abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 12 juli 2025 @ 11:55:27 #1
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_218191206
Voor een grote groep woningeigenaren dreigt het aflopen van hun recht op hypotheekrenteaftrek op een administratief en fiscaal drama uit te lopen. Daarvoor waarschuwen de Nederlandse Vereniging van Makelaars (NVM) en de Vereniging Eigen Huis.

quote:
Niemand weet straks op welk deel nog wel renteaftrek geldt en op welk deel niet’’, zegt NVM Wonen-voorzitter Lana Gerssen. „Er moet een oplossing komen zonder dat mensen gedupeerd worden’’, zegt ook Nico Stolwijk van de Vereniging Eigen Huis. „Als er geen centrale administratie is kun je dat mensen niet aandoen. Niemand heeft bijgehouden hoe het precies zit. De Belastingdienst heeft dit ook niet goed vastgelegd.’’
De hypotheekrente is sinds 2001 nog maar maximaal 30 jaar aftrekbaar. Voor mensen die dertig jaar in één huis wonen is de einddatum klip en klaar, maar voor wie in de tussentijd is verhuisd wordt het onoverzichtelijker.

‘Heel veel mensen doen maar wat’]
Ook hypotheekadviseurs houden hun hart vast. „Het is echt één grote puinhoop’’, zegt directeur Rob Vermeulen van Axi-Plan Adviesgroep. „Heel veel mensen doen maar wat. Het is zo’n ingewikkeld systeem geworden, dat kun je ze ook niet kwalijk nemen.’’ Hij maakt zelf ook mee dat mensen bij de aankoop van een nieuw huis denken de lening, en de hypotheekrente, opnieuw over dertig jaar te kunnen spreiden. „Zo werkt het niet’’, benadrukt hij.

„Wij leggen het goed vast, maar ik ben ervan overtuigd dat een groot deel van de mensen niet weet hoe het zit.’’ Hij deelt de vrees van de belangenorganisaties dat dit als een boemerang terug kan komen. „Ik vraag me af of de Belastingdienst die administratie op orde heeft,’’ zegt hij. „Ik voorzie ook heel grote problemen.’’

Ministerie probeert onduidelijkheid te voorkomen
Het ministerie van Financiën laat weten op de hoogte te zijn van het probleem. De uitvoerbaarheid van de eigenwoningregeling is eerder al negatief geëvalueerd. „In 2031 verstrijkt de eerste dertigjaarstermijn voor leningen die zijn afgesloten voor 2001, de Belastingdienst beschikt echter niet over de benodigde informatie om belastingplichtigen hierop te controleren’’, aldus demissionair staatssecretaris Tjebbe van Oostenbruggen (Fiscaliteit en Belastingdienst).

„We zien dit dus al enkele jaren aankomen en werken aan oplossingen, samen met stakeholders zoals banken. Dit doen we om onduidelijkheid voor woningbezitters zoveel mogelijk te voorkomen. Ik wil daarom benadrukken dat het beeld dat de NVM schetst dat dit mogelijk tot een nieuwe affaire kan leiden, niet juist is.’’

De NVM en Vereniging Eigen Huis dringen aan op tempo. „Je kunt dit niet eindeloos vooruitschuiven’’, waarschuwt Stolwijk. „Er moet nu snel duidelijkheid komen voor de huiseigenaar, want het is wel een probleem aan het worden.’’

https://www.ad.nl/economi(...)ffaire-2-0~aec5a39f/
  zaterdag 12 juli 2025 @ 11:59:57 #2
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_218191226
Ik begrijp het probleem niet helemaal. Het is toch bekend wanneer men de eerste hypotheek heeft afgesloten?
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
  zaterdag 12 juli 2025 @ 12:00:08 #3
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_218191228
Laten we ff de reacties uit Den Haag voorspellen:

Het is een complexe zaak
We voelen is niet verantwoordelijk
Met de kennis van nu
We werken er dag en nacht aan
We gaan lessen trekken
Er komt een onderzoek aan
De resultaten bepalen wij maandag vertellen we u niet
Het onderzoek kost een godsvermogen want bevriende relatie
De echte resultaten blijven geheim want landsbelang

Conclusie:
De rekening is voor de burger, we kunnen niet anders.
U heeft dat toch zien aankomen

En doorrrrrrrrr

:r
pi_218191268
De eerste keer dat ik hierover lees, what 's the problem??
pi_218191294
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juli 2025 12:09 schreef Alpha0 het volgende:
De eerste keer dat ik hierover lees, what 's the problem??
Dat het bij veel mensen onduidelijk is wanneer de hypotheekrente afloopt.

Ik kan me een scenario voorstellen waar je in 2000 eene huis hebt gekocht, na 10 jaar bent gescheiden, een eigen huisje koopt. Een nieuwe partner opdoet die eene hypotheek in 2007 heeft genomen, allebei je eigen huis verkoopt om in 2020 samen een huis te kopen (met bijbehorende hypotheek).

Loopt je renteaftrek dan af in 2030, 2037, of 2050?

Als je dan in een keer voor hoge kosten staat, kan het vervelend zijn.

Slim om te doen natuurlijk is ervoor te zorgen dat je er eigenlijk niet zozeer afhankelijk van bent. Makkelijker gezegd dan gedaan, maar ernaar streven is al het halve werk.
  Moderator zaterdag 12 juli 2025 @ 12:24:23 #6
5428 crew  miss_sly
pi_218191330
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juli 2025 12:15 schreef zatoichi het volgende:

[..]

Ik kan me een scenario voorstellen waar je in 2000 eene huis hebt gekocht, na 10 jaar bent gescheiden, een eigen huisje koopt. Een nieuwe partner opdoet die eene hypotheek in 2007 heeft genomen, allebei je eigen huis verkoopt om in 2020 samen een huis te kopen (met bijbehorende hypotheek).

Slim om te doen natuurlijk is ervoor te zorgen dat je er eigenlijk niet zozeer afhankelijk van bent. Makkelijker gezegd dan gedaan, maar ernaar streven is al het halve werk.
Als ik me niet vergis, maar ik weet het ook niet helemaal zeker, gaat het als volgt:
als je voor/in 2001 een huis kocht en een hypotheek had van 200.000, heb je 30 jaar voor die 2 ton hra.
Als je je huis verkoopt in 2007, een nieuw huis koopt en de hypotheek wordt dan 300.000, dan heb je over de eerste 200.000 van je hypotheek nog 23 jaar hra, en over de 100.000 dat je hypotheek nu hoger is begint de 30 jaar weer te tellen. Dus in 2031 loopt de hra van je eerste 2 ton af, en in 2037 de hra van de andere ton.

Vaker verhuizen en inderdaad scheiden en met iemand anders die ook al eerder een hypotheek had maakt het alleen maar ingewikkelder.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_218191336
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juli 2025 12:15 schreef zatoichi het volgende:

[..]

Hier zijn regels voor en die zijn duidelijk. Dat mensen zich er onvoldoende in verdiept hebben kan het geval zijn, maar als je grote financiële verplichtingen aan gaat is het ook je eigen verantwoordelijkheid te verdiepen in de regelgeving die daar aan verbonden is.
pi_218191349
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juli 2025 12:26 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Hier zijn regels voor en die zijn duidelijk. Dat mensen zich er onvoldoende in verdiept hebben kan het geval zijn, maar als je grote financiële verplichtingen aan gaat is het ook je eigen verantwoordelijkheid te verdiepen in de regelgeving die daar aan verbonden is.
Tjah als ik hoor hoeveel mensen een huis kopen zonder makelaar met het gemak: Joh dat kan ik zelf ook wel!
Overigens in dit geval zou het niet heel moeilijk moeten zijn om dit op basis van historische gegevens te berekenen, maar goed het IT talent bij de belastingdienst is niet toppie om het maar zacht uit te drukken.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_218191375
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juli 2025 12:30 schreef raptorix het volgende:

[..]
Tjah als ik hoor hoeveel mensen een huis kopen zonder makelaar met het gemak: Joh dat kan ik zelf ook wel!
Overigens in dit geval zou het niet heel moeilijk moeten zijn om dit op basis van historische gegevens te berekenen, maar goed het IT talent bij de belastingdienst is niet toppie om het maar zacht uit te drukken.
Een makelaar heeft niks met de financiële kant van het kopen van een huis te maken.

Zowel bij de aankoop van mn huidige woning 5 jaar geleden als met het aankopen van de woning waar ik binnenkort heen ga heeft de hypotheekadviseur uitgelegd wat alles kost, tot wanneer hra doorloopt, rentepercentages over de verschillende leningdelen en wat alles gedurende de looptijd kost.

Lijkt mij gewoon iets dat je adviseur je hoort te vertellen en wat verder de verantwoordelijkheid van de koper is.
pi_218191390
quote:
6s.gif Op zaterdag 12 juli 2025 12:00 schreef ikweethetookniet het volgende:
Conclusie:
Lijkt mij toch ook logisch dat je er een keer de negatieve gevolgen van gaat ondervinden als je 30 jaar lang je kop in het zand steekt?

Mensen hebben ook een eigen verantwoording.
pi_218191394
Huh maar de belastingdienst weet toch in welke jaren je hypotheekrenteaftrek hebt gehad?
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_218191407
Lobby-clubjes in dikke paniek…
Waarbij gezegd moet worden dat de NVM vooral de Makelaars vertegenwoordigt, die dik verdienen aan de opgedreven prijzen, die woningkopers moeten betalen.

Als de HRA gewoon tot maximaal 10 jaar verkort wordt, zullen mensen die net een woning gekocht hebben er niet onder lijden.
Mensen die wel langer dan 10 jaar hebben kunnen aflossen en een fikse overwaarde hebben kunnen dat normaal gezien ook best aan tenzij ze zelf grote risico’s aangegaan zijn over zeer lange tijd.
Dat is dan ook hun eigen schuld:
Als de overheid bv instemt met huurverhoging gaan die verhogingen ook per het volgend jaar en niet pas over 10 jaar in.

Tevens zou een inperking van de HRA ook gepaard moeten gaan met een beperking van het eigenwoningforfait (VEH heeft berekend dat met de nu bestaande regeling al in 15 jaar de overheid meer belastingen via het EWF gaat binnenhalen, dan dat het aan inkomsten mist door de HRA)

[ Bericht 0% gewijzigd door RM-rf op 13-07-2025 14:33:56 ]
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_218191424
Hoezo een drama? Ben je dan zo afhankelijk van je HRA om rond te komen? :')
pi_218193530
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juli 2025 12:36 schreef Bouke-p het volgende:

[..]
Een makelaar heeft niks met de financiële kant van het kopen van een huis te maken.

Zowel bij de aankoop van mn huidige woning 5 jaar geleden als met het aankopen van de woning waar ik binnenkort heen ga heeft de hypotheekadviseur uitgelegd wat alles kost, tot wanneer hra doorloopt, rentepercentages over de verschillende leningdelen en wat alles gedurende de looptijd kost.

Lijkt mij gewoon iets dat je adviseur je hoort te vertellen en wat verder de verantwoordelijkheid van de koper is.
Je leest niet, maar goed vooral doen, je bent waarschijnlijk ook zo eentje die zich tijdens feestjes op de borst slaat hoe dom het wel niet is om een procent uit te geven aan zo een domme makelaar.
pi_218193589
Gewoon de HRA afschaffen, dan heb je dit probleem ook niet meer.
Laatst is nog geconcludeerd dat de HRA ondoelmatig is.

https://www.ad.nl/politie(...)30-miljard~a2884ae4/
pi_218193625
Als je 30 jaar geleden een huis hebt gekocht, dan heb je ondertussen wel zo'n overwaarde dat het vast wel goed met je komt.
pi_218193631
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juli 2025 17:54 schreef Glazenmaker het volgende:
Als je 30 jaar geleden een huis hebt gekocht, dan heb je ondertussen wel zo'n overwaarde dat het vast wel goed met je komt.
Overwaarde op wat?
  Forum Admin zaterdag 12 juli 2025 @ 17:55:14 #18
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_218193639
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 juli 2025 12:44 schreef Cockwhale het volgende:
Je wil niet weten hoe veel mensen dat zijn, ja. Soms buiten hun schuld om, vaak ook niet. Iets met maximaal lenen en het verschil tussen bruto en netto kosten niet kennen danwel willen kennen.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_218193687
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juli 2025 17:54 schreef raptorix het volgende:

[..]
Overwaarde op wat?
De stapel stenen die 4x over de kop is gegaan.
pi_218193693
quote:
13s.gif Op zaterdag 12 juli 2025 17:55 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Je wil niet weten hoe veel mensen dat zijn, ja. Soms buiten hun schuld om, vaak ook niet. Iets met maximaal lenen en het verschil tussen bruto en netto kosten niet kennen danwel willen kennen.
Als je naar een hypotheek adviseur gaat calculeren ze de hra in bij het advies wat je kan lenen. Zeker als je net een huis hebt gaat het om veel geld per maand.
pi_218193695
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juli 2025 18:00 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
De stapel stenen die 4x over de kop is gegaan.
Je nieren zijn ook vier keer zoveel waard geworden, ik zal het doorgeven aan de belastingdienst.
pi_218193721
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juli 2025 18:01 schreef raptorix het volgende:

[..]
Je nieren zijn ook vier keer zoveel waard geworden, ik zal het doorgeven aan de belastingdienst.
Ik vind het nogal gek om een reddingsoperatie op te zetten voor mensen die meer vermogen dan 90% van de rest van het land bezitten en dit 30 jaar konden zien aankomen.

Wellicht dat jij daar een andere visie op hebt.
pi_218193737
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juli 2025 18:01 schreef raptorix het volgende:

[..]
Je lult nogal dom.
  zaterdag 12 juli 2025 @ 18:13:42 #24
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_218193780
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juli 2025 12:38 schreef Mortaxx het volgende:
Huh maar de belastingdienst weet toch in welke jaren je hypotheekrenteaftrek hebt gehad?
Gast, ze kunnen daar echt helemaal niets

Belastingdienst herstelt 2,6 miljoen onterechte aanslagen, maar: ’Deze mensen hebben amper kans op belastingverlaging’

https://www.telegraaf.nl/(...)laging/76362472.html

2,6 miljoen onterechte aanslagen
En de ict kan een btw verandering niet aan
pi_218193895
Halal bankieren en leningen wordt aantrekkelijk.
God was in Christ, reconciling the world unto himself, not imputing their trespasses unto them;
  zaterdag 12 juli 2025 @ 18:32:30 #26
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_218193920
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juli 2025 11:55 schreef ikweethetookniet het volgende:
Voor een grote groep woningeigenaren dreigt het aflopen van hun recht op hypotheekrenteaftrek op een administratief en fiscaal drama uit te lopen. Daarvoor waarschuwen de Nederlandse Vereniging van Makelaars (NVM) en de Vereniging Eigen Huis.
[..]
De hypotheekrente is sinds 2001 nog maar maximaal 30 jaar aftrekbaar. Voor mensen die dertig jaar in één huis wonen is de einddatum klip en klaar, maar voor wie in de tussentijd is verhuisd wordt het onoverzichtelijker.

‘Heel veel mensen doen maar wat’]
Ook hypotheekadviseurs houden hun hart vast. „Het is echt één grote puinhoop’’, zegt directeur Rob Vermeulen van Axi-Plan Adviesgroep. „Heel veel mensen doen maar wat. Het is zo’n ingewikkeld systeem geworden, dat kun je ze ook niet kwalijk nemen.’’ Hij maakt zelf ook mee dat mensen bij de aankoop van een nieuw huis denken de lening, en de hypotheekrente, opnieuw over dertig jaar te kunnen spreiden. „Zo werkt het niet’’, benadrukt hij.

„Wij leggen het goed vast, maar ik ben ervan overtuigd dat een groot deel van de mensen niet weet hoe het zit.’’ Hij deelt de vrees van de belangenorganisaties dat dit als een boemerang terug kan komen. „Ik vraag me af of de Belastingdienst die administratie op orde heeft,’’ zegt hij. „Ik voorzie ook heel grote problemen.’’

Ministerie probeert onduidelijkheid te voorkomen
;Er moet nu snel duidelijkheid komen voor de huiseigenaar, want het is wel een probleem aan het worden.’’

https://www.ad.nl/economi(...)ffaire-2-0~aec5a39f/
aftrek afschaffen en de looptijd van hypotheken verlengen tot 40 jaar

dan merkt niemand iets

quote:
1s.gif Op zaterdag 12 juli 2025 12:44 schreef Cockwhale het volgende:
idem
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zaterdag 12 juli 2025 @ 18:33:57 #27
323876 michaelmoore
pi_218193929
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juli 2025 12:36 schreef Bouke-p het volgende:

[..]

daarnaast kun je voor jezelf alles heel goed in een spreadsheet stoppen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_218193962
HRA wordt niet afgeschaft: dat zou een bloedbad betekenen.
Vakman pur sang
pi_218194021
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 juli 2025 18:37 schreef Lospedrosa het volgende:
Stinkende heelmeesters maken stinkende wonden.

Ze hadden toen de rente zo laag stond moeten afschaffen op nieuwe hypotheken.

Op bestaande hypotheken is vragen om problemen.
pi_218194023
quote:
Je bedoelt dat de VVD dit veel stemmers gaat kosten?
pi_218194034
quote:
7s.gif Op zaterdag 12 juli 2025 18:45 schreef nelaeryn het volgende:

[..]
Je bedoelt dat de VVD dit veel stemmers gaat kosten?
Niet alleen de VVD. Denk voor praktisch elke partij.

Misschien niet voor Denk stemmers. Halal hypotheken kennen geen HRA aftrek volgens mij.
pi_218194101
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juli 2025 18:46 schreef descon het volgende:
Niet alleen de VVD. Denk voor praktisch elke partij.

Misschien niet voor Denk stemmers. Halal hypotheken kennen geen HRA aftrek volgens mij.
Veel partijen zijn juist wel voor afbouwen of afschaffen: PvdA/GroenLinks, D66, NSC, CDA, ChristenUnie, DENK, Volt, SP en PvdD.

"De HRA is heilig" is met name een VVD stokpaardje.
pi_218194119
Je moet het natuurlijk afschaffen in combinatie met een belastingverlaging.
pi_218194121
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juli 2025 18:05 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Ik vind het nogal gek om een reddingsoperatie op te zetten voor mensen die meer vermogen dan 90% van de rest van het land bezitten en dit 30 jaar konden zien aankomen.

Wellicht dat jij daar een andere visie op hebt.
Waar beweer ik dat?
pi_218194129
quote:
10s.gif Op zaterdag 12 juli 2025 18:07 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Je lult nogal dom.
Nee je lult zelf dom, het heeft geen enkele zin om over overwaarde te hebben om de waarde van je huis te vergelijken met dat van de aankoop.
pi_218194135
quote:
7s.gif Op zaterdag 12 juli 2025 18:57 schreef nelaeryn het volgende:

[..]
Veel partijen zijn juist wel voor afbouwen of afschaffen: PvdA/GroenLinks, D66, NSC, CDA, ChristenUnie, DENK, Volt, SP en PvdD.

"De HRA is heilig" is met name een VVD stokpaardje.
Afschaffen ipv langzaam afbouwen op bestaande hypotheken zie ik geen enkele partij doen als het er op aankomt.

Das politiek zelfmoord.
pi_218194146
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juli 2025 19:01 schreef Alpha0 het volgende:
Je moet het natuurlijk afschaffen in combinatie met een belastingverlaging.
Je zou alle subsidies moeten afschaffen (hra, zorg, huur ,opvang etc) en combineren met een algemene belasting verlaging.

Maar goed..we hebben het allemaal zo ingewikkeld gemaakt dat dit 1 ellende zal gaan worden.
  zaterdag 12 juli 2025 @ 19:08:18 #38
323876 michaelmoore
pi_218194153
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juli 2025 19:06 schreef descon het volgende:

[..]
Je zou alle subsidies moeten afschaffen (hra, zorg, huur ,opvang etc) en combineren met een algemene belasting verlaging.

Maar goed..we hebben het allemaal zo ingewikkeld gemaakt dat dit 1 ellende zal gaan worden.
klopt de eerste 25.000 euro inkomen 0,0% belasting

en als die fiscale en toeslag trucen afschaffen

en achteraf repareren / bijstellen
  zaterdag 12 juli 2025 @ 19:17:12 #39
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_218194205
quote:
Dat interesseert ze geen ene reet zie toptitel

Prins bril met belangen schaadt dat wel dus gebeurt het niet
Pas als hij zijn pandjes gaat verkopen moet je oppassen
Want hij handelt met voorwetenschap en weet precies wat hij doet
  Moderator zaterdag 12 juli 2025 @ 19:40:17 #40
5428 crew  miss_sly
pi_218194390
quote:
6s.gif Op zaterdag 12 juli 2025 19:17 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]
Dat interesseert ze geen ene reet zie toptitel

Prins bril met belangen schaadt dat wel dus gebeurt het niet
Pas als hij zijn pandjes gaat verkopen moet je oppassen
Want hij handelt met voorwetenschap en weet precies wat hij doet
Hoezo zou afschaffen hra de bewuste prins schaden?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator zaterdag 12 juli 2025 @ 19:49:01 #41
236264 crew  capricia
pi_218194432
quote:
7s.gif Op zaterdag 12 juli 2025 12:24 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Als ik me niet vergis, maar ik weet het ook niet helemaal zeker, gaat het als volgt:
als je voor/in 2001 een huis kocht en een hypotheek had van 200.000, heb je 30 jaar voor die 2 ton hra.
Als je je huis verkoopt in 2007, een nieuw huis koopt en de hypotheek wordt dan 300.000, dan heb je over de eerste 200.000 van je hypotheek nog 23 jaar hra, en over de 100.000 dat je hypotheek nu hoger is begint de 30 jaar weer te tellen. Dus in 2031 loopt de hra van je eerste 2 ton af, en in 2037 de hra van de andere ton.

Vaker verhuizen en inderdaad scheiden en met iemand anders die ook al eerder een hypotheek had maakt het alleen maar ingewikkelder.
De mensen zouden dit wel moeten weten, al is dit lastig als je gescheiden en daarna weer samen en tussendoor alleen geweest bent. Met idem hypotheken.

Maar de belastingdienst heeft dit allemaal niet geregistreerd. Die weet helemaal niet wanneer jouw 30 jaar voor welk bedrag op zijn.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_218194455
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juli 2025 17:43 schreef raptorix het volgende:

[..]
Je leest niet, maar goed vooral doen, je bent waarschijnlijk ook zo eentje die zich tijdens feestjes op de borst slaat hoe dom het wel niet is om een procent uit te geven aan zo een domme makelaar.
Jij leest niet. En mooie aanname, maar ik heb gewoon een makelaar.
  zaterdag 12 juli 2025 @ 19:57:19 #43
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_218194457
quote:
7s.gif Op zaterdag 12 juli 2025 19:40 schreef miss_sly het volgende:
Hoezo zou afschaffen hra de bewuste prins schaden?
Die heeft 300 panden in Amsterdam en die zakken in prijs als HRA eraf gaat ;)
pi_218194474
quote:
Daar gaat het bericht niet over.
  zaterdag 12 juli 2025 @ 20:05:36 #45
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_218194497
Gecombineerd met grote groep mensen die aflossingsvrij hebben geïnterpreteerd als nooit hoeven af te lossen, en er komt een leuk probleem aan.

De SP heeft al gepleit dat de maatschappij deels hier maar voor moet opdraaien omdat zielig ofzo.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
pi_218194501
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 juli 2025 18:45 schreef descon het volgende:

[..]
Stinkende heelmeesters maken stinkende wonden.

Ze hadden toen de rente zo laag stond moeten afschaffen op nieuwe hypotheken.

Op bestaande hypotheken is vragen om problemen.
Sinds ik mijn eerste huis heb gekocht, en dat was erg lang geleden, speelde de discussie rond de HRA al. Ik heb bij elke hypotheekaanvraag gekeken of de bruto last ook te doen zou zijn. Je moet er niet door verrast willen worden als ze het afschaffen.
pi_218194525
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juli 2025 19:08 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
klopt de eerste 25.000 euro inkomen 0,0% belasting

en als die fiscale en toeslag trucen afschaffen

en achteraf repareren / bijstellen
Voor wie werkt is die eerste 25k al zo goed als belastingvrij. Doe maar eens een bruto-netto berekening waar je de loonheffingskorting toepast.
pi_218194537
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 juli 2025 19:49 schreef capricia het volgende:

[..]
De mensen zouden dit wel moeten weten, al is dit lastig als je gescheiden en daarna weer samen en tussendoor alleen geweest bent. Met idem hypotheken.

Maar de belastingdienst heeft dit allemaal niet geregistreerd. Die weet helemaal niet wanneer jouw 30 jaar voor welk bedrag op zijn.
Op zich hoeft dat ook niet.

Wanneer jouw aangifte voor een steekproef er uit getrokken wordt moet je zelf aantonen dat je recht hebt op de opgevoerde aftrekposten.
pi_218194573
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juli 2025 17:43 schreef raptorix het volgende:

[..]
Maar wat heeft een makelaar precies met de HRA te maken?
Losers hebben, net als autodidacten, een bredere kennis dan winnaars, als je wilt winnen moet je alles weten van één ding en geen tijd verdoen met het leren van al het andere, het genot van eruditie is voorbehouden aan losers. ~Umberto Eco
pi_218194662
quote:
6s.gif Op zaterdag 12 juli 2025 12:00 schreef ikweethetookniet het volgende:
Laten we ff de reacties uit Den Haag voorspellen:

Het is een complexe zaak
We voelen is niet verantwoordelijk
Met de kennis van nu
We werken er dag en nacht aan
We gaan lessen trekken
Er komt een onderzoek aan
De resultaten bepalen wij maandag vertellen we u niet
Het onderzoek kost een godsvermogen want bevriende relatie
De echte resultaten blijven geheim want landsbelang

Conclusie:

En doorrrrrrrrr

:r
Tja de huizen markt in bel .
Gaat van zelf kapot met huizen die dadelijk onderwater staan.
Vraag is alleen wanneer het gaat gebeuren .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')