Trump is wel van Duitse komaf.quote:
En dit is verder relevant omdat? Talloze Amerikanen hebben iets van Duitse afkomst, net zoals dat talloze Amerikanen iets van Italiaanse, Ierse, Nederlandse, Engelse of 'native' afkomst hebben.quote:Op zondag 13 juli 2025 12:33 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Trump is wel van Duitse komaf.
Trumps grootouders van vaders kant waren Duitse immigranten uit het zuidwestelijke Kallstadt, Rijnland-Palts, dicht bij de Franse grens. Grootvader Friedrich Trumpf emigreerde in 1885 op 16-jarige leeftijd naar New York waarna hij zijn Duitse naam verengelste tot Frederick Trump.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Donald_Trump#Afkomst
Jazeker, ze horen daar niet thuis. Hun voorouders hebben nagenoeg de gehele oorspronkelijke bevolking uitgeroeid.quote:Op zondag 13 juli 2025 12:38 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
En dit is verder relevant omdat? Talloze Amerikanen hebben iets van Duitse afkomst, net zoals dat talloze Amerikanen iets van Italiaanse, Ierse, Nederlandse, Engelse of 'native' afkomst hebben.
De meeste Amerikanen zijn inderdaad niet inheems aan dat gebied, daar heb je natuurlijk volledig gelijk in. En nu?quote:Op zondag 13 juli 2025 12:41 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Jazeker, ze horen daar niet thuis. Hun voorouders hebben nagenoeg de gehele oorspronkelijke bevolking uitgeroeid.
Herstelbetalingen aan de indianen!quote:Op zondag 13 juli 2025 12:43 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
De meeste Amerikanen zijn inderdaad niet inheems aan dat gebied, daar heb je natuurlijk volledig gelijk in. En nu?
quote:De aanleiding voor de rellen was de dood van twee jongeren, Bouna en Zied, in Clichy-sous-Bois, een randgemeente van Parijs. Zij werden geëlektrocuteerd toen zij zich in een elektriciteitscabine verborgen zouden hebben voor de politie. Een derde jongeman werd zwaar verbrand afgevoerd.
'Ik heb gelijk en wil mijn vergelijking kracht bij zetten want ik kan niemand bereiken'quote:Op zondag 13 juli 2025 12:20 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Onzin. Wie een hond wil slaan heeft gauw een stok gevonden.
Joden werden aangepakt omdat ze joods waren. Dat was voor A. Hitler en cs. voldoende reden.
En hoe deed Adolf dat? Door joden te vergelijken met ratten.
Over Amerika: De huidige inwoners zijn allemaal nakomelingen van illegalen, van asielzoekers, vluchtelingen en gelukszoekers.
Mag er niet meer gehandhaafd worden?quote:Op zondag 13 juli 2025 12:55 schreef Harvest89 het volgende:
Is gewoon een razzia.
Niets meer, niets minder.
Moet hij zijn vrienden ook maar wijzen op hun gedrag hé. Doen ze zichzelf uiteindelijk toch allemaal aan.quote:Op zondag 13 juli 2025 11:18 schreef EttovanBelgie het volgende:
Omdat je sinds kort in the Land of the Free grote kans hebt dat een totale nitwit je wegens 'vermoedens' naar een hellhole gevang in El Salvador kan sturen, waarschijnlijk.
Trump zou criminele illegalen gaan uitzetten.quote:
Kortom, illegale mensen worden uitgezet. Het is namelijk niet zo relevant of een illegale migrant werkt of niet. De persoon in kwestie is illegaal het land binnengedrongen. Dáár gaat het om.quote:Op zondag 13 juli 2025 13:20 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Trump zou criminele illegalen gaan uitzetten.
Wat ICE nu vooral doet is werkende illegalen uitzetten, dat zijn niet je doorsnee gangmembers.
In de US betalen illegalen vaak wel gewoon belasting als de bedrijven zelf legitiem zijn, dus ze weten de locatie van de werknemers op werkdagen.
Dus ICE houdt razzia's bij bedrijven.
MAGA boeren waren er boos over omdat hun personeel thuis bleef of zelfs onderdook, dus worden al steeds meer met rust gelaten.
Nu gaan ze meer achter andere bedrijven aan.
Resultaat van deze razzia's is dat het erg arbeidsintensief is en er dit jaar waarschijnlijk minder illegalen worden uitgezet dan vorig jaar onder Biden, voorlopig ligt Trump nog achter op aantallen.
Het is wel een beetje de makkelijke weg nemen. Gangmembers worden grotendeels met rust gelaten en José die avocado's plukt of cannabisplanten topt wordt opgepakt en uitgezet.quote:Op zondag 13 juli 2025 13:26 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Kortom, illegale mensen worden uitgezet. Het is namelijk niet zo relevant of een illegale migrant werkt of niet.
Dat is een wijdverbreid misverstand. Een heel groot deel van de huidige illegale werknemers, zijn ooit met een werkvisum het land binnengekomen (en dat gebeurt nog steeds, want die mensen zijn nodig). Het verlengen van zo'n visum is een hel (zelfs voor een Europeaan) en lukt soms niet.quote:De persoon in kwestie is illegaal het land binnengedrongen. Dáár gaat het om.
Gelul.quote:Op zondag 13 juli 2025 13:20 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Trump zou criminele illegalen gaan uitzetten.
Even een land acknowledgement doen tijdens het parkeren.quote:Op zondag 13 juli 2025 12:43 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
De meeste Amerikanen zijn inderdaad niet inheems aan dat gebied, daar heb je natuurlijk volledig gelijk in. En nu?
Nee, dat is geen gelul. Dat is letterlijk wat hij beloofde in de aanloop naar de verkiezingen (ook de vorige).quote:
Ah, een heel groot deel. Aan wat voor percentages moeten we dan precies denken en op welke bronnen baseer je die claims?quote:Op zondag 13 juli 2025 13:31 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Het is wel een beetje de makkelijke weg nemen. Gangmembers worden grotendeels met rust gelaten en José die avocado's plukt of cannabisplanten topt wordt opgepakt en uitgezet.
[..]
Dat is een wijdverbreid misverstand. Een heel groot deel van de huidige illegale werknemers, zijn ooit met een werkvisum het land binnengekomen (en dat gebeurt nog steeds, want die mensen zijn nodig). Het verlengen van zo'n visum is een hel (zelfs voor een Europeaan) en lukt soms niet.
José blijft dan maar in de US, werkt, betaalt belasting maar heeft geen visum en is dus illegaal aanwezig.
Het oppakken van mensen die werken en belasting betalen is niet echt heel ingewikkeld dus daar gaat ICE voor.
Boeren zijn er niet zo blij mee, want die zien hun oogsten wegrotten op het veld terwijl José ergens ondergedoken zit. En veel boeren hebben juist Trump gestemd want eh, ja, MAGA!
Om die boeren tegemoet te komen, versoepelt Trump inmiddels dat uitzetbeleid.
MAGA is daar vervolgens weer boos over.
https://www.thedailybeast.com/trump-stuns-maga-by-allowing-illegals-to-work-on-farms/
Als dit zou kloppen lijkt het in elk geval niet een heel groot deel te zijn zoals jij probeert te beweren ..quote:It's not possible to determine the exact number of illegal immigrants who initially entered the US with a work permit because work permits are not issued to individuals who are in the country illegally. Illegal immigrants are, by definition, in the US without authorization and therefore cannot be legally issued a work permit. While some individuals may have initially entered legally and then overstayed their visas or otherwise violated their immigration status, they would no longer be considered legal residents and would not be eligible for work permits.
Bijna 40%. Een deel gaat natuurlijk ook gewoon weer terug als hun visum afgelopen is, anders was het wel hoger.quote:Op zondag 13 juli 2025 13:47 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ah, een heel groot deel. Aan wat voor percentages moeten we dan precies denken en op welke bronnen baseer je die claims?
En nu? Opzouten. Laten zien dat je het serieus meent met het aanpakken van illegalen. Zelf het goede voorbeeld geven.quote:Op zondag 13 juli 2025 12:43 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Hij heeft nooit gezegd dat illegalen die geen andere misdrijven hadden gepleegd mochten blijven. Hij heeft beloofd alle illegalen te gaan deporteren, die allemaal tenminste 1 misdrijf hebben gepleegd door illegaal te verblijven. Dat dat urgenter is omdat er ook allerlei criminele bendes meekwamen met Biden's miljoenen illegalen doet daar niks aan af.quote:Op zondag 13 juli 2025 13:43 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Nee, dat is geen gelul. Dat is letterlijk wat hij beloofde in de aanloop naar de verkiezingen (ook de vorige).
Hij heeft zelfs media events georganiseerd met slachtoffers van "undocumented immigrant criminals" om daar een punt van te maken.
Misschien valt dat niet zo prettig bij je maar daar kan ik niets aan doen.
Oh ja, het ligt weer aan de "leugenachtige mainstreammedia".quote:Op zondag 13 juli 2025 13:58 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Hij heeft nooit gezegd dat illegalen die geen andere misdrijven hadden gepleegd mochten blijven. Hij heeft beloofd alle illegalen te gaan deporteren, die allemaal tenminste 1 misdrijf hebben gepleegd door illegaal te verblijven. Dat dat urgenter is omdat er ook allerlei criminele bendes meekwamen met Biden's miljoenen illegalen doet daar niks aan af.
Nu heeft de immer leugenachtige mainstreammedia bedacht dat dit niet is waar mensen voor gekozen hebben omdat zij valselijk doen alsof illegalen geen misdrijf hebben gepleegd maar Trump heeft nooit gezegd dat brave illegalen van deportatie uitgezonderd zouden zijn, en dat dachten de kiezers ook helemaal niet en de polls steunen hem.
Moet ik hier nu echt serieus op in gaan?quote:Op zondag 13 juli 2025 13:03 schreef Red_85 het volgende:
[..]
'Ik heb gelijk en wil mijn vergelijking kracht bij zetten want ik kan niemand bereiken'
*Insert nazi vergelijking* 'want dat vind iedereen erg'
Het punt met illegalen is dat je niet weet wie de zware criminele bendeleden zijn, en zware criminaliteit en human trafficking zijn een bijbehorend verschijnsel van de omvolking overal in het Westen. Maar de boodschap dat Trump in de verkiezingscampagne hardwerkende brave illegalen zou hebben uitgezonderd is gewoon vals, een regelrechte leugen.quote:Op zondag 13 juli 2025 13:59 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Oh ja, het ligt weer aan de "leugenachtige mainstreammedia".
Voorlopig blijven de zware criminelen en bendeleden vrijwel onaangetast en worden hardwerkende illegalen gedeporteerd omdat ze een makkelijke prooi zijn.
Maar hey, als je er maar van geniet joh.
Als ik dit grafiekje vanuit een mainstream The Guardian artikeltje zo zie is het denk ik zo dat zowel criminelen als hardwerkende niet-criminelen meer opgepakt worden:quote:Op zondag 13 juli 2025 13:59 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Oh ja, het ligt weer aan de "leugenachtige mainstreammedia".
Voorlopig blijven de zware criminelen en bendeleden vrijwel onaangetast en worden hardwerkende illegalen gedeporteerd omdat ze een makkelijke prooi zijn.
Maar hey, als je er maar van geniet joh.
Jij bent van mening dat alle Amerikanen terug moeten naar Europa of zelfs Afrika?quote:Op zondag 13 juli 2025 13:57 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
En nu? Opzouten. Laten zien dat je het serieus meent met het aanpakken van illegalen. Zelf het goede voorbeeld geven.
De eerste bron stelt dat de groep met mensen met een verlopen visum in 2017 (bijna tien jaar geleden dus) groter was dan de groep illegale migranten op dat moment.quote:Op zondag 13 juli 2025 13:53 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Bijna 40%. Een deel gaat natuurlijk ook gewoon weer terug als hun visum afgelopen is, anders was het wel hoger.
https://cmsny.org/publications/jmhs-visa-overstays-border-wall/
https://www.npr.org/2019/01/16/686056668/for-seventh-consecutive-year-visa-overstays-exceeded-illegal-border-crossings
https://www.statista.com/chart/16701/visa-overstays-outnumber-illegal-crossings/
Feit is in ieder geval dat Trump deze mensen nu deels niet meer terugstuurt omdat boeren dat vervelend vinden.
Het maakt niet uit of mensen werken of niet, ze zijn gewoon illegaal.quote:Op zondag 13 juli 2025 14:17 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Als ik dit grafiekje vanuit een mainstream The Guardian artikeltje zo zie is het denk ik zo dat zowel criminelen als hardwerkende niet-criminelen meer opgepakt worden:
[ afbeelding ]
Alleen als Trump hier het nut van inziet. De Capitoolbestormers kregen allen gratie van de heer Trump.quote:
Ok, bedankt voor je mening. Ik zie de relevantie niet zo met wat ik postte echter?!quote:Op zondag 13 juli 2025 14:17 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het maakt niet uit of mensen werken of niet, ze zijn gewoon illegaal.
https://p-magazine.com/nl(...)st-in-naam-van-trumpquote:Op zondag 13 juli 2025 14:26 schreef Hathor het volgende:
Wat zijn dat eigenlijk voor lui die van ICE? Wat voor opleiding hebben ze gehad? Is het een officieel overheidsorgaan? Of zijn het gewoon een stelletje vrijwillige cowboys die eens lekker op jacht willen gaan?
Dat zijn iig niet de cijfers om aan die 1 miljoen per jaar te komen die Trump wilde halen.quote:Op zondag 13 juli 2025 14:17 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Als ik dit grafiekje vanuit een mainstream The Guardian artikeltje zo zie is het denk ik zo dat zowel criminelen als hardwerkende niet-criminelen meer opgepakt worden:
[ afbeelding ]
En de ICE agents die hun werk wèl op een fatsoenlijke manier willen uitvoeren raken meer en meer gefrustreerd door de handelswijze van die cowboys en de orders van opper ghoul Miller:quote:Op zondag 13 juli 2025 14:34 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
https://p-magazine.com/nl(...)st-in-naam-van-trump
Eigenlijk komt het er op neer dat die ICE-agenten een bij elkaar geraapt zootje ongeregeld is.
ICE Agents in Despair Under Stephen Miller’s Impossible Ordersquote:One ICE veteran finds the job so “infuriating” that the agent is considering quitting. “No drug cases, no human trafficking, no child exploitation,” said the agent, who complained about having to focus instead on “arresting gardeners.”
Uiteraard gaat een deel van de mensen weer terug als hun visum verloopt, dus je zal geen 100% halen.quote:Op zondag 13 juli 2025 14:17 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Jij bent van mening dat alle Amerikanen terug moeten naar Europa of zelfs Afrika?
[..]
De eerste bron stelt dat de groep met mensen met een verlopen visum in 2017 (bijna tien jaar geleden dus) groter was dan de groep illegale migranten op dat moment.
De tweede bron is uit 2019 en stelt wederom dat het aantal aantal mensen met een verlopen visum is groter is dan het aantal ongeautoriseerde grensoverschrijdingen.
En ten slotte de derde bron gaat over 2023 waarin wordt gesteld dat ook dat de nieuwe groep illegale migranten dat jaar voor 40% bestaat uit mensen wiens visa verlopen is en vervolgens denken dat men gewoon maar kan blijven.
Dat geeft dus geen onderbouwing aan jouw initiële claim dat een 'heel groot deel' van de huidige groep (anno 2025) illegale werknemers ooit met een werkvisum het land binnengekomen. Een kwart van alle illegalen werkt namelijk niet eens.
Daarnaast is het de eigen verantwoordelijkheid van migranten hun visum te verlengen. Zodra men dit niet doet is men illegaal.
En zo werkt het overal, als je bijvoorbeeld als Nederlander naar Australië gaat (je ziet dit met studenten meer dan eens) moet je je aan strenge regels houden. Je mag slechts beperkt werken en als je blijft nadat visum is verlopen wordt je er uitgezet.
Blijkbaar is er behoefte aan werknemers en ligt het probleem vooral bij het verlengen van visa.quote:Waarom zouden er in dit geval andere regels moeten gelden of beter gezegd, waarom zouden de regels niet moeten gelden voor deze illegale migranten in de VS?
En toch is Trump dat aan het verzachten om boeren te pleasen.quote:[..]
Het maakt niet uit of mensen werken of niet, ze zijn gewoon illegaal.
Het argument lijkt hier nogal te zijn dat als illegale migranten werken, ze niet hoeven te worden uitgezet. Iets waar jij ook weer op lijkt te doen met je statement dat ook 'hardwerkende niet-criminelen' worden opgepakt.quote:Op zondag 13 juli 2025 14:22 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Ok, bedankt voor je mening. Ik zie de relevantie niet zo met wat ik postte echter?!
Als het daadwerkelijk allerlei tekorten aan personeel in bepaalde sectoren zou opleveren, dan is dat iets dat de Trump-regering had moeten incalculeren.quote:Op zondag 13 juli 2025 14:59 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Uiteraard gaat een deel van de mensen weer terug als hun visum verloopt, dus je zal geen 100% halen.
Daarnaast blijft er "aanwas" komen van mensen met een visum of mensen die illegaal de grens overgaan.
Hoe je het ook wendt of keert: er is een behoefte aan werknemers in o.a. de landbouw, horeca en de bouw omdat veel Amerikanen niet meer op komen draven voor dat soort slecht betalende banen. Een teken van welvaar.
Je kan je heel erg inzetten op "regels zijn regels" en natuurlijk is dat allemaal prima. Maar je lost er niet je problemen mee op in die sectoren.
De aandacht zo wel wat meer in de richting van bendeleden en andere criminelen mogen liggen maar ja, die schieten soms terug.
[..]
Blijkbaar is er behoefte aan werknemers en ligt het probleem vooral bij het verlengen van visa.
[..]
En toch is Trump dat aan het verzachten om boeren te pleasen.
Ik deed dat echter niet. Ik reageerde op een claim dat criminele illegalen relatief aan niet-criminele illegalen ontzien zouden worden.quote:Op zondag 13 juli 2025 15:16 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het argument lijkt hier nogal te zijn dat als illegale migranten werken, ze niet hoeven te worden uitgezet. Iets waar jij ook weer op lijkt te doen met je statement dat ook 'hardwerkende niet-criminelen' worden opgepakt.
Link werkt niet voor me. Zijn die gasten door Trump zelf gerecruteerd of zo? Want dan zou het me niks verbazen als het van die Militie wappies zijn die je door de hele VS kan vinden. Dat is gewoon KKK in een ander jasje.quote:Op zondag 13 juli 2025 14:34 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
https://p-magazine.com/nl(...)st-in-naam-van-trump
Eigenlijk komt het er op neer dat die ICE-agenten een bij elkaar geraapt zootje ongeregeld is.
En nu ook met een bizar groot budget na het tekenen van de big beautiful bill.quote:Op zondag 13 juli 2025 16:23 schreef Hathor het volgende:
[..]
Link werkt niet voor me. Zijn die gasten door Trump zelf gerecruteerd of zo? Want dan zou het me niks verbazen als het van die Militie wappies zijn die je door de hele VS kan vinden. Dat is gewoon KKK in een ander jasje.
Trump heeft gewoon zijn eigen Sturm Abteilung.
Wel een lekker kort grafiekje, ICE bestaat al sinds 2003 dus een wat langer staatje zou wat meer duiding geven.quote:Op zondag 13 juli 2025 14:17 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Hide the declinequote:Op zondag 13 juli 2025 19:24 schreef AchJa het volgende:
[..]
Wel een lekker kort grafiekje, ICE bestaat al sinds 2003 dus een wat langer staatje zou wat meer duiding geven.
Edit:
Biden heeft ook knap zijn best gedaan dus...
[ afbeelding ]
ICE Statistics
Je moet de link even zelf intikken bij een zoekmachine. Ik zie hier ook de 'forbidden' melding.quote:Op zondag 13 juli 2025 16:23 schreef Hathor het volgende:
[..]
Link werkt niet voor me. Zijn die gasten door Trump zelf gerecruteerd of zo? Want dan zou het me niks verbazen als het van die Militie wappies zijn die je door de hele VS kan vinden. Dat is gewoon KKK in een ander jasje.
Trump heeft gewoon zijn eigen Sturm Abteilung.
Ja, onder Democratische presidenten vinden ook veel detenties en deportaties plaats. Iets wat veel kiezers waaronder kiezers die het migratiedossier erg belangrijk vinden en daarom Republikeins stemmen schijnbaar niet weten. Biden was een uitstekend president imho.quote:Op zondag 13 juli 2025 19:24 schreef AchJa het volgende:
[..]
Wel een lekker kort grafiekje, ICE bestaat al sinds 2003 dus een wat langer staatje zou wat meer duiding geven.
Edit:
Biden heeft ook knap zijn best gedaan dus...
[ afbeelding ]
ICE Statistics
Klopt, al heeft een president er normaal ook niet zoveel invloed op. Die overheidsinstellingen doen gewoon waar ze voor zijn.quote:Op zondag 13 juli 2025 19:38 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Ja, onder Democratische presidenten vinden ook veel detenties en deportaties plaats. Iets wat veel Republikeinse kiezers die het migratiedossier erg belangrijk vinden schijnbaar niet weten. Biden was een uitstekend president imho.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |