Soort Sobibor maar dan met plastic eetbordjes, spruitjeslucht en ganzenbord op de wankele keukentafel.quote:Op vrijdag 11 juli 2025 13:47 schreef CherryLips het volgende:
Dan heb je zo'n huisje voor 8 personen en zit je bij elkaar zowat op schoot.
Nee gourmetlucht.quote:Op vrijdag 11 juli 2025 13:50 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Soort Sobibor maar dan met plastic eetbordjes, spruitjeslucht en ganzenbord op de wankele keukentafel.
quote:Op vrijdag 11 juli 2025 13:43 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Door het huisje, de familie is gezellie mozarellie![]()
Maar die huisjes zijn zo'n spartaanse bedoening, de inrichting is zo schamel dat het lijkt alsof ze bij het ontwerpen koste wat kost elke vorm van gezelligheid wilden vermijden.
Nou goed, dat is nog tot daar aan toe. Maar de vorige bewoners hebben ALTIJD eten op de grond laten liggen wat steevast leidt tot een miereninvasie die als een militaire colonne door je huisje marcheert. Dan is er meestal 1 grote slaapkamer beneden, en 3 kleine boven. Dus als het warm is 1 koele kamer, en 3 verstikkende sauna's. Maar als 'jongere' die nog gewoon de trap op kan zonder te kreunen en steunen moet je natuurlijk altijd boven slapen. En het raam kan niet open want er zijn NOOIT horren.
Na een nacht kut tot helemaal niet slapen dient zich vervolgens de immer logistieke uitdaging "gezamelijk eten" aan. De eettafels zijn duidelijk ontworpen voor een gezin van vier, maar je wordt geacht er met een familie van acht aan te zitten. Beetje net als de bank die in de woonkamer staat, die eerder symbolisch van aard dan functioneel is.
Nou en dan moet er bij mooi weer uiteraard buiten gegeten worden. Een nog ergere nachtmerrie dan binnen eten, want dat betekent plaatsnemen in een 'tuin' met plastic tafeltje dat aan beide kanten omgeven is door een schrale haag of een lullig muurtje. En aan beide kanten zitten op, als je geluk hebt 2 meter afstand, ALTIJD andere gezinnen met krijsende kutkinderen, wiens ouders het verschil tussen opvoeding en verwaarlozing duidelijk niet onder de knie hebben.
Volg mij voor meer vakantiehuisjes reviews.
Nu toch?quote:Op vrijdag 11 juli 2025 13:48 schreef bitterbal het volgende:
ik heb nog nooit in zo'n vakantiehuisje geslapen geloof ik
Je vergeet de wespenplaag als je buiten eetquote:Op vrijdag 11 juli 2025 13:43 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Door het huisje, de familie is gezellie mozarellie![]()
Maar die huisjes zijn zo'n spartaanse bedoening, de inrichting is zo schamel dat het lijkt alsof ze bij het ontwerpen koste wat kost elke vorm van gezelligheid wilden vermijden.
Nou goed, dat is nog tot daar aan toe. Maar de vorige bewoners hebben ALTIJD eten op de grond laten liggen wat steevast leidt tot een miereninvasie die als een militaire colonne door je huisje marcheert. Dan is er meestal 1 grote slaapkamer beneden, en 3 kleine boven. Dus als het warm is 1 koele kamer, en 3 verstikkende sauna's. Maar als 'jongere' die nog gewoon de trap op kan zonder te kreunen en steunen moet je natuurlijk altijd boven slapen. En het raam kan niet open want er zijn NOOIT horren.
Na een nacht kut tot helemaal niet slapen dient zich vervolgens de immer logistieke uitdaging "gezamelijk eten" aan. De eettafels zijn duidelijk ontworpen voor een gezin van vier, maar je wordt geacht er met een familie van acht aan te zitten. Beetje net als de bank die in de woonkamer staat, die eerder symbolisch van aard dan functioneel is.
Nou en dan moet er bij mooi weer uiteraard buiten gegeten worden. Een nog ergere nachtmerrie dan binnen eten, want dat betekent plaatsnemen in een 'tuin' met plastic tafeltje dat aan beide kanten omgeven is door een schrale haag of een lullig muurtje. En aan beide kanten zitten op, als je geluk hebt 2 meter afstand, ALTIJD andere gezinnen met krijsende kutkinderen, wiens ouders het verschil tussen opvoeding en verwaarlozing duidelijk niet onder de knie hebben.
Volg mij voor meer vakantiehuisjes reviews.
Prijs jezelf gelukkig bal. Je zult op je sterfbed nooit zeggen: god wat ben ik blij dat ik ooit in zo'n vakantiehuisje heb mogen vertoeven.quote:Op vrijdag 11 juli 2025 13:48 schreef bitterbal het volgende:
ik heb nog nooit in zo'n vakantiehuisje geslapen geloof ik
Ja ook dat. Man kan een heel boek schrijven erover.quote:Op vrijdag 11 juli 2025 13:52 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Je vergeet de wespenplaag als je buiten eet
En dan zeg je er wat van "JA MAAR MIJN MOEDER IS NIET GOED TER BEEN". "JA DAN ZET JE HAAR AF EN PARKEER JE JE AUTO ERGENS ANDERS BUURMAN! ZO KAN IK NIET EENS MET M'N BOODSCHAPPEN HET HUISJE IN!".quote:Op vrijdag 11 juli 2025 13:53 schreef CherryLips het volgende:
Of mensen die met zes gezinnen in een huisje zitten en de auto's niet voor de deur kwijt kunnen en dan maar op jouw oprit zetten.
Tegenwoordig krijg je er in het zwembad een losgeslagen roedel oversekste beige jochies bij.quote:Op vrijdag 11 juli 2025 13:53 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ja ook dat. Man kan een heel boek schrijven erover.
Heel vroeger als kind gingen we nog wel eens met de herfstvakantie naar zo'n vakantiehuisje in Drenthe bij de RCN, dat vond ik toen best wel leukquote:Op vrijdag 11 juli 2025 13:53 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Prijs jezelf gelukkig bal. Je zult op je sterfbed nooit zeggen: god wat ben ik blij dat ik ooit in zo'n vakantiehuisje heb mogen vertoeven.
Nooit ruim genoeg om een lang weekend met zes andere personen te verblijven. Dan zijn alleen 4 aparte huisjes voldoende. En zelfs dán zou ik er niet willen verblijvenquote:Op vrijdag 11 juli 2025 13:52 schreef essnhills het volgende:
Wij (ouders, broer, broer + schoonzus + neefje, en ik) gaan in november weer naar een Landal huisje. 8 persoons dus ik heb ook eigen slaapkamer. En er zijn 3 badkamers.
En mijn ervaring is dat ze allemaal prima ruim zijn?
Ja, als iemand "vakantiehuisje" zegt ben ik gelijk getriggered.quote:Op vrijdag 11 juli 2025 13:53 schreef Kaneelstokje het volgende:
Ik proef veel frustratie hier vandaag.
Oh dat viel nog helemaal niet op hoorquote:Op vrijdag 11 juli 2025 13:58 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ja, als iemand "vakantiehuisje" zegt ben ik gelijk getriggered.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
Ik heb echt een totaal andere ervaring met die huisjesquote:Op vrijdag 11 juli 2025 13:57 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Nooit ruim genoeg om een lang weekend met zes andere personen te verblijven. Dan zijn alleen 4 aparte huisjes voldoende. En zelfs dán zou ik er niet willen verblijven
Misschien ben ik gewoon verwend qua ruimte, rust en luxe. Dat sluit ik niet geheel uitquote:Op vrijdag 11 juli 2025 14:01 schreef essnhills het volgende:
[..]
Ik heb echt een totaal andere ervaring met die huisjes
Het enige wat irritant is, is dat er so weinig bestek en servies is. Huisje voor 6 personen? 6 messen, 6 lepels etc.
En daarom zaten wij eigenlijk altijd en iets grotere huisjes. Prijs is vaak ook maar iets duurder?
Maar voor de rest? We hebben 1x een muggenplaag gehad, maar dat was daar in die hele regio zo dat jaar (had een vriendin in de buurt wonen en die klaagde er ook over).
Verder herken ik het echt niet
Prima ruime kamers, ruimte genoeg aan de eettafel..
Ik zit ook altijd in een totaal andere tijdzone dan de rest van de familiequote:Op vrijdag 11 juli 2025 14:02 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Misschien ben ik gewoon verwend qua ruimte, rust en luxe. Dat sluit ik niet geheel uit
Brrquote:Op vrijdag 11 juli 2025 14:03 schreef ieniminimuis het volgende:
Uiteindelijk zit iedereen zo'n heel weekend in het zwembad toch?
quote:Op vrijdag 11 juli 2025 14:02 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Misschien ben ik gewoon verwend qua ruimte, rust en luxe. Dat sluit ik niet geheel uit
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |