damn...er is echt nog een logische verklaring ookquote:Op woensdag 16 juli 2025 13:07 schreef RedShoe het volgende:
[..]
Buien ontstaan door stijging van warme lucht, maar die lucht daalt ook weer en dat is voor de bui uit.
nééquote:Op woensdag 16 juli 2025 13:07 schreef Bomenverzameling het volgende:
[..]
Ik heb tijdens mijn werk (postbezorger, voor die het niet weten)wel eens gehad, dat ik in een tokkiebeurt ongevraagd een werkende tuinslang op mij gericht kreeg. ("Ja \de postbezorger heeft ook verkoeling nodig"). Dat vond ik ook heerlijk en liet dat ook merken..![]()
Heel simpel iddquote:Op woensdag 16 juli 2025 13:09 schreef Prisha het volgende:
[..]
damn...er is echt nog een logische verklaring ook
logisch inderdaadquote:Op woensdag 16 juli 2025 13:11 schreef RedShoe het volgende:
[..]
Heel simpel idd![]()
En dan ligt het weer aan de bui hoe hard het waait. In de zomer heb je meer warme lucht, die vaak hoger stijgt en dan kan je zware windstoten krijgen of valwinden...
Bij een bui stijgt warme lucht op en koelt af. Regen valt omlaag en neemt koude lucht mee. Die blaast ineens hard naar buiten: dat is de wind. Als de bui voorbij is, stopt die luchtstroom en wordt het weer stil. De wind komt dus uit de bui zelf.quote:
Om de stad heen, dat is ook wel bijzonder.quote:Op woensdag 16 juli 2025 13:30 schreef Domnivoor het volgende:
Gisteren hadden we hier wel een frisse wind maar geen buien. Die vielen verderop.
Ik heb vaker meegemaakt dat regen en onweer om de stad heen trekken als het erg warm is.
Ik kom ook uit die omgeving en kan erover meepraten.quote:Op woensdag 16 juli 2025 13:36 schreef Prisha het volgende:
[..]
Om de stad heen, dat is ook wel bijzonder.
Ik weet wel dat we vaak zagen dat een bui bij een rivier of bij de Grebbeberg bleef hangen. Ik zat aan de ene kant van de Grebbeberg en Nederrijn en mijn moeder aan de andere kant. Dan had ik regen on onweer en zij niet. En dat was niet een enkele keer.
Ik heb dat ooit opgezocht en toen las ik dat het niet zo is dat een onweersbui blijft hangen vanwege een bult of een rivier maar het gebeurde zo vaak, kan me niet voorstellen dat het toeval was.
Onweersbui kan blijven hangen als de stroming op hoogte amper beweegt, dat zie je vaak in de zomer als buien ontstaan in een hogedrukgebied. Warmte onweer noemt men dat en dan is de treksnelheid vaak traag en kan er heel veel neerslag vallen, omdat de bui amper van plek verandert.quote:Op woensdag 16 juli 2025 13:36 schreef Prisha het volgende:
[..]
Om de stad heen, dat is ook wel bijzonder.
Ik weet wel dat we vaak zagen dat een bui bij een rivier of bij de Grebbeberg bleef hangen. Ik zat aan de ene kant van de Grebbeberg en Nederrijn en mijn moeder aan de andere kant. Dan had ik regen on onweer en zij niet. En dat was niet een enkele keer.
Ik heb dat ooit opgezocht en toen las ik dat het niet zo is dat een onweersbui blijft hangen vanwege een bult of een rivier maar het gebeurde zo vaak, kan me niet voorstellen dat het toeval was.
jawel he. Dacht ik ook. Ondanks wat ik gelezen heb, blijf ik dat denken.quote:Op woensdag 16 juli 2025 13:58 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Ik kom ook uit die omgeving en kan erover meepraten.
De Nederrijn en de keten van heuvels aan de noordzijde ervan vormen een obstakel.
Op een slof en een oude voetbalschoen?quote:
wedstrijd tegen PAOK ?quote:
jaquote:
Maar kan een rivier/keten van heuvels zoals de Utrechtse heuvelrug daar ook impact op hebben?quote:Op woensdag 16 juli 2025 14:04 schreef RedShoe het volgende:
[..]
Onweersbui kan blijven hangen als de stroming op hoogte amper beweegt, dat zie je vaak in de zomer als buien ontstaan in een hogedrukgebied. Warmte onweer noemt men dat en dan is de treksnelheid vaak traag en kan er heel veel neerslag vallen, omdat de bui amper van plek verandert.
Bij een lagedrukgebied gaat dat meestal veel sneller.
In de Arena? Ze deelden dat altijd met een American Footbalteam toch?quote:Op woensdag 16 juli 2025 14:06 schreef marcb1974 het volgende:
Nog net niet, oefenen op een veld met wel heel veel lijnen er op
ik wil het niet weten denk ik....las dat Sutalo geblesseerd is en Klaassen ziekquote:
Nee, op de toekomst, is ook zonder publiek.quote:Op woensdag 16 juli 2025 14:07 schreef RedShoe het volgende:
[..]
In de Arena? Ze deelden dat altijd met een American Footbalteam toch?
Een rivier niet.quote:Op woensdag 16 juli 2025 14:07 schreef Prisha het volgende:
[..]
Maar kan een rivier/keten van heuvels zoals de Utrechtse heuvelrug daar ook impact op hebben?
Grappig juist dit, lekker kijken, geen verwachtingen.quote:Op woensdag 16 juli 2025 14:08 schreef Prisha het volgende:
[..]
ik wil het niet weten denk ik....las dat Sutalo geblesseerd is en Klaassen ziek
Geen Ideequote:Op woensdag 16 juli 2025 14:08 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Nee, op de toekomst, is ook zonder publiek.
Dat American Football is al lang weer gestopt toch?
hmmmm. Ik hoor wat je zegt maar ik denk (eigenwijs) er nog wel het mijne vanquote:Op woensdag 16 juli 2025 14:09 schreef RedShoe het volgende:
[..]
Een rivier niet.
Lagedrukgebieden botsen nog weleens op de Alpen, maar dat zijn bergen.
Vaak is het puur toeval. Hier trekt het onweer ook vaak omheen....
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |