abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218219583
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2025 12:48 schreef Tarantelle het volgende:

[..]
Jacobs kruiskruid is amper giftig voor mensen. In de tuin van de gemiddelde Nederlander staan planten die een stuk giftiger zijn 🙂 (waaronder de blauwe regen, die de Geertsen in hun tuin hebben staan).
Ja, toch zou ik het ook als mens niet eten.
pi_218219642
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2025 12:54 schreef Brioche2 het volgende:

[..]
Ja, toch zou ik het ook als mens niet eten.
Ik eet ook geen gewoon gras 😁
pi_218219655
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 juli 2025 12:40 schreef Beertjeteddy het volgende:

[..]
Net zoals bij honden zijn er genoeg brokken die echt niet goed zijn voor katten. Bijvoorbeeld dingen zoals Felix.
Liever merken zoals Applaws, Ziwi, Purizon, Mjammjam, Power of nature etc.
Ik ben er helemaal ingedoken toen ik mijn katten kocht.
Ik snap alleen nog steeds niet dat je katten weken laat lopen die overal pissen. Dit was bij mij maximaal 1 keer gebeurd en ik zit bij de dierenarts, ik ga toch geen kat met blaasproblemen laten lopen?
Dit had heel anders kunnen aflopen en dan hadden haar katten een flinke operatie kunnen krijgen of waren ze gewoon dood gegaan. Debbie moet zichzelf kapot schamen.
Hoe kut ik mezelf ook voel, dat is geen excuus want je bent gewoon verantwoordelijk als je dieren hebt. Hier zijn onze katten overigens ook verzekerd maar toendertijd toen 1 van mijn 2 katten FIP kreeg was die behandeling in Nederland er nog niet. Dus of mijn poes ging letterlijk dood of ik moest dit via een alternatief circuit doen. Overigens aangeraden door mijn dierenarts omdat er meerdere katten daarmee met succes behandeld waren.
Tegenwoordig is het gelukkig in Nederland legaal dus mocht iemand zijn kat het hier ooit krijgen: het is tegenwoordig echt op te lossen en gelukkig krijg je daarbij nu wel hulp vanuit de dierenarts + een eventuele vergoeding als je kat verzekerd is.

Ja heel erg offtopic, dat weet ik. Maar FIP is absoluut geen doodvonnis meer en dat wil ik iedereen hier even meegeven die misschien hier ooit mee te maken heeft of gehad.
Ik denk dat Debbie het oprecht niet heeft geweten dat het een gezondheidsprobleem zou kunnen zijn. Misschien dacht ze dat het een gedragsprobleem was? Anders zou ze niet weken hebben gewacht vermoed ik. Jaaa ik wil Debbie voor 1 keer het voordeel van de twijfel geven.
pi_218219670
Het uwv is weer eens in het nieuws. Dit keer omdat ze keuringsafspraken telefonisch doen. Omdat dit nu ineens breeduit in het nieuws komt, en Debbie nog in het traject zit, zou ze nog opgeroepen worden voor een afspraak? Of zou dat wishfull thinking zijn 🤣
pi_218219704
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2025 13:00 schreef Huisopdehoek het volgende:

[..]
Ik eet ook geen gewoon gras 😁
Hahahaha
pi_218219923
Even serieus, hoe vaak gaat Milou die link naar haar horloge nog delen?
pi_218220122
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2025 13:43 schreef Muisjeruisje het volgende:
To infinity and beyond
pi_218220133
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2025 13:43 schreef Muisjeruisje het volgende:
Ja, dan moet je ook niet steeds vragen waar ze die van heeft!
I can't help it, if I'm lucky
  dinsdag 15 juli 2025 @ 14:10:59 #59
502694 Rimboequeen
Koningin van de jungle
pi_218220167
Wat zijn die Lotte en die nieuwe vlam van haar toch een reclamezuilen aan het worden. Wat een nutteloos leven!
pi_218220199
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2025 14:10 schreef Rimboequeen het volgende:
Wat zijn die Lotte en die nieuwe vlam van haar toch een reclamezuilen aan het worden. Wat een nutteloos leven!
Vreselijk, echt iedere story is reclame
En die van hellofresh is echt zo niet handig ook op de camping
pi_218220222
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2025 13:02 schreef Hocuspocus2 het volgende:

[..]
Ik denk dat Debbie het oprecht niet heeft geweten dat het een gezondheidsprobleem zou kunnen zijn. Misschien dacht ze dat het een gedragsprobleem was? Anders zou ze niet weken hebben gewacht vermoed ik. Jaaa ik wil Debbie voor 1 keer het voordeel van de twijfel geven.
Twee katten die opeens overal in huis plassen is geen enkele reden om te wachten. Nog niet misschien.
pi_218220266
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2025 14:16 schreef JaNeeDan het volgende:

[..]
Twee katten die opeens overal in huis plassen is geen enkele reden om te wachten. Nog niet misschien.
Eens. En als Debbie dat niet weet kan ze het altijd googlen of aan chat GPT vragen. Kon Debbie namelijk ook met haar B12. :')

[ Bericht 1% gewijzigd door Beertjeteddy op 15-07-2025 14:30:33 ]
pi_218220362
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2025 14:06 schreef Brioche2 het volgende:

[..]
To infinity and beyond
😂
pi_218220398
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2025 13:06 schreef Hocuspocus2 het volgende:
Het uwv is weer eens in het nieuws. Dit keer omdat ze keuringsafspraken telefonisch doen. Omdat dit nu ineens breeduit in het nieuws komt, en Debbie nog in het traject zit, zou ze nog opgeroepen worden voor een afspraak? Of zou dat wishfull thinking zijn 🤣
Ze heeft het gesprek al gehad.
pi_218220476
Ja Lotte echt enorm handig hello fresh op de camping
I can't help it, if I'm lucky
pi_218220622
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2025 14:40 schreef Sushirijst het volgende:

[..]
Ze heeft het gesprek al gehad.
Euh ja met de VA wel. Maar er is altijd een 2e met een AD en nu dus ook eens kans dat het 1e over moet, gezien het nieuws 🤓
pi_218220672
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 juli 2025 14:20 schreef Beertjeteddy het volgende:

[..]
Eens. En als Debbie dat niet weet kan ze het altijd googlen of aan chat GPT vragen. Kon Debbie namelijk ook met haar B12. :')
En al haar diagnoses, ook gewoon bij elkaar gegoogled.
pi_218220708
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2025 13:02 schreef Hocuspocus2 het volgende:

[..]
Sorry maar als je geen verstand van katten hebt of je er niet in wil verdiepen, moet je geen kat nemen
pi_218220758
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2025 15:12 schreef Hocuspocus2 het volgende:

[..]
Euh ja met de VA wel. Maar er is altijd een 2e met een AD en nu dus ook eens kans dat het 1e over moet, gezien het nieuws 🤓
Ik hoop het van harte, al kan ze met haar electrische rolstoel een ander beeld geven als wat er daadwerkelijk speelt.
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2025 15:19 schreef JaNeeDan het volgende:

[..]
En al haar diagnoses, ook gewoon bij elkaar gegoogled.
Daarom, dus Debbie had beter kunnen googlen wat het betekend als je katten alles onder plassen. Zo moeilijk is het niet.
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2025 15:23 schreef Aardbeienyoghurt het volgende:

[..]
Sorry maar als je geen verstand van katten hebt of je er niet in wil verdiepen, moet je geen kat nemen
En ja, dit. Ik heb mezelf helemaal ingelezen voor ik mijn katten kreeg over hoe en wat. Wat veelvoorkomend is, wat goed voer is etc.
Als je dat beetje interesse niet voelt voor je dier moet je er niet aan beginnen.
Haar katten hadden er nogmaals een operatie aan over kunnen houden vanwege de blaasgruis en een plasbuisverstopping of er zelfs aan kunnen overlijden. Ik vind het bizar dat je je kat(ten) hiermee weken laat lopen!
Zou mij overigens niks verbazen als die katten het daar van de stress hebben gekregen.
  dinsdag 15 juli 2025 @ 15:34:28 #70
255737 LALAA
beautiful dirty rich.
pi_218220781
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2025 11:24 schreef AppelsEieren het volgende:

[..]
Ik zag dat ze van de week SlaaphuisjeChutzpah tagde van Mignonnus. Dat ze deze zomer daarheen gaan. Mignon heeft een boerderij in Drenthe en slaaphuisje aangrenzend aan tuinzwembad. Ik vraag me alleen nog steeds af of ze het zelf geboekt en betaald hebben of dat ze op uitnodiging komen.
Mignon is heel kunstzinnig en excentriek heel leuk mens vind ik het en is openlijk over haar autisme.

Maar hoe dan ook ze hebben wat gepland en ondertussen zie ik gisteren met huilende smiley voorbij komen dat Dion moet werken de hele zomer.
Maar blijkbaar zijn weekendjes weg geen vakantie voor Sanne?
Volgens mij zijn ze uitgenodigd. En gaan ze ook nog ergens een week naar Landal (of iets dergelijks) toe. Dion is net gestart bij zijn nieuwe baan en doet werk waar in de zomermaanden heel veel te doen is. Is zijn eigen keuze lijkt mij, echt geen medelijden mee.
pi_218220784
Zo, Debbie heeft tot 2 uur op haar nest gelegen 😱 dat is toch niet normaal?!
  Moderator dinsdag 15 juli 2025 @ 15:38:35 #72
184769 crew  Deisyy
pi_218220804
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2025 10:24 schreef Rimboequeen het volgende:

[..]

Ik heb het aangepast, maar zo'n post zien we al snel over het hoofd, als je de volgende keer een tr zet, zien we het zeker ;)
Ik ga gaten graven! Want waar gaten zijn is hoop!
pi_218220860
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2025 15:34 schreef Muisjeruisje het volgende:
Zo, Debbie heeft tot 2 uur op haar nest gelegen 😱 dat is toch niet normaal?!
Nee dat is niet normaal
Dat wordt weer op sm vannacht
pi_218220862
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 juli 2025 11:09 schreef LeSage het volgende:

[..]
Ik ben hier wel wat fel op ja. Er zijn denk ik heel wat mensen die zorg mijden of zich schuldig voelen omdat ze geloven dat het gebruiken van zorg het duurder maakt.
En dat doorberekenen hoeft niet, zorg is namelijk geen overheidsinstelling die quitte moet spelen, maar het zijn particuliere bedrijven die winst maken. Ze maken hooguit meer of minder winst.

Er lezen hier een heleboel mensen mee die zorg nodig hebben, ik heb zelf een vader die ontzettend veel zorg nodig heeft (zowel thuis- als ziekenhuiszorg) en ik zou het verschrikkelijk vinden als iemand zich ook maar een seconde druk zou maken om wat dat betekent voor de kosten van de zorg.
Pas als het een overheidsinstelling is die geen winst kan maken zou je hierover kunnen spreken.

Dat je vindt dat DBM te snel naar de spoedpost rent, daar ben ik het roerend mee eens. Ik vermoed ook dat het voor die kinderen helemaal niet goed is om altijd zo gepamperd te worden en een moeder te hebben die zó overbezorgd is.
Maar laat dat alsjeblieft los staan van marktwerking in de zorg, een van de grootste fouten die we hebben in ons systeem.
Ik heb het hier ook niet over zieken die de zorg echt nodig hebben, dat moet ook gewoon in een ontwikkeld land als Nederland.
Maar een Debbie en een Dbm daar stoor ik mij aan. Er zijn zoveel dingen die je gewoon zelf ook kunt oplossen door even op internet te kijken, en misschien eerst zelf een paracetamol probeert zonder gelijk de arts te bellen.
pi_218220873
Nou @Henrike, op internet kijkt Debbie wel hoor 😂
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')