Bron.quote:Lamine Yamal onder vuur na feest voor 18de verjaardag: ‘Een vernederende en discriminerende daad’
Lamine Yamal ligt onder vuur in Spanje na een groot feest voor zijn 18de verjaardag. Het supertalent van FC Barcelona liet mensen met dwerggroei optreden. Daar is de Spaanse belangenvereniging voor die aandoening op z’n zachtst gezegd niet blij mee.
Yamal zou mensen met dwerggroei hebben ingehuurd om voor entertainment te zorgen, zo is te zien op beelden van het feest. Belangenorganisatie Asociación ADEE is daar niet van gediend. „Dit is een vernederende en discriminerende daad’’, luidt het oordeel van voorzitter Carolina Puente. Yamal moet vrezen voor een juridisch staartje.
Volgens ADEE is het ‘onaanvaardbaar’ dat er wordt gespot met mensen die lijden aan dwerggroei. De 18-jarige aanvaller heeft niet gereageerd op de kritiek. Onder zijn Barcelona-ploeggenoten Robert Lewandowski en Gavi waren aanwezig bij het feest, net als veel Spaanse artiesten en influencers. Met een fotoserie en filmpje op zijn Instagram-kanaal gaf het Spaanse toptalent een inkijkje van het feest.
Zondag jarig
Yamal blies afgelopen zondag achttien kaarsjes uit. Als minderjarige groeide hij al uit tot een van de beste voetballers ter wereld. Hij heeft aanzienlijk betere statistieken als jongeling dan toppers als Lionel Messi en Cristiano Ronaldo.
Dit.quote:
En de pitspoezen bij autoraces. De dames zelf vonden het leuk, de heren vonden het leuk, maar blijkbaar wordt er geluisterd naar een paar jankende feministen.quote:Op dinsdag 15 juli 2025 07:48 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Dit.
Doet me denken aan die “walk on girls” bij darten. Daar werd ook over geklaagd door mensen die er niks mee te maken hebben. Resultaat? De jankers kregen hun zin en de vrouwen waren hun goed betaalde baantje kwijt.
Wat bedoel je met normale kaders? Dit is een groep dwergen die gezamenlijk een groep artiesten vormen en te huur zijn om feestjes op te leuken. Dat willen die dwergen zelf! Ze zijn niet van de straat geplukt. Of wil jij die mensen hun inkomen ontzeggen?quote:Op dinsdag 15 juli 2025 09:09 schreef Qarrad het volgende:
Goh zeg, een veel te jong geïdoliseerd gastje met sloten geld en een omgeving vol jaknikkende bewonderaars heeft geen idee meer van normale kaders?
Ik ben geschokt.
Prostitutie, zwartwerkers, dakloze helers. Allemaal mensen die ik geen inkomen wil ontzeggen die om begrijpelijke redenen zichzelf aanbieden voor bepaalde diensten, maar die ik niet ga inhuren.quote:Op dinsdag 15 juli 2025 09:11 schreef Gia het volgende:
[..]
Wat bedoel je met normale kaders? Dit is een groep dwergen die gezamenlijk een groep artiesten vormen en te huur zijn om feestjes op te leuken. Dat willen die dwergen zelf! Ze zijn niet van de straat geplukt. Of wil jij die mensen hun inkomen ontzeggen?
Dat zijn allemaal illegale beroepen. Artiest is dat niet.quote:Op dinsdag 15 juli 2025 09:13 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Prostitutie, zwartwerkers, dakloze helers. Allemaal mensen die ik geen inkomen wil ontzeggen die om begrijpelijke redenen zichzelf aanbieden voor bepaalde diensten, maar die ik niet ga inhuren.
Nee hoor, prostitutie is legaal en een hoop zwartwerk wordt gedoogd, zoals poetshuisjes. Heling mag echt niet natuurlijk.quote:Op dinsdag 15 juli 2025 09:45 schreef Gia het volgende:
[..]
Dat zijn allemaal illegale beroepen. Artiest is dat niet.
Maar een dwerg die als clown wil werken in een circus, dat mag niet, volgens jou. Dan is het circus fout bezig.quote:Op dinsdag 15 juli 2025 09:49 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Nee hoor, prostitutie is legaal en een hoop zwartwerk wordt gedoogd, zoals poetshuisjes. Heling mag echt niet natuurlijk.
Het zijn gewoon erg matige voorbeelden die je noemt. Yamal laat hier kleine mensen optreden. En dat getuigt van een verwrongen kader omdat?quote:Op dinsdag 15 juli 2025 09:49 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Nee hoor, prostitutie is legaal en een hoop zwartwerk wordt gedoogd, zoals poetshuisjes. Heling mag echt niet natuurlijk.
Mensen met dwerggroei zijn een ras?quote:Op dinsdag 15 juli 2025 07:12 schreef HSG het volgende:
[..]
Bron.
Maar donkere mensen kunnen toch geen racisten zijn
Okay, neem jezelf even als voorbeeld. Je geeft een feestje. Het mag best een beetje extravagant zijn. Zou jij zelf met een goed gevoel iemand met een afwijking op laten treden onder specifiek die paraplu van die afwijking voor het amusement van jouw gasten en jou?quote:Op dinsdag 15 juli 2025 10:28 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Het zijn gewoon erg matige voorbeelden die je noemt. Yamal laat hier kleine mensen optreden. En dat getuigt van een verwrongen kader omdat?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |