ik doe maar alsof. je hebt me door.quote:Op dinsdag 22 juli 2025 08:38 schreef Ridocar het volgende:
Maar ben je nou jurist, of doe je maar alsof?
Ik geloof er geen zak van.quote:Op dinsdag 22 juli 2025 09:04 schreef freak1 het volgende:
[..]![]()
fijn dat je zo zelfverzienend bent en ons helemaal niet nodig had!
ben oprecht blij voor je.
quote:
Het moest wel van ver komen, hè.quote:Op dinsdag 22 juli 2025 09:06 schreef freak1 het volgende:
[..]
ik doe maar alsof. je hebt me door.
verder nooit geclaimd dat ik een jurist was
wederom woorden in de mond. maar idd, mijn masker valt af, wat ben je ook goed
Omdat je jezelf twee dagen lang hebt gekweld met mij proberen te overtuigen.quote:Op dinsdag 22 juli 2025 09:07 schreef freak1 het volgende:
[..]![]()
waarom zou ik niet blij zijn met iemand die een antwoord vind
quote:Op dinsdag 22 juli 2025 09:10 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Het moest wel van ver komen, hè.
Hoe kom je dan bij je superioriteit?
ik heb nog geen banquote:Op dinsdag 22 juli 2025 09:11 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Omdat je jezelf twee dagen lang hebt gekweld met mij proberen te overtuigen.
Hoe staat het met die subforumban?
Begin jij nou ook al met die flauwekul? Dat is geen hinder, dat is normale deelname aan het verkeer.quote:Op dinsdag 22 juli 2025 16:07 schreef ludovico het volgende:
Als ik achteraan aansluit bij het stoplicht en de lampen springen al op rood voordat ik er door ben heeft eenieder voor mij, mij gehinderd.
Stel ik ga mee in je verhaal. Hoe doet een busje op de weg niet mee aan het verkeer?quote:Op dinsdag 22 juli 2025 16:23 schreef r_one het volgende:
[..]
Begin jij nou ook al met die flauwekul? Dat is geen hinder, dat is normale deelname aan het verkeer.
(een ladende/lossende pakketbezorger neemt niet deel aan het verkeer)
Is elke wegtechnisch gebonden handeling, waarbij je niet geparkeerd bent, geen deelname aan het verkeer? Handrem aantrekken als bijrijder, laden/lossen uit een busje. Daar waar je de weg gebruikt voor iets wat verkeerstechnisch verband houdt met die weg (wat laden/lossen doet). Immers dan sta je stil, ben je niet geparkeerd. Stilstaan maakt je verkeersdeelnemer (heeft invloed op de rest van het verkeer).quote:Op dinsdag 22 juli 2025 16:23 schreef r_one het volgende:
[..]
Begin jij nou ook al met die flauwekul? Dat is geen hinder, dat is normale deelname aan het verkeer.
(een ladende/lossende pakketbezorger neemt niet deel aan het verkeer)
Maar hij is wel aan het stil staan, waar laden en lossen een onderdeel van is. Dan is laden en lossen toch verkeersdeelnemen?quote:Op dinsdag 22 juli 2025 17:51 schreef r_one het volgende:
Als je met een steekwagen een wasmachine naar binnen douwt bij mevrouw Jansen, lijkt me dat niet dat de bezorger op dat moment aan te merken is als bestuurder van een bestelbus.
Dat je je bus al dan niet op een kloteplek hebt gedumpt, doet daar niets aan af.
En deze dan? Verkeersdeelnemer?quote:Op dinsdag 22 juli 2025 17:56 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Maar hij is wel aan het stil staan, waar laden en lossen een onderdeel van is. Dan is laden en lossen toch verkeersdeelnemen?
Je hoeft geen bestuurder te zijn om verkeersdeelnemer te zijn
Duidelijk dat die aan het laden/lossen is, anders zou er nog sprake zijn van dubbel parkeren 😉quote:Op dinsdag 22 juli 2025 17:59 schreef r_one het volgende:
[..]
En deze dan? Verkeersdeelnemer?
[ afbeelding ]
Dubbel 'parkeren'?quote:Op dinsdag 22 juli 2025 18:04 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Duidelijk dat die aan het laden/lossen is, anders zou er nog sprake zijn van dubbel parkeren 😉
Dat is geen antwoord op mijn vraag neemt hij deel aan het verkeer?quote:Maar dat je kan parkeren en daarna zaken uit je voertuig kan halen, staat buiten kijf. Ik had het alleen over de situatie waarin je niet geparkeerd staat. Dus zet even een paar bloembakken op de parkeervakken en de vrachtwagen dan een metertje of 2 naar links.
ik zeg dat je prima zaken kan in en uitladen terwijl je geparkeerd staat, maar dat dat geen laden en lossen is. Laden en lossen is bij stilstaan. Vandaar dat ik hem iets naar links wil hebben. Maar kan je ook eens vragen van anderen beantwoorden zonder met wedervragen te komen?quote:Op dinsdag 22 juli 2025 18:18 schreef r_one het volgende:
[..]
Dubbel 'parkeren'?
Net zei je nog dat laden en lossen een onderdeel is van 'stilstaan'.
Wat is het nu?[..]
Dat is geen antwoord op mijn vraag neemt hij deel aan het verkeer?
artikel 24 lid 4 rvv'90quote:Want parkeren is daar verboden he![]()
als we toch gaan komma neuken;quote:Op dinsdag 22 juli 2025 18:18 schreef r_one het volgende:
[..]
Dubbel 'parkeren'?
Net zei je nog dat laden en lossen een onderdeel is van 'stilstaan'.
ik zou zeggen ja.quote:Wat is het nu?
[..]
Dat is geen antwoord op mijn vraag neemt hij deel aan het verkeer?
Want parkeren is daar verboden he![]()
Bord E1 is overigens van toepassing op de rijbaan, het parkeervak ligt naast de rijbaan. Derhalve mag je er parkeren.quote:Op dinsdag 22 juli 2025 18:27 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
ik zeg dat je prima zaken kan in en uitladen terwijl je geparkeerd staat, maar dat dat geen laden en lossen is. Laden en lossen is bij stilstaan. Vandaar dat ik hem iets naar links wil hebben. Maar kan je ook eens vragen van anderen beantwoorden zonder met wedervragen te komen?
[..]
artikel 24 lid 4 rvv'90
Indien een parkeergelegenheid, aangeduid met een van de verkeersborden E4 tot en met E10, E12 of E13 van bijlage 1, is voorzien van parkeervakken, mag slechts in die vakken worden geparkeerd.
Ik kan ook bijdehand doen
Edit: alleen doe ik verkeerd bijdehand. Verkeerde bordnummer in mn hoofd, en daar kom ik voor uit
Ah, nou hebben we dus:quote:Op dinsdag 22 juli 2025 18:27 schreef investeerdertje het volgende:
ik zeg dat je prima zaken kan in en uitladen terwijl je geparkeerd staat, maar dat dat geen laden en lossen is.
En dus niet bij parkeren?quote:Laden en lossen is bij stilstaan.
nee. We hebben parkeren en stilstaan.quote:Op dinsdag 22 juli 2025 18:45 schreef r_one het volgende:
[..]
Ah, nou hebben we dus:
• parkeren
• stilstaan
• laden en lossen
• (en nu ook nog apart) in- en uitladen
[..]
En dus niet bij parkeren?
Ja, daar mag je dus stilstaan om te laden en lossen. Dus?quote:Dan ga ik het nu even helemáál spannend maken: RVV1990 verkeersbord E7: "Gelegenheid tot het onmiddellijk laden en lossen van goederen" (RVV)
[ afbeelding ]
In dat geval is de vraag of er genoeg ruimte is om de doorstroming te garanderen. Er zou dan minstens 2,60m vrije ruimte moeten zijn. Of je daar staat geparkeerd, staat te lossen of iemand in/uit laat stappen.quote:Op dinsdag 22 juli 2025 18:04 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Duidelijk dat die aan het laden/lossen is, anders zou er nog sprake zijn van dubbel parkeren 😉
Maar dat je kan parkeren en daarna zaken uit je voertuig kan halen, staat buiten kijf. Ik had het alleen over de situatie waarin je niet geparkeerd staat. Dus zet even een paar bloembakken op de parkeervakken en de vrachtwagen dan een metertje of 2 naar links.
Nee, daar mag je dus parkeren om te laden en te lossen. Vanwaar anders die joekel van een witte "P" in bord E7?quote:Op dinsdag 22 juli 2025 18:49 schreef investeerdertje het volgende:
Ja, daar mag je dus stilstaan om te laden en lossen. Dus?
Sorry maar op precies welke vraag ben ik het antwoord je schuldig gebleven?quote:Wanneer komt je eens met antwoorden op wat ik vroeg, of gaan we wederom heel veel posts hier aan wijden en kom je niet met een antwoord.
Ik zou het er maar niet op wagenquote:Op dinsdag 22 juli 2025 18:39 schreef investeerdertje het volgende:
Bord E1 is overigens van toepassing op de rijbaan, het parkeervak ligt naast de rijbaan. Derhalve mag je er parkeren.
Ik zou zeggen nee.quote:
Jaquote:maar, alhoewel het onbeleefd is, toch een wedervraag;
als ik de auto stilzet en ga laden en lossen, vervolgens botst er iemand op mijn auto;
is dat dan dezelfde schuldvraag en verkeerssituatie dan wanneer;
ik de auto parkeer, wegloop en er botst iemand op mijn auto.
Dan vul je samen het aanrijdingsformulier in, al is duidelijk dat tegenpartij aansprakelijk gesteld wordt.quote:Op dinsdag 22 juli 2025 18:29 schreef freak1 het volgende:
[..]
maar, alhoewel het onbeleefd is, toch een wedervraag;
als ik de auto stilzet en ga laden en lossen, vervolgens botst er iemand op mijn auto;
is dat dan dezelfde schuldvraag en verkeerssituatie dan wanneer;
ik de auto parkeer, wegloop en er botst iemand op mijn auto.
en als we het nog spannender makenquote:Op dinsdag 22 juli 2025 18:45 schreef r_one het volgende:
Dan ga ik het nu even helemáál spannend maken: RVV1990 verkeersbord E7: "Gelegenheid tot het onmiddellijk laden en lossen van goederen" (RVV)
[ afbeelding ]
akkoord, dus als er een witte P staat in je bord is het een parkeerbord? check. benieuwd naar je visie op de taxi standplaats E5 die ik net refereerquote:Op dinsdag 22 juli 2025 18:58 schreef r_one het volgende:
[..]
Nee, daar mag je dus parkeren om te laden en te lossen. Vanwaar anders die joekel van een witte "P" in bord E7?
Daar mogen inderdaad alleen maar taxi's geparkeerd staan ja. Dat klopt.quote:Op dinsdag 22 juli 2025 19:05 schreef freak1 het volgende:
[..]
en als we het nog spannender maken
[ afbeelding ]
jouw logica volgende mag ik hier mijn taxi dus ongelimiteerd parkeren?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |