Dat commentaar bij vrouwenvoetbal is sowieso niet al te best.quote:Op dinsdag 8 juli 2025 11:47 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Ik hoorde de commentator bij een andere wedstrijd er over eentje roepen (ik geloof Hansen bij Noorwegen) dat die net zo goed als Messi was.
Het is ook debiel steeds, dat vergelijken. Alsof je constant mensen hoort roepen dat de wereldtitel van Dafne Schippers wel leuk was, "maar de mannen gaan wel echt harder hoor". Anna van der Breggen rijdt naar goud: "Maar in het mannenpeloton zou ze er bij de eerste klim af moeten." Ireen Wüst met haar zoveelste gouden medaille: "Tja, maar de nummer 15 bij de mannen was véél sneller."quote:Maar ik vind dat we moeten kappen met het continue vergelijken van het vrouwenvoetbal met het mannenvoetbal. Want dan is het inderdaad minder technisch, snel en spectaculair.
Goede zin.quote:
Eens. Dit heb ik ook een beetje dames-tennis. Alleen na 5 minuten gaat het gekreun en gegil me vervelen. Hmmm, hoe zou dat nou komen?quote:Op dinsdag 8 juli 2025 12:02 schreef raptorix het volgende:
Helemaal mee eens, vrouwen en mannen voetbal zijn niet te vergelijken, in zekere zin hebben beide charmes, ik vind bijvoorbeeld vrouwen volleybal zelfs leuker omdat niet alles afhangt van keiharde services, kortom je hebt veel meer spel.
Omdat je thuis al na 2 minuten klaar bent.quote:Op dinsdag 8 juli 2025 12:19 schreef Het_Bokje het volgende:
[..]
Alleen na 5 minuten gaat het gekreun en gegil me vervelen. Hmmm, hoe zou dat nou komen?
Maar daar (en bij de meeste vrouwentakken) is het verschil over het algemeen eigenlijk enkel kracht, het grote probleem bij vrouwenvoetbal is dat het daarnaast ook qua techniek van een abominabel niveau is.quote:Op dinsdag 8 juli 2025 12:10 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Het is ook debiel steeds, dat vergelijken. Alsof je constant mensen hoort roepen dat de wereldtitel van Dafne Schippers wel leuk was, "maar de mannen gaan wel echt harder hoor". Anna van der Breggen rijdt naar goud: "Maar in het mannenpeloton zou ze er bij de eerste klim af moeten." Ireen Wüst met haar zoveelste gouden medaille: "Tja, maar de nummer 15 bij de mannen was véél sneller."
Het slaat echt nergens op. Qua impact kun je prima vergelijkingen maken natuurlijk (even los van of het inhoudelijk klopt), dat wel.
Dat is bij andere sporten, zoals atletiek, volleybal of schaatsen, om maar wat te noemen, ook gewoon een verschil. Alleen is het grote publiek die sporten meer gewend om ook bij de vrouwen te zien en dus zeurt eigenlijk niemand er echt over.quote:Op dinsdag 8 juli 2025 12:23 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Maar daar (en bij de meeste vrouwentakken) is het verschil over het algemeen eigenlijk enkel kracht, het grote probleem bij vrouwenvoetbal is dat het daarnaast ook qua techniek van een abominabel niveau is.
Ik zou d'r ook geven.quote:
Ja als je uren met de onderkant van de onderkant van de maatschappij zit dan krijg je al snel een superioriteitscomplex.quote:Op dinsdag 8 juli 2025 14:19 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Job Knoepert is wel heel erg in zichzelf gaan geloven hè?
Dat heb ik ook al eens gepost. Volleybal, handbal en hockey kijk ik "graag" naar bij vrouwen. Voetbal niet. Basketbal ook niet echt. Bij dat laatste weet ik eigenlijk niet waarom. Misschien is de standaard bij basketbal hoger, en de sport moeilijker in uit te blinken.quote:Op dinsdag 8 juli 2025 12:02 schreef raptorix het volgende:
Helemaal mee eens, vrouwen en mannen voetbal zijn niet te vergelijken, in zekere zin hebben beide charmes, ik vind bijvoorbeeld vrouwen volleybal zelfs leuker omdat niet alles afhangt van keiharde services, kortom je hebt veel meer spel.
Bij andere sporten wordt er volgens mij veel minder vergeleken. Het is juist de vele aandacht en zendtijd die het vrouwenvoetbal krijgt. Dan ga je denk ik eerder vergelijken. Toen in 2017 dat allemaal minder was, en niet alles werd uitgezonden, ook niet van Oranje, heb ik gewoon met veel plezier naar de EK-winst gekeken.quote:Op dinsdag 8 juli 2025 12:10 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Het is ook debiel steeds, dat vergelijken. Alsof je constant mensen hoort roepen dat de wereldtitel van Dafne Schippers wel leuk was, "maar de mannen gaan wel echt harder hoor". Anna van der Breggen rijdt naar goud: "Maar in het mannenpeloton zou ze er bij de eerste klim af moeten." Ireen Wüst met haar zoveelste gouden medaille: "Tja, maar de nummer 15 bij de mannen was véél sneller."
Het slaat echt nergens op. Qua impact kun je prima vergelijkingen maken natuurlijk (even los van of het inhoudelijk klopt), dat wel.
Ik denk juist dat raptorix dat gekreun leuk vindt bij het vrouwentennis. Hoort hij het ook eens van een andere kant.quote:Op dinsdag 8 juli 2025 12:19 schreef Het_Bokje het volgende:
[..]
Eens. Dit heb ik ook een beetje dames-tennis. Alleen na 5 minuten gaat het gekreun en gegil me vervelen. Hmmm, hoe zou dat nou komen?
Gisteren weer heerlijk rechts. De VVD campagne duurt eigenlijk het hele jaar.quote:Op dinsdag 8 juli 2025 14:30 schreef Näsenbar het volgende:
De Oranjezomer is zelf het g-voetbal van de talkshows, en dan is dat een belediging voor alle g-elftallen.
Ik las "SBS-patienten"quote:Op dinsdag 8 juli 2025 14:34 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Ja als je uren met de onderkant van de onderkant van de maatschappij zit dan krijg je al snel een superioriteitscomplex.
En dan zit die overdag ook nog eens bij al die TBS-patienten.
2 dingen, goedkope uitzendrechten zodat je makkelijk en goedkoop beeldvulling hebt, en relatief aantrekkelijke groep voor adverteerders.quote:Op dinsdag 8 juli 2025 15:01 schreef tong80 het volgende:
[..]
Bij andere sporten wordt er volgens mij veel minder vergeleken. Het is juist de vele aandacht en zendtijd die het vrouwenvoetbal krijgt. Dan ga je denk ik eerder vergelijken. Toen in 2017 dat allemaal minder was, en niet alles werd uitgezonden, ook niet van Oranje, heb ik gewoon met veel plezier naar de EK-winst gekeken.
Dat laatste mag nooit een groot issue zijn bij de openbare omroep lijkt mij. Dat eerste wel. Daarom ook al dat schaatsen op tv.quote:Op dinsdag 8 juli 2025 15:19 schreef raptorix het volgende:
[..]
2 dingen, goedkope uitzendrechten zodat je makkelijk en goedkoop beeldvulling hebt, en relatief aantrekkelijke groep voor adverteerders.
Iedereen die daar aan tafel zit. Ben al heel lang geleden afgehaakt.quote:Op dinsdag 8 juli 2025 14:19 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Job Knoepert is wel heel erg in zichzelf gaan geloven hè?
Ik ook al heel lang niet meer. Hoorde laatst in een podcast dat Johan tegenwoordig niet meer over voetbal wil praten en alleen nog maar over politiek/nieuwsquote:Op dinsdag 8 juli 2025 15:29 schreef Adem.In.Adem.Zuid. het volgende:
[..]
Iedereen die daar aan tafel zit. Ben al heel lang geleden afgehaakt.
Edit: ik lees nu dat het oranjezomer is en niet VI toch blijft het 1 pot nat.
Maar dat valt allemaal ook wel mee toch? Een eindtoernooi wordt uitgezonden, lijkt me niet meer dan logisch, maar het zou me verbazen als vrouwenvoetbal meer dan 10% van de zendtijd heeft van mannenvoetbal in het algemeen.quote:Op dinsdag 8 juli 2025 15:01 schreef tong80 het volgende:
[..]
Bij andere sporten wordt er volgens mij veel minder vergeleken. Het is juist de vele aandacht en zendtijd die het vrouwenvoetbal krijgt. Dan ga je denk ik eerder vergelijken. Toen in 2017 dat allemaal minder was, en niet alles werd uitgezonden, ook niet van Oranje, heb ik gewoon met veel plezier naar de EK-winst gekeken.
Nederlands elftal begrijp ik. Maar Wales-Finland.quote:Op dinsdag 8 juli 2025 16:44 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Maar dat valt allemaal ook wel mee toch? Een eindtoernooi wordt uitgezonden, lijkt me niet meer dan logisch, maar het zou me verbazen als vrouwenvoetbal meer dan 10% van de zendtijd heeft van mannenvoetbal in het algemeen.
Ja maar wie gaat er nog meer z'n reputatie te grabbel gooien door daar te gaan zitten ratelen?quote:Op dinsdag 8 juli 2025 16:50 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Hoe die Job en zo'n Chris Woerts altijd zendtijd krijgen bij de Oranjezomer is mij echt een ongekend raadsel.
Wolven, stikstof en asielzoekers zijn nu zijn stokpaardjesquote:Op dinsdag 8 juli 2025 16:17 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Ik ook al heel lang niet meer. Hoorde laatst in een podcast dat Johan tegenwoordig niet meer over voetbal wil praten en alleen nog maar over politiek/nieuws
Andries zou sowieso na deze maand weg zijn, dus dat is een beetje mosterd na de maaltijd.quote:Op donderdag 10 juli 2025 10:02 schreef tong80 het volgende:
Volgens mij heeft ze nu Andries Jonker afgemaakt. Dat is dan weer positief.
De pot verwijt de ketel ? Of heeft ze de hond in de pot gevonden ?quote:Op donderdag 10 juli 2025 10:06 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Andries zou sowieso na deze maand weg zijn, dus dat is een beetje mosterd na de maaltijd.
Watquote:Op donderdag 10 juli 2025 10:31 schreef DrDentz het volgende:
Marco van Basten heeft met 0-4 verloren, wat een afgang
Ik kijk nu, nooit zo'n slechte verdediging gezien.quote:
En dat wordt door de NOS de hele tijd gepusht als wereldtopquote:Op donderdag 10 juli 2025 11:06 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ik kijk nu, nooit zo'n slechte verdediging gezien.![]()
Andries had gewoon in januari / februari (na het bekendmaken dat ze niet met hem doorgingen) de eer aan zichzelf moeten houden. Sindsdien is het bergaf gegaan. Dat ging het daarvoor al een beetje, maar de laatste window van 2024 (met o.a. die wedstrijd tegen USA) was wel weer een kleine opleving. Achteraf was dat dus een incident in positieve zin.quote:Op donderdag 10 juli 2025 10:06 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Andries zou sowieso na deze maand weg zijn, dus dat is een beetje mosterd na de maaltijd.
Tja, 2 jaar geleden stopte onze beste verdediger. Geen 1 op 1 vervangster, dus sindsdien krijgt Oranje veel meer goals tegen.quote:Op donderdag 10 juli 2025 11:06 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ik kijk nu, nooit zo'n slechte verdediging gezien.![]()
Nou ja, nog niet zo lang geleden Europees kampioen en finalist WK.quote:Op donderdag 10 juli 2025 11:13 schreef DrDentz het volgende:
[..]
En dat wordt door de NOS de hele tijd gepusht als wereldtop
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |