Ik wil gewoon de snelste in de finale hebben, geen gare trucjes om het spannend te houden.quote:Op woensdag 30 juli 2025 13:06 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Nee joh, dan worden halve finales ineens ook het kijken waard. Nu lijkt het vaak alsof er spanning in zit, 'want het zit dicht bij elkaar', maar dat zegt niks, want de volgende kan ineens veel sneller of juist langzamer zijn.
Doe gewoon de top-2 van beide halve finales door en dan nog de vier tijdsnelsten
Dat zou ook helemaal prima zijn. Het zou in elk geval wel zo moeten zijn dat bijvoorbeeld winst in een halve finale ook echt 100% zeker betekent dat je in de finale staat. Het is natuurlijk raar dat je een halve finale kunt winnen, maar dan in elk geval in theorie alsnog de finale mis kan lopen (ook al is dat erg onwaarschijnlijk).quote:Op woensdag 30 juli 2025 13:07 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit gezien dat er 7 uit een semi doorgingen, dus dat zou effectief niets wijzigen. 3 direct door zou wel een serieuze impact hebben.
In principe heb je die dan ook, alleen beloon je het winnen van een halve finale zo, wat me terecht lijkt. Maar ja, geen zorgen, want anders dan het toevoegen van onderdelen doet World Aquatics volgens mij niet zo aan veranderingquote:Op woensdag 30 juli 2025 13:07 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Ik wil gewoon de snelste in de finale hebben, geen gare trucjes om het spannend te houden.
Dat staat me ook nog bij jaquote:Op woensdag 30 juli 2025 13:10 schreef heywoodu het volgende:
[..]
In principe heb je die dan ook, alleen beloon je het winnen van een halve finale zo, wat me terecht lijkt. Maar ja, geen zorgen, want anders dan het toevoegen van onderdelen doet World Aquatics volgens mij niet zo aan verandering
Daar over gesproken: had je niet ooit die totale waanzin dat je drie zwemmers in mocht schrijven per onderdeel, maar dat er dan sowieso maar twee naar de halve finales mochten? Ik zit even een paar jaar terug te kijken en zie het niet meer, maar zou zweren dat je dat ooit ook had
Dat is alleen op het EK.quote:Op woensdag 30 juli 2025 13:10 schreef heywoodu het volgende:
[..]
In principe heb je die dan ook, alleen beloon je het winnen van een halve finale zo, wat me terecht lijkt. Maar ja, geen zorgen, want anders dan het toevoegen van onderdelen doet World Aquatics volgens mij niet zo aan verandering
Daar over gesproken: had je niet ooit die totale waanzin dat je drie zwemmers in mocht schrijven per onderdeel, maar dat er dan sowieso maar twee naar de halve finales mochten? Ik zit even een paar jaar terug te kijken en zie het niet meer, maar zou zweren dat je dat ooit ook had
Op de EK mag je 4 zwemmers sturen en mogen er inderdaad maximaal 2 naar de HF/Finales. Zo kunnen er meer talenten naar het EK maar houd je wel de richtlijnen die je op de WK ook hebt, daar mogen er tenslotte maar 2 starten.quote:Op woensdag 30 juli 2025 13:10 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Maar op een EK wil je toch ook gewoon de snelsten in de finale hebben? In theorie kan een land de vier snelsten hebben op een afstand, waardoor je vóór de series al weet dat de finale licht gedevalueerd is.quote:Op woensdag 30 juli 2025 13:15 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Op de EK mag je 4 zwemmers sturen en mogen er inderdaad maximaal 2 naar de HF/Finales. Zo kunnen er meer talenten naar het EK maar houd je wel de richtlijnen die je op de WK ook hebt, daar mogen er tenslotte maar 2 starten.
Dat is ook bij het langebaanschaatsen op de lange afstanden een ding. En in het judo op de Spelen mag er zelfs maar eentje per land meedoen.quote:Op woensdag 30 juli 2025 13:17 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Maar op een EK wil je toch ook gewoon de snelsten in de finale hebben? In theorie kan een land de vier snelsten hebben op een afstand, waardoor je vóór de series al weet dat de finale licht gedevalueerd is.
Overigens is dat niet een zwemspecifiek iets hoor, dat gedoe is er in het turnen ook
Maar als er één per land mee mag doen is dat op zich prima. Het wordt pas gek als er X per land mee mogen doen aan een onderdeel, maar er minder dan X door mogen naar een volgende rondequote:Op woensdag 30 juli 2025 13:18 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dat is ook bij het langebaanschaatsen op de lange afstanden een ding. En in het judo op de Spelen mag er zelfs maar eentje per land meedoen.
Soms is het ook maar goed. Anders zou het WK Tafeltennis alleen maar uit Chinezen, een verdwaalde Japanner en een zeldzame topper uit andere landen zoals de Lebruns, Calderano en een paar Duitsers bestaan.
Twee per land zijn we al gewend toch? Ik vind het alleen maar prima van de LEN dat ze er wel 4 toelaten. In Nederland had je paar jaar geleden gewoon steeds pech als je toevallig 100 vrij beetje goed kon, want Heemskerk en Kromowidjojo gingen toch wel heen. Als talent krijg je dan nooit eens een kans om op een eindtoernooi te kijken.quote:Op woensdag 30 juli 2025 13:17 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Maar op een EK wil je toch ook gewoon de snelsten in de finale hebben? In theorie kan een land de vier snelsten hebben op een afstand, waardoor je vóór de series al weet dat de finale licht gedevalueerd is.
Overigens is dat niet een zwemspecifiek iets hoor, dat gedoe is er in het turnen ook
Oh ja dat heb je verder alleen bij het Turnen. Waarbij je daar nog kunt beargumenteren dat de kwalificatie voor landen, de kwalificatie voor IAA en de kwalificatie voor alle toestelfinales los afwerken tijdrovend is.quote:Op woensdag 30 juli 2025 13:20 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Maar als er één per land mee mag doen is dat op zich prima. Het wordt pas gek als er X per land mee mogen doen aan een onderdeel, maar er minder dan X door mogen naar een volgende ronde
Maar goed, dat is op het WK en de Spelen dus gelukkig niet aan de orde. Een maximum per onderdeel zoals je in elke sport wel hebt vind ik sowieso ook prima, dat wel, maar dan dus wel op zo'n manier dat als je met X atleten mag starten, er ook X door kunnen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |