Ik had de uitslag een paar weken geleden na een paar uren al.quote:Op vrijdag 11 juli 2025 16:29 schreef miep123456 het volgende:
De uitslag van een vitamine B12-bloedonderzoek is meestal binnen 48 uur tot 3 werkdagen bij de huisarts bekend. Sommige laboratoria of online diensten kunnen de uitslag sneller leveren, soms binnen 24 uur. Als aanvullend onderzoek nodig is, kan het langer duren voordat de volledige uitslag bekend is.
Dan heeft Debbie al heel snel de uitslag!
En bij een andere juist veel te klein.quote:Op vrijdag 11 juli 2025 16:31 schreef Danielle_ het volgende:
[..]
Nee eens, als er gratis zooi in het spel is dan zijn ze er allemaal als de kippen bij. Viel mij trouwens op dat deze nieuwe fiets wel een beetje groot voor haar is.
oke dan kan het wel dus, maar goed Debbie blijft bijzonder zij maakt er gelijk een drama vanquote:Op vrijdag 11 juli 2025 16:44 schreef Donna het volgende:
[..]
Ik had de uitslag een paar weken geleden na een paar uren al.
Gewoon bij de huisarts geprikt.
Ik ook, zat ook b12 bij.quote:Op vrijdag 11 juli 2025 16:44 schreef Donna het volgende:
[..]
Ik had de uitslag een paar weken geleden na een paar uren al.
Gewoon bij de huisarts geprikt.
Ja, same. Dit was voornamelijk voor B12. Was echt veel te laag bij mij, neurologische problemen en alles.quote:
B12 ook na paar uur?quote:Op vrijdag 11 juli 2025 16:48 schreef Nieve het volgende:
[..]
Ik ook, zat ook b12 bij.
Als je online je dossier kunt bekijken, dan staan uitslagen er vaak al veel eerder in dan dat je het van de huisarts hoort.
Ai.. Ook prikken voor gekregen?quote:Op vrijdag 11 juli 2025 16:49 schreef Donna het volgende:
[..]
Ja, same. Dit was voornamelijk voor B12. Was echt veel te laag bij mij, neurologische problemen en alles.
Ik ben nogal lekgeprikt de afgelopen maanden en dat was altijd in de ochtend prikken en einde dag de uitslag in mijn online dossier. Daar zat ook een x b12 bij.quote:Op vrijdag 11 juli 2025 16:50 schreef mignonne het volgende:
[..]
B12 ook na paar uur?
Het verschilt dan per lab, het is doorgaans veel langer. Maar in dat geval I stand corrected.
Bizar hoe snel dat dan tegenwoordig gaat! Voor mij is het wel zo'n 8/9 jaar geleden inmiddels.quote:Op vrijdag 11 juli 2025 16:53 schreef Nieve het volgende:
[..]
Ik ben nogal lekgeprikt de afgelopen maanden en dat was altijd in de ochtend prikken en einde dag de uitslag in mijn online dossier. Daar zat ook een x b12 bij.
Lekker drama aangezetquote:Op vrijdag 11 juli 2025 16:56 schreef RD23 het volgende:
Dat bloedonderzoek kan wel zo snel bekend zijn hoor. Ik moest laatst een boel waarden laten prikken. Ik had 's ochtends om 11.00 de afspraak en 's middags om 13.30 waren vrijwel alle waarden al bekend, waaronder de B12 waarde. Dus dat kan zeker wel zo snel zijn.
Los daarvan is die waarde van Debbie uiteraard helemaal niet zo laag, hahaha. Lekker dramatisch weer; enooorrrmmmm gedaald.
Dat is toch niet veilig 🤦♀quote:Op vrijdag 11 juli 2025 14:50 schreef rebel-angel het volgende:
[..]
klopt bij ons in het dorp rijd er ook zo 1 rond, en die gaat nog best wel hard
https://www.bing.com/imag(...)jaxhist=0&ajaxserp=0
Chatgptquote:Op vrijdag 11 juli 2025 16:09 schreef JaNeeDan het volgende:
[..]
Volgens Debbie niet hoor. Beneden de 400 geeft sowieso klachten volgens haar. Waar haalt ze al die onzin toch vandaan?
Geef jij Debbie nu ongevraagd tips 🫣😂quote:Op vrijdag 11 juli 2025 16:16 schreef JaNeeDan het volgende:
[..]
Klopt. Voeding, alcohol, medicatie kunnen allemaal van invloed zijn. Maar gelukkig kan er ook iets aan je B12 waarde gedaan worden met bijv. injecties. Dus daar komt vast weer een bak energie bij!
Precies wat ik zelf dacht. Hier een b12 spuiter sinds m’n pubertijd 🤣. En voor een b12 tekort wordt niet alleen naar die waardes gekeken. Maar he zou ze dan toch een weg uit haar LC verhaal zoeken?quote:Op vrijdag 11 juli 2025 16:00 schreef Noor_ het volgende:
Debbie heeft haar bloedwaardes terug. Ze zegt dat haar B12 erg gedaald is en enorm laag is! Ze is gedaald van 400 naar 260. Oke dat is gek idd dat je daald maar in principe zit 260 gewoon binnen de grenswaarden. Tussen 250 en 150 zit je in een grijs gebied waarin je klachten kunt hebben. Maar daar zit zij in principe gewoon boven. Ze zegt onder 400 geeft altijd klachten 🫣
Dat niet maar ik ga niet mee in haar drama.quote:Op vrijdag 11 juli 2025 17:05 schreef Muisjeruisje het volgende:
[..]
Geef jij Debbie nu ongevraagd tips 🫣😂
Kan de rolstoel terug, kan ze zelf weer aan huis aan de slag. Hup hup.quote:Op vrijdag 11 juli 2025 17:25 schreef Mallorcameisje het volgende:
Nou dan is alle drama straks over, want als ze injecties krijgt zal ze zich een stuk beter voelen 🙌🏽 Halleluja 😆
B12 moet je injecteren. Ik heb ook een extreem laag b12 en spuit mijzelf iedere week.quote:Op vrijdag 11 juli 2025 16:11 schreef miep123456 het volgende:
[..]
Ze makt er een weer een drama van, maar er zal vast iets aan gedaan kunnen worden, kan zelfs door bepaalde voedingstoffen te eten
Ik ook, 86 en een hb van 5,3. Eerst gestart bij huisarts met injecties 2 keer per week en toen zelf geleerd. Welquote:Op vrijdag 11 juli 2025 16:24 schreef Hyacinth het volgende:
[..]
Bij mij 83, maar ik was toen echt niks meer waard. Ook injecties gekregen en dat hielp enorm!
Ben 4 weken lang 2x naar de huisarts geweest voor injecties. En toen zei die laatste mevrouw; ja waarom doe je het eigenlijk niet zelf?quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |