abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218290644
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2025 18:58 schreef r_one het volgende:

[..]
Nee, daar mag je dus parkeren om te laden en te lossen. Vanwaar anders die joekel van een witte "P" in bord E7?
voor eenduidigheid. Waarom noemen ze het bij bord e7 een gelegenheid en bij bord e8 t/m e13 nadrukkelijk een parkeergelegenheid?
quote:
[..]
Sorry maar op precies welke vraag ben ik het antwoord je schuldig gebleven?
post 162
quote:
(net zoals jij het anwoord schuldig bent gebleven op mijn vraag of je dan verkeersdeelnemer bent :{w )
ja, ik zou zeggen van wel. Ondanks dat je hier gewoon mag parkeren (Verdrag van Wenen inzake verkeerstekens), doet de vrachtwagen dat niet. De vrachtwagen staat stil om te laden en te lossen, dit mag ook in parkeervakken. Als dit twee losse parkeervakken waren zou ik het ook stilstaan willen noemen om het geen parkeren te noemen. En aangezien diegene directe handelingen rondom de weg doet, ja sorry, verkeersdeelnemer.

Nu heb ik even een reverse image search gedaan en zie ik dat het wel een heel groot parkeervak is 😉 maar is er ook iets op te merken over de plaatsing van het bord, het had volgens Nederlands recht dan verder naar rechts moeten staan
pi_218290651
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 juli 2025 19:02 schreef Ridocar het volgende:

[..]
Dan vul je samen het aanrijdingsformulier in, al is duidelijk dat tegenpartij aansprakelijk gesteld wordt.
Als de politie erbij wordt gehaald, en je staat op de rijbaan, krijg jij R395 aan je broek.
Dat is onafhankelijk van wat jij op dat moment aan het doen bent.
Absolute onzin! Je krijgt dan geen R395 kado.
pi_218290652
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2025 19:07 schreef freak1 het volgende:
akkoord, dus als er een witte P staat in je bord is het een parkeerbord?
What else?

't Is niet de "P" van "Pizza" ofzo :')
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_218290654
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2025 19:11 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Absolute onzin! Je krijgt dan geen R395 kado.
Want? (Ik ga ervan uit dat freak1 op de rijbaan staat, omdat je erg lomp moet doen om een auto in een parkeervak te raken)
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_218290656
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2025 18:59 schreef r_one het volgende:

[..]
Ik zou het er maar niet op wagen :{w
Ik ben bang dat ik in bezwaar moet gaan, maarja. Dat moeten mensen wel vaker voor onterechte bonnen;)

Edit: het is een parkeerhaven naast de rijbaan. Bord is alleen van toepassing op de rijbaan

[ Bericht 7% gewijzigd door investeerdertje op 22-07-2025 19:17:35 ]
pi_218290661
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2025 19:09 schreef r_one het volgende:

[..]
Daar mogen inderdaad alleen maar taxi's geparkeerd staan ja. Dat klopt.
incorrect. daar mogen taxi's staan, met een hele berg voorwaarden. zo moet de chauffeur bij de auto blijven, (dus niet parkeren en weglopen), moeten ritten aangenomen worden en nog een hele andere rits voorwaarden. dat is pertinent geen parkeerplaats.
hetzelfde zoals jouw bord geen parkeerplaats aangeeft maar een laden en losplaats.
en dank u meneer Dood,
dat u af en toe wat neemt.
Ik weet nu wat verdriet is,
en onze tijd is maar geleend.
pi_218290674
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 juli 2025 19:11 schreef Ridocar het volgende:

[..]
Want?
Omdat je geen gevaar of hinder hebt veroorzaakt. Je staat te laden en te lossen en bent een verkeersdeelnemer. De andere partij heeft onvoldoende afstand gehouden. Het gaat een ander verhaal worden als je je laadklep open laat zonder waarschuwingslichten of dergelijke.

Je moet hiermee op bureau terug komen als je uitgelachen wil worden.
pi_218290680
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2025 19:11 schreef r_one het volgende:

[..]
What else?

en toen sloeg je mijn vraag over over E5.
heb je een bron dat P automatisch betekend dat het een parkeerplaats is? er is mij altijd geleerd dat een bord een betekenis heeft en die leidend is. niet wat jij er zelf uit interpreteerd. met die strategie mag ik blijkbaar zolang ik maar een steekwagen meeneem en in die houding ga staan oneindig bij een E7 staan. want p van parkeren.
en dank u meneer Dood,
pi_218290686
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2025 19:11 schreef r_one het volgende:

[..]
What else?

en hier uiteraard alleen rode autos met een witte racestreep naar binnen!
en dank u meneer Dood,
pi_218290689
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2025 19:10 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
voor eenduidigheid. Waarom noemen ze het bij bord e7 een gelegenheid en bij bord e8 t/m e13 nadrukkelijk een parkeergelegenheid?
Internationaal gezien staat de "P" voor "Parkeren" maar omdat E7 en E5 voor een specifieke doel bestemd is (parkeren om te laden/lossen resp. voor taxi's) zullen ze de formele wettekst hebben aangepast. Denk ik. Het is ook niet zo dat de taxichauffeur even naar de Appie Heijn mag om z'n wekelijkse boodschappen te halen. Maar het verder dan (kortstondig) stilstaan. Vandaar: parkeren (voor dát doel, anderen krijgen een prent).
quote:
[..]
post 162
Ik ga 'm effe opzoeken en dan beantwoorden.
quote:
[..]
ja, ik zou zeggen van wel. Ondanks dat je hier gewoon mag parkeren (Verdrag van Wenen inzake verkeerstekens), doet de vrachtwagen dat niet. De vrachtwagen staat stil om te laden en te lossen, dit mag ook in parkeervakken. Als dit twee losse parkeervakken waren zou ik het ook stilstaan willen noemen om het geen parkeren te noemen. En aangezien diegene directe handelingen rondom de weg doet, ja sorry, verkeersdeelnemer.
Dan verschillen wij van mening.
quote:
Nu heb ik even een reverse image search gedaan en zie ik dat het wel een heel groot parkeervak is 😉 maar is er ook iets op te merken over de plaatsing van het bord, het had volgens Nederlands recht dan verder naar rechts moeten staan [ afbeelding ]
Zoiets?

.
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_218290700
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2025 19:17 schreef freak1 het volgende:

[..]
en toen sloeg je mijn vraag over over E5.
Nee hoor: #180
.
pi_218290710
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2025 19:15 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Omdat je geen gevaar of hinder hebt veroorzaakt. Je staat te laden en te lossen en bent een verkeersdeelnemer.
Ja, je bent op dat moment voetganger, geen bestuurder.
quote:
De andere partij heeft onvoldoende afstand gehouden. Het gaat een ander verhaal worden als je je laadklep open laat zonder waarschuwingslichten of dergelijke.
Niet boeiend, als bestuurder ben je verantwoordelijk voor de locatie waar je je voertuig tot stilstand hebt gebracht. Is dat op de rijbaan, dan is dat R395.
quote:
Je moet hiermee op bureau terug komen als je uitgelachen wil worden.
Denk je?
pi_218290714
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2025 19:20 schreef r_one het volgende:

[..]
Internationaal gezien staat de "P" voor "Parkeren" maar omdat E7 en E5 voor een specifieke doel bestemd is (parkeren om te laden/lossen resp. voor taxi's) zullen ze de formele wettekst hebben aangepast. Denk ik. Het is ook niet zo dat de taxichauffeur even naar de Appie Heijn mag om z'n wekelijkse boodschappen te halen. Maar het verder dan (kortstondig) stilstaan. Vandaar: parkeren (voor dát doel, anderen krijgen een prent).
nee, het is omdat het geen parkeergelegenheid is. Er mag niet geparkeerd worden.
quote:
[..]
Ik ga 'm effe opzoeken en dan beantwoorden.
thanks
quote:
[..]
Dan verschillen wij van mening.
absoluut
quote:
[..]
Zoiets?

[ afbeelding ]
Zeker, bij deze staat die wel goed.
pi_218290728
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 juli 2025 19:23 schreef Ridocar het volgende:

[..]
Ja, je bent op dat moment voetganger, geen bestuurder.
je bent verkeersdeelnemer want je bent aan het stilstaan.
quote:
[..]
Niet boeiend, als bestuurder ben je verantwoordelijk voor de locatie waar je je voertuig tot stilstand hebt gebracht. Is dat op de rijbaan, dan is dat R395.
nee. Zo zwart wit is het niet, het moet objectief gezien hinder zijn. Maar dan gaan we weer in cirkeltjes lopen.
quote:
[..]
Denk je?
Ik weet dat wel heel, heel erg zeker.
pi_218290766
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2025 16:55 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Is elke wegtechnisch gebonden handeling, waarbij je niet geparkeerd bent, geen deelname aan het verkeer? Handrem aantrekken als bijrijder, laden/lossen uit een busje. Daar waar je de weg gebruikt voor iets wat verkeerstechnisch verband houdt met die weg (wat laden/lossen doet). Immers dan sta je stil, ben je niet geparkeerd. Stilstaan maakt je verkeersdeelnemer (heeft invloed op de rest van het verkeer).

Of zie ik dat fout?

Even daargelaten dat het rood licht voorbeeld natuurlijk wel wat absurd is.
Deze dus.

Ik zie laden/lossen niet als onderdeel van stilstaan maar losstaand, opvolgend. Je gaat hetzij parkeren, hetzij stilstaan, en vervolgens laden en lossen. Laden en lossen an sich is (in jouw bewoordingen, wat je er ook precies mee bedoelen mag) dus niet een "wegtechnisch gebonden handeling".

Tenminste, zo zie ik het.

Hiermee je vraag beantwoord?
.
pi_218290774
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2025 19:25 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
je bent verkeersdeelnemer want je bent aan het stilstaan.
[..]
Ja, als voetganger. Je stapt toch uit om te laden/lossen, of gaat de lading vanzelf aan de wandel?
quote:
nee. Zo zwart wit is het niet, het moet objectief gezien hinder zijn. Maar dan gaan we weer in cirkeltjes lopen.
[..]
Dat is inderdaad aan de verbalisant, maar als 'ie op moet komen draven voor een aanrijding, en het voorste voertuig stond stil/geparkeerd op de rijbaan zonder vrije ruimte, dan heb je wel iets uit te leggen. En dan maakt het echt niet uit wat de reden van de stilstand is.
quote:
Ik weet dat wel heel, heel erg zeker.
pi_218290784
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2025 19:24 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
nee, het is omdat het geen parkeergelegenheid is. Er mag niet geparkeerd worden.
Dat is het wel. Wil jij het "stilstaan" noemen dan? Een "stilstaangelegenheid"?

Moeten ze er een grote witte "S" opkalken :')
quote:
[..]
thanks
Done.
quote:
[..]
absoluut
[..]
Zeker, bij deze staat die wel goed.
Ha, fijn, gelukkig.
.
pi_218290795
Overigens verzandt dit topic heel ver van de oorspronkelijke vraagstelling in de op.
pi_218290805
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 juli 2025 19:32 schreef Ridocar het volgende:

[..]
Ja, als voetganger. Je stapt toch uit om te laden/lossen, of gaat de lading vanzelf aan de wandel?
dat verandert niet dat je als bestuurder aan het stilstaan bent, om te laden en te lossen.
quote:
[..]
Dat is inderdaad aan de verbalisant, maar als 'ie op moet komen draven voor een aanrijding, en het voorste voertuig stond stil/geparkeerd op de rijbaan zonder vrije ruimte, dan heb je wel iets uit te leggen.
[..]

Ja, dat je aan het laden en lossen was.

quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2025 19:32 schreef r_one het volgende:

[..]
Deze dus.

Ik zie laden/lossen niet als onderdeel van stilstaan maar losstaand, opvolgend. Je gaat hetzij parkeren, hetzij stilstaan, en vervolgens laden en lossen. Laden en lossen an sich is (in jouw bewoordingen, wat je er ook precies mee bedoelen mag) dus niet een "wegtechnisch gebonden handeling".

Tenminste, zo zie ik het.

Hiermee je vraag beantwoord?
Zeker beantwoord!

Hier verschillen we dus van mening en dit is ook waarom ik het handrem trekken er bij haal.

Als bestuurder doe je een handeling, namelijk het laten stilstaan van je voertuig. Je stapt uit en gaat laden en lossen. Je parkeert dan nadrukkelijk niet.

De handeling die jij als bestuurder doet, is doorlopend. Zolang jij aan het laden en lossen bent, ben jij aan het stilstaan en dus een verkeersdeelnemer.

Zodra jij stopt met dat laden en lossen en een peuk gaat roken, dan ben je ineens geparkeerd en schend je de wet. Zodra jij laad/lost en weer in stapt en weer gaat rijden, staakt het stilstaan.
pi_218290815
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2025 19:34 schreef r_one het volgende:

[..]
Dat is het wel. Wil jij het "stilstaan" noemen dan? Een "stilstaangelegenheid"?

Moeten ze er een grote witte "S" opkalken :')
Nee hoor, de wet geeft de betekenis aan het bord, niet de P. En ja, ik wil het stilstaan noemen, dat is namelijk hoe het heet.
pi_218290838
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2025 16:55 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Is elke wegtechnisch gebonden handeling, waarbij je niet geparkeerd bent, geen deelname aan het verkeer? Handrem aantrekken als bijrijder, laden/lossen uit een busje. Daar waar je de weg gebruikt voor iets wat verkeerstechnisch verband houdt met die weg (wat laden/lossen doet). Immers dan sta je stil, ben je niet geparkeerd. Stilstaan maakt je verkeersdeelnemer (heeft invloed op de rest van het verkeer).

Of zie ik dat fout?

Even daargelaten dat het rood licht voorbeeld natuurlijk wel wat absurd is.
Definieer maar eens "hinder"
Men zit feitelijk in de weg.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_218290852
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2025 19:20 schreef r_one het volgende:

[..]
dat mag jij zo interpreteren.
het bord heeft een betekenis. de betekenis van E7 is:
(uit je eigen tekst!!!!) "Gelegenheid bestemd voor het onmiddellijk laden en lossen van goederen"
nergens staat daar parkeren. dat verzin je er zelf bij. dat het "internationaal parkeren betekend" zal best allemaal, maar de betekenis van het bord is leidend. daar zie ik geen parkeren staan.

verder is E5 een taxi standplaats. niet een parkeerplaats speciaal voor taxis. het is een taxistandplaats met alle rechten en plichten van dien. daar kun je niet ineens een parkeerplaats van fantaseren. op een parkeerplaats mag ik parkeren. en dan dingen gaan doen. dat mag ik niet op een taxi standplaats. ook niet als ik een taxi ben.

dus die 2 lijntjes die je wil verbinden is je eigen interpretatie. en datgene waar je bij andere er onmiddelijk met gestrekt been in zou gaan...

quote:
1s.gif Op dinsdag 22 juli 2025 19:32 schreef Ridocar het volgende:

[..]
[..]
Dat is inderdaad aan de verbalisant, maar als 'ie op moet komen draven voor een aanrijding, en het voorste voertuig stond stil/geparkeerd op de rijbaan zonder vrije ruimte, dan heb je wel iets uit te leggen. En dan maakt het echt niet uit wat de reden van de stilstand is.
[..]

laden en lossen is de handeling. dat bestaat uit het stilzetten van het voertuig op een toegestane plaats (en dat kan dus op de rijbaan zijn) en het laden en lossen van de objecten uit het voertuig. daar is de persoon, de objecten en het voertuig onderdeel van.
en dank u meneer Dood,
pi_218290869
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2025 19:37 schreef investeerdertje het volgende:
Hier verschillen we dus van mening en dit is ook waarom ik het handrem trekken er bij haal.
Maar de handrem aantrekken is toch héél wat anders en staat toch in directe relatie tot het besturen van het voertuig? Ik snapte al niet wat je dáármee voorhad. Ik snap het nog steeds niet.
.
pi_218290883
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2025 19:41 schreef ludovico het volgende:

[..]
Definieer maar eens "hinder"
Men zit feitelijk in de weg.
Je mag zelf even de jurisprudentie zoeken, maar rechters toetsen hinder aan objectiviteit. Dus heeft de gemiddelde weggebruiker hier een gevoel van hinder bij.
pi_218290893
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2025 19:39 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Nee hoor, de wet geeft de betekenis aan het bord, niet de P. En ja, ik wil het stilstaan noemen, dat is namelijk hoe het heet.
Oke. Wij gaan het duidelijk niet eens worden. Ik ga (na deze post) niet eens meer proberen je te overtuigen.
.
pi_218290898
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2025 19:42 schreef r_one het volgende:

[..]
Maar de handrem aantrekken is toch héél wat anders en staat toch in directe relatie tot het besturen van het voertuig? Ik snapte al niet wat je dáármee voorhad. Ik snap het nog steeds niet.
Je auto stilzetten en doen laten stilstaan is toch ook een doorlopende bestuurdershandeling? Dat maakt dat je bestuurde bent. Hoe is stilstaan geen directe relatie tot het besturen van je voertuig? Het is wettelijk nadrukkelijk geen parkeren en juist een activiteit.
pi_218290904
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2025 19:44 schreef r_one het volgende:

[..]
Oke. Wij gaan het duidelijk iet eens worden. Ik ga (na deze post) niet eens meer proberen je te overtuigen.
Oki
pi_218290914
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2025 19:41 schreef freak1 het volgende:

[..]
dat mag jij zo interpreteren.
het bord heeft een betekenis. de betekenis van E7 is:
(uit je eigen tekst!!!!) "Gelegenheid bestemd voor het onmiddellijk laden en lossen van goederen"
nergens staat daar parkeren. dat verzin je er zelf bij. dat het "internationaal parkeren betekend" zal best allemaal, maar de betekenis van het bord is leidend. daar zie ik geen parkeren staan.

verder is E5 een taxi standplaats. niet een parkeerplaats speciaal voor taxis. het is een taxistandplaats met alle rechten en plichten van dien. daar kun je niet ineens een parkeerplaats van fantaseren. op een parkeerplaats mag ik parkeren. en dan dingen gaan doen. dat mag ik niet op een taxi standplaats. ook niet als ik een taxi ben.
Oke, om het af te ronden, ook jij bent van oordeel dat E5 en E7 niet "parkeren" maar "stilstaan" inhoudt?
.
pi_218290927
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2025 19:45 schreef investeerdertje het volgende:
Je auto stilzetten en doen laten stilstaan is toch ook een doorlopende bestuurdershandeling?
Je auto parkeren en doen laten parkeren dan, ook een doorlopende bestuurdershandeling?
.
pi_218290953
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2025 19:48 schreef r_one het volgende:

[..]
Je auto parkeren en doen laten parkeren dan, ook een doorlopende bestuurdershandeling?
Nee. Daar beëindig je werkelijk je verkeersdeelname. De bestuurder heeft nog steeds de controle over het voertuig en gebruikt de weg, ook al staat hij tijdelijk naast het voertuig.

Maar zullen we het maar op een agree to disagree houden?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')