quote:Op maandag 14 juli 2025 10:16 schreef amaranta het volgende: Ik had trouwens mijn röntgenfoto’s opgevraagd. Ik ben duidelijk een leek. Want zelfs met een cirkeltje erom kan ik geen duidelijk breuk onderscheiden.
Een haarscheurtje wordt ook als breuk aangemerkt en die zijn inderdaad moeilijk te zien. Ik heb bedacht dat ik altijd nog radioloog kan worden als nieuwe carrieremove. Heb inmiddels zoveel beeldmateriaal bekekenquote:
Oh nee troel. Wat verschrikkelijkquote:Op maandag 14 juli 2025 10:23 schreef Troel het volgende:
[..]
Een haarscheurtje wordt ook als breuk aangemerkt en die zijn inderdaad moeilijk te zien. Ik heb bedacht dat ik altijd nog radioloog kan worden als nieuwe carrieremove. Heb inmiddels zoveel beeldmateriaal bekeken
Op mijn laatste foto's was de schade overigens zo duidelijk dat ik spontaan begon te janken toen ik het zag. Het verschil tussen verbrijzeld en gebroken is best wel heftig om te zien ook
Meer bewegen in ieder geval. Ik doe nu echt wel te weinig. Eigenlijk niks. Ik fiets elektrisch naar m’n werk. Ik wandel wat met de hond en dat was het. Ik doe niet aan sport of niks.quote:Op maandag 14 juli 2025 10:43 schreef vencodark het volgende:
Jeetje @:amaranta wat een bericht.![]()
Ik lees een waslijst aan risicofactoren bij osteoporose.
Op welke manier wil je je levensstijl omgooien?
Geen punt. Je mag reageren. Maar het hele verhaal waar het naar verwijst haal ik weg.quote:Op maandag 14 juli 2025 10:44 schreef Troel het volgende:
He jakkes, wat een verhaal
Ik vind het een beetje lastig om erop te reageren, omdat dat natuurlijk ook naar jouw inhoud verwijst. Dus dat doe ik niet en ik geef je alleen een gigantische knuffel. En ik snap je angst.
Maar ja.quote:Op maandag 14 juli 2025 10:42 schreef Nijna het volgende:
Heftig @:Troel.![]()
@:amaranta wat een verhaal. Ergens wel fijn zo'n "bijvangst". Maar lijkt me ook wel schrikken.
Die belt straks terug. Ik ga alleen morgen voor 4 wk op vakantie. Dus wat ze ook voorstelt, dat zal pas daarna kunnen?? Geen idee 🤷🏻quote:Op maandag 14 juli 2025 10:45 schreef exode het volgende:
Wat een verhaal Amaranta, jeetje. Snap dat het wel wat met je doet. Hopelijk spreek je de huisarts snel!
Niet huppelen of fietsen oid, maar serieus krachttraining afaik?quote:Op maandag 14 juli 2025 10:46 schreef amaranta het volgende:
[..]
Meer bewegen in ieder geval. Ik doe nu echt wel te weinig. Eigenlijk niks. Ik fiets elektrisch naar m’n werk. Ik wandel wat met de hond en dat was het. Ik doe niet aan sport of niks.
En ik denk vit D gaan slikken. Ook gewoon van buiten zijn.
Gezonder gaan eten.
Bewegen is eigenlijk wel het voornaamste advies.
En de score is vrij laag (of juist hoog?) dus ik verwacht wel dat ze medicatie voor gaan schrijven.
Ja, ook krachttraining.quote:Op maandag 14 juli 2025 11:03 schreef Vanyel het volgende:
Wat uitermate kak.
[..]
Niet huppelen of fietsen oid, maar serieus krachttraining afaik?
Hangt dit samen met al die andere dingen? (Peri) Menopauze gerelateerd? Als het laatste, is misschien hormoonsuppletie ook een optie?
Lieve schat, ik ben 43 en zit aan oestrogeenpleisters. En als ik geweten had dat mijn dingetjes daar mee te maken hadden, had ik daar al voor mijn 40e mee moeten beginnen. Het maakt zo'n verschil! Echt, kaart dat wel even aan hoor!quote:Op maandag 14 juli 2025 11:07 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ja, ook krachttraining.
Ik zit naar mijn weten nog niet in de menopauze. Ik denk dat het eerder gerelateerd is aan de neurofibromatose die ik heb. Wat dus ook die tumor veroorzaakt.
MaarGoed. Ik ben pas 45 dus beetje jong nog wel.
Super jongquote:Op maandag 14 juli 2025 11:07 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ja, ook krachttraining.
Ik zit naar mijn weten nog niet in de (peri)menopauze. Ik denk dat het eerder gerelateerd is aan de neurofibromatose die ik heb. Wat dus ook die tumor veroorzaakt.
Ga ik doenquote:Op maandag 14 juli 2025 11:09 schreef Troel het volgende:
[..]
Lieve schat, ik ben 43 en zit aan oestrogeenpleisters. En als ik geweten had dat mijn dingetjes daar mee te maken hadden, had ik daar al voor mijn 40e mee moeten beginnen. Het maakt zo'n verschil! Echt, kaart dat wel even aan hoor!
Mwah, 42 en al minimaal 2 jaar aan het klungelen. Vooral wazige peesontstekingen in mijn gewrichten vanaf 3 jaar geleden. Dat vroege is wel een familieding. Met de bijbehorende opvliegers is het niet meer te ontkennen.quote:Op maandag 14 juli 2025 11:07 schreef amaranta het volgende:
M.n. veel vage klachten waarvan je dacht dat ze gewoon bij ouder worden horen, of die onopvallend groeiden. Completer in het lif topic, maar dingen alsquote:Op maandag 14 juli 2025 11:53 schreef amaranta het volgende:
Hoe weet je of je in de peri menopauze zit?
Mijn menstruatie is nog super regelmatig.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |