud-collega’s en hun honden. O+
pi_218248210
Ik werd om 5.30 wakker vanochtend, geprobeerd weer verder te slapen. Maar om 7u waren de buurmeisjes al buiten, en best hard aan het gillen en janken ook :'( en dat hoor je in mijn slaapkamer dan dus alsof ze naast t bed staan. Ik heb er normaal nooit echt last van want ben meestal al wel wakker en meestal doen ze ook wel wat zachter (en gaan ze ook wel iets later pas naar buiten volgens mij). Alleen eind vd middag komt nichtje voor twee nachtjes, dus ik wilde zo graag vannacht wel even echt goed slapen zodat ik iig met wat energie aan het weekend begin }:| maargoed. Zij kunnen ook niks aan doen dat ik net vanochtend om 5.30 al wakker werd en daarna moeilijk weer in slaap kwam.

Wel zin in nichtje hier, maar vind het ook wel beetje spannend. Meestal slaap ik heel slecht (ik word van elk geluid wakker en lig dan uren wakker voor ik weer in slaap val, en dan als ik net slaap, maakt zij weer geluid of wordt wakker). Maar weer oordoppen proberen, dit keer heb ik van die wasbolletjes. Eerder had ik van die schuimdingen, maar die deed ik dan in mn slaap uit en dan werken ze niet meer :{w dus hopelijk werkt dit beter. Maar spannende eraan vind ik dat slaaptekort één van de grootste triggers is van stomme gedachten die in mn hoofd blijven hangen ipv weer weggaan, dus twee nachten is dan wat tricky-er dan één. Maargoed. Het komt vast goed!
pi_218248291
Mogge!

Elin kwam ook op tijd eten vragen dus dat gegeven en weer wat geslapen. Raar gedroomd daarna, was in een huis zonder trappen maar alleen maar glijbanen (hou ik niet van :D )
Ik had laatst ander voer voor Elin gekocht, zij is er gek op…ik minder. Ontlasting stinkt en zij laat aan een stuk door winden, wat een meur uit zo’n klein lijf :o

Bedenk me @Sarabi zou feestvierder een verrassing gepland kunnen hebben waarvoor ze iedereen tegelijk aanwezig wil hebben? Wij moesten vorige week ook voor 15.45 aanwezig zijn voor de verrassing van mijn nichtje (alleen had ze het al door :D ).
pi_218248427
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2025 10:22 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik werd om 5.30 wakker vanochtend, geprobeerd weer verder te slapen. Maar om 7u waren de buurmeisjes al buiten, en best hard aan het gillen en janken ook :'( en dat hoor je in mijn slaapkamer dan dus alsof ze naast t bed staan. Ik heb er normaal nooit echt last van want ben meestal al wel wakker en meestal doen ze ook wel wat zachter (en gaan ze ook wel iets later pas naar buiten volgens mij). Alleen eind vd middag komt nichtje voor twee nachtjes, dus ik wilde zo graag vannacht wel even echt goed slapen zodat ik iig met wat energie aan het weekend begin }:| maargoed. Zij kunnen ook niks aan doen dat ik net vanochtend om 5.30 al wakker werd en daarna moeilijk weer in slaap kwam.

Wel zin in nichtje hier, maar vind het ook wel beetje spannend. Meestal slaap ik heel slecht (ik word van elk geluid wakker en lig dan uren wakker voor ik weer in slaap val, en dan als ik net slaap, maakt zij weer geluid of wordt wakker). Maar weer oordoppen proberen, dit keer heb ik van die wasbolletjes. Eerder had ik van die schuimdingen, maar die deed ik dan in mn slaap uit en dan werken ze niet meer :{w dus hopelijk werkt dit beter. Maar spannende eraan vind ik dat slaaptekort één van de grootste triggers is van stomme gedachten die in mn hoofd blijven hangen ipv weer weggaan, dus twee nachten is dan wat tricky-er dan één. Maargoed. Het komt vast goed!
Ik vind het redelijk bijzonder te noemen dat je je gillende kinderen al om 7 uur naar buiten gooit.
(Het is wel een doordeweekse dag, maar toch. In elk geval mochten wij echt niet gillen, ook niet overdag. )

Succes met oppassen op nichtje :*
  vrijdag 18 juli 2025 @ 11:27:33 #264
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_218248887
Dat gillen is denk ik toch echt een dingetje van specifieke culturen.

De Nederlandstalige kindjes hier praten, de Franstalige kindjes hier loeien (tot volwassenenbedtijd).
En gezien het prijspunt van dit park kun je denk ik niet stellen dat het kinderen met een achterstand in de sociale context betreft, dus zal het toch iets van de manier van jezelf uiten (of onzekerheid ofzo) zijn.
Dat je alleen er toe doet als je achterlijke geluiden produceert oid.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_218249008
Ik fiets wel eens langs basisscholen tijdens een pauze, wat heb ik een bewondering voor het personeel, je zou er gehoorschade van oplopen
  vrijdag 18 juli 2025 @ 11:40:17 #266
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_218249021
Ik woon om de hoek van een basisschool; op wat roepen van voetbal-kreten na echt nagenoeg nul gegil in de pauzes.

Kinderen zijn allemaal ergens mee bezig..
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_218249037
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2025 11:27 schreef fietsie het volgende:
Dat gillen is denk ik toch echt een dingetje van specifieke culturen.

De Nederlandstalige kindjes hier praten, de Franstalige kindjes hier loeien (tot volwassenenbedtijd).
En gezien het prijspunt van dit park kun je denk ik niet stellen dat het kinderen met een achterstand in de sociale context betreft, dus zal het toch iets van de manier van jezelf uiten (of onzekerheid ofzo) zijn.
Dat je alleen er toe doet als je achterlijke geluiden produceert oid.
Ik heb echt genoeg Nederlandse, gillende en krijsende kinderen meegaat hoor. Van verschillende culturele afkomsten.

En af en toe wat geluid/herrie is ook niet gelijk een enorme ramp. Kinderen mogen ook best leven, spelen en de wereld ontdekken. (Die zelfde kinderen zitten weer in onze verbouwingsherrie, vragen ze ook niet om :D ) maar ik hoefde om 7 uur s ochtends echt niet te gaan gillen, en al helemaal niet op straat.
  vrijdag 18 juli 2025 @ 11:45:18 #268
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_218249048
Ik zit me ondertussen te verbazen over een Franse supermarktfolder, die gesorteerd lijkt te zijn op prijs.

Eerste pagina's beginnen rond de euro, en dan bouwt het zo op.

Maar de ene keer is het een stuksprijs, de andere keer een eenheidsprijs (maar dan wel weer van verschillende eenheden).

Dus een stuk, een ons en een kilo naast elkaar met vergelijkbare bedragen...
https://www.auchan.fr/catalogue/276568-NpUbuidK?page=3&version=V1

Rare lui
pi_218249049
Nou fiets …Vertel dat maar aan de Nederlandse kinderen links en rechts.
Die spelen 100 meter verderop. Krijsend.

Zoals Blues het vertelt van de blauwe vinkjes is natuurlijk een goed recht en optie.
Soms vind ik het gewoon lastig. Direct reageren is niet noodzakelijk.
Zelf vind ik het wel prettig als ik weet dat een med. is gelezen.
Ook lees ik niet alles direct, krijg wel een indruk met de vooraankondiging of iets ‘dringend’ is.
Bijv. als in de bieb de printer niet werkt: is de stekker eruit.😂
pi_218249053
Ik stond bovenaan de lijst voor een appartement boven een van die basisscholen. Net iets groter maar vooral een groter balkon. Maar toen begreep ik dat die school er onder zou komen. Ik woon prima met een iets kleiner (maar echt geen klein) balkon
  vrijdag 18 juli 2025 @ 12:38:59 #271
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_218249390
Vandaag beginnen de motorraces op een circuit hier vlakbij, dat is goed te horen.

Er is een vrijwel aanhoudende intocht van ehm, doorrijdende snelle fietsen :P
pi_218249583
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2025 10:19 schreef Blues het volgende:

[..]
Heel goed (dat laatste),
Ik heb in 2019 toen ik een tijd niet werkte (ziek en overspannig) alles uitgezet op advies van de bedrijfsarts en psycholoog en zo gelaten sindsdien. Niet te zien wanneer ik voor het laatst/en of ik online ben en ook niet of ik berichten heb gelezen.
Ik bepaal of ik telefoon opneem of berichten lees/beantwoord ^O^
Ik deed dat tijdens de chemos. Nu staat alles weer aan, maakt me niet zoveel uit of mensen zien dat ik iets gelezen heb. Ik reageer toch 9 van de 10 keer meteen omdat ik het anders vergeet
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_218249602
quote:
7s.gif Op vrijdag 18 juli 2025 11:43 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Ik heb echt genoeg Nederlandse, gillende en krijsende kinderen meegaat hoor. Van verschillende culturele afkomsten.

En af en toe wat geluid/herrie is ook niet gelijk een enorme ramp. Kinderen mogen ook best leven, spelen en de wereld ontdekken. (Die zelfde kinderen zitten weer in onze verbouwingsherrie, vragen ze ook niet om :D ) maar ik hoefde om 7 uur s ochtends echt niet te gaan gillen, en al helemaal niet op straat.
Dit zijn ook twee witte blonde meisjes van Nederlandse afkomst met allemaal hoogopgeleide ouders in vrije huursector woningen, dus niet de doelgroep die jij beschrijft @fietsie ;)

Achtertuin was het, maar vrijwel iedereen hier slaapt aan de achterkant (grootste slaapkamer). Normaal mogen ze pas 7.30 naar buiten ook. Zat m ook vooral in de dynamiek vanochtend, ze waren allebei moe en jengelig en 2 dus emotieregulatie is nog niet echt een ding ;). Meestal vind ik het juist wel vrolijk wakker worden met van die gezellig kletsende meisjes onder mn raam, maar dat is dan ook later pas (en dan ben ik zelf meestal dus ook al beetje wakker). Kan een keer gebeuren natuurlijk, ik ben allang blij dat dit niet dagelijkse kost is :) of dat ik overlast heb zoals @Sarabi of zoon van @Blues! Timing was alleen dit keer gewoon net rot met mijn nacht, maarja.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 18 juli 2025 @ 13:25:42 #274
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_218249806
Woon ook vlak bij een school, maar merk weinig van ze.

Rondje Bloestreg - Lunetten gedaan :P
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  vrijdag 18 juli 2025 @ 13:41:15 #275
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_218249973
Met het zonnetje op standje 'aan' was het hier 3-2-1 30 graden, maar zonder de Hollandse klefheid.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')