Uiteindelijk haal je die neer bij het eindigen van de escalatietrap. Maar je probeert die eerst het luchtruim uit te begeleiden.quote:Op zondag 13 juli 2025 13:15 schreef Ulx het volgende:
[..]
Een bommenwerper of kruisraket die niet van jezelf is wil je niet boven je grondgebied hebben vliegen.
Gezien de dreigende taal vanuit Rusland zou ik niet te lang wachten. Als in: "Yo! Omdraaien, NU." En geen waarschuwingsschoten of zo lossen. Geen discussie. Geen overleg. Gewoon direct neerhalen als ze dat niet meteen doen.quote:Op zondag 13 juli 2025 13:25 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Uiteindelijk haal je die neer bij het eindigen van de escalatietrap. Maar je probeert die eerst het luchtruim uit te begeleiden.
Als je zonder pardon een russische vliegtuig neerhaalt heeft dat giga consequenties voor Europese burgers. En in de internationale context zal dit opgevat worden als een daad van agressie tegen Rusland. Het Westen heeft niet meer het morele gezag. Iets met multipolaire wereldorder..quote:Op zondag 13 juli 2025 13:29 schreef Ulx het volgende:
[..]
Gezien de dreigende taal vanuit Rusland zou ik niet te lang wachten. Als in: "Yo! Omdraaien, NU." En geen waarschuwingsschoten of zo lossen. Geen discussie. Geen overleg. Gewoon direct neerhalen als ze dat niet meteen doen.
Daarna maakt Rusland zo'n navigatiefout niet nog een keer. Blijven ze gewoon op afstand.
Het laat vooral de belabberde staat van de Britse defensie zien en dat het besef van de Russische dreiging nog niet echt is ingedaald.quote:Op zondag 13 juli 2025 12:53 schreef phpmystyle het volgende:
@:achja
Wat is jouw gedachte bij dit artikel?
Ik vind het nogal wat dat continu de houding van de baltische staten als uitgangspunt wordt genomen. Als wij die percentages zouden spenderen aan defensie dan ondergraaft dat de sociale cohesie. En ik vind het vreemd dat ervan wordt uitgegaan dat de russen pas over 5 jaar aanvallen, terwijl zij er nu relatief goed voor staan tov de Europese landen. Over 5 jaar is dat wel gekanteld.quote:Op zondag 13 juli 2025 14:27 schreef AchJa het volgende:
[..]
Het laat vooral de belabberde staat van de Britse defensie zien en dat het besef van de Russische dreiging nog niet echt is ingedaald.
Gen Sir Patrick was ook degene die is afgetreden na een enorm verschil van inzicht tussen de politiek en defensie.
Eem oorlogsvliegtuig dat zonder toestemming je grens overvliegt is gewoon een gevaar. Jij zou het risico nemen dat dat toestel ineens een bom dropt? En dat ga je dan aan de nabestaanden uitleggen?quote:Op zondag 13 juli 2025 13:56 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Als je zonder pardon een russische vliegtuig neerhaalt heeft dat giga consequenties voor Europese burgers. En in de internationale context zal dit opgevat worden als een daad van agressie tegen Rusland. Het Westen heeft niet meer het morele gezag. Iets met multipolaire wereldorder..
Als wij bij de RF over grens vliegen worden wij ook niet meteen uit de lucht geschoten.
Je waarschuwt altijd, dat is hoe het werkt. En dat weet jij ook wel.quote:Op zondag 13 juli 2025 15:20 schreef Ulx het volgende:
[..]
Eem oorlogsvliegtuig dat zonder toestemming je grens overvliegt is gewoon een gevaar. Jij zou het risico nemen dat dat toestel ineens een bom dropt? En dat ga je dan aan de nabestaanden uitleggen?
quote:Op zondag 13 juli 2025 15:21 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Je waarschuwt altijd, dat is hoe het werkt. En dat weet jij ook wel.
Als ze het niet doen,. dan ga jij wat doen? Een kopje thee drinken met de Russische ambassadeur?quote:
Zou wel de beste manier zijn om snel te winnenquote:Op zaterdag 12 juli 2025 17:41 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Geen flessen water ofzo? Leidingwater kan problematisch zijn in oorlogsgebied.
Soortgelijke acties zijn al enkele keren uitgevoerd door Oekrane met wisselend succes.quote:Op zondag 13 juli 2025 16:20 schreef Ferdii het volgende:
[..]
Zou wel de beste manier zijn om snel te winnensneak wat pallets met vergiftigde waterflessen richting Russische grens door te infiltreren in de supply routes.
Al die Russen water drinken en 24 uur later(ofzo) allemaal dood
quote:Beelden tonen dat de Oekraense Bayraktar TB2's terug zijn
Aangeboden door The Daily Digest
Op 24 juni 2025 werden online beelden gepubliceerd van een krachtige Oekraense aanval op een Russisch schip met een groot aantal aanvalstroepen aan boord.
De aanval leek te zijn uitgevoerd met een belangrijk wapen dat tot nu toe grotendeels uit het conflict verdwenen was.
Tja, wapens zijn nu eenmaal niet gratis.quote:Op zondag 13 juli 2025 16:25 schreef byah het volgende:
Ik vermoed flinke wapenleveringen waar Europa vol voor gaat betalen
Die worden nu mede door Rusland betaald door het afromen van de bevroren tegoeden.quote:Op zondag 13 juli 2025 16:25 schreef byah het volgende:
Prima wat mij betreft. Ik hoop daarnaast op serieuze sancties.quote:Op zondag 13 juli 2025 16:25 schreef byah het volgende:
prima , kan nooit genoeg zijnquote:Op zondag 13 juli 2025 16:25 schreef byah het volgende:
Is het binnen Defensie een running gag dat ze het woord artillerie niet fatsoenlijk kunnen uitspreken?quote:
Een telegram naar het russische ministerie van defensie en een kopie naar buitenlandse zaken. Elk vliegtuig uit de russische federatie dat onaangekondigd het luchtruim van een van de navo lidstaten betreedt zal zonder verdere waarschuwing neergeschoten worden, beschouw dit bericht als laatste waarschuwing.quote:Op zondag 13 juli 2025 15:21 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Je waarschuwt altijd, dat is hoe het werkt. En dat weet jij ook wel.
Nou ja ik bedoeld meer dat er geen militaire tegenactie kwam.quote:Op zondag 13 juli 2025 12:14 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
Fout.
Die verbood Russisch toerisme naar Turkije met een Turks miljardenverlies tot gevolg. Waarna ome Erdo naar Moskou ging om het bij te leggen en samen met ome Vlad een ijsje ging eten.
Nee.quote:Op zondag 13 juli 2025 15:28 schreef Ulx het volgende:
[..]
[..]
Als ze het niet doen,. dan ga jij wat doen? Een kopje thee drinken met de Russische ambassadeur?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |