abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218283485
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 juli 2025 08:38 schreef Ridocar het volgende:
Maar ben je nou jurist, of doe je maar alsof?
ik doe maar alsof. je hebt me door.
verder nooit geclaimd dat ik een jurist was
wederom woorden in de mond. maar idd, mijn masker valt af, wat ben je ook goed
*O*
en dank u meneer Dood,
dat u af en toe wat neemt.
Ik weet nu wat verdriet is,
en onze tijd is maar geleend.
pi_218283490
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2025 09:04 schreef freak1 het volgende:

[..]
*O*
fijn dat je zo zelfverzienend bent en ons helemaal niet nodig had!

ben oprecht blij voor je.
Ik geloof er geen zak van.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_218283495
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 juli 2025 09:07 schreef Ridocar het volgende:

[..]
Ik geloof er geen zak van.
*O*
waarom zou ik niet blij zijn met iemand die een antwoord vind
en dank u meneer Dood,
pi_218283531
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2025 09:06 schreef freak1 het volgende:

[..]
ik doe maar alsof. je hebt me door.
verder nooit geclaimd dat ik een jurist was
wederom woorden in de mond. maar idd, mijn masker valt af, wat ben je ook goed
*O*
Het moest wel van ver komen, hè.
Hoe kom je dan bij je superioriteit?

[ Bericht 0% gewijzigd door Ridocar op 22-07-2025 09:19:39 ]
pi_218283543
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2025 09:07 schreef freak1 het volgende:

[..]
*O*
waarom zou ik niet blij zijn met iemand die een antwoord vind
Omdat je jezelf twee dagen lang hebt gekweld met mij proberen te overtuigen.

Hoe staat het met die subforumban?
pi_218283785
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 juli 2025 09:10 schreef Ridocar het volgende:

[..]
Het moest wel van ver komen, hè.
Hoe kom je dan bij je superioriteit?
*O*
met een oprechte insteek je iets te willen leren en je een correct antwoord te willen geven
maar iets met een paard naar water kunnen brengen maar niet kunnen dwingen drinken enzo
maar ik buig uiteraard voor de wetsgeleerde Ridocar bij wie mijn kennis in het niet valt
*O*
en dank u meneer Dood,
pi_218283799
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 juli 2025 09:11 schreef Ridocar het volgende:

[..]
Omdat je jezelf twee dagen lang hebt gekweld met mij proberen te overtuigen.

Hoe staat het met die subforumban?
ik heb nog geen ban
de poging je te overtuigen was je richting de oplossing te brengen maar dat is in jouw wereld gelukkig niet nodig
*O*
laat je ons wel even weten hoe je nu die vervelende bezorgers de les hebt gelezen en je nooit meer hoeft te wachten?
*O*
en dank u meneer Dood,
pi_218288174
Ik heb jarenlang als bezorger gewerkt.

Als jij toevalligerwijs een keer moet wachten 30 tellen, dan valt dat echt binnen de normale bandbreedte.

999/1000 maakt er geen probleem van. Je bent dan defacto een sneuneus. Ik kan er niks anders van maken.

Dan roeptoeteren dat hinderen verboden is etc etc. Maar zo streng naar het begrip hinder kijkt geen enkele rechter. Je hindert elkaar immers altijd zo een beetje.

Als ik achteraan aansluit bij het stoplicht en de lampen springen al op rood voordat ik er door ben heeft eenieder voor mij, mij gehinderd. Allemaal strafbaar zeker? Dat is het niveau.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_218288419
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2025 16:07 schreef ludovico het volgende:
Als ik achteraan aansluit bij het stoplicht en de lampen springen al op rood voordat ik er door ben heeft eenieder voor mij, mij gehinderd.
Begin jij nou ook al met die flauwekul? Dat is geen hinder, dat is normale deelname aan het verkeer.

(een ladende/lossende pakketbezorger neemt niet deel aan het verkeer)
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_218288849
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2025 16:23 schreef r_one het volgende:

[..]
Begin jij nou ook al met die flauwekul? Dat is geen hinder, dat is normale deelname aan het verkeer.

Stel ik ga mee in je verhaal. Hoe doet een busje op de weg niet mee aan het verkeer?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_218288911
Een busje dat soms stilstaat is normaal deelname verkeer.
pi_218289107
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2025 16:23 schreef r_one het volgende:

[..]

Is elke wegtechnisch gebonden handeling, waarbij je niet geparkeerd bent, geen deelname aan het verkeer? Handrem aantrekken als bijrijder, laden/lossen uit een busje. Daar waar je de weg gebruikt voor iets wat verkeerstechnisch verband houdt met die weg (wat laden/lossen doet). Immers dan sta je stil, ben je niet geparkeerd. Stilstaan maakt je verkeersdeelnemer (heeft invloed op de rest van het verkeer).

Of zie ik dat fout?

Even daargelaten dat het rood licht voorbeeld natuurlijk wel wat absurd is.
pi_218289815
Als je met een steekwagen een wasmachine naar binnen douwt bij mevrouw Jansen, lijkt me dat niet dat de bezorger op dat moment aan te merken is als bestuurder van een bestelbus.

Dat je je bus al dan niet op een kloteplek hebt gedumpt, doet daar niets aan af.
.
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_218289902
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2025 17:51 schreef r_one het volgende:
Als je met een steekwagen een wasmachine naar binnen douwt bij mevrouw Jansen, lijkt me dat niet dat de bezorger op dat moment aan te merken is als bestuurder van een bestelbus.

Dat je je bus al dan niet op een kloteplek hebt gedumpt, doet daar niets aan af.
Maar hij is wel aan het stil staan, waar laden en lossen een onderdeel van is. Dan is laden en lossen toch verkeersdeelnemen?

Je hoeft geen bestuurder te zijn om verkeersdeelnemer te zijn
pi_218289934
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 juli 2025 17:56 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Maar hij is wel aan het stil staan, waar laden en lossen een onderdeel van is. Dan is laden en lossen toch verkeersdeelnemen?

Je hoeft geen bestuurder te zijn om verkeersdeelnemer te zijn
En deze dan? Verkeersdeelnemer?
.
pi_218289996
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2025 17:59 schreef r_one het volgende:

[..]
En deze dan? Verkeersdeelnemer?
[ afbeelding ]
Duidelijk dat die aan het laden/lossen is, anders zou er nog sprake zijn van dubbel parkeren 😉

Maar dat je kan parkeren en daarna zaken uit je voertuig kan halen, staat buiten kijf. Ik had het alleen over de situatie waarin je niet geparkeerd staat. Dus zet even een paar bloembakken op de parkeervakken en de vrachtwagen dan een metertje of 2 naar links.
pi_218290182
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2025 18:04 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Duidelijk dat die aan het laden/lossen is, anders zou er nog sprake zijn van dubbel parkeren 😉
Dubbel 'parkeren'?
Net zei je nog dat laden en lossen een onderdeel is van 'stilstaan'.

Wat is het nu?
quote:
Maar dat je kan parkeren en daarna zaken uit je voertuig kan halen, staat buiten kijf. Ik had het alleen over de situatie waarin je niet geparkeerd staat. Dus zet even een paar bloembakken op de parkeervakken en de vrachtwagen dan een metertje of 2 naar links.
Dat is geen antwoord op mijn vraag neemt hij deel aan het verkeer?

Want parkeren is daar verboden he :{w
.
pi_218290276
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2025 18:18 schreef r_one het volgende:

[..]
Dubbel 'parkeren'?

Wat is het nu?[..]
ik zeg dat je prima zaken kan in en uitladen terwijl je geparkeerd staat, maar dat dat geen laden en lossen is. Laden en lossen is bij stilstaan. Vandaar dat ik hem iets naar links wil hebben. Maar kan je ook eens vragen van anderen beantwoorden zonder met wedervragen te komen?
quote:
artikel 24 lid 4 rvv'90
Indien een parkeergelegenheid, aangeduid met een van de verkeersborden E4 tot en met E10, E12 of E13 van bijlage 1, is voorzien van parkeervakken, mag slechts in die vakken worden geparkeerd.

Ik kan ook bijdehand doen

Edit: alleen doe ik verkeerd bijdehand. Verkeerde bordnummer in mn hoofd, en daar kom ik voor uit ;)

[ Bericht 3% gewijzigd door investeerdertje op 22-07-2025 18:33:57 ]
pi_218290290
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2025 18:18 schreef r_one het volgende:

[..]
Dubbel 'parkeren'?
als we toch gaan komma neuken;
hij zegt toch;
"duidelijk dat hij aan het lossen is anders"
dus dan kun je gaan inzoomen en hakken, maar jullie zeggen hetzelfde. deze persoon heeft zijn auto stilgezet voor het laden en lossen, niet parkeren.
quote:
Wat is het nu?
[..]

ik zou zeggen ja.

maar, alhoewel het onbeleefd is, toch een wedervraag;
als ik de auto stilzet en ga laden en lossen, vervolgens botst er iemand op mijn auto;
is dat dan dezelfde schuldvraag en verkeerssituatie dan wanneer;
ik de auto parkeer, wegloop en er botst iemand op mijn auto.

ter aanvulling;
parkeren was in een parkeervak
laden en lossen was kortstondig op de rijbaan, zover mogelijk links of rechts en zonder dat er een verbodsbord aanwezig was, keurig binnen de kaders van de wet dus.
en dank u meneer Dood,
pi_218290405
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 juli 2025 18:27 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
ik zeg dat je prima zaken kan in en uitladen terwijl je geparkeerd staat, maar dat dat geen laden en lossen is. Laden en lossen is bij stilstaan. Vandaar dat ik hem iets naar links wil hebben. Maar kan je ook eens vragen van anderen beantwoorden zonder met wedervragen te komen?
[..]
artikel 24 lid 4 rvv'90
Indien een parkeergelegenheid, aangeduid met een van de verkeersborden E4 tot en met E10, E12 of E13 van bijlage 1, is voorzien van parkeervakken, mag slechts in die vakken worden geparkeerd.

Ik kan ook bijdehand doen

Edit: alleen doe ik verkeerd bijdehand. Verkeerde bordnummer in mn hoofd, en daar kom ik voor uit ;)

Bord E1 is overigens van toepassing op de rijbaan, het parkeervak ligt naast de rijbaan. Derhalve mag je er parkeren.

[ Bericht 0% gewijzigd door investeerdertje op 22-07-2025 18:43:56 (Gegoochel met cijfers ) ]
pi_218290464
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 juli 2025 18:27 schreef investeerdertje het volgende:
ik zeg dat je prima zaken kan in en uitladen terwijl je geparkeerd staat, maar dat dat geen laden en lossen is.
Ah, nou hebben we dus:
• parkeren
• stilstaan
• laden en lossen
• (en nu ook nog apart) in- en uitladen

quote:
Laden en lossen is bij stilstaan.
En dus niet bij parkeren?
Dan ga ik het nu even helemáál spannend maken: RVV1990 verkeersbord E7: "Gelegenheid tot het onmiddellijk laden en lossen van goederen" (RVV)

.
pi_218290482
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2025 18:45 schreef r_one het volgende:

[..]
Ah, nou hebben we dus:
• parkeren
• stilstaan
• laden en lossen
• (en nu ook nog apart) in- en uitladen
[..]
En dus niet bij parkeren?
nee. We hebben parkeren en stilstaan.

Bij stilstaan kan er sprake zijn van in/uitstappen en of laden/lossen enzo.

Bij parkeren kan je prima zaken uit je voertuig halen, maar dat maakt het niet ineens laden en lossen.
quote:
Dan ga ik het nu even helemáál spannend maken: RVV1990 verkeersbord E7: "Gelegenheid tot het onmiddellijk laden en lossen van goederen" (RVV)

[ afbeelding ]
Ja, daar mag je dus stilstaan om te laden en lossen. Dus?

Wanneer komt je eens met antwoorden op wat ik vroeg, of gaan we wederom heel veel posts hier aan wijden en kom je niet met een antwoord.

Edit: dat er bij stilstaan sprake kan zijn van in/uitstappen enz. Maakt natuurlijk niet dat dit bij parkeren niet kan he, nogal lastig om anders met vier mensen uit een parkeervak te vertrekken.
pi_218290543
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2025 18:04 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

In dat geval is de vraag of er genoeg ruimte is om de doorstroming te garanderen. Er zou dan minstens 2,60m vrije ruimte moeten zijn. Of je daar staat geparkeerd, staat te lossen of iemand in/uit laat stappen.
pi_218290549
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 juli 2025 18:49 schreef investeerdertje het volgende:
Ja, daar mag je dus stilstaan om te laden en lossen. Dus?
Nee, daar mag je dus parkeren om te laden en te lossen. Vanwaar anders die joekel van een witte "P" in bord E7?
quote:
Wanneer komt je eens met antwoorden op wat ik vroeg, of gaan we wederom heel veel posts hier aan wijden en kom je niet met een antwoord.
Sorry maar op precies welke vraag ben ik het antwoord je schuldig gebleven?

(net zoals jij het anwoord schuldig bent gebleven op mijn vraag of je dan verkeersdeelnemer bent :{w )
.
pi_218290556
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 juli 2025 18:39 schreef investeerdertje het volgende:
Bord E1 is overigens van toepassing op de rijbaan, het parkeervak ligt naast de rijbaan. Derhalve mag je er parkeren.
Ik zou het er maar niet op wagen :{w
.
pi_218290565
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2025 18:29 schreef freak1 het volgende:
ik zou zeggen ja.
Ik zou zeggen nee.
quote:
als ik de auto stilzet en ga laden en lossen, vervolgens botst er iemand op mijn auto;
Ja :Y

(zou ik zeggen)
.
pi_218290578
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2025 18:29 schreef freak1 het volgende:

[..]

Dan vul je samen het aanrijdingsformulier in, al is duidelijk dat tegenpartij aansprakelijk gesteld wordt.
Als de politie erbij wordt gehaald, en je staat op de rijbaan, krijg jij R395 aan je broek.
Dat is onafhankelijk van wat jij op dat moment aan het doen bent.
pi_218290607
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2025 18:45 schreef r_one het volgende:

[ afbeelding ]
en als we het nog spannender maken

jouw logica volgende mag ik hier mijn taxi dus ongelimiteerd parkeren?
en dank u meneer Dood,
pi_218290618
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2025 18:58 schreef r_one het volgende:

[..]
Nee, daar mag je dus parkeren om te laden en te lossen. Vanwaar anders die joekel van een witte "P" in bord E7?
akkoord, dus als er een witte P staat in je bord is het een parkeerbord? check. benieuwd naar je visie op de taxi standplaats E5 die ik net refereer
en dank u meneer Dood,
pi_218290634
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2025 19:05 schreef freak1 het volgende:

[..]
en als we het nog spannender maken
[ afbeelding ]
jouw logica volgende mag ik hier mijn taxi dus ongelimiteerd parkeren?
Daar mogen inderdaad alleen maar taxi's geparkeerd staan ja. Dat klopt.
.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')