Dat je de samenhang niet ziet is dus het probleem.quote:Op donderdag 10 juli 2025 20:48 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Wat is dit voor onsamenhangende troep?
En toch schijnt het enige wat daar tegen in te brengen is ad hominems te zijn.quote:Op donderdag 10 juli 2025 18:57 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Dat idee heb ik ook heel vaak. Ze denken dat ze scherpschutters zijn, terwijl ze slechts met losse flodders vanuit de losse pols schieten.
Ik ben zelf een lesbische vrouw en ik heb mijn portie homohaat in mijn jonge jaren regelmatig door mijn strot moeten laten douwen door mijn eigen Nederlanders.quote:Op donderdag 10 juli 2025 19:35 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Goed verhaal?
De conservatieve islam in Nederland is een enorm probleem.
Dat is alles wat je hoeft te weten. God helpe onze toekomstige dochters, homo's en andersdenkenden. Als het aan de zgn. 'progressief-linkse' voorhoede van 'anti-racisme' en 'diversiteit en inclusie' ligt, zijn we hier over 20 jaar een pseudo-kalifaat.
We hebben al gescheiden gebedsruimten aan onze uni's, 'hadithshops' met niqaabs in de etalage en semi-vrijwillige uitnodigingen om op de zaak een vorkje mee te prikken met het Suikerfeest.
Maar hee, je bent in ieder geval geen 'racist'.
Blijven bukken voor die religie, zoals het hoort. En ja, daar hoort Pro-Pallie ook bij. Daarom, en alleen daarom, staan al die baarden en hoofddoekjes nu op staat om te demonstreren tegen onrecht. De grove eeuwenlange schending van mensenrechten in de rest van die regio interesseert dat volk geen reet. Juicht het waarschijnlijk van harte toe, die ferme aanpak van 'hoeren', flikkers en afvalligen.
Maar gut, een imam heeft iets gedaan wat écht niet door de beugel kan. Boycotten, cancellen en demoniseren die handel. Alles om de weerzinwekkende en simplistische Israël-haat, die gewoon enorm trendy en chique is binnen progressieve kring, kracht bij te zetten.
Hypocriete baggerzooi.
Vandaar mijn universele afkeer van homohaat.quote:Op donderdag 10 juli 2025 21:01 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Ik ben zelf een lesbische vrouw en ik heb mijn portie homohaat in mijn jonge jaren regelmatig door mijn strot moeten laten douwen door mijn eigen Nederlanders.
En nee, dat waren echt niet allemaal suffige religieuze kwezels. Het waren leeftijdgenoten die aan universiteiten studeerden en mij in mijn gezicht spuwden dat ik abnornaal was, dat ik ziek was, dat ik een mannenhater was, dat ik een gevaar voor de goede zeden was, dat ik opgesloten diende te worden of op zijn minst mezelf zou moeten laten behandelen.
En dan heb ik het nog niet eens gehad over al die 'echte mannen' die vonden dat ik eens een goede beurt zou moeten hebben van een echte man, dan zou het wel gauw afgelopen zijn met die malle fratsen.
Gelukkig was ik een vrouw en ben ik dus nooit in elkaar geslagen zoals zoveel van mijn mannelijke 'collega's' die regelmatig op de EHBO moesten liegen en geen aangifte durfden te doen omdat ze in juridisch opzicht geen 'poot' hadden om op te staan.
Het argument van de kinderlijke geest.quote:Op donderdag 10 juli 2025 21:01 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
En toch schijnt het enige wat daar tegen in te brengen is ad hominems te zijn.
Stijlvorm.quote:Op donderdag 10 juli 2025 21:06 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Het argument van de kinderlijke geest.
'Jij trapt mij tegen mijn schenen, dan trap ik je terug.'
Je zegt het zelf al. Het schijnt.
Wat is je ervaring met schijnen? Dat je niks bereikt, alleen maar dat je tegenstander zich ook gaat verharden, dat je tegenstander ook zijn hakken in het zand zet.
Resultaat: 0,0.
Jouw afkeer is niet universeel. Jij bent niet universeel. Want je rijdt toch ook rond in je auto, je eet vlees, leest boeken en kranten (en hebt schijt aan de bomen die hiervoor moeten vallen), je gebruikt allerlei electronica waarvoor elders allerlei (zeldzame) grondstoffen moeten worden gedelfd.quote:Op donderdag 10 juli 2025 21:02 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Vandaar mijn universele afkeer van homohaat.
Als je universeel tegen homohaat bent, ben je 100% tegen homohaat.quote:Op donderdag 10 juli 2025 21:15 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Jouw afkeer is niet universeel. Jij bent niet universeel. Want je rijdt toch ook rond in je auto, je eet vlees, leest boeken en kranten (en hebt schijt aan de bomen die hiervoor moeten vallen), je gebruikt allerlei electronica waarvoor elders allerlei (zeldzame) grondstoffen moeten worden gedelfd.
Kortom, jij vindt alles prima zolang het jou maar persoonlijk voordeel oplevert.
Want je bent een westerling en die zijn superieur aan alle andere levensvormen op deze planeet.
Je zou overtuigender overkomen als je zou beweren dat je afkeer van haat in het algemeen universeel zou zijn.
Maar dat ben je niet.
Kan ik niet, want dat ben ik niet.quote:Op donderdag 10 juli 2025 21:18 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Als je universeel tegen homohaat bent, ben je 100% tegen homohaat.
Maar geef me even een voorbeeld hoe je tegen homohaat kunt zijn, maar dat slechts 'een beetje'. Of omstandigheden waarin je voor homohaat bent als je universeel tegen homohaat bent.
Ga je gang.
Jij bent niet universeel tegen homohaat. Of vreemdelingenhaat. Of vrouwenhaat. Vanuit een of andere onnavolgbare semi-estorische en vooral niet-Westerse opvatting over universalisme.quote:Op donderdag 10 juli 2025 21:33 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Kan ik niet, want dat ben ik niet.
Ik ben tegen haat in het algemeen.
Wat jij hier aan het doen bent is de politieke correcteling uithangen. Prima, maar denk niet dat je hiermee punten scoort bij mij.
Ik ken de mensen zoals jij die glashard beweren dat ze niks moeten hebben van homohaat. "Nee zeg, sommige van mijn beste vrienden zijn homo."
Waarbij dus het woord 'homo' zonder problemen ingewisseld kan worden met de volgende 'termen':
Kleurlingen, negers, joden, .... Kortom de rij kan eindeloos worden aangevuld, hangt van de politieke situatie af.
En je spreekt jezelf tegen want als jij universeel tegen homohaat kunt zijn, dan kun je ook universeel voor joden knuffelen zijn. En dat klopt dan weer niet want de huidige joden in Israel maken zich ook schuldig aan beestachtige daden. Dan beweren dat dit een kwestie van zelfverdediging is, is pure bullshit, want dan kan ik gaan zwetsen dat alle homo's het universele recht hebben om alle homohaters uit te roeien. Zonder onderscheid.
Is dit de wereld die je nastreeft? Het gelijk van de grootste gemene deler?
Weet je dat heel zeker? Ja, jij begint, dan ga ik ook maar komma's neuken.quote:Op donderdag 10 juli 2025 21:36 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Jij bent niet universeel tegen homohaat. Of vreemdelingenhaat. Of vrouwenhaat. Vanuit een of andere onnavolgbare semi-estorische en vooral niet-Westerse opvatting over universalisme.
Dat kan.
Ik ben universeel tegen die haat jegens mensen op basis van onveranderlijke eigenschappen, hoe dan ook. Dientegevolge is het 'knuffelen' van mensen op diezelfde basis net zo achterlijk en irrationeel. Zo werkt univeralisme.
Universeel is trouwens een ander woord voor algemeen, maar dat terzijde.
Als een jongen of meisje nee zegt is het gewoon nee.quote:Op donderdag 10 juli 2025 21:47 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Weet je dat heel zeker? Ja, jij begint, dan ga ik ook maar komma's neuken.
3) Algemeen
https://www.encyclo.nl/begrip/universeel
Bovendien gaat het hier niet over de definitie van termen maar hoe mensen er mee om gaan.
En daar wringt heel vaak de schoen.
Even een volkomen irrelevante klassieker afgestoft.
"Als een dame nee zegt, bedoelt ze misschien."
"Als een dame misschien zegt, bedoelt ze ja."
"Als ze ja zegt is het geen dame."
Ja, ik weet, het is een hoogbejaarde oubollige grap, maar het geeft precies de gedachten weer die hier aan ten grondslag liggen.
Net zolang blijven draaien tot het door jou gewenste resultaat om vervolgens je opponent compleet de grond in te boren. En nu hebben we het slechts over westers seksisme.
Maar dit is dan volgens jou universeel. Hoe kom je er bij?
Ik ben zelf een homo. Nou ja, lesbisch dan. Hoe kan ik in godsnaam niet tegen homohaat zijn?quote:Op donderdag 10 juli 2025 21:36 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Jij bent niet universeel tegen homohaat. Of vreemdelingenhaat. Of vrouwenhaat. Vanuit een of andere onnavolgbare semi-estorische en vooral niet-Westerse opvatting over universalisme.
Dat kan.
Ik ben universeel tegen die haat jegens mensen op basis van onveranderlijke eigenschappen, hoe dan ook. Dientegevolge is het 'knuffelen' van mensen op diezelfde basis net zo achterlijk en irrationeel. Zo werkt univeralisme.
Universeel is trouwens een ander woord voor algemeen, maar dat terzijde.
Ja, ik heb geen idee waar ik precies 'uit moet komen'.quote:Op donderdag 10 juli 2025 21:52 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Ik ben zelf een homo. Nou ja, lesbisch dan. Hoe kan ik in godsnaam niet tegen homohaat zijn?
Het enige wat je mij dan in mijn schoenen zou kunnen schuiven is heterohaat.
Zelfs dat mankeer ik niet. Allebei mijn ouders waren hetero.
Je gaat hier niet uitkomen. Hoe politiek correct je ook wilt zijn. Je vergeet een belangrijk aspect.
Je bent een mens. En mensen zijn ontzettend inconsequent.
Draai het eens om. Stel je voor dat jij als hetero de afwijking bent en de homo is de norm.
Nee hoor, Nederland heeft wel meer problemen. Woningtekort, inflatie, corruptie, blunderende overheidsmedewerkers, klimaatproblemen, overbevolking, gebrekkige medische zorg, onderwijs van likmevestje,quote:Op donderdag 10 juli 2025 19:35 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Goed verhaal?
De conservatieve islam in Nederland is een enorm probleem.
Dat is alles wat je hoeft te weten.
Klopt, we hebben gewoon weer Jodenjachten.quote:Op donderdag 10 juli 2025 22:00 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Nee hoor, Nederland heeft wel meer problemen. Woningtekort, inflatie, corruptie, blunderende overheidsmedewerkers, klimaatproblemen, overbevolking, gebrekkige medische zorg, onderwijs van likmevestje,
politieke partijen die elkaar de tent uit proberen te meppen, volksverlakkerij, enz.
En we hadden zulke goede voornemens na WW II. DIT NOOIT MEER!!!
Mooie woorden. Maar zonder inhoud.
Goed zo. Jij mag door naar de volgende ronde.quote:Op donderdag 10 juli 2025 21:53 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ja, ik heb geen idee waar ik precies 'uit moet komen'.
En jij jaagt liever op moslims?quote:Op donderdag 10 juli 2025 22:00 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Klopt, we hebben gewoon weer Jodenjachten.
quote:Op donderdag 10 juli 2025 22:12 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
En jij jaagt liever op moslims?
Ik hou je niet tegen. Ga vooral je gang.
Ga maar ruiten ingooien, moskeeën in de fik steken, willekeurige moslims overhoop steken of schieten.
Mensen die op mensen jagen. Nee, is niet mijn hobby.
Ik hoop echt dat je nu zelf inziet dat je ontzettend obsessief bezig bent. Je lijkt wel een Nazi.
Je bent intelligenter dan ik ooit zal zijn. Bewijs het dan en laat die obsessieve haat varen en richt je op de werkelijkheid.
Dat toch allemaal de schuld van de aanhangers van ouderwetse religies? Die willen voor minder niet goed doen, men moet hun veel geld kunnen bieden zodat zij goed gaan doen.quote:Op donderdag 10 juli 2025 22:00 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Nee hoor, Nederland heeft wel meer problemen. Woningtekort, inflatie, corruptie, blunderende overheidsmedewerkers, klimaatproblemen, overbevolking, gebrekkige medische zorg, onderwijs van likmevestje,
politieke partijen die elkaar de tent uit proberen te meppen, volksverlakkerij, enz.
En we hadden zulke goede voornemens na WW II. DIT NOOIT MEER!!!
Mooie woorden. Maar zonder inhoud.
Oh genoeg.quote:
Waarom? Je kunt nog steeds inhoudelijk ingaan op mijn reacties hoor.quote:Op donderdag 10 juli 2025 22:18 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Oh genoeg.
Ik ben nu gewoon even een stukje stupefait.
Hmmja...quote:Op donderdag 10 juli 2025 22:19 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Waarom? Je kunt nog steeds inhoudelijk ingaan op mijn reacties hoor.
Okee Willie Wartaal, ga eerst even een cursus begrijpelijk Nederlands volgen.quote:Op donderdag 10 juli 2025 22:13 schreef torentje het volgende:
[..]
Dat toch allemaal de schuld van de aanhangers van ouderwetse religies? Die willen voor minder niet goed doen, men moet hun veel geld kunnen bieden zodat zij goed gaan doen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |