abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Sport woensdag 16 juli 2025 @ 11:06:19 #51
274204 crew  Mexicanobakker
pi_218227003
Er zit wel wat aardig materiaal tussen bij Elvis, maar er is niets waarvan ik zeg 'wow, dat is echt een persoonlijke favoriet'. Ja misschien dat filmhypenummer, dat zit wel echt goed in elkaar.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_218227247
Die rock 'n roll liedjes zijn natuurlijk per definitie een beetje rechtvooruit en klaar naar huis. Een soort punk op loungetempo. Dat is wel anders dan If I Can Dream, wat inderdaad wel meer iets uitgewerkts is waar je in kan duiken. Maar ik kan altijd best wel blij worden van die liedjes van 2.30, niet alleen van Elvis, maar ook van Buddy, Chuck of Bo. Lekker man. Beetje twee minuten aan die snaartjes trekken, tekstje uitstotteren en door naar de volgende.
All Day I Dream About Stemlijsten
  woensdag 16 juli 2025 @ 11:55:32 #53
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_218227432
Dit is wel echt een heel goed blokje, er staat voor mij weinig tot niets echt te hoog of te laag zo op het eerste gezicht. Perfect Top 2000-blokje voor Tweede Kerstdag. Zal vanavond of morgenavond even alles luisteren om te checken of ik bij dat oordeel blijf.
pi_218227487
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2025 11:31 schreef Tussle266 het volgende:
Die rock 'n roll liedjes zijn natuurlijk per definitie een beetje rechtvooruit en klaar naar huis. Een soort punk op loungetempo. Dat is wel anders dan If I Can Dream, wat inderdaad wel meer iets uitgewerkts is waar je in kan duiken. Maar ik kan altijd best wel blij worden van die liedjes van 2.30, niet alleen van Elvis, maar ook van Buddy, Chuck of Bo. Lekker man. Beetje twee minuten aan die snaartjes trekken, tekstje uitstotteren en door naar de volgende.
Gewoon 20 liedjes in een uur, ne dan het uur daarna Echoes en Tubular Bells ;)
Losers hebben, net als autodidacten, een bredere kennis dan winnaars, als je wilt winnen moet je alles weten van één ding en geen tijd verdoen met het leren van al het andere, het genot van eruditie is voorbehouden aan losers. ~Umberto Eco
  woensdag 16 juli 2025 @ 23:16:58 #55
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_218234600
Nummers (1700-1676) die ik hoger zou zetten:

–: Jep, geen. Dat wil in deze regionen niet zeggen dat ik het een kutblokje vind, integendeel. Onder meer de genoemde platen van Joe Cocker, Status Quo, Elvis Presley, Bob Dylan en The Black Keys worden jaarlijks erg gewaardeerd in de Lijst der Lijsten, al zijn het ook weer geen absolute topfavorieten. Ook een aantal wat minder bekende, zoals die van Cilla Black en Alquin, klinken behoorlijk lekker en zouden niet misstaan in de Top 2000.

Nummers (1700-1676) die ik lager zou zetten:

1693 Buddy Holly - That'll Be the Day: Toch wat gevonden! Een beetje aan de oubollige kant en er zit een galm in waar ik niet heel enthousiast van word. Voor de rest dus niet veel op aan te merken, deze worp.
  Redactie Sport woensdag 16 juli 2025 @ 23:35:34 #56
pi_218234686
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2025 23:16 schreef DecoAoreste het volgende:
Nummers (1700-1676) die ik hoger zou zetten:

–: Jep, geen. Dat wil in deze regionen niet zeggen dat ik het een kutblokje vind, integendeel. Onder meer de genoemde platen van Joe Cocker, Status Quo, Elvis Presley, Bob Dylan en The Black Keys worden jaarlijks erg gewaardeerd in de Lijst der Lijsten, al zijn het ook weer geen absolute topfavorieten. Ook een aantal wat minder bekende, zoals die van Cilla Black en Alquin, klinken behoorlijk lekker en zouden niet misstaan in de Top 2000.

Nummers (1700-1676) die ik lager zou zetten:

1693 Buddy Holly - That'll Be the Day: Toch wat gevonden! Een beetje aan de oubollige kant en er zit een galm in waar ik niet heel enthousiast van word. Voor de rest dus niet veel op aan te merken, deze worp.
Morgen toch maar wat controversiëlere meuk erin knallen, dit is ook niet echt spannend zo!
  donderdag 17 juli 2025 @ 00:03:12 #57
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_218234807
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2025 23:35 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Morgen toch maar wat controversiëlere meuk erin knallen, dit is ook niet echt spannend zo!
Als morgen Het Lichtje opduikt gaan er wel stoelen gegooid worden.
pi_218237789
Connie Francis eraan voor de moeite. Misschien moeten we dat Xi Jinping hitje van 2 maanden geleden toch vrezen?
pi_218238746
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2025 11:36 schreef Tussle266 het volgende:
Connie Francis eraan voor de moeite. Misschien moeten we dat Xi Jinping hitje van 2 maanden geleden toch vrezen?
Van wanneer was de tiktokhype? Geloof niet dat tiktokkers extra op haar gaan stemmen omdat ze nu dood is. Maar if so: prima. De reden mag lelijk zijn, het nummer is gewoon een golden oldie. Voor t laatst door stemming genoteerd in 2007
Het beste adres voor al uw primeurs!
pi_218238863
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2025 13:27 schreef Scorpion_17 het volgende:

[..]
Van wanneer was de tiktokhype? Geloof niet dat tiktokkers extra op haar gaan stemmen omdat ze nu dood is. Maar if so: prima. De reden mag lelijk zijn, het nummer is gewoon een golden oldie. Voor t laatst door stemming genoteerd in 2007
Als er staat 2 maanden geleden, dan gok ik dat het mei was _O- . Nee, maar serieus, tot een week of 2 geleden was dat liedje nog in wat streaminglijstjes terug te vinden. Ik wist niet eens dat het een hype was, dat heb ik van onze huisstatisticus geleerd. Ik dacht meer hypestemmers + dab-stemmers = mogelijk voldoende, niet perse dat dat een overlappende groep zou zijn. Maar dat zal vast niet gebeuren, eigenlijk, want het is niet eens onderdeel van de elitegroep van 11.000.
pi_218238883
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2025 13:34 schreef Tussle266 het volgende:

[..]
Als er staat 2 maanden geleden, dan gok ik dat het mei was _O- . Nee, maar serieus, tot een week of 2 geleden was dat liedje nog in wat streaminglijstjes terug te vinden. Ik wist niet eens dat het een hype was, dat heb ik van onze huisstatisticus geleerd. Ik dacht meer hypestemmers + dab-stemmers = mogelijk voldoende, niet perse dat dat een overlappende groep zou zijn. Maar dat zal vast niet gebeuren, eigenlijk, want het is niet eens onderdeel van de elitegroep van 11.000.
Ik dacht dat de tiktokhype en Xi Jinping-hitje twee verschillende dingen waren, maar niet dus. Vandaar mn vraag. Ik had de 2 maanden uiteraard ook wel gelezen. Everybody's Somebody's Fool was t liedje van die hype, maar dat is dus ook t Jinping-liedje?
pi_218238950
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2025 13:36 schreef Scorpion_17 het volgende:

[..]
Ik dacht dat de tiktokhype en Xi Jinping-hitje twee verschillende dingen waren, maar niet dus. Vandaar mn vraag. Ik had de 2 maanden uiteraard ook wel gelezen. Everybody's Somebody's Fool was t liedje van die hype, maar dat is dus ook t Jinping-liedje?
Ah, vandaar. Dan lopen er wat dingen door elkaar. De afgelopen weken was Pretty Little Baby de hype. Die wordt trouwens ook aangehaald bij de mediabedrijven: https://www.nu.nl/muziek/(...)ftijd-overleden.html
pi_218239006
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2025 13:42 schreef Tussle266 het volgende:

[..]
Ah, vandaar. Dan lopen er wat dingen door elkaar. De afgelopen weken was Pretty Little Baby de hype. Die wordt trouwens ook aangehaald bij de mediabedrijven: https://www.nu.nl/muziek/(...)ftijd-overleden.html
Ah, die heeft niet in de top 2000 gestaan.
  Redactie Sport donderdag 17 juli 2025 @ 16:45:47 #64
pi_218240850
1675 Emmylou Harris - (You Never Can Tell) C'est la vie

Emmylou heeft zoveel moois gemaakt als fantastische countryzangeres, en het enige wat de lijst haalt is deze (weliswaar lollige) Chuck Berry-cover. Ja, haar countryversie van de song was een fijne hit en geeft een heerlijk gevoel mee, maar het is eigenlijk een schande dat dit in 25 jaar Top 2000 haar enige deelname is. Ze heeft beter, al zijn dat ook hoofdzakelijk covers en traditionals, eerlijk is eerlijk. Van 2001 tot 2008 stond ze in de lijst, waarbij ze altijd bij de onderste 300 stond. Hier doet ze het dus beter, en dat met 8 deelnames.

1674 Elton John - I'm Still Standing

Ik zie Elton vooral ronddansen rondom Cannes als ik dit nummer hoor, die clip is toch wel een van de bekendste aller tijden. Het lied over teruggewonnen zelfvertrouwen zou kunnen slaan op Elton die wil tonen dat hij nog steeds relevant is. Of nouja, schrijver Bernie in dit geval. Dat is hij behoorlijk, vooral sinds 2018. Dit nummer stond namelijk van 2001 tot 2006 onderin de lijst en in 1999 iets hoger, maar na de compilatielijst van 2008 was het tot 2018 klaar. Maar in 2019 was plek 501 hoger dan ooit en inmiddels is het ineens een grote klassieker geworden. In 2022 stond het lied op 232 en nog altijd staat het op 304. Nu moet gezegd worden dat Elton door de film ook weer hip is geworden. Dat gun ik hem wel, want Elton was ook wel wat ondergewaardeerd.

1673 The Jacksons - Can You Feel It

Kennen jullie Philip ook? De Jacksons in ieder geval wel, voornamelijk Michael zingt er een leuk, dansbaar liedje over. Lekkere belletjes, prima dansbaar hitje en zeer herkenbaar. Maakt mij in ieder geval vrolijk en ik denk bijna de hele wereld. Van 1999 tot 2005 in de lijst, met plek 730 als hoogste notering, en van 2012 tot 2015 keerde het lied terug.

SPOILER: 1672-1651
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 17 juli 2025 @ 16:54:41 #65
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_218240934
De coversmedley door George Michael zijn niet van de Freddie tribute, maar stond wel op dezelfde EP als Somebody to Love
Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?
  Redactie Sport donderdag 17 juli 2025 @ 17:12:17 #66
pi_218241103
quote:
1s.gif Op donderdag 17 juli 2025 16:54 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
De coversmedley door George Michael zijn niet van de Freddie tribute, maar stond wel op dezelfde EP als Somebody to Love
Ik dacht al, kon me niet herinneren die daar ooit gezien te hebben. Al heb ik daarvan alleen het covergedeelte ooit gezien, dus daardoor twijfelde ik.
pi_218242614
Tom Holkenborg maakte de leukste platen toen nog in 't weekend op Waikiki zat.

Met uitzondering van de Nirvana's en Tina staat dit allemaal best wel weer goed hier.
Losers hebben, net als autodidacten, een bredere kennis dan winnaars, als je wilt winnen moet je alles weten van één ding en geen tijd verdoen met het leren van al het andere, het genot van eruditie is voorbehouden aan losers. ~Umberto Eco
  Redactie Sport donderdag 17 juli 2025 @ 20:14:50 #68
pi_218243054
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2025 19:34 schreef Ozewiezewozewalla het volgende:
Tom Holkenborg maakte de leukste platen toen nog in 't weekend op Waikiki zat.

Met uitzondering van de Nirvana's en Tina staat dit allemaal best wel weer goed hier.
Nirvana te hoog of te laag?
pi_218243192
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2025 23:35 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Dat valt nog wel mee, of tegen, want hier zit niets heel slechts of 31 december-waardigs tussen. Wel zijn de artiesten in veel gevallen groter dan de hier genoemde platen. Wat dat betreft zit er wel het nodige tussen dat ik een positie tussen 2001-3000 zou gunnen, om plaats te maken voor Top 2000-klassiekers die we al eerder hebben gehad.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_218243426
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2025 20:14 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Nirvana te hoog of te laag?
Wat mij betreft te hoog, maar daar ben ik misschien de enige in
pi_218243680
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2025 16:45 schreef Mexicanobakker het volgende:
de 3 jaar erna vocht het lied tegen een uitvalbeurt, maar 2020 werd niet gehaald.
Deze uitvalbeurt was een opgezette, want het jaar erop was het ook exit keuzelijst. Net als bijvoorbeeld P.Y.T. (die weer terug is, inmiddels) ooit overkwam.
  Redactie Sport donderdag 17 juli 2025 @ 21:03:38 #72
pi_218243729
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2025 21:01 schreef Tussle266 het volgende:

[..]
Deze uitvalbeurt was een opgezette, want het jaar erop was het ook exit keuzelijst. Net als bijvoorbeeld P.Y.T. (die weer terug is, inmiddels) ooit overkwam.
Ah, Rape Me is te controversieel bevonden? Random Radio 2.
pi_218244014
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2025 21:03 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Ah, Rape Me is te controversieel bevonden? Random Radio 2.
Dat is niet zo gecommuniceerd hoor, maar bij die 2 heb ik altijd mijn bedenkingen gehad. Uitvallen en direct weg is normaal voorbehouden aan liederen die naar 5 degraderen. En in die tijd was dat natuurlijk ook wel behoorlijk het beleid van 2, al dat soort liedjes gingen in de ban op de normale rotatie.
  Redactie Sport donderdag 17 juli 2025 @ 22:18:02 #74
pi_218244781
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2025 21:22 schreef Tussle266 het volgende:

[..]
Dat is niet zo gecommuniceerd hoor, maar bij die 2 heb ik altijd mijn bedenkingen gehad. Uitvallen en direct weg is normaal voorbehouden aan liederen die naar 5 degraderen. En in die tijd was dat natuurlijk ook wel behoorlijk het beleid van 2, al dat soort liedjes gingen in de ban op de normale rotatie.
Tel je het duo die nog wat excuses meedeelt aan een bekende moeder trouwens nog als hiphop? Want die moeten beide noteringen ook nog. Had ik natuurlijk kunnen bedenken, die andere heeft nog wel eens mijn ongeschoonde top 10 gehaald.
  donderdag 17 juli 2025 @ 22:39:29 #75
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_218245025
Jawel, bingo, een stuk meer bespreekgevalletjes vandaag!

:'( ;( UITZWAAI-ALARM ;( :'(

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
57 favorieten over.

Nummers (1675-1651) die ik hoger zou plaatsen:

1674 Elton John - I'm Still Standing: Deze ken ik echt op de meest willekeurige manier ooit, namelijk via een soort van tekenfilm-compilatie op Cartoon Network tussen de reclames door waar ze dit nummer onder hadden geplakt. Ik verwacht half en half nog altijd 'miep miep' van de Road Runner tussendoor te horen als ik I'm Still Standing hoor. Daarmee is het op een vreemde manier jeugdsentiment en dat scoort altijd goed. Al is het ook los daarvan natuurlijk een nummer dat uitstekend in elkaar zit, anders had het de tand des tijds lang niet zo goed doorstaan.
1669 Nightwish – Élan: Ah, Eftelingmetal. Het genre dat me past als een jas. Zeker van de twee grootste namen binnen dat genre, Within Temptation en Nightwish, kan ik al meer dan 20 jaar geen genoeg krijgen. Vandaag zwaaien we (gelukkig) alleen naar een notering van de laatstgenoemde van die twee. Ik vind de vergelijking tussen Nemo, Amaranth en Elan een heel mooie, inderdaad allemaal een beetje in dezelfde stijl en allemaal vertegenwoordigen ze één van de drie Nightwish-tijdperken. Het verschil is wel dat Floor hier licht favoriet is en, misschien deels daardoor, Elan ook. Al mogen van mij die andere twee natuurlijk ook liever gisteren dan vandaag lekker hoog de Top 2000 in.
1668 Son Mieux – Multicolor: Ik word wel enthousiast van Son Mieux. Je kan ze op elke straathoek horen en tóch is het oprecht kwalitatief goede muziek. Ja, de nummers lijken allemaal wel een beetje op elkaar, maar het stijltje is heel fijn, en op zich alleen maar mooi dat het grote publiek dit soort spul nog steeds op waarde kan schatten, toch? Multicolor vind ik bovendien hun beste, altijd een heerlijk moment van herkenning bij hun (vele) optredens.

Nummers (1675-1651) die ik lager zou plaatsen:

1675 Emmylou Harris - (You Never Can Tell) C'est la vie: De intro is me net iets teveel hoempapa, en de zang wisselt nogal vaak op een onvoorspelbare manier van toonhoogte die ik net niet mooi in het gehoor vind liggen. Op zich is het refrein verder wel mooi herkenbaar, echt slecht is het niet, maar dit is me net te hoog.
1671 Froukje - Als ik God was: In algemene zin vind ik Froukje altijd een beetje een discountversie van Eefje de Visser, dus uiteraard staan er van Froukje een miljoenmiljard nummers in de Top 2000 en van Eefje nul. Verder irriteert dat eeuwige gedweep met haar op 3FM me mateloos, alsof er geen andere goede muziek meer bestaat. Dan gaat het mij meteen al een beetje tegenstaan. Dit specifieke nummer vind ik op zich muzikaal en vocaal goed luisterbaar, maar ik kan niet bijzonder veel met de tekst; je mag van mij best kritiek hebben op God, zeker in een liedje, maar het blijft gedurende het hele liedje vaag wat nu precies die kritiek inhoudt.
1665 George Michael - Killer / Papa Was a Rollin' Stone: Ik vind de stijl van George Michael meestal wel fijn, maar dit ensemble komt op mij wel erg chaotisch over. Wat mij betreft kan hij beter.
1663 The Rolling Stones - Waiting on a Friend: Vrij gemiddeld boomerrocknummertje van de Stones met diezelfde knauwende zang die ik eigenlijk vrij consequent net niet mooi genoeg vind voor de Top 2000, dan sta je bij mij al snel hier.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')