Nee, had ik niet gelezen.quote:Op vrijdag 18 juli 2025 09:26 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Heb je de toelichtingen doorgelezen? Hier staat hoe het werkt bij uit elkaar https://www.pfzw.nl/conte(...)f%20uit%20elkaar.pdf en dit is een reguliere waar dat uitgelegd staat van dat gat tussen flexpensioen dat eindigt op 65 en pensioenleeftijd https://www.pfzw.nl/conte(...)ioen%20op%202025.pdf
Dat antwoord van PFZW sloeg dus totaal niet op wat er werkelijk door jou gevraagd werd. Pas in die *.pdf staat het uitgelegd.quote:Op vrijdag 18 juli 2025 12:47 schreef Sometimes het volgende:
Quote: U kunt uw Flexpensioen ook houden. Dit kunt u dan tussen uw 60e en 65e opnemen. U krijgt dan tussen uw 65e en uw AOW leeftijd geen pensioen. /Quote
Dus ik krijg dan geen "partner"pensioen (ik hou deze niet kloppende term even aan) omdat ex ook geen pensioen krijgt.
Dit antwoord had ik dus van PFZW verwacht te krijgen.
Dat is helaas ook mijn ervaring.quote:Op vrijdag 18 juli 2025 12:53 schreef blomke het volgende:
[..]
Dat antwoord van PFZW sloeg dus totaal niet op wat er werkelijk door jou gevraagd werd. Pas in die *.pdf staat het uitgelegd.
Wat ik wel vaker zie (o.a. bij banken en Ziggo): "ze weten het antwoord niet of willen het echte antwoord niet geven en sturen je met een kluitje het riet in".
Het is geen partnerpensioen, het is een deel van haar eigen pensioen.quote:Op vrijdag 18 juli 2025 12:47 schreef Sometimes het volgende:
[..]
Nee, had ik niet gelezen.
Maar hier staat inderdaad het gezochte antwoord in:
Quote: U kunt uw Flexpensioen ook houden. Dit kunt u dan tussen uw 60e en 65e opnemen. U krijgt dan tussen uw 65e en uw AOW leeftijd geen pensioen. /Quote
Dus ik krijg dan geen "partner"pensioen (ik hou deze niet kloppende term even aan) omdat ex ook geen pensioen krijgt.
Dit antwoord had ik dus van PFZW verwacht te krijgen.
Thanks!
Ik vond het een prima antwoord van ze, want het doet niet meer terzake. En de toelichting bij het UPO heb je gewoon ontvangen bij het UPO.quote:Op vrijdag 18 juli 2025 13:04 schreef Sometimes het volgende:
[..]
Dat is helaas ook mijn ervaring.
Maar je ziet ook in dit topic dat er ook mensen zijn die het wel als antwoord zien.
Jij bouwt zelf pensioen op bij PFZW. Ik niet.quote:Op vrijdag 18 juli 2025 15:56 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Ik vond het een prima antwoord van ze, want het doet niet meer terzake. En de toelichting bij het UPO heb je gewoon ontvangen bij het UPO.
Ik kende het flexpensioen niet, omdat ik pas na het afschaffen daarvan pensioen ging opbouwen bij Pfzw.
Dat is nou net de helft van de vraagstelling in de OP.quote:Op vrijdag 18 juli 2025 15:56 schreef Doedezemaar het volgende:
Ik kende het flexpensioen niet, omdat ik pas na het afschaffen daarvan pensioen ging opbouwen bij Pfzw.
Als de bedragen vergelijkbaar zijn misschien wel.quote:Op vrijdag 18 juli 2025 17:43 schreef blomke het volgende:
Beetje off-topic (ik heb er geen ervaring mee), maar is het niet beter om bij een E.S. gelijk alles te verdelen en af te zien van elkaars pensioenen? Zoals in dit topic bijv., kom je nooit van elkaar af.
Had ook anders geregeld kunnen worden. Had jij afstand van haar vereveningspensioen moeten doen en Had zij geen 50% maar bijvoorbeeld 35% van jouw pensioen moeten krijgen.quote:Op vrijdag 18 juli 2025 18:05 schreef Sometimes het volgende:
[..]
Als de bedragen vergelijkbaar zijn misschien wel.
In ons geval is haar recht op mijn pensioen veel groter dan anders (ex werkte minder, zorgde meer voor de kinderen).
Bedankt voor de tip!quote:Op vrijdag 18 juli 2025 19:26 schreef Crowdyfunder het volgende:
Echtscheidingsadvocaten hebben helaas vaak weinig kennis van pensioenen.
Daarom ben ik me speciaal voor TS gaan inlezen.quote:Op vrijdag 18 juli 2025 17:43 schreef blomke het volgende:
[..]
Dat is nou net de helft van de vraagstelling in de OP.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |