Niet echt.quote:Op woensdag 9 juli 2025 22:29 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ah meteen weer de vlucht, je bent weer volledig uitgeluld dus moet het maar weer over wat anders gaan.
Het was een simpele vraag met "Hoe Israël het anders voor Gaza zou moeten doen?".quote:Op woensdag 9 juli 2025 21:43 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Hoe bedoel je, jij stelde een simpele vraag hoe zie je het voor je. Ik gaf je een simpel antwoord. Waarom dan nu liegen dat ik je vraag niet beantwoorde. Misschien moet je in plaats van extreem wollige teksten en simpele vragen wat meer inbrengen.
Ik beschouw zeker andere mogelijkheden als oplossing, je kan inderdaad ook etnisch zuiveren zoals nu het voornemen is. Ik geloof daar alleen niet in. Niet dat Palestijnen Israel gaan zuiveren en niet in Israelische zuivering van Gaza, zelfs als die zuiveringen technisch mogelijk zijn vind ik ze ethisch totaal onverantwoord. Daarom neem ik zuivering niet mee in de overwegingen, sorry daarvoor maar dat maakt niet dat ik geen andere mogelijkheden zou zien. Jij blijft maar zeggen dat de sleutel bij Hamas ligt maar hoe kan dat dan, je zegt zelf al dat ze uitgeroeid moeten worden, hoe kunnen ze dan tegelijkertijd een sleutelrol spelen in de toekomst.
[..]
Dit is natuurlijk weer totale quatsch van jou kant. Gazanen krijgen die non-keuze niet eens er wordt ze op dit moment niks gevraagd. Er is amper aantoonbare dreiging voor Israel er is gigantisch veel vermeende dreiging zoals Iran of Palestijnen of niet zionistische joden. Het Israelische beleid was al onacceptabel, zie de gevolgen zoals 7 oktober dat zal als het gaat zoals je zeg namelijk nog onaangenamer niet anders worden.
[..]
Wat een onzin weer Hamas is ook fout. Ik heb nooit wat anders betoogd, ze zijn beide fout ze gebruiken beide geweld om politieke doelen te realiseren. Ze willen beide elkaar uitmoorden.
[..]
Zoals het er nu naar uitziet gaan wij het einde van dit conflict niet meer meemaken. Jij denkt misschien dat het over is als Israel vrede verklaart, dat is stilte tot de volgende storm. Ja Israel heeft laten zien veel sterker te zijn. Op die manier winnen ze, tegelijkertijd is niks van de oorzaken van het conflict geslecht dus op die manier komen ze niets verder. Dat is de tragiek van oorlogscrimineel Netanyahu hij kan door militaire macht problemen tijdelijk platslaan maar hij lost niks duurzaam op dus het blijft een voortdurende herhaling van zetten.
Je behoed christenen ook voor kritiek. Altijd als mensen er kritiek op christenen hebben spring jij snel in de bres dat moslims veel erger zouden zijn.quote:Op woensdag 9 juli 2025 22:33 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Niet echt.
Jij stelt dat ik christenen zou behoeden voor kritiek. Ik zeg: zoek dat rustig even uit, vooral in POL en F&L, wat mijn kritiek op die religie is. Croft even op 'Reagan', 'Trump', 'Evangelicals', 'calvinisme', 'RKK' en 'SGP'. Die zoekfunctie is er.
Dat gaat er niet in, want je moet nu eenmaal denken dat ik als vieze nazi en extreem-rechtse PVV'er alleen kritiek heb op Islam, zo werkt dat in die pro-Pallie bubbel. Alles is zwart-wit.
En dan zou ik uitgeluld zijn... ergens best wel lef, zo'n aantijging, zeker wanneer na je croft-excursie blijkt dat ik kilometers kritiek heb geuit op het christendom.
Verder ben ik nog steeds erg benieuwd wat voor Free Palestina dat nu precies wordt, zoals jij dat ziet.
De rest laat ik even voor wat het is, want het is praten tegen een intersectionele muur.quote:Op woensdag 9 juli 2025 22:43 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Je behoed christenen ook voor kritiek. Altijd als mensen er kritiek op christenen hebben spring jij snel in de bres dat moslims veel erger zouden zijn.
Dit topic gaat over Israel - Hamas. Ik weet dat jij daar geen interesse in hebt. Dat voor jou elk topic over deze zelfde bingokaart aan onzin moet gaan. Kan je allemaal kritiek leveren op bubbels terwijl je zelf te kennen geeft Joop te lezen om inzicht te krijgen in links denken. Je geeft zelf aan letterlijk je houding tegen moslims te baseren op jouw interpretatie van de Koran!Ik geloof dus niet in die heilige boekjes zoals ik al heel vaak zeg. Geweld is ook vrijwel nooit door die heilige boekjes maar door interpretaties van types als jij.
Als er een Palestina komt zullen ze tot de tanden bewapend moeten worden, Israel wil ze namelijk uitroeien en Israel heeft een gigantisch sterk leger. Ze hebben het recht om zich te kunnen verdedigen toch?
quote:Vlaamse regering moet alle doorvoer van militaire goederen naar Israël tegenhouden
De Vlaamse regering moet alle doorvoer van militaire goederen naar Israël tegenhouden. Dat heeft een rechter in Brussel bepaald.
De uitspraak is gedaan in een kort geding nadat een container met kegellagers vorige maand werd onderschept in de haven van Antwerpen. De inhoud was bedoeld voor het Israëlische defensiebedrijf Ashot. Kegellagers kunnen worden ingezet voor civiele gebruik, zoals bij het maken van auto's en machines, maar ook voor defensiegerelateerde producten zoals tanks en pantservoertuigen.
De zaak was aangespannen door vier ngo's die zich inspannen voor mensenrechten. Zij eisten dat de container onder geen enkel beding de haven mag verlaten en dat ook alle andere soortgelijke transporten naar Israël tegengehouden zouden worden.
Gelijk van de rechtbank
Door de doorvoer van militair materiaal via de Antwerpse haven toe te staan, schendt de Vlaamse regering volgens de ngo's haar eigen wapenhandelwetgeving en het internationaal humanitair recht. Daar heeft de rechtbank hun gelijk in gegeven omdat ze het "ogenschijnlijk schier onmogelijk" acht dat de kegellagers alleen voor civiel gebruik gebruikt zullen worden in Israël.
De Vlaamse regering moet nu alle doorvoer tegenhouden van producten die worden gebruikt voor defensie en "waarvoor geen materiële zekerheid bestaat dat het uitsluitend voor civiel eindgebruik bestemd is". Aan die verplichting is een dwangsom verbonden van 50.000 euro per overtreding.
11.11.11, een van de vier ngo's, spreekt in Vlaamse media van een baanbrekend vonnis. "De Vlaamse overheid moet stoppen met wegkijken." 11.11.11 is een koepelorganisatie die verschillende mensenrechtenorganisaties vertegenwoordigt. De naam verwijst naar het moment waarop de wapenstilstand werd getekend in de Eerste Wereldoorlog (11 november 1918 om 11.00 uur).
Hoger beroep
De Vlaamse regering gaat in beroep tegen de uitspraak van de rechter. Die stelt dat iedere melding over de inhoud van een schip zorgvuldig wordt onderzocht. Wanneer er militair materiaal wordt aangetroffen dat bijdraagt aan een gewapend conflict wordt dat tegengehouden. Ook zegt de regering dat ze de betrokken container al voor het kort geding preventief had verboden om de haven weer te verlaten.
Dit hoor!quote:Op woensdag 9 juli 2025 21:24 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Afgaande op wat ik op 7 oktober heb gezien.. beelden van uitzinnige inwoners van Gaza die juichten toen lichamen van dode Israëli's werden rondgereden door volgepakte straten vol 'beestmensen'.. die beelden vergeet ik niet en zeggen mij dat er misschien niet zoveel 'onschuldige burgers' zijn in Gaza. Ik begrijp ook niet waarom veel westerse mensen voor dit volk in de bres springen, die qua normen en waarden zo ver van ons afstaan. Het leed van inwoners van Oekraïne raakt mij wel, ik volg die oorlog vrij strak. Maar Gaza.. nee, boeit mij niet. Voor de werkelijk onschuldige Gazanen vind ik het rot, maar dat is het dan ook. De totale fixatie van westerse media op het conflict in Gaza vind ik ook buitenproportioneel. Hebben we in ons eigen land geen problemen?
Omg come on dudequote:Op donderdag 17 juli 2025 19:47 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Israël heeft er totaal geen baat bij een willekeurige kerk te raken. Natuurlijk is dat dus een ongeluk.
Waarom zou Israël bewust een kerk bombarderen?quote:Op donderdag 17 juli 2025 21:11 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Omg come on dude![]()
De aanval van 7 juli is uiteraard ook slechts een ongelukje, of niet Howard ?
The church's school was bombed by the Israeli Air Force on 7 July 2024, killing four displaced people sheltering on the school's grounds
https://www.vaticannews.v(...)-school-in-gaza.html
Ik heb geen reden om aan te nemen waarom de priester zou liegen, jij blijkbaar wel
Nu je er van bewust bent dat dit de tweede keer is dat ze kerk daar hebben aangevallen binnen een maand tijd. Denk je nog steeds dat het hier gaat om een 'ongelukje' ?quote:Op donderdag 17 juli 2025 21:13 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Waarom zou Israël bewust een kerk bombarderen?
Er zijn er daar namelijk amper van in de Gazastrook, aangezien 99% moslim is.
Ik ben wel benieuwd naar je antwoord op zijn vraag eigenlijk?quote:Op donderdag 17 juli 2025 21:47 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Nu je er van bewust bent dat dit de tweede keer is dat ze kerk daar hebben aangevallen binnen een maand tijd. Denk je nog steeds dat het hier gaat om een 'ongelukje' ?
Misschien had die soldaat dezelfde redenen als de mensen die vorige week de katholieke St George kerk in Taybeh in de fik staken.quote:Op donderdag 17 juli 2025 23:00 schreef TheGreatAlfonso het volgende:
[..]
Ik ben wel benieuwd naar je antwoord op zijn vraag eigenlijk?
Waarom zou Israël bewust een kerk beschieten? Welke redenen zou je daarvoor kunnen verzinnen?
gossie mss gaat ze eens nadenken!!quote:Op vrijdag 18 juli 2025 02:35 schreef Jippie het volgende:
Van RTL
De burgemeester van Utrecht, Sharon Dijksma, is gisteravond voor het stadhuis in een vechtpartij terechtgekomen. Dat gebeurde nadat zij probeerde een groep pro-Palestijnse demonstranten uit de raadszaal te begeleiden. Ze werd uiteindelijk door beveiligers meegenomen. "De mensen waren ontzettend boos en behoorlijk agressief", vertelde Dijksma na afloop.
Ernstiger is wat Israel doet in Gaza. Maar dat is allemaal gewoon Ok blijkbaar voor de politici in Den Haag. Dat er daardoor grote onvrede ontstaat is te verwachten. Burgers eisen dat het bestuur eens iets doet. Als Den Haag zo verzaakt, gaan mensen lokaal aankloppen blijkbaar. Agressie is natuurlijk niet goed te praten, emotie wel. Nu is het “links tuig”, morgen is het “boeren terreur”. Het zegt iets over de tijd. Burgers worden niet meer gehoord.quote:Op vrijdag 18 juli 2025 02:33 schreef Jippie het volgende:
Dat is wel ernstig, heb nog niets over Dijksma gelezen.
Wat is volgens jou de reden dan?quote:Op donderdag 17 juli 2025 21:47 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Nu je er van bewust bent dat dit de tweede keer is dat ze kerk daar hebben aangevallen binnen een maand tijd. Denk je nog steeds dat het hier gaat om een 'ongelukje' ?
Kun je onderbouwen wát je hier erg aan vindt? Er is namelijk een oorlog gaande en daarbij vallen slachtoffers. Dat is tragisch maar verder niet uitzonderlijk want dan gebeurt immers in elke oorlog.quote:Op vrijdag 18 juli 2025 08:27 schreef Stefanovich het volgende:
[..]
Ernstiger is wat Israel doet in Gaza. Maar dat is allemaal gewoon Ok blijkbaar voor de politici in Den Haag. Dat er daardoor grote onvrede ontstaat is te verwachten. Burgers eisen dat het bestuur eens iets doet. Als Den Haag zo verzaakt, gaan mensen lokaal aankloppen blijkbaar. Agressie is natuurlijk niet goed te praten, emotie wel. Nu is het “links tuig”, morgen is het “boeren terreur”. Het zegt iets over de tijd. Burgers worden niet meer gehoord.
quote:Een alternatief voor Hamas?
Er is in het Westen weinig bekend over de clanstructuur van de Palestijnse samenleving. De regering in Jeruzalem ziet de clans als onderhandelingspartner buiten Hamas en Fatah om. Is dat terecht of zijn de ‘Verenigde Palestijnse Emiraten’ niet meer dan een rechtse wensdroom?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |