abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 16 juli 2025 @ 16:37:52 #51
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_218230182
Mama, Mag ik voetballen?
Ja Habib, nog 3 paar schoenen en dan mag je 100 voetballen.
  woensdag 16 juli 2025 @ 17:00:16 #52
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_218230434
quote:
2s.gif Op woensdag 16 juli 2025 15:27 schreef SEMTEX het volgende:
Ik deed het alleen in de vakanties en het was altijd ongelofelijk geestdodend werk via uitzendbureaus en heeft uiteindelijk weinig bijgedragen aan mijn werkervaring later. Het meeste hield ik ook niet lang vol.
Qua werkinhoudelijke ervaring draagt het niks bij. Maar wel aan een bepaald verantwoordelijkheidsgevoel dat er omheen hangt. Zoals op tijd komen en je taken serieus nemen.

En je krijgt het als tiener financieel ruimer, wat weer bij kan dragen aan je eigen identiteit en sociaal leven.
  woensdag 16 juli 2025 @ 17:00:33 #53
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_218230442
quote:
0s.gif Op zondag 13 juli 2025 21:58 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
Het is vooral iets wat je ontwikkeling belemmert. In de praktijk gaan kinderen vooral werken vanwege financiële noodzaak, en dat is te zien in de sociale gelijkheid waarbij kinderen in arme gezinnen vaker aan het werk moeten. Zie je vaak ook bij buurtsupers waar een kind na school de kassa aan het bemannen is of bezig is in de winkel.

Werken is zeker niet de manier om verantwoordelijkheid te leren. Kinderen zitten nog op school. Die druk van werk daarbovenop zal niet tot stress leiden bij ieder kind, maar is heel onnodig. Een snuffelstage prima, maar werk? no thanks
Kolder, juist in de families waar er wat meer te besteden valt zie je dat arbeidsethos al op vroege leeftijd wordt aangeleerd.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_218234455
quote:
0s.gif Op zondag 13 juli 2025 20:20 schreef Mikeytt het volgende:
[ afbeelding ]

Als je er over nadenkt is het toch krankzinnig dat 12-14 jarigen gewoon aan het werk mogen in zowat heel Europa? Gemiddeld doen we het ook niet heel goed vergeleken met de rest van de wereld. Maar een handjevol derdewereldlanden die een lagere minimum arbeidsleeftijd hebben.

Wordt het niet eens eindelijk tijd om deze leeftijd op minimaal 16 te stellen? Ook als dat ten koste gaat van de economie.

Familiebedrijven zijn hier vaak schuldig aan. Jonge kinderen die standaard in de winkel moeten werken bijvoorbeeld.
Nee.

Werken is goed voor kinderen.
Dan leren ze omgaan met geld .
Wil je iets dan werk je er maar voor.
Maakt karakter namelijk.

Mijn neefje gaat dadelijk op zijn 13 de krantenwijk beginnen in de buurt .
Goed zo leer gelijk dat geld niet gratis is.

Er is een verschil namelijk tussen vrijwilliger werken op die leeftijd vs verplicht werken in landen waar kinderarbeid verplicht is.

En wie dat niet begrijpt moet eens stoppen met die onzin wat de bepaalde idioten verkondigen.
Zeker scholen dat steeds achterlijker leraars hebben op de basisschool.
Die bezig met politieke correctie uit te voeren wat in hun gedachten zit
  donderdag 17 juli 2025 @ 08:12:54 #55
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_218235867
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2025 23:00 schreef suijkerbuijk het volgende:

Iets zegt me dat jij die niet zo heel lang meegemaakt hebt :P
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_218236849
quote:
11s.gif Op donderdag 17 juli 2025 08:12 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Iets zegt me dat jij die niet zo heel lang meegemaakt hebt :P
Klopt .
Kan slecht leren namelijk.
Dus werkte ik al vanaf mijn 14 jaar .
Zelfs officiële ontheffing gekregen van school.
Was een van de eerste toendertijd dat de gemeente praktijk met werken combineren.
Gemeenten Breda.
Later is daar ontstaan de huidige .
J.w.g (jeugt werk garantie) via de gemeente.
pi_218237089
Ik vind dat er wel verschil zit tussen een optioneel licht bijbaantje met redelijke verdienste en kinderen die voor bijna niets gevaarlijk of zwaar werk moeten doen. Kinderen moeten wel een beetje opbouwen, anders krijg je luiere generaties waar je geen enkele maatschappij mee laat functioneren (van links tot rechts)

In de VS opperde men al dat kinderen het werk van migranten kunnen doen voor minder. Alles om groter bakken met geld naar de miljardairs en Israel te kunnen dragen. De VS teert flink in op z'n sociale voorzieningen en men doet er al niet eens meer geheimzinnig over.

Dat er partijen als PVVD en Ja21 zijn en zelfs het "fatsoenlijke" CDA zijn die ook langzamerhand stukje voor stukje proberen af te breken en de VS als voorbeeld nemen lijkt een gegeven hierin.
pi_218237939
quote:
16s.gif Op woensdag 16 juli 2025 17:00 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Kolder, juist in de families waar er wat meer te besteden valt zie je dat arbeidsethos al op vroege leeftijd wordt aangeleerd.
Ja, dat geld is niet zomaar ergens vandaan gekomen, gewoon vaak door hard werken.
pi_218276039
"Legal working age" is ook echt wel een volkomen eendimensionaal criterium. Het maakt nogal uit of je als dertienjarige fulltime zwaar werk moet doen om te voorzien in levensonderhoud of dat je zoals het in Nederland gaat de mogelijkheid bestaat om op 13-jarige leeftijd tot 12 uur per schoolweek te werken en daarnaast tot 35 uur in een vakantieweek met een maximum van 4 weken en daarbij ook nog zwaar werk is uitgesloten.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  maandag 21 juli 2025 @ 12:07:52 #60
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_218276184
De nieuwe Harry Potter TV Serie drijft op kinderarbeid.
  dinsdag 29 juli 2025 @ 18:06:29 #61
500783 Hawk234
Tradities zijn stom!
pi_218363935
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2025 23:00 schreef suijkerbuijk het volgende:

[..]
Nee.

Werken is goed voor kinderen.
Dan leren ze omgaan met geld .
Wil je iets dan werk je er maar voor.
Maakt karakter namelijk.

Mijn neefje gaat dadelijk op zijn 13 de krantenwijk beginnen in de buurt .
Goed zo leer gelijk dat geld niet gratis is.

Er is een verschil namelijk tussen vrijwilliger werken op die leeftijd vs verplicht werken in landen waar kinderarbeid verplicht is.

En wie dat niet begrijpt moet eens stoppen met die onzin wat de bepaalde idioten verkondigen.
Die bezig met politieke correctie uit te voeren wat in hun gedachten zit
Dus ik begrijp hieruit dat het "goed" is voor kinderen om vooral geen / zo weinig mogelijk vrije tijd te hebben?
  FOK!Fotograaf dinsdag 29 juli 2025 @ 18:13:31 #62
364681 over_hedge
pi_218363984
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2025 18:06 schreef Hawk234 het volgende:

[..]
Dus ik begrijp hieruit dat het "goed" is voor kinderen om vooral geen / zo weinig mogelijk vrije tijd te hebben?
geen vrije tijd hebben :') Omdat ze paar uurtjes per week werken? :D Zijn vrij strenge regels allemaal. Komt vaak op neer dat je alleen in het weekend paar uurtjes mag werken. Je bent nogal aan het overdrijven met geen / zo weinig mogelijk.

Van de rest leer je van alles op werk. Leert nieuwe mensen kennen. Veel houden er vrienden aan over.
En als bonus heeft je kind wat extra zakgeld. En leren ze meteen met geld omgaan.
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  dinsdag 29 juli 2025 @ 18:42:24 #63
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_218364138
er is geen enkel kind die er een hekel aan heeft om wat bij te verdienen
graag en ze ontmoeten wat leeftijdgenoten ook

mijn buurmeisje is net 14 , nou die vind het prachtig , eindelijk een groot mensch te zijn ze gaat ook in uniform naar huis toe , trots als een pauw
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_218364158
Je leert kinderen wel kapitalisme zo. :(
Mits ze het geld bij uitbetaling netjes delen met de kinderen uit de straat die niet hebben gewerkt.
  dinsdag 29 juli 2025 @ 19:16:46 #65
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_218364354
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2025 18:46 schreef NatteLont het volgende:
Je leert kinderen wel kapitalisme zo. :(
Mits ze het geld bij uitbetaling netjes delen met de kinderen uit de straat die niet hebben gewerkt.
en 70 % afstaan aan de grote bully van de straat en dan pas snoepies gaan kopen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_218364719
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2025 19:16 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
en 70 % afstaan aan de grote bully van de straat en dan pas snoepies gaan kopen
Maar er staat een standbeeld van kameraad Bully, en er hangen overal prachtige vaandels.
Uit angst voor de Bully.

Ok. Totaal offtopic nu.
pi_218365237
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2025 18:06 schreef Hawk234 het volgende:

[..]
Kijk hier zie je gelijk de problemen van deze tijd .
Mensen die gelijk van ene naar de anderen kant gaan .
Maar nergens geen balans kunnen vinden.

Daarom hebben we in de politiek zo extrame links of rechts
  dinsdag 29 juli 2025 @ 21:06:51 #68
500783 Hawk234
Tradities zijn stom!
pi_218365346
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2025 18:13 schreef over_hedge het volgende:

[..]
geen vrije tijd hebben :') Omdat ze paar uurtjes per week werken? :D Zijn vrij strenge regels allemaal. Komt vaak op neer dat je alleen in het weekend paar uurtjes mag werken. Je bent nogal aan het overdrijven met geen / zo weinig mogelijk.

Van de rest leer je van alles op werk. Leert nieuwe mensen kennen. Veel houden er vrienden aan over.
En als bonus heeft je kind wat extra zakgeld. En leren ze meteen met geld omgaan.
Ik zie het meer als een optelsom. Op de leeftijd van 13 t/m dus na 20 jaar want welk kin kan nu tegenwoordig nog op zichzelf wonen voor het 20e levensjaar... tenminste zo pretendeer ik dat.
Maar goed, ze zullen naar school gaan. Huiswerk hebben, waarschijnlijk ook net zoals wij allemaal reistijd en dan het werk erbij. Hoeveel tijd blijft er dan over. Kind moet ook slapen en ik neem aan dat de familie op een vaste tijd eet dus dat je als familie aan de eettafel zit. Ja, dan vraag ik me met werk af dat wat wij volwassenen doen met overdag werken.. het kind op school zit en huiswerk heeft. Of zie ik iets over het hoofd?
Ik stel dus werk voor volwassenen gelijk aan voor kinderen / studenten naar school gaan en daarna aan het huiswerk gaan.
  dinsdag 29 juli 2025 @ 21:09:53 #69
500783 Hawk234
Tradities zijn stom!
pi_218365381
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2025 20:56 schreef suijkerbuijk het volgende:

[..]
Kijk hier zie je gelijk de problemen van deze tijd .
Mensen die gelijk van ene naar de anderen kant gaan .
Maar nergens geen balans kunnen vinden.

Daarom hebben we in de politiek zo extrame links of rechts
Jaja, polarisatie. Nou, als ik zo bekijk vind jij het een extreem slechte zaak als een kind tijdens de school / studie tijd niet aan het werk gaat. Ik heb daar een andere mening over, maar mijn mening is dus hoe dan ook "verkeerd"?
pi_218365441
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2025 21:09 schreef Hawk234 het volgende:

[..]
Jaja, polarisatie. Nou, als ik zo bekijk vind jij het een extreem slechte zaak als een kind tijdens de school / studie tijd niet aan het werk gaat. Ik heb daar een andere mening over, maar mijn mening is dus hoe dan ook "verkeerd"?
Lees je eigen bericht eens goed .
Over vrijetijd namelijk.
Misschien dat je dat gaat snappen namelijk.
Werken is goed namelijk.
Je leert daar veel van namelijk.
En een krantenwijk of anderen lichte werk klusjes is goed .
Dat wil niet zeggen dat ze een 40 uur werk week hebben.
Maar goed dat bedoel jij toch met geen Vrije tijd toch ?
  dinsdag 29 juli 2025 @ 22:40:05 #71
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_218366132
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2025 21:15 schreef suijkerbuijk het volgende:

[..]
Over vrijetijd namelijk.
Werken is goed namelijk.
werk is prima, beter dan naar school gaan als je niets leert daar, met werken leer je business en geld doen en met anderen praten over ander werk

dan zitten naar het plafond kijken tot die slome dat stukkie gelezen heeft
  dinsdag 29 juli 2025 @ 22:49:00 #72
500783 Hawk234
Tradities zijn stom!
pi_218366212
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2025 21:15 schreef suijkerbuijk het volgende:

[..]
Over vrijetijd namelijk.
Werken is goed namelijk.
Wat ik zeg is dat een kind, eerder puber al naar school gaat en huiswerk mee zal krijgen. Ik zie de schooltijd + huiswerk als "werk" zodat je klaargestoomd wordt om later deel te nemen aan de economie / samenleving. Dan vind ik dat voldoende om niet ook nog eens aan het werk te gaan. School + huiswerk = werktijd. Dat is hoe ik het zie.
pi_218366490
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2025 22:49 schreef Hawk234 het volgende:

[..]
Wat ik zeg is dat een kind, eerder puber al naar school gaat en huiswerk mee zal krijgen. Ik zie de schooltijd + huiswerk als "werk" zodat je klaargestoomd wordt om later deel te nemen aan de economie / samenleving. Dan vind ik dat voldoende om niet ook nog eens aan het werk te gaan. School + huiswerk = werktijd. Dat is hoe ik het zie.
Jammer maar zo werkt het dus niet.
Of denk je dat 30 jaar geleden anders was?
Was ook gewoon school , huiswerk , werk en dan nog even mee helpen thuis.
Thuis klusje er bij zoals afwassen en of de tuin.

Ja het leven is hard en hoe eerder ze het weten hoe beter .
Anders heb je zoals nu die te moe zijn om wat uit te voeren.
  woensdag 30 juli 2025 @ 00:33:14 #74
500783 Hawk234
Tradities zijn stom!
pi_218366684
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2025 23:37 schreef suijkerbuijk het volgende:

[..]
Jammer maar zo werkt het dus niet.
Of denk je dat 30 jaar geleden anders was?
Was ook gewoon school , huiswerk , werk en dan nog even mee helpen thuis.
Thuis klusje er bij zoals afwassen en of de tuin.

Ja het leven is hard en hoe eerder ze het weten hoe beter .
Anders heb je zoals nu die te moe zijn om wat uit te voeren.
"zo werkt het dus niet". Nou, dat maken we zelf wel uit.
Lees ook maar even mijn eerdere posts in dit topic. Ik ben bijvoorbeeld ook tegen het idee van ouders die de persoonlijke belastingdienst gaan nadoen (kostgeld).
En dan tot slot "die te moe zijn om wat uit te voeren"...

Uiteindelijk... ja, want ik kan me zo nog iets herinneren... lijdt het tot dit soort scenario's:
Een jongen die tijdens een golfwedstrijd slecht had gespeeld en zijn partij in de landelijke competitie had verloren.. kreeg van ouders niks te eten (voor straf). Wat deed de jongen vervolgens: Vals spelen om maar aan eten te komen! Fijn hé zulke ouders.

En reken maar dat er ook werkgevers zijn die omdat een 13 jarige 1 minuut extra pauze neemt gelijk wordt ontslagen. Tijd voor straf van het thuis front want... de volwassene heeft opeens altijd gelijk...

Ja, het is mijn hoop dat dit soort conservatief gedachtegoed snel zal verdwijnen.

Er is niks mis mee als mensen het goed hebben en de tijd krijgen om zichzelf te ontwikkelen. En dat betekend dus opstaan, ontbijten. Naar school, huiswerk mee en klaarstomen voor het latere leven. Haal je slechte cijfers, ja dat is reden om daar wat aan te doen.
Maar al die andere zaken... dat kinderen verplicht helpen met de afwas LOL, we hebben tegenwoordig afwasmachines JA!! En de tuin, nou ik heb nog nooit vroeger in mijn ouders hun tuin meegewerkt.... Werken kwam pas veel later aan bod. Zeker niet op mijn 13e.
pi_218366942
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2025 00:33 schreef Hawk234 het volgende:

[..]
"zo werkt het dus niet". Nou, dat maken we zelf wel uit.
Lees ook maar even mijn eerdere posts in dit topic. Ik ben bijvoorbeeld ook tegen het idee van ouders die de persoonlijke belastingdienst gaan nadoen (kostgeld).
En dan tot slot "die te moe zijn om wat uit te voeren"...

Uiteindelijk... ja, want ik kan me zo nog iets herinneren... lijdt het tot dit soort scenario's:
Een jongen die tijdens een golfwedstrijd slecht had gespeeld en zijn partij in de landelijke competitie had verloren.. kreeg van ouders niks te eten (voor straf). Wat deed de jongen vervolgens: Vals spelen om maar aan eten te komen! Fijn hé zulke ouders.

En reken maar dat er ook werkgevers zijn die omdat een 13 jarige 1 minuut extra pauze neemt gelijk wordt ontslagen. Tijd voor straf van het thuis front want... de volwassene heeft opeens altijd gelijk...

Ja, het is mijn hoop dat dit soort conservatief gedachtegoed snel zal verdwijnen.

Er is niks mis mee als mensen het goed hebben en de tijd krijgen om zichzelf te ontwikkelen. En dat betekend dus opstaan, ontbijten. Naar school, huiswerk mee en klaarstomen voor het latere leven. Haal je slechte cijfers, ja dat is reden om daar wat aan te doen.
Maar al die andere zaken... dat kinderen verplicht helpen met de afwas LOL, we hebben tegenwoordig afwasmachines JA!! En de tuin, nou ik heb nog nooit vroeger in mijn ouders hun tuin meegewerkt.... Werken kwam pas veel later aan bod. Zeker niet op mijn 13e.
Dat zijn de ouders
En ja daar zijn die ouders verantwoordelijk voor.

Maar dat wilt niet zeggen dat alle ouders of kinderen zo zijn of worden behandeld.

Mijn neefje zijn geval wil hij dat zelf.
En kan je alleen support op geven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')