Nee want de norm is dat een beetje hinder normaal is. Dus die zal het niet bewust als hinderlijk ervaren.quote:Op dinsdag 22 juli 2025 19:43 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Je mag zelf even de jurisprudentie zoeken, maar rechters toetsen hinder aan objectiviteit. Dus heeft de gemiddelde weggebruiker hier een gevoel van hinder bij.
Nou nee, nu wordt het juist leuk: is het (parkeren) niet doorlopend of is het geen bestuurdershandeling?quote:Op dinsdag 22 juli 2025 19:51 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Nee. Daar beëindig je werkelijk je verkeersdeelname.
Maar zullen we het maar op een agree to disagree houden?
Zodra iemand in bezwaar gaat, komt het vanzelf bij de rechter. Bij een verbalisant is het inderdaad op onderbuik, maarja wat doe je bij verkeersboetes als je verstandig bent en niet teveel wil betalen? In bezwaar gaan.quote:Op dinsdag 22 juli 2025 19:52 schreef ludovico het volgende:
[..]
Nee want de norm is dat een beetje hinder normaal is. Dus die zal het niet bewust als hinderlijk ervaren.
Wel nogal vraagstelling afhankelijk.
Als je expliciet vraagt of een rits auto's voor je bij het stoplicht, die jou het groene licht laten missen, jou hindert. Gaat men daar ook wel ja op antwoorden.
Overigens geloof ik niet dat een rechter die norm toetst. Dat gaat op eigen onderbuik.
Ik had net een edit gedaan. Er zit een juridische scheiding tussen stilstaan en parkeren. Zodra je stilstaat en gaat laden en lossen, blijf je de bestuurder. Dat gaat niet veranderen. Bij parkeren stop je dat, dan ben je ineens een voetganger. Los van de auto.quote:Op dinsdag 22 juli 2025 19:52 schreef r_one het volgende:
[..]
Nou nee, nu wordt het juist leuk: is het (parkeren) niet doorlopend of is het geen bestuurdershandeling?
nee, ik heb mijn oogjes gebruikt om de regels te lezen en die zeggen bij bord E05 "taxistandplaats" en bij bord E07 "gelegenheid tot het onmiddelijk laden en lossen van goederen" terwijl bij een bord E06 gewoon staat mindervalide parkeerplaats. de wetgever kan dus wel het woord parkeerplaats schrijven. zou het dan toch kunnen dat men bij bord E05 en E07 wellicht geen parkeerplaats bedoelde? maar iets anders?quote:Op dinsdag 22 juli 2025 19:46 schreef r_one het volgende:
[..]
Oke, om het af te ronden, ook jij bent van oordeel dat E5 en E7 niet "parkeren" maar "stilstaan" inhoudt?
actie: parkerenquote:Op dinsdag 22 juli 2025 19:52 schreef r_one het volgende:
[..]
Nou nee, nu wordt het juist leuk: is het (parkeren) niet doorlopend of is het geen bestuurdershandeling?
wellicht toont dit wederom aan dat er op je vraag nu eenmaal geen eenduidig antwoord is.quote:Op dinsdag 22 juli 2025 19:36 schreef Ridocar het volgende:
Overigens verzandt dit topic heel ver van de oorspronkelijke vraagstelling in de op.
Je begon plotsklaps toch nog over 'verkeersdeelname'. Ik ben zo verschrikkelijk benieuwd welke specifieke actie (volgens jou) het einde van verkeersdeelname inluidt. Is dat het aantrekken van de handrem? Is dat het afsluiten van de auto? Het weglopen van de auto? Of eerder al: het uitstappen uit de auto? Wanneer je het voertuig niet meer daadwerkelijk 'bestuurt' (als in: niet meer achter het stuur zitten)? Het heen en weer lopen met een pakketje of met een bankstel? Als je "los van de auto" bent (of die nou stilstaat of geparkeerd staat lijkt me daarvoor niet lager onderscheidend)?quote:Op dinsdag 22 juli 2025 19:56 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Zodra iemand in bezwaar gaat, komt het vanzelf bij de rechter. Bij een verbalisant is het inderdaad op onderbuik, maarja wat doe je bij verkeersboetes als je verstandig bent en niet teveel wil betalen? In bezwaar gaan.
[..]
Ik had net een edit gedaan. Er zit een juridische scheiding tussen stilstaan en parkeren. Zodra je stilstaat en gaat laden en lossen, blijf je de bestuurder. Dat gaat niet veranderen. Bij parkeren stop je dat, dan ben je ineens een voetganger. Los van de auto.
Ah, mooi, juridisch .... meestal zijn daar wel formele bronnen voor .... komt u maar door (in de context van laden en lossen dan he).quote:Het zijn juridisch twee compleet losse situaties
Altijd leuk een betaald geparkeerde Mercedes of Opel die verkeersdeelnemer blijft. Moet meteen hier aan denken:quote:De auto blijft de verkeersdeelnemer. Jij de bestuurder. Jij de sjaak.
Oke. Ik weet genoeg. Dank u.quote:Op dinsdag 22 juli 2025 19:59 schreef freak1 het volgende:
dus ja, E05 en E07 zijn borden die aangeven dat je specifiek daar een specifieke actie mag doen. die vallen wat mij betreft meer onder stilstaan dan onder parkeren.
U bent af.quote:Op dinsdag 22 juli 2025 20:01 schreef freak1 het volgende:
actie: parkeren
ik rijd een parkeerplaats in of op, parkeer de auto, sluit hem (hopelijk) af en ga nieuwe dingen doen. dus niet doorlopend.
als je geparkeerd bent, dat het voor jou niet onderscheidend lijkt te zijn ga ik je ogenschijnlijk niet aan je verstand krijgen. Dus als je uitstapt om oma de auto in te helpen ben je ineens geen bestuurder meer.quote:Op dinsdag 22 juli 2025 20:07 schreef r_one het volgende:
[..]
Je begon plotsklaps toch nog over 'verkeersdeelname'. Ik ben zo verschrikkelijk benieuwd welke specifieke actie (volgens jou) het einde van verkeersdeelname inluidt. Is dat het aantrekken van de handrem? Is dat het afsluiten van de auto? Het weglopen van de auto? Of eerder al: het uitstappen uit de auto? Wanneer je het voertuig niet meer daadwerkelijk 'bestuurt' (als in: niet meer achter het stuur zitten)? Het heen en weer lopen met een pakketje of met een bankstel? Als je "los van de auto" bent (of die nou stilstaat of geparkeerd staat lijkt me daarvoor niet lager onderscheidend)?
wegenverkeerswet, de jurisprudentie er omheen (onder andere niet verschuldigd zijn van parkeergelden tot noem het maar op)quote:[..]
Ah, mooi, juridisch .... meestal zijn daar wel formele bronnen voor .... komt u maar door (in de context van laden en lossen dan he).
Nee. Wederom, daar zit het verschil tussen geparkeerd zijn en stilstaan.quote:[..]
Altijd leuk een betaald geparkeerde Mercedes of Opel die verkeersdeelnemer blijft. Moet meteen hier aan denken:
[ afbeelding ]
quote:
voor iemand die borden naar eigen inzicht invult en regeles negeert als ze niet uitkomen, vind ik het nogal straf om dan een ander "af" te laten zijn.quote:
Als jij je beroept op "los van de auto zijn" als onderscheidend criterium (en dáármee is je verkeersdeelname beëindigd) niet nee.quote:Op dinsdag 22 juli 2025 20:13 schreef investeerdertje het volgende:
als je geparkeerd bent, dat het voor jou niet onderscheidend lijkt te zijn ga ik je ogenschijnlijk niet aan je verstand krijgen.
Bij de rechter ook. Zeker zonder gelijke jurisprudentie. En de feiten en omstandigheden zijn altijd net anders.quote:Op dinsdag 22 juli 2025 19:56 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Zodra iemand in bezwaar gaat, komt het vanzelf bij de rechter. Bij een verbalisant is het inderdaad op onderbuik, maarja wat doe je bij verkeersboetes als je verstandig bent en niet teveel wil betalen? In bezwaar gaan.
[..]
Ik had net een edit gedaan. Er zit een juridische scheiding tussen stilstaan en parkeren. Zodra je stilstaat en gaat laden en lossen, blijf je de bestuurder. Dat gaat niet veranderen. Bij parkeren stop je dat, dan ben je ineens een voetganger. Los van de auto.
Het zijn juridisch twee compleet losse situaties
De auto blijft de verkeersdeelnemer. Jij de bestuurder. Jij de sjaak. Het gaat om jouw relatie met de auto.
Inderdaad, ik ga geen moeite meer doen. Ik ga niet nogmaals uitleggen dat los van de auto niet is fysiek gescheiden.quote:Op dinsdag 22 juli 2025 20:18 schreef r_one het volgende:
[..]
Als jij je beroept op "los van de auto zijn" als onderscheidend criterium (en dáármee is je verkeersdeelname beëindigd) niet nee.
Maar doe verder geen moeite hoor.
De rechter toetst in dit soort scenarios of de hinder voor een redelijke gemiddelde Nederlander. Dus of het objectief gezien hinder is.quote:Op dinsdag 22 juli 2025 20:19 schreef ludovico het volgende:
[..]
Bij de rechter ook. Zeker zonder gelijke jurisprudentie. En de feiten en omstandigheden zijn altijd net anders.
De rechter toetst echt niet de gemiddelde (politieke) opvattingen omtrent hinder bij de bevolking.
En surprise .... dat vindt r_one ook.quote:Op dinsdag 22 juli 2025 20:17 schreef freak1 het volgende:
[..]
[..]
voor iemand die borden naar eigen inzicht invult en regeles negeert als ze niet uitkomen, vind ik het nogal straf om dan een ander "af" te laten zijn.
parkeren en stilstaan zijn 2 verschillende zaken. dat vind niet alleen ik, dat vind de wetgever ook.
bord E7 is volgens jou dus een stilstandbord (maar dát staat er ook niet he)quote:en zogauw de discussie je niet meer uitkomt is de ander maar ineens af.
ik ben wel klaar met de discussie. we zijn het niet met elkaar eens. prima. maar in plaats van met nieuwe punten te komen of een keer ongelijk toegeven (zoals dat een bord E07 heul geen parkeerbord is)
Ach welnee, stap op met je 'neerbuigend'.quote:maak je pedante opmerkingen en doe je lekker neerbuigend.
ik zeg, krijg lekker een dikke
Don't push it vriend.quote:Op dinsdag 22 juli 2025 20:20 schreef investeerdertje het volgende:
Ik zit nog altijd te wachten op een post van jou waarbij je je mening met bronnen onderbouwd. Komt toch niet.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
nee, bord e07 is een bord voor laden en lossen. en de actie laden en lossen leidt tot een stilstaand voertuig.quote:Op dinsdag 22 juli 2025 20:24 schreef r_one het volgende:
[..]
En surprise .... dat vindt r_one ook.
[..]
bord E7 is volgens jou dus een stilstandbord (maar dát staat er ook niet he)
oh ik zal vast hier en daar neerbuigend hebben gedaan. daar neem ik alle verantwoordelijkheid voor.quote:[..]
Ach welnee, stap op met je 'neerbuigend'.
En lees anders even terug welk superieur toontje je zelf aansloeg in menig post tussen #1 en #221![]()
quote:
quote:Op dinsdag 22 juli 2025 20:28 schreef r_one het volgende:
[..]
Don't push it vriend.Maar uitleggen waarom ik het fout zie doe je ook niet, of wel? Het enige wat je blijft doen is vragen stellen. Elke keer vragen stellen. Vraag op vraag.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kom dan met de jurisprudentie WAAROM ik het fout heb. Ik verwijs naar jurisprudentie, rondom je bord verwijs ik naar het verdrag, maar leg dan uit WAAROM ik het fout heb.
209 is een vraag, 212 is een vraag, 203 is een vraag, 197 is een vraag. Etc
Vertel dan waarom ik het fout heb en onderbouw dat. Dat is discussiëren, dat is wat ik met je probeer te doen en waarom ik probeer te verduidelijken. Losse plaatjes posten met, wat vind je hier dan van, maakt het niet beter. Grappige kit plaatjes helpen voor geen zak.
Door je discussie stijl kan ik over jou ook zeggen "dont push it vriend".
Edit:
Nee een antwoord is niet meer nodig.
[ Bericht 1% gewijzigd door investeerdertje op 22-07-2025 20:40:02 ]
Er vallen bar weinig bronnen te benoemen die ´geparkeerd´ als 'doorlopend' aanmerken. Dus dáárop verlies ik het? Serieus? Dat moet ik onderbouwen? Serieus?quote:Op dinsdag 22 juli 2025 20:29 schreef freak1 het volgende:
maar geen enkel moment heb ik discussies waarop ik het niet met bronnen of feiten kon winnen kinderlijk proberen af te kappen met een "je bent af" .
In z'n algemeenheid ja.quote:Op dinsdag 22 juli 2025 20:34 schreef investeerdertje het volgende:
Ik verwijs naar jurisprudentie, rondom je bord verwijs ik naar het verdrag
Ja en ik kan niets met al je vragen, als het enige wat je roept dat ik het fout heb zonder dat je uitlegt hoe je het ziet en waarom je het zo ziet.quote:Op dinsdag 22 juli 2025 20:40 schreef r_one het volgende:
[..]
In z'n algemeenheid ja.
Wees dan eens wat specifieker. Want met "jurisprudentie" alleen kan ik niets. En met "het verdrag", zonder welk artikel je je op beroept, ook niet.
En op je edit: ja inderdaad. Vertel dan eens waarom ik het zo fout heb? Leg het dan eens uit, beter dan "mensen vinden een p een parkeerplek".quote:Op dinsdag 22 juli 2025 20:40 schreef r_one het volgende:
[..]
In z'n algemeenheid ja.
Wees dan eens wat specifieker. Want met "jurisprudentie" alleen kan ik niets. En met "het verdrag", zonder welk artikel je je op beroept, ook niet.
Maar vervolgens wél mij verwijten dat IK geen antwoorden geef.
ik zeg toch de actie is niet doorlopend?quote:Op dinsdag 22 juli 2025 20:37 schreef r_one het volgende:
[..]
Er vallen bar weinig bronnen te benoemen die ´geparkeerd´ als 'doorlopend' aanmerken. Dus dáárop verlies ik het? Serieus? Dat moet ik onderbouwen? Serieus?
Eh, ja. Ik zie enige gelijkenis met de argumenten die tegen mij zijn gebruikt.quote:Op dinsdag 22 juli 2025 20:37 schreef r_one het volgende:
[..]
Er vallen bar weinig bronnen te benoemen die ´geparkeerd´ als 'doorlopend' aanmerken. Dus dáárop verlies ik het? Serieus? Dat moet ik onderbouwen? Serieus?
Actie klaar? Die auto staat opeens niet meer geparkeerd (terwijl jij bij de Aldi je boodschappen doet of whatever)? Vreemd.quote:Op dinsdag 22 juli 2025 20:42 schreef freak1 het volgende:
auto geparkeerd, stap uit, sluit af en ga mijn dingen doen. actie klaar
laat ik even voorop stellen dat ik het vervelend vind dat je voelt dat een discussie tegen je is gevoerd. de bedoeling van mij is iig om een discussie met iemand te voeren en tot een uitkomst te komen. in de hele discussie hier komt dat niet altijd lekker uit de verf, soms door stoorzenders, soms door het niet willen openstaan voor andere meningen. en ik zal ook meteen mijn schuld daaraan toegeven, ook ik vind dat niet leuk in een discussie om ongelijk te willen toegeven, maar ik doe iig mijn best dat wel te doen, mits ik onderbouwde argumentatie tegenover me vind.quote:Op dinsdag 22 juli 2025 20:43 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Eh, ja. Ik zie enige gelijkenis met de argumenten die tegen mij zijn gebruikt.
Been there, done that, got the t-shirt.
Ja nou wordt het dus echt tijd om je dan maar in je eigen sop te laten gaar koken.quote:
woord. verband. rukken.quote:Op dinsdag 22 juli 2025 20:47 schreef r_one het volgende:
[..]
Actie klaar? Die auto staat opeens niet meer geparkeerd (terwijl jij bij de Aldi je boodschappen doet of whatever)? Vreemd.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |