Het zijn gewoon erg matige voorbeelden die je noemt. Yamal laat hier kleine mensen optreden. En dat getuigt van een verwrongen kader omdat?quote:Op dinsdag 15 juli 2025 09:49 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Nee hoor, prostitutie is legaal en een hoop zwartwerk wordt gedoogd, zoals poetshuisjes. Heling mag echt niet natuurlijk.
Mensen met dwerggroei zijn een ras?quote:Op dinsdag 15 juli 2025 07:12 schreef HSG het volgende:
[..]
Bron.
Maar donkere mensen kunnen toch geen racisten zijn
Okay, neem jezelf even als voorbeeld. Je geeft een feestje. Het mag best een beetje extravagant zijn. Zou jij zelf met een goed gevoel iemand met een afwijking op laten treden onder specifiek die paraplu van die afwijking voor het amusement van jouw gasten en jou?quote:Op dinsdag 15 juli 2025 10:28 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Het zijn gewoon erg matige voorbeelden die je noemt. Yamal laat hier kleine mensen optreden. En dat getuigt van een verwrongen kader omdat?
Ze maken gebruik van hun onderscheidende factor (lengte) om de markt aan te spreken. Blijkbaar met een gezonde dosis zelfspot, en als de muziek dan ook nog goed klinkt. De band ervaart geen gebrek aan respect en krijgt betaald zoals afgesproken.quote:Op dinsdag 15 juli 2025 10:32 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Okay, neem jezelf even als voorbeeld. Je geeft een feestje. Het mag best een beetje extravagant zijn. Zou jij zelf met een goed gevoel iemand met een afwijking op laten treden onder specifiek die paraplu van die afwijking voor het amusement van jouw gasten en jou?
Moet je mensen met een "afwijking" de toegang ontzeggen en hun werk ontnemen omdat er bepaalde mensen zijn die dat mogelijk stom vinden?quote:Op dinsdag 15 juli 2025 10:32 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Okay, neem jezelf even als voorbeeld. Je geeft een feestje. Het mag best een beetje extravagant zijn. Zou jij zelf met een goed gevoel iemand met een afwijking op laten treden onder specifiek die paraplu van die afwijking voor het amusement van jouw gasten en jou?
Er is best een groot grijs gebied tussen een band met toevallig allemaal leden met deze afwijking die zichzelf op slimme wijze in de markt zet en een triest rondreizend rariteitenkabinet.quote:Op dinsdag 15 juli 2025 10:39 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Ze maken gebruik van hun onderscheidende factor (lengte) om de markt aan te spreken. Blijkbaar met een gezonde dosis zelfspot, en als de muziek dan ook nog goed klinkt. De band ervaart geen gebrek aan respect en krijgt betaald zoals afgesproken.
Dan zie ik geen enkel probleem.
Omdat de rol er eentje was van een personage met dwerggroei, wat zijn ontwikkeling tot wat zijn personage werd verklaarde. Door zijn vader en de hele maatschappij niet serieus genomen als man/mens, en daardoor veroordeeld tot het gekonkel om toch verder te komen.quote:Op dinsdag 15 juli 2025 10:43 schreef ems. het volgende:
[..]
Moet je mensen met een "afwijking" de toegang ontzeggen en hun werk ontnemen omdat er bepaalde mensen zijn die dat mogelijk stom vinden?
En hoe zit dat dan inderdaad met Tyrion/Peter Dinklage? Die is in principe ingezet in Game of Thrones -omdat- hij een dwerg is. Voor ons amusement.
Ze deden ook goocheltrucs en deelden shotjes uit. Dus het complete pakket zeg maar.quote:Op dinsdag 15 juli 2025 10:45 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Er is best een groot grijs gebied tussen een band met toevallig allemaal leden met deze afwijking die zichzelf op slimme wijze in de markt zet en een triest rondreizend rariteitenkabinet.
Zolang wij geen beelden hebben van het performance, blijft het een beetje gatekeeping van mijn en jouw kant op grond van wat we denken wat het performance behelst.
Dan blijft het voor mij een twijfelgeval.quote:Op dinsdag 15 juli 2025 10:50 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Ze deden ook goocheltrucs en deelden shotjes uit. Dus het complete pakket zeg maar.
Totdat hij iemand tot iets dwingt, drogeert, vernedert of iets dergelijks. Ook niet geheel nieuw in zo'n omgeving.quote:Maar goed. Als hij 19 wordt dan maar een blik lekkere wijven met ontbloot bovenlichaam. Dan ontloop je de controverse in ieder geval.
Ja, voor onze entertainment dus. Ik zie echt geen verschil.quote:Op dinsdag 15 juli 2025 10:46 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Omdat de rol er eentje was van een personage met dwerggroei, wat zijn ontwikkeling tot wat zijn personage werd verklaarde. Door zijn vader en de hele maatschappij niet serieus genomen als man/mens, en daardoor veroordeeld tot het gekonkel om toch verder te komen.
Jij ziet niet het verschil tussen een personage uit een boek/tvserie waarbij de afwijking een rol heeft voor de karakterontwikkeling en een boertig voor geld rondhupsende dwerg?quote:Op dinsdag 15 juli 2025 11:00 schreef ems. het volgende:
[..]
Ja, voor onze entertainment dus. Ik zie echt geen verschil.
Waarom moet het altijd zo overdreven en patserig dit soort feestjes? Het is niet dat iemand er aan twijfelt of je geld hebt.quote:Op dinsdag 15 juli 2025 09:09 schreef Qarrad het volgende:
Goh zeg, een veel te jong geïdoliseerd gastje met sloten geld en een omgeving vol jaknikkende bewonderaars heeft geen idee meer van normale kaders?
Ik ben geschokt.
Het was cynisch bedoeld. Natuurlijk komt er dan ophef. Ook al gaat het onder betaling, met respect en volledige overeenstemming.quote:Op dinsdag 15 juli 2025 10:57 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Dan blijft het voor mij een twijfelgeval.
[..]
Totdat hij iemand tot iets dwingt, drogeert, vernedert of iets dergelijks. Ook niet geheel nieuw in zo'n omgeving.
Ik neem aan dat de rondhupsende dwerg een volwassen man is en een vergoeding (waarschijnlijk een stuk meer dan dat ik verdien btwquote:Op dinsdag 15 juli 2025 11:03 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Jij ziet niet het verschil tussen een personage uit een boek/tvserie waarbij de afwijking een rol heeft voor de karakterontwikkeling en een boertig voor geld rondhupsende dwerg?
Ik vind de manier waarop jij je vraag inkleedt al bij voorbaat een beetje sturend. Je probeert er een soort gewetenskwestie/dilemma van te maken.quote:Op dinsdag 15 juli 2025 10:32 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Wat is hier 'niet normaal' aan dan? zijn de mensen met dwerggroei gedwongen?quote:Op dinsdag 15 juli 2025 09:09 schreef Qarrad het volgende:
Goh zeg, een veel te jong geïdoliseerd gastje met sloten geld en een omgeving vol jaknikkende bewonderaars heeft geen idee meer van normale kaders?
Ik ben geschokt.
Net zoals de rellen over het "dwarf-tossing" als "sport" in pubs. De deelnemende mensen waren dus wel hun lucratieve bijverdienste kwijt, hen was niets gevraagd. Typisch voorbeeld van hoe "woke" graag voor anderen beslist of ze gediscrimineerd worden.quote:Op dinsdag 15 juli 2025 07:18 schreef de_boswachter het volgende:
Maar die dwergen die kwamen maar mooi vanwege het geld wat Yamal hun betaalde. Ze hadden ook kunnen weigeren.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |