Stalin orgelsquote:Op donderdag 10 juli 2025 07:27 schreef TLC het volgende:
https://nos.nl/artikel/25(...)aring-mee-op-te-doen
Wij hebben nu ook raketten !![]()
![]()
Speculatie heeft niet zoveel zin. De Russische opmars lijkt iets te versnellen, 220km2 tot zover in juli, maar dat betekent gezien de lengte van het front niet dat deze steden ingenomen kunnen worden. Het lijkt erop alsof de Russen de strijd om steden uit de weg gaan en eerder de focus leggen op de inname van gebied zodoende grotere plaatsen langzaam te kunnen insluiten.quote:Op donderdag 10 juli 2025 00:21 schreef LethalNinja het volgende:
Meerdere steden zouden op het punt staan om te vallen. Wat denken jullie?
https://youtube.com/shorts/Hx3GwqilDiU?si=Uv0-TZOsk4ORVgJG
Dat gebeurt wederzijds he.quote:Op donderdag 10 juli 2025 00:26 schreef ExTec het volgende:
[..]
Overigens is dat ook weer een typisch fenomeen.
Europa is zwak, verdeeld, in verval,
Maar tegelijkertijd zijn het meester manipulators.
Dat soort competing truths hoor je ook elke dag uit het kremlin komen.
Dat land is wel bereid honderdduizenden van hun inwoners in meatwaves richting Europa te sturen.quote:Op donderdag 10 juli 2025 09:03 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat gebeurt wederzijds he.
Wij gaan 5% BBP uitgeven omdat wij bang zijn als continent met 400 miljoen inwoners voor een arm land met 140 miljoen inwoners die hun soldaten voeden met hondenvoer en vechten met kapotte tanks.
Ook zo'n mythe: de Russen laten zich als kleiduiven afschieten.quote:Op donderdag 10 juli 2025 09:04 schreef Perrin het volgende:
[..]
Dat land is wel bereid honderdduizenden van die lui in meatwaves richting Europa te sturen.
Voor Westerse landen zou het absoluut onacceptabel zijn als ze in een oorlog zoveel slachtoffers zouden hebben als Rusland nu heeft.quote:Op donderdag 10 juli 2025 09:07 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ook zo'n mythe: de Russen laten zich als kleiduiven afschieten.
Als je nu eens rekent met de gestelde 1000 tot 1500 doden per dag, de oorlog duurt 1232 dagen. Dan zou je respectievelijk 1,232 miljoen of 1,848 miljoen aan Russische slachtoffers hebben. Zo groot is dat leger helemaal niet eens.
Dat klopt wel zo ongeveer, tenzij het voor ons een existentiële oorlog zou zijn.quote:Op donderdag 10 juli 2025 09:18 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Voor Westerse landen zou het absoluut onacceptabel zijn als ze in een oorlog zoveel slachtoffers zouden hebben als Rusland nu heeft.
En als je dat verdisconteert met dat er in het eerste jaar / anderhalf veel minder slachtoffers vielen en die getallen van 1000 á 1500 per dag pas van het laatste jaar / anderhalf dan kom je al heel rap op een miljoen, en daar zijn we al overheen. En je kunt doden en gewonden aanvullen, want grootschalig gebeurt in Rusland. Dus wat is je punt nu?quote:Op donderdag 10 juli 2025 09:07 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ook zo'n mythe: de Russen laten zich als kleiduiven afschieten.
Als je nu eens rekent met de gestelde 1000 tot 1500 doden per dag, de oorlog duurt 1232 dagen. Dan zou je respectievelijk 1,232 miljoen of 1,848 miljoen aan Russische slachtoffers hebben. Zo groot is dat leger helemaal niet eens.
Wat bedoel je precies?quote:Op donderdag 10 juli 2025 09:26 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
En als je dat verdisconteert met dat er in het eerste jaar / anderhalf veel minder slachtoffers vielen en die getallen van 1000 á 1500 per dag pas van het laatste jaar / anderhalf dan kom je al heel rap op een miljoen, en daar zijn we al overheen. En je kunt doden en gewonden aanvullen, want grootschalig gebeurt in Rusland. Dus wat is je punt nu?
Dat je opmerking "zo groot is dat leger niet eens" vrij dom is:quote:
Zonder te mobiliseren -en dat hebben ze niet- bestaan de Russische landstrijdkrachten niet uit miljoenen soldaten. Het is mathematisch volstrekt onmogelijk dat ze meer dan enkele honderdduizenden slachtoffers te betreuren hebben maar tegelijkertijd deze strijd zo effectief kunnen voortzetten.quote:Op donderdag 10 juli 2025 09:27 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Dat je opmerking "zo groot is dat leger niet eens" vrij dom is.
Je redeneert ongeveer zo:quote:Op donderdag 10 juli 2025 09:29 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Zonder te mobiliseren -en dat hebben ze niet- bestaan de Russische landstrijdkrachten niet uit miljoenen soldaten. Het is mathematisch volstrekt onmogelijk dat ze meer dan enkele honderdduizenden slachtoffers te betreuren hebben maar tegelijkertijd deze strijd zo effectief kunnen voortzetten.
Klopt dat ik in zekere zin zo redeneer. Je stelt het wat bout, maar dat is wel mijn kern van het betoog ja.quote:Op donderdag 10 juli 2025 09:31 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Je redeneert ongeveer zo:
"Het kan niet zo zijn dat er in de selectie van het Nederlands voetbalelftal de afgelopen jaren 20 mensen geblesseerd geraakt zijn, een voetbal elftal heeft maar 11 mensen."
Definieer effectief. Een land met de grond gelijk maken om vervolgens op de smeulende puinhoop een Russische vlag te kunnen hijsen, ten koste van meer dan een miljoen slachtoffers komt op mij niet als heel effectief over.quote:Op donderdag 10 juli 2025 09:29 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Zonder te mobiliseren -en dat hebben ze niet- bestaan de Russische landstrijdkrachten niet uit miljoenen soldaten. Het is mathematisch volstrekt onmogelijk dat ze meer dan enkele honderdduizenden slachtoffers te betreuren hebben maar tegelijkertijd deze strijd zo effectief kunnen voortzetten.
Ze zijn er voorlopig nog niet in geslaagd nee om de Oekraïense harten voor hun te winnen. Terechte opmerking verder hoor.quote:Op donderdag 10 juli 2025 09:43 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Definieer effectief. Een land met de grond gelijk maken om vervolgens op de smeulende puinhoop een Russische vlag te kunnen hijsen
Ik denk inderdaad ook dat ze niet alle drie de steden kunnen veroveren. Als ik kijk naar belegeringen van het verleden zoals Bahmut en Advika etc (spelling errors) als ze één van de drie kunnen veroveren verrwoesten zal Putin al blij zijn.quote:Op donderdag 10 juli 2025 00:25 schreef skysherrif het volgende:
[..]
"Things are moving fast" - Pokrovsk. Ze zitten daar al meer dan een half jaar vast bij Kotlyne?
Oost is wel wat beweging in, maar fast??
Kostantyinkivka is natuurlijk wel meer in bedrieign nu chasiv jaar NA MEER DAN 2 jaar eindelijk gaat vallen
Kupyansk heeft wel een probleem ja met de river crossing ten noorden ervan.
Maar ik zie het niet gebeuren dat alle drie deze steden deze zomer al gaan vallen.
Hij doet de analyse van veel conflicten. Ik vond zijn analyses over Israël vs Iran nog wat beter. Mbt Rusland vs Oekraïne was hij het eerste jaar inderdaad behoorlijk pro Rusland. Afgelopen jaar is hij een stuk neutraler geworden. Ook filmpjes over gefaal van het Russische leger. O.a toen naar de mooie aanval van Oekraïne op alle vliegtuigen etc.quote:Op donderdag 10 juli 2025 06:51 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Deze kerel was in het begin toch helemaal pro-Rusland? Blijkbaar levert een wat neutraler standpunt meer geld op?
Die vloggertjes
O god, weet wat je zegt.quote:Op donderdag 10 juli 2025 09:53 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
Maarja alles is verandert. De westerse media lijkt ook wat realistischer/ kritischer. Ik zie geen berichten meer dat de Russen alleen maar scheppen hebben of voor elektronica afhankelijk zijn van achtergelaten witgoed.
Mooie reactie, dat die laatste stad in een dal ligt wist ik bijvoorbeeld niet. Hierop afgaande denk ik dan dat de kans dat die stad wordt veroverd (als eerste) het grootste is. Hebben de Russen weer een succes. Maar ook die stad zal niet makkelijk worden.quote:Op donderdag 10 juli 2025 07:53 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Speculatie heeft niet zoveel zin. De Russische opmars lijkt iets te versnellen, 220km2 tot zover in juli, maar dat betekent gezien de lengte van het front niet dat deze steden ingenomen kunnen worden. Het lijkt erop alsof de Russen de strijd om steden uit de weg gaan en eerder de focus leggen op de inname van gebied zodoende grotere plaatsen langzaam te kunnen insluiten.
Kostiantinivka ligt in een dal en is amper verdedigbaar als de Russen weten op te rukken uit Chasiv Jar.
Dat mogen ze best doen. Ik zal er niet op ingaan. Ik volg dit conflict al best lang. In eerste instantie alleen via westerse bronnen. Tot het voor een bepaalde periode niet meer klopte.Nu klopt het gelukkig weer wel. Daar las ik dat Rusland na de drie daagse poging praktisch verslagen was en niet veel meer kon. Moraal was slecht, geen tanks etc etc. En toch zag ik dan via korte berichten dat er daarna toch nog gebied werd veroverd door Rusland. En dan kijk je eens naar andere bronnen en dan zie je ineens een genuanceerd beeld. Dan zie je dat van sommige fracties van het Russische leger het moraal slecht is maar van andere juist weer niet. En dat de tankproductie ondanks sancties toch nog flink was opgevoerd en de Russen daarom door kunnen gaan met hun aanvallen.quote:Op donderdag 10 juli 2025 09:56 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
O god, weet wat je zegt.
Je krijgt de hele goegemeente hier over je heen
Luck with it.
Dat zijn vooral berichten op fora denk ik? Want je leest in de westerse media ook genoeg over waarom Rusland door kan gaan.quote:Op donderdag 10 juli 2025 09:59 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
Dat mogen ze best doen. Ik zal er niet op ingaan. Ik volg dit conflict al best lang. In eerste instantie alleen via westerse bronnen. Tot het voor een bepaalde periode niet meer klopte.Nu klopt het gelukkig weer wel. Daar las ik dat Rusland na de drie daagse poging praktisch verslagen was en niet veel meer kon. Moraal was slecht, geen tanks etc etc.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |