voor eenduidigheid. Waarom noemen ze het bij bord e7 een gelegenheid en bij bord e8 t/m e13 nadrukkelijk een parkeergelegenheid?quote:Op dinsdag 22 juli 2025 18:58 schreef r_one het volgende:
[..]
Nee, daar mag je dus parkeren om te laden en te lossen. Vanwaar anders die joekel van een witte "P" in bord E7?
post 162quote:[..]
Sorry maar op precies welke vraag ben ik het antwoord je schuldig gebleven?
ja, ik zou zeggen van wel. Ondanks dat je hier gewoon mag parkeren (Verdrag van Wenen inzake verkeerstekens), doet de vrachtwagen dat niet. De vrachtwagen staat stil om te laden en te lossen, dit mag ook in parkeervakken. Als dit twee losse parkeervakken waren zou ik het ook stilstaan willen noemen om het geen parkeren te noemen. En aangezien diegene directe handelingen rondom de weg doet, ja sorry, verkeersdeelnemer.quote:(net zoals jij het anwoord schuldig bent gebleven op mijn vraag of je dan verkeersdeelnemer bent)
Absolute onzin! Je krijgt dan geen R395 kado.quote:Op dinsdag 22 juli 2025 19:02 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Dan vul je samen het aanrijdingsformulier in, al is duidelijk dat tegenpartij aansprakelijk gesteld wordt.
Als de politie erbij wordt gehaald, en je staat op de rijbaan, krijg jij R395 aan je broek.
Dat is onafhankelijk van wat jij op dat moment aan het doen bent.
What else?quote:Op dinsdag 22 juli 2025 19:07 schreef freak1 het volgende:
akkoord, dus als er een witte P staat in je bord is het een parkeerbord?
Want? (Ik ga ervan uit dat freak1 op de rijbaan staat, omdat je erg lomp moet doen om een auto in een parkeervak te raken)quote:Op dinsdag 22 juli 2025 19:11 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Absolute onzin! Je krijgt dan geen R395 kado.
Ik ben bang dat ik in bezwaar moet gaan, maarja. Dat moeten mensen wel vaker voor onterechte bonnen;)quote:
incorrect. daar mogen taxi's staan, met een hele berg voorwaarden. zo moet de chauffeur bij de auto blijven, (dus niet parkeren en weglopen), moeten ritten aangenomen worden en nog een hele andere rits voorwaarden. dat is pertinent geen parkeerplaats.quote:Op dinsdag 22 juli 2025 19:09 schreef r_one het volgende:
[..]
Daar mogen inderdaad alleen maar taxi's geparkeerd staan ja. Dat klopt.
Omdat je geen gevaar of hinder hebt veroorzaakt. Je staat te laden en te lossen en bent een verkeersdeelnemer. De andere partij heeft onvoldoende afstand gehouden. Het gaat een ander verhaal worden als je je laadklep open laat zonder waarschuwingslichten of dergelijke.quote:
en toen sloeg je mijn vraag over over E5.quote:Op dinsdag 22 juli 2025 19:11 schreef r_one het volgende:
[..]
What else?
't Is niet de "P" van "Pizza" ofzo
en hier uiteraard alleen rode autos met een witte racestreep naar binnen!quote:Op dinsdag 22 juli 2025 19:11 schreef r_one het volgende:
[..]
What else?
't Is niet de "P" van "Pizza" ofzo
Internationaal gezien staat de "P" voor "Parkeren" maar omdat E7 en E5 voor een specifieke doel bestemd is (parkeren om te laden/lossen resp. voor taxi's) zullen ze de formele wettekst hebben aangepast. Denk ik. Het is ook niet zo dat de taxichauffeur even naar de Appie Heijn mag om z'n wekelijkse boodschappen te halen. Maar het verder dan (kortstondig) stilstaan. Vandaar: parkeren (voor dát doel, anderen krijgen een prent).quote:Op dinsdag 22 juli 2025 19:10 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
voor eenduidigheid. Waarom noemen ze het bij bord e7 een gelegenheid en bij bord e8 t/m e13 nadrukkelijk een parkeergelegenheid?
Ik ga 'm effe opzoeken en dan beantwoorden.quote:[..]
post 162
Dan verschillen wij van mening.quote:[..]
ja, ik zou zeggen van wel. Ondanks dat je hier gewoon mag parkeren (Verdrag van Wenen inzake verkeerstekens), doet de vrachtwagen dat niet. De vrachtwagen staat stil om te laden en te lossen, dit mag ook in parkeervakken. Als dit twee losse parkeervakken waren zou ik het ook stilstaan willen noemen om het geen parkeren te noemen. En aangezien diegene directe handelingen rondom de weg doet, ja sorry, verkeersdeelnemer.
Zoiets?quote:Nu heb ik even een reverse image search gedaan en zie ik dat het wel een heel groot parkeervak is 😉 maar is er ook iets op te merken over de plaatsing van het bord, het had volgens Nederlands recht dan verder naar rechts moeten staan [ afbeelding ]
Nee hoor: #180quote:Op dinsdag 22 juli 2025 19:17 schreef freak1 het volgende:
[..]
en toen sloeg je mijn vraag over over E5.
Ja, je bent op dat moment voetganger, geen bestuurder.quote:Op dinsdag 22 juli 2025 19:15 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Omdat je geen gevaar of hinder hebt veroorzaakt. Je staat te laden en te lossen en bent een verkeersdeelnemer.
Niet boeiend, als bestuurder ben je verantwoordelijk voor de locatie waar je je voertuig tot stilstand hebt gebracht. Is dat op de rijbaan, dan is dat R395.quote:De andere partij heeft onvoldoende afstand gehouden. Het gaat een ander verhaal worden als je je laadklep open laat zonder waarschuwingslichten of dergelijke.
Denk je?quote:Je moet hiermee op bureau terug komen als je uitgelachen wil worden.
nee, het is omdat het geen parkeergelegenheid is. Er mag niet geparkeerd worden.quote:Op dinsdag 22 juli 2025 19:20 schreef r_one het volgende:
[..]
Internationaal gezien staat de "P" voor "Parkeren" maar omdat E7 en E5 voor een specifieke doel bestemd is (parkeren om te laden/lossen resp. voor taxi's) zullen ze de formele wettekst hebben aangepast. Denk ik. Het is ook niet zo dat de taxichauffeur even naar de Appie Heijn mag om z'n wekelijkse boodschappen te halen. Maar het verder dan (kortstondig) stilstaan. Vandaar: parkeren (voor dát doel, anderen krijgen een prent).
thanksquote:[..]
Ik ga 'm effe opzoeken en dan beantwoorden.
absoluutquote:[..]
Dan verschillen wij van mening.
Zeker, bij deze staat die wel goed.quote:
je bent verkeersdeelnemer want je bent aan het stilstaan.quote:Op dinsdag 22 juli 2025 19:23 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Ja, je bent op dat moment voetganger, geen bestuurder.
nee. Zo zwart wit is het niet, het moet objectief gezien hinder zijn. Maar dan gaan we weer in cirkeltjes lopen.quote:[..]
Niet boeiend, als bestuurder ben je verantwoordelijk voor de locatie waar je je voertuig tot stilstand hebt gebracht. Is dat op de rijbaan, dan is dat R395.
Ik weet dat wel heel, heel erg zeker.quote:[..]
Denk je?
Deze dus.quote:Op dinsdag 22 juli 2025 16:55 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Is elke wegtechnisch gebonden handeling, waarbij je niet geparkeerd bent, geen deelname aan het verkeer? Handrem aantrekken als bijrijder, laden/lossen uit een busje. Daar waar je de weg gebruikt voor iets wat verkeerstechnisch verband houdt met die weg (wat laden/lossen doet). Immers dan sta je stil, ben je niet geparkeerd. Stilstaan maakt je verkeersdeelnemer (heeft invloed op de rest van het verkeer).
Of zie ik dat fout?
Even daargelaten dat het rood licht voorbeeld natuurlijk wel wat absurd is.
Ja, als voetganger. Je stapt toch uit om te laden/lossen, of gaat de lading vanzelf aan de wandel?quote:Op dinsdag 22 juli 2025 19:25 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
je bent verkeersdeelnemer want je bent aan het stilstaan.
[..]
Dat is inderdaad aan de verbalisant, maar als 'ie op moet komen draven voor een aanrijding, en het voorste voertuig stond stil/geparkeerd op de rijbaan zonder vrije ruimte, dan heb je wel iets uit te leggen. En dan maakt het echt niet uit wat de reden van de stilstand is.quote:nee. Zo zwart wit is het niet, het moet objectief gezien hinder zijn. Maar dan gaan we weer in cirkeltjes lopen.
[..]
quote:Ik weet dat wel heel, heel erg zeker.
Dat is het wel. Wil jij het "stilstaan" noemen dan? Een "stilstaangelegenheid"?quote:Op dinsdag 22 juli 2025 19:24 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
nee, het is omdat het geen parkeergelegenheid is. Er mag niet geparkeerd worden.
Done.quote:[..]
thanks
Ha, fijn, gelukkig.quote:[..]
absoluut
[..]
Zeker, bij deze staat die wel goed.
dat verandert niet dat je als bestuurder aan het stilstaan bent, om te laden en te lossen.quote:Op dinsdag 22 juli 2025 19:32 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Ja, als voetganger. Je stapt toch uit om te laden/lossen, of gaat de lading vanzelf aan de wandel?
Ja, dat je aan het laden en lossen was.quote:[..]
Dat is inderdaad aan de verbalisant, maar als 'ie op moet komen draven voor een aanrijding, en het voorste voertuig stond stil/geparkeerd op de rijbaan zonder vrije ruimte, dan heb je wel iets uit te leggen.
[..]
Zeker beantwoord!quote:Op dinsdag 22 juli 2025 19:32 schreef r_one het volgende:
[..]
Deze dus.
Ik zie laden/lossen niet als onderdeel van stilstaan maar losstaand, opvolgend. Je gaat hetzij parkeren, hetzij stilstaan, en vervolgens laden en lossen. Laden en lossen an sich is (in jouw bewoordingen, wat je er ook precies mee bedoelen mag) dus niet een "wegtechnisch gebonden handeling".
Tenminste, zo zie ik het.
Hiermee je vraag beantwoord?
Nee hoor, de wet geeft de betekenis aan het bord, niet de P. En ja, ik wil het stilstaan noemen, dat is namelijk hoe het heet.quote:Op dinsdag 22 juli 2025 19:34 schreef r_one het volgende:
[..]
Dat is het wel. Wil jij het "stilstaan" noemen dan? Een "stilstaangelegenheid"?
Moeten ze er een grote witte "S" opkalken![]()
Definieer maar eens "hinder"quote:Op dinsdag 22 juli 2025 16:55 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Is elke wegtechnisch gebonden handeling, waarbij je niet geparkeerd bent, geen deelname aan het verkeer? Handrem aantrekken als bijrijder, laden/lossen uit een busje. Daar waar je de weg gebruikt voor iets wat verkeerstechnisch verband houdt met die weg (wat laden/lossen doet). Immers dan sta je stil, ben je niet geparkeerd. Stilstaan maakt je verkeersdeelnemer (heeft invloed op de rest van het verkeer).
Of zie ik dat fout?
Even daargelaten dat het rood licht voorbeeld natuurlijk wel wat absurd is.
dat mag jij zo interpreteren.quote:Op dinsdag 22 juli 2025 19:20 schreef r_one het volgende:
[..]
Internationaal gezien staat de "P" voor "Parkeren" maar omdat E7 en E5 voor een specifieke doel bestemd is (parkeren om te laden/lossen resp. voor taxi's) zullen ze de formele wettekst hebben aangepast. Denk ik. Het is ook niet zo dat de taxichauffeur even naar de Appie Heijn mag om z'n wekelijkse boodschappen te halen. Maar het verder dan (kortstondig) stilstaan. Vandaar: parkeren (voor dát doel, anderen krijgen een prent).
laden en lossen is de handeling. dat bestaat uit het stilzetten van het voertuig op een toegestane plaats (en dat kan dus op de rijbaan zijn) en het laden en lossen van de objecten uit het voertuig. daar is de persoon, de objecten en het voertuig onderdeel van.quote:Op dinsdag 22 juli 2025 19:32 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Ja, als voetganger. Je stapt toch uit om te laden/lossen, of gaat de lading vanzelf aan de wandel?
[..]
Dat is inderdaad aan de verbalisant, maar als 'ie op moet komen draven voor een aanrijding, en het voorste voertuig stond stil/geparkeerd op de rijbaan zonder vrije ruimte, dan heb je wel iets uit te leggen. En dan maakt het echt niet uit wat de reden van de stilstand is.
[..]
Maar de handrem aantrekken is toch héél wat anders en staat toch in directe relatie tot het besturen van het voertuig? Ik snapte al niet wat je dáármee voorhad. Ik snap het nog steeds niet.quote:Op dinsdag 22 juli 2025 19:37 schreef investeerdertje het volgende:
Hier verschillen we dus van mening en dit is ook waarom ik het handrem trekken er bij haal.
Je mag zelf even de jurisprudentie zoeken, maar rechters toetsen hinder aan objectiviteit. Dus heeft de gemiddelde weggebruiker hier een gevoel van hinder bij.quote:Op dinsdag 22 juli 2025 19:41 schreef ludovico het volgende:
[..]
Definieer maar eens "hinder"
Men zit feitelijk in de weg.
Oke. Wij gaan het duidelijk niet eens worden. Ik ga (na deze post) niet eens meer proberen je te overtuigen.quote:Op dinsdag 22 juli 2025 19:39 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Nee hoor, de wet geeft de betekenis aan het bord, niet de P. En ja, ik wil het stilstaan noemen, dat is namelijk hoe het heet.
Je auto stilzetten en doen laten stilstaan is toch ook een doorlopende bestuurdershandeling? Dat maakt dat je bestuurde bent. Hoe is stilstaan geen directe relatie tot het besturen van je voertuig? Het is wettelijk nadrukkelijk geen parkeren en juist een activiteit.quote:Op dinsdag 22 juli 2025 19:42 schreef r_one het volgende:
[..]
Maar de handrem aantrekken is toch héél wat anders en staat toch in directe relatie tot het besturen van het voertuig? Ik snapte al niet wat je dáármee voorhad. Ik snap het nog steeds niet.
Okiquote:Op dinsdag 22 juli 2025 19:44 schreef r_one het volgende:
[..]
Oke. Wij gaan het duidelijk iet eens worden. Ik ga (na deze post) niet eens meer proberen je te overtuigen.
Oke, om het af te ronden, ook jij bent van oordeel dat E5 en E7 niet "parkeren" maar "stilstaan" inhoudt?quote:Op dinsdag 22 juli 2025 19:41 schreef freak1 het volgende:
[..]
dat mag jij zo interpreteren.
het bord heeft een betekenis. de betekenis van E7 is:
(uit je eigen tekst!!!!) "Gelegenheid bestemd voor het onmiddellijk laden en lossen van goederen"
nergens staat daar parkeren. dat verzin je er zelf bij. dat het "internationaal parkeren betekend" zal best allemaal, maar de betekenis van het bord is leidend. daar zie ik geen parkeren staan.
verder is E5 een taxi standplaats. niet een parkeerplaats speciaal voor taxis. het is een taxistandplaats met alle rechten en plichten van dien. daar kun je niet ineens een parkeerplaats van fantaseren. op een parkeerplaats mag ik parkeren. en dan dingen gaan doen. dat mag ik niet op een taxi standplaats. ook niet als ik een taxi ben.
Je auto parkeren en doen laten parkeren dan, ook een doorlopende bestuurdershandeling?quote:Op dinsdag 22 juli 2025 19:45 schreef investeerdertje het volgende:
Je auto stilzetten en doen laten stilstaan is toch ook een doorlopende bestuurdershandeling?
Nee. Daar beëindig je werkelijk je verkeersdeelname. De bestuurder heeft nog steeds de controle over het voertuig en gebruikt de weg, ook al staat hij tijdelijk naast het voertuig.quote:Op dinsdag 22 juli 2025 19:48 schreef r_one het volgende:
[..]
Je auto parkeren en doen laten parkeren dan, ook een doorlopende bestuurdershandeling?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |