SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
• Inburgeringscursus examen gemaakt door kwiwi
• Een supernuttige handleiding om kibbeling te bestellen van onze enige echte Dr_Flash
Het grote KSC schema![]()
100.000 katjes
Fuck the EBU!
kleiner dan in een touringcar?quote:Op dinsdag 15 juli 2025 09:14 schreef ieniminimuis het volgende:
Zo'n wc hokje is echt smerig klein in een vliegtuig.
Die lachte zich de stenen uit de muur (er lag lachgas in de auto)quote:Op dinsdag 15 juli 2025 09:15 schreef Nattekat het volgende:
[ afbeelding ]
U wil hier parkeren. Mag dat?
quote:Op dinsdag 15 juli 2025 09:16 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Die lachte zich de stenen uit de muur (er lag lachgas in de auto)
Ik zie geen bordje dat het niet mag. Verstandig is anders.quote:Op dinsdag 15 juli 2025 09:15 schreef Nattekat het volgende:
[ afbeelding ]
U wil hier parkeren. Mag dat?
nee, ik ben nog nooit in een vliegtuig naar de wc geweest, maar die in een touringcar vind ik wel echt vervelendquote:
#FMLquote:Op dinsdag 15 juli 2025 09:28 schreef essnhills het volgende:
Ik heb weer koptelefoon op, radio aan
Komt er tussendoor af en toe een reclame over een lokale beddenwinkel. Maar de reclame is duidelijk niet lokaal gemaakt want ze spreken Grootebroek verkeerd uit. Klemtoon verkeerd
grooteBROEK?quote:Op dinsdag 15 juli 2025 09:28 schreef essnhills het volgende:
Komt er tussendoor af en toe een reclame over een lokale beddenwinkel. Maar de reclame is duidelijk niet lokaal gemaakt want ze spreken Grootebroek verkeerd uit. Klemtoon verkeerd
quote:Op dinsdag 15 juli 2025 09:31 schreef essnhills het volgende:
En ze zijn nu bij de overbuurman terringherrie aan het maken
Hopelijk is dat geslijp snel klaar
quote:
quote:
Jaquote:
ripquote:Op dinsdag 15 juli 2025 09:32 schreef essnhills het volgende:
En dan in augustus nog meer herrie want de koopwoningen willen ook gelijk nieuwe voegen. Ik ook
Dus dat komt later
Hele zomer geslijp
quote:
quote:Op dinsdag 15 juli 2025 09:32 schreef essnhills het volgende:
En dan in augustus nog meer herrie want de koopwoningen willen ook gelijk nieuwe voegen. Ik ook
Dus dat komt later
Hele zomer geslijp
quote:
quote:
Moekerig?quote:
Soms dan komt hier een verdwaalde Fokker terecht of een newbie die zich misschien wil aanmelden, en dan ziet ie dit.quote:
De klemtoon moet in het midden?quote:Op dinsdag 15 juli 2025 09:28 schreef essnhills het volgende:
We snappen dat de lat hoog ligt, newbiequote:Op dinsdag 15 juli 2025 09:36 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Soms dan komt hier een verdwaalde Fokker terecht of een newbie die zich misschien wil aanmelden, en dan ziet ie dit.
jaquote:
aLKMaar?quote:Op dinsdag 15 juli 2025 09:39 schreef essnhills het volgende:
[..]
ja
Laten we dat met andere plaatsen ook doen
GrooTEbroek
AmSTERdam
RotTERdam
WadDINXveen
WasSEnaar
GroNINGen
uRkquote:Op dinsdag 15 juli 2025 09:39 schreef essnhills het volgende:
[..]
ja
GrooTEbroek
AmSTERdam
RotTERdam
WadDINXveen
WasSEnaar
GroNINGen
Er hangt geen laaghangende mist in se burgerrups?quote:Op dinsdag 15 juli 2025 09:36 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Ik zou willen verwijzen naar de woordenlijst in de OP, maar die omschrijving klopt niet
EnSCHEde.quote:Op dinsdag 15 juli 2025 09:39 schreef essnhills het volgende:
[..]
ja
GrooTEbroek
AmSTERdam
RotTERdam
WadDINXveen
WasSEnaar
GroNINGen
Gisteren een pleeborstel gekocht.quote:Op dinsdag 15 juli 2025 09:39 schreef CherryLips het volgende:
Nu moet ik weer naar de Action
https://www.action.com/nl-nl/p/3217684/pompoen-onderbord/
Ja wel uitspreken zoals het heurt hequote:
Koffie met een wolkje melk en een gevulde koek graagquote:Op dinsdag 15 juli 2025 09:41 schreef IJsdraakje het volgende:
* IJsdraakje gaat weer voor een rondje koffie en thee
Lekkerquote:Op dinsdag 15 juli 2025 09:41 schreef IJsdraakje het volgende:
Gewoontesquote:Op dinsdag 15 juli 2025 09:39 schreef Nattekat het volgende:
[..]
14 minuten later door slotje posten is wel heel ernstig
Ik wissel tussen uitspraken geloof ik.quote:Op dinsdag 15 juli 2025 09:42 schreef essnhills het volgende:
[..]
Ja wel uitspreken zoals het heurt he
AlLEKmaar
Ja lekkerquote:Op dinsdag 15 juli 2025 09:41 schreef IJsdraakje het volgende:
En-schedequote:
Nee, maar het is wel klammig.quote:Op dinsdag 15 juli 2025 09:41 schreef essnhills het volgende:
[..]
Er hangt geen laaghangende mist in se burgerrups?
Morgen weer omruilen?quote:Op dinsdag 15 juli 2025 09:42 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Gisteren een pleeborstel gekocht.
Einde bericht.
Blijkbaar moet je die om de paar maanden vervangen las ik laatst.quote:Op dinsdag 15 juli 2025 09:42 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Gisteren een pleeborstel gekocht.
Einde bericht.
Ja klinkt wel kut zoquote:
Ik moet serieus moeite doen om aLKmaar te zeggen ipv Allekmaarquote:Op dinsdag 15 juli 2025 09:42 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Ik wissel tussen uitspraken geloof ik.![]()
Of gewoon Alky
Je nee dat is niet in het middenquote:
Mijn oude was in de rui.quote:Op dinsdag 15 juli 2025 09:43 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Blijkbaar moet je die om de paar maanden vervangen las ik laatst.
Horenokéquote:Op dinsdag 15 juli 2025 09:43 schreef essnhills het volgende:
[..]
Ik moet serieus moeite doen om aLKmaar te zeggen ipv Allekmaar
Net zoals Hoorn. Dat is Hooren oke
Hangt sterk af van het gezelschap bij mij. Maar het is sowieso nooit een overdreven sterke AlLUKmaar, meer een Allekmaar.quote:Op dinsdag 15 juli 2025 09:43 schreef essnhills het volgende:
[..]
Ik moet serieus moeite doen om aLKmaar te zeggen ipv Allekmaar
Net zoals Hoorn. Dat is Hooren oke
Ja de e in Alkmaar is een stuk subtieler dan die in Hoornquote:Op dinsdag 15 juli 2025 09:51 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Hangt sterk af van het gezelschap bij mij. Maar het is sowieso nooit een overdreven sterke AlLUKmaar, meer een Allekmaar.
Hooren soberzo.
*noteert*quote:Op dinsdag 15 juli 2025 09:39 schreef Nattekat het volgende:
[..]
14 minuten later door slotje posten is wel heel ernstig
"Hai Ess"quote:Op dinsdag 15 juli 2025 09:55 schreef essnhills het volgende:
Een keer met college. Het ging over groeikernen in de jaren 60 en 70 enzo. Professor wees Hoorn aan maar kon niet op de naam komen
"Hoe heet deze stad ook alweer help me even"
Dus ik zo keihard door de hele zaal "HOOREN!"
"Ja dank, hebben we gelijk ook de lokale uitspraak"
Sommige talen hebben allemaal letters die je wel schrijft maar niet uitspreekt. In het Westfries is het andersomquote:
Behalve die slot-n.quote:Op dinsdag 15 juli 2025 09:56 schreef essnhills het volgende:
[..]
Sommige talen hebben allemaal letters die je wel schrijft maar niet uitspreekt. In het Westfries is het andersom
Ja die niet natuurlijk. Er zijn grenzequote:
Hmm, dat weet ik nu ook niet meer zeker eigenlijkquote:Op dinsdag 15 juli 2025 09:57 schreef IJsdraakje het volgende:
Hoewel, schrijven ze die wel?
Sinds m'n grootouders overleden zijn, heb ik geen West-Friese scheurkalender meer gezien en dat was zo'n beetje m'n voornaamste input.
Ik heb Fries cursus schrijven gedaan. Daar schrijf je zoals je het uitspreektquote:Op dinsdag 15 juli 2025 09:56 schreef essnhills het volgende:
[..]
Sommige talen hebben allemaal letters die je wel schrijft maar niet uitspreekt. In het Westfries is het andersom
Varieert blijkbaar. Bij volledig werkwoord en voltooid deelwoord zo te zien wel.quote:Op dinsdag 15 juli 2025 09:58 schreef essnhills het volgende:
[..]
Hmm, dat weet ik nu ook niet meer zeker eigenlijk
Fries heeft wel wat gelijkenissen met Westfries. Maar kan het niet echt goed verstaan.quote:Op dinsdag 15 juli 2025 09:59 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Ik heb Fries cursus schrijven gedaan. Daar schrijf je zoals je het uitspreekt
quote:
Of de stille G in het Zeeuws, of de lange-IJ in het Dordtsquote:Op dinsdag 15 juli 2025 09:56 schreef essnhills het volgende:
[..]
Westfries is afgeleid van het friesquote:Op dinsdag 15 juli 2025 10:01 schreef essnhills het volgende:
[..]
Fries heeft wel wat gelijkenissen met Westfries. Maar kan het niet echt goed verstaan.
Weer geen vliegerweer?quote:Op dinsdag 15 juli 2025 10:03 schreef bitterbal het volgende:
was even frituren op het strand maar erg warm vandaag.Ruim een uur volgehouden
Parasolletje?quote:Op dinsdag 15 juli 2025 10:03 schreef bitterbal het volgende:
was even frituren op het strand maar erg warm vandaag.Ruim een uur volgehouden
quote:
quote:
Alleen niet van het huidige Fries.quote:Op dinsdag 15 juli 2025 10:03 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Westfries is afgeleid van het fries
Als je historisch bekijkt. Maar dat is Engels ook.
Met die vies harde Kquote:Op dinsdag 15 juli 2025 10:03 schreef IJsdraakje het volgende:
https://creatiefwestfries(...)roive-in-t-westfries
Genoeg nostalgie.
idd, maar talen veranderen. De woorden van 400 jaar terug van het ABN zou ik ook niet kunnen uitspreken.quote:Op dinsdag 15 juli 2025 10:04 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Alleen niet van het huidige Fries.
Zou je het al zonder instructeur kunnen denk je?quote:Op dinsdag 15 juli 2025 10:04 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Nopes. Maar volgens de kitesurf instructeur misschien morgen
Je ben zelluf viesquote:
Ik kom letterlijk 4 minuten geleden onder de douche vandaanquote:
Kloptquote:Op dinsdag 15 juli 2025 10:03 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Westfries is afgeleid van het fries
Als je historisch bekijkt. Maar dat is Engels ook.
Smaakvol en pittig, zoals het een snack betaamtquote:Op dinsdag 15 juli 2025 10:05 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Ja he. Zo zwaai ik altijdNiet zo zeurderig , zo van hier ben ik weer
400 jaar geleden bestond er dan ook geen ABN.quote:Op dinsdag 15 juli 2025 10:05 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
idd, maar talen veranderen. De woorden van 400 jaar terug van het ABN zou ik ook niet kunnen uitspreken.
ja maar kom het bord niet op. das nu grote issue.quote:Op dinsdag 15 juli 2025 10:05 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Zou je het al zonder instructeur kunnen denk je?
quote:Op dinsdag 15 juli 2025 10:06 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Smaakvol en pittig, zoals het een snack betaamt
Sta je daar dan met je ABN AMRO betaalpasquote:Op dinsdag 15 juli 2025 10:07 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
400 jaar geleden bestond er dan ook geen ABN.
Ook nog geen Rabobankquote:Op dinsdag 15 juli 2025 10:07 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
400 jaar geleden bestond er dan ook geen ABN.
Niet met die instelling neequote:Op dinsdag 15 juli 2025 10:05 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
idd, maar talen veranderen. De woorden van 400 jaar terug van het ABN zou ik ook niet kunnen uitspreken.
HET IS DE SCHULD VAN...quote:
Grmbl heeft er wel vaker over geklaagd. Als het over Skage ging oidquote:Op dinsdag 15 juli 2025 10:09 schreef IJsdraakje het volgende:
Dit is wel de eerste keer dat ik "harde k" hoor.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |