abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Trouwste user 2022 dinsdag 8 juli 2025 @ 11:38:56 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_218156907
In het televisieprogramma De Oranjezomer van SBS6 gaat het maandagavond over Vivianne Miedema. Tafelgast Job Knoester vindt het belachelijk dat de spits van het Nederlands dameselftal na haar doelpunt op het EK tegen Wales (0-3) werd vergeleken met oud-topspits Marco van Basten. Verslaggeefster Noa Vahle geeft

Onder meer analist Leonne Stentler vergeleek Miedema zaterdag na de wedstrijd tegen Wales, waarin de spits in haar 126ste wedstrijd voor Nederland haar honderdste 100ste goal, met Van Basten, oud-spits van onder meer Ajax, AC Milan en het Nederlands elftal. “Ik zou haar wel met Van Basten willen vergelijken”, zei Stentler bij de NOS. “Ook wel qua persoonlijkheid. Ze zijn allebei eigenzinnig en exceptioneel.”

“Noa, kunnen we wel zeggen dat het belachelijk is om Miedema te gaan vergelijken met Van Basten?”, vraagt Knoester maandagavond in De Oranjezomer aan de eveneens aanwezige Noa Vahle. De verslaggeefster moet in eerste instantie lachen: “Haha, ik wist dat jij dit ging zeggen.”

Knoester springt dan fel van leer: “Het is toch belachelijk! Ik vind het een belediging voor Van Basten. Ja, dat is toch een belediging?”, spreekt de strafrechtadvocaat ferme taal. “Die man was een wereldvoetballer. Ik denk dat als hij nu nog had gevoetbald, hij beter was dan Ronaldo.”

“Het ging erover dat Vivianne Miedema 100 interlanddoelpunten heeft gemaakt”, reageert Vahle. Knoester: “De spits van ABS (amateurvereniging in Bathmen, red.) maakt er ook 100! Ik weet niet wie de spits van ABS is, maar hij zou er wel 100 maken”

Vahle probeert de vergelijking tussen Miedema en Vahle vervolgens te nuanceren. “Het gaat er denk ik vooral om dat wat Vivianne Miedema voor het vrouwenvoetbal heeft gedaan, net zo groot is als wat Marco van Basten voor het mannenvoebal heeft gedaan. Maar ik vind dat we moeten kappen met het continue vergelijken van het vrouwenvoetbal met het mannenvoetbal. Want dan is het inderdaad minder technisch, snel en spectaculair. Stop met het hele tijd dat vergelijken, want dan krijg je dit soort verhalen!!

Knoester: “Je moet iets goeds inderdaad niet vergelijken met iets dat niet goed is.” Vervolgens wordt de discussie afgekapt.

https://www.msn.com/nl-nl(...)nvoetbal/ar-AA1I91Hn

Ha ha ha. Knoestert is nog mild.

P.S. Ik zat bij de middenlijn, en de Bosschenaar Cees van der Linden in het Panasonic shirt heeft nog bij "ons" NIVO Sparta, gevoetbald.

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_218156968
Ik hoorde de commentator bij een andere wedstrijd er over eentje roepen (ik geloof Hansen bij Noorwegen) dat die net zo goed als Messi was.
pi_218157080
Helemaal mee eens, vrouwen en mannen voetbal zijn niet te vergelijken, in zekere zin hebben beide charmes, ik vind bijvoorbeeld vrouwen volleybal zelfs leuker omdat niet alles afhangt van keiharde services, kortom je hebt veel meer spel.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  dinsdag 8 juli 2025 @ 12:08:56 #4
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_218157123
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 11:47 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Ik hoorde de commentator bij een andere wedstrijd er over eentje roepen (ik geloof Hansen bij Noorwegen) dat die net zo goed als Messi was.
Dat commentaar bij vrouwenvoetbal is sowieso niet al te best.
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 8 juli 2025 @ 12:10:38 #5
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_218157136
quote:
Maar ik vind dat we moeten kappen met het continue vergelijken van het vrouwenvoetbal met het mannenvoetbal. Want dan is het inderdaad minder technisch, snel en spectaculair.
Het is ook debiel steeds, dat vergelijken. Alsof je constant mensen hoort roepen dat de wereldtitel van Dafne Schippers wel leuk was, "maar de mannen gaan wel echt harder hoor". Anna van der Breggen rijdt naar goud: "Maar in het mannenpeloton zou ze er bij de eerste klim af moeten." Ireen Wüst met haar zoveelste gouden medaille: "Tja, maar de nummer 15 bij de mannen was véél sneller."

Het slaat echt nergens op. Qua impact kun je prima vergelijkingen maken natuurlijk (even los van of het inhoudelijk klopt), dat wel.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_218157162
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 11:38 schreef tong80 het volgende:
Verslaggeefster Noa Vahle geeft
Goede zin.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Tiësto Live @ Melkweg 2000
Best pilot in history
pi_218157201
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 12:02 schreef raptorix het volgende:
Helemaal mee eens, vrouwen en mannen voetbal zijn niet te vergelijken, in zekere zin hebben beide charmes, ik vind bijvoorbeeld vrouwen volleybal zelfs leuker omdat niet alles afhangt van keiharde services, kortom je hebt veel meer spel.
Eens. Dit heb ik ook een beetje dames-tennis. Alleen na 5 minuten gaat het gekreun en gegil me vervelen. Hmmm, hoe zou dat nou komen? :D
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_218157217
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 12:19 schreef Het_Bokje het volgende:

[..]
Alleen na 5 minuten gaat het gekreun en gegil me vervelen. Hmmm, hoe zou dat nou komen? :D
Omdat je thuis al na 2 minuten klaar bent.
pi_218157224
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 12:10 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Het is ook debiel steeds, dat vergelijken. Alsof je constant mensen hoort roepen dat de wereldtitel van Dafne Schippers wel leuk was, "maar de mannen gaan wel echt harder hoor". Anna van der Breggen rijdt naar goud: "Maar in het mannenpeloton zou ze er bij de eerste klim af moeten." Ireen Wüst met haar zoveelste gouden medaille: "Tja, maar de nummer 15 bij de mannen was véél sneller."

Het slaat echt nergens op. Qua impact kun je prima vergelijkingen maken natuurlijk (even los van of het inhoudelijk klopt), dat wel.
Maar daar (en bij de meeste vrouwentakken) is het verschil over het algemeen eigenlijk enkel kracht, het grote probleem bij vrouwenvoetbal is dat het daarnaast ook qua techniek van een abominabel niveau is.
  dinsdag 8 juli 2025 @ 12:38:24 #10
319979 Fok-it
All is well
pi_218157317
Belachelijke vergelijking natuurlijk

Al is Job Knoester bijzonder klachtwaardig. Wat een nare man is dat
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  Moderator dinsdag 8 juli 2025 @ 12:43:09 #11
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_218157364
Knoester _O-

Leuke advocaat, op ALLE andere vlakken NIET serieus te nemen.

:lijstje:
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
  dinsdag 8 juli 2025 @ 13:06:25 #12
419273 Durmada
Neem de tijd!
pi_218157578
Ze noemen mij ook wel eens de Joao Cancelo van de derde klasse, maar daar is dan weer niemand verontwaardigd over op tv.
AZ
ALKMAAR
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 8 juli 2025 @ 13:53:24 #13
284411 crew  heywoodu
pi_218158040
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 12:23 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
Maar daar (en bij de meeste vrouwentakken) is het verschil over het algemeen eigenlijk enkel kracht, het grote probleem bij vrouwenvoetbal is dat het daarnaast ook qua techniek van een abominabel niveau is.
Dat is bij andere sporten, zoals atletiek, volleybal of schaatsen, om maar wat te noemen, ook gewoon een verschil. Alleen is het grote publiek die sporten meer gewend om ook bij de vrouwen te zien en dus zeurt eigenlijk niemand er echt over.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
  dinsdag 8 juli 2025 @ 14:01:58 #14
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_218158114
Job wie?
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_218158196
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 14:01 schreef Dagoduck het volgende:
Job wie?
knoepert
pi_218158235
Job Knoepert is wel heel erg in zichzelf gaan geloven hè?
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  dinsdag 8 juli 2025 @ 14:21:21 #17
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_218158245
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 12:13 schreef nostra het volgende:

[..]
Goede zin.
Ik zou d'r ook geven.
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
  dinsdag 8 juli 2025 @ 14:30:53 #18
312215 Näsenbar
State of the Art.
pi_218158318
De Oranjezomer is zelf het g-voetbal van de talkshows, en dan is dat een belediging voor alle g-elftallen.
Denk aan het milieu voordat u deze post print.
pi_218158342
quote:
15s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 14:19 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Ja als je uren met de onderkant van de onderkant van de maatschappij zit dan krijg je al snel een superioriteitscomplex.

En dan zit die overdag ook nog eens bij al die TBS-patienten.

[ Bericht 0% gewijzigd door Wienerschnitzels op 08-07-2025 14:51:00 ]
  Trouwste user 2022 dinsdag 8 juli 2025 @ 14:58:33 #20
7889 tong80
Spleenheup
pi_218158543
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 12:02 schreef raptorix het volgende:
Dat heb ik ook al eens gepost. Volleybal, handbal en hockey kijk ik "graag" naar bij vrouwen. Voetbal niet. Basketbal ook niet echt. Bij dat laatste weet ik eigenlijk niet waarom. Misschien is de standaard bij basketbal hoger, en de sport moeilijker in uit te blinken.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 dinsdag 8 juli 2025 @ 15:01:19 #21
7889 tong80
Spleenheup
pi_218158566
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 12:10 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Bij andere sporten wordt er volgens mij veel minder vergeleken. Het is juist de vele aandacht en zendtijd die het vrouwenvoetbal krijgt. Dan ga je denk ik eerder vergelijken. Toen in 2017 dat allemaal minder was, en niet alles werd uitgezonden, ook niet van Oranje, heb ik gewoon met veel plezier naar de EK-winst gekeken.

Trouwste user 2022 dinsdag 8 juli 2025 @ 15:03:14 #22
7889 tong80
Spleenheup
pi_218158579
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 12:19 schreef Het_Bokje het volgende:

[..]
Eens. Dit heb ik ook een beetje dames-tennis. Alleen na 5 minuten gaat het gekreun en gegil me vervelen. Hmmm, hoe zou dat nou komen? :D
Ik denk juist dat raptorix dat gekreun leuk vindt bij het vrouwentennis. Hoort hij het ook eens van een andere kant. :)

Trouwste user 2022 dinsdag 8 juli 2025 @ 15:05:01 #23
7889 tong80
Spleenheup
pi_218158593
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 14:30 schreef Näsenbar het volgende:
De Oranjezomer is zelf het g-voetbal van de talkshows, en dan is dat een belediging voor alle g-elftallen.
Gisteren weer heerlijk rechts. De VVD campagne duurt eigenlijk het hele jaar.

Trouwste user 2022 dinsdag 8 juli 2025 @ 15:05:41 #24
7889 tong80
Spleenheup
pi_218158598
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 14:34 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
Ja als je uren met de onderkant van de onderkant van de maatschappij zit dan krijg je al snel een superioriteitscomplex.

En dan zit die overdag ook nog eens bij al die TBS-patienten.
Ik las "SBS-patienten"

pi_218158610
Miedema is Van Persie en Depay in een.
pi_218158689
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 15:01 schreef tong80 het volgende:

[..]
Bij andere sporten wordt er volgens mij veel minder vergeleken. Het is juist de vele aandacht en zendtijd die het vrouwenvoetbal krijgt. Dan ga je denk ik eerder vergelijken. Toen in 2017 dat allemaal minder was, en niet alles werd uitgezonden, ook niet van Oranje, heb ik gewoon met veel plezier naar de EK-winst gekeken.

2 dingen, goedkope uitzendrechten zodat je makkelijk en goedkoop beeldvulling hebt, en relatief aantrekkelijke groep voor adverteerders.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  dinsdag 8 juli 2025 @ 15:22:28 #27
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_218158712
Wie is dan de Kluivert bij het dameselftal?

Wie gaat iemand aanrijden?
  Trouwste user 2022 dinsdag 8 juli 2025 @ 15:23:01 #28
7889 tong80
Spleenheup
pi_218158719
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 15:19 schreef raptorix het volgende:

[..]
2 dingen, goedkope uitzendrechten zodat je makkelijk en goedkoop beeldvulling hebt, en relatief aantrekkelijke groep voor adverteerders.
Dat laatste mag nooit een groot issue zijn bij de openbare omroep lijkt mij. Dat eerste wel. Daarom ook al dat schaatsen op tv.

pi_218158724
Welke speelster is de Ronaldinho van het vrouwenvoetbal? Die hoef ik niet te zien!
pi_218158760
quote:
15s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 14:19 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Iedereen die daar aan tafel zit. Ben al heel lang geleden afgehaakt.

Edit: ik lees nu dat het oranjezomer is en niet VI toch blijft het 1 pot nat.
pi_218158847
Leonne :')
Mannen- en vrouwenvoetbal vergelijken :')
Rob Knoepert :')

Noa ^O^
The only way you can be original, is to be yourself.
pi_218158911
als er vrouwenvoetbal is zijn er altijd mensen die moeten komen verkondigen dat "het niet om aan te gluren is" en dat 'mannenvoetbal veel beter is".

Nou, dan kijk je niet.
Zoiets zou je toch ook niet zeggen over Hockey of Volleybal?

En nu inhoudelijk. 100 goals in 126 wedstrijden is gigantisch veel. Het is natuurlijk niet te vergelijken met van Basten, andere tijden, andere tegenstanders, andere/kortere cariere.

En wat ik bij beide ook wel heb, ik hoor ze graag praten, want je weet nooit welke kant het opgaat. Ze zijn niet voorspelbaar, en soms is het totale nonsens, maar ze zijn wel zichzelf.

Dan kan die knoepers wel stoer doen dat het een belediging is voor van Basten, maar dat vind ik wel meevallen. Miedema is de beste vrouwelijke spits die we ooit gehad hebben met afstsand. Als je die dan vergelijk met van Basten, dan zou dat betekeken dat hij de beste mannelijke spits zou zijn geweest met afstand.

Nu staat van Basten waarschijnlijk wel bovenaan, maar is het verschil met de Kluiverts en de Van Nistelrooijs kleiner dan Miedema en haar concurrentie. Dus zogezegd, een compliment voor van Basten.
pi_218159071
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 15:29 schreef Adem.In.Adem.Zuid. het volgende:

[..]
Iedereen die daar aan tafel zit. Ben al heel lang geleden afgehaakt.

Edit: ik lees nu dat het oranjezomer is en niet VI toch blijft het 1 pot nat.
Ik ook al heel lang niet meer. Hoorde laatst in een podcast dat Johan tegenwoordig niet meer over voetbal wil praten en alleen nog maar over politiek/nieuws :')
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 8 juli 2025 @ 16:44:22 #34
284411 crew  heywoodu
pi_218159345
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 15:01 schreef tong80 het volgende:

[..]

Maar dat valt allemaal ook wel mee toch? Een eindtoernooi wordt uitgezonden, lijkt me niet meer dan logisch, maar het zou me verbazen als vrouwenvoetbal meer dan 10% van de zendtijd heeft van mannenvoetbal in het algemeen.
pi_218159402
Hoe die Job en zo'n Chris Woerts altijd zendtijd krijgen bij de Oranjezomer is mij echt een ongekend raadsel.
  Trouwste user 2022 dinsdag 8 juli 2025 @ 16:56:50 #36
7889 tong80
Spleenheup
pi_218159490
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 16:44 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Maar dat valt allemaal ook wel mee toch? Een eindtoernooi wordt uitgezonden, lijkt me niet meer dan logisch, maar het zou me verbazen als vrouwenvoetbal meer dan 10% van de zendtijd heeft van mannenvoetbal in het algemeen.
Nederlands elftal begrijp ik. Maar Wales-Finland.

pi_218161848
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 16:50 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Hoe die Job en zo'n Chris Woerts altijd zendtijd krijgen bij de Oranjezomer is mij echt een ongekend raadsel.
Ja maar wie gaat er nog meer z'n reputatie te grabbel gooien door daar te gaan zitten ratelen?

Heel je avond naar de knoppen. :D

Kijk, dat De Snor het geen probleem vond om heen-en-weer te karren vanuit de knollenvelden/Grolleau tegen een kleine onkostenvergoeding, prima, maar dat kan je niet van iedereen verwachten. :)

(Gisteren SPA-BEL een stukje gekeken, vond ik best leuk om naar te kijken. Net als GER-??? van zojuist/nu. Best spannend af en toe.)
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_218162202
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 16:17 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Ik ook al heel lang niet meer. Hoorde laatst in een podcast dat Johan tegenwoordig niet meer over voetbal wil praten en alleen nog maar over politiek/nieuws :')
Wolven, stikstof en asielzoekers zijn nu zijn stokpaardjes
  Trouwste user 2022 donderdag 10 juli 2025 @ 10:02:32 #40
7889 tong80
Spleenheup
pi_218174442
Volgens mij heeft ze nu Andries Jonker afgemaakt. Dat is dan weer positief.

donderdag 10 juli 2025 @ 10:06:11 #41
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_218174462
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2025 10:02 schreef tong80 het volgende:
Volgens mij heeft ze nu Andries Jonker afgemaakt. Dat is dan weer positief.

Andries zou sowieso na deze maand weg zijn, dus dat is een beetje mosterd na de maaltijd.
  Trouwste user 2022 donderdag 10 juli 2025 @ 10:07:18 #42
7889 tong80
Spleenheup
pi_218174470
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2025 10:06 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Andries zou sowieso na deze maand weg zijn, dus dat is een beetje mosterd na de maaltijd.
De pot verwijt de ketel ? Of heeft ze de hond in de pot gevonden ?

pi_218174641
Marco van Basten heeft met 0-4 verloren, wat een afgang
  Trouwste user 2022 donderdag 10 juli 2025 @ 10:50:42 #44
7889 tong80
Spleenheup
pi_218174798
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2025 10:31 schreef DrDentz het volgende:
Marco van Basten heeft met 0-4 verloren, wat een afgang
Wat :? :D

pi_218174890
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2025 10:50 schreef tong80 het volgende:

[..]
Wat :? :D

Bekijk deze YouTube-video
  Trouwste user 2022 donderdag 10 juli 2025 @ 11:06:40 #46
7889 tong80
Spleenheup
pi_218174903
quote:
Ik kijk nu, nooit zo'n slechte verdediging gezien. :D :{

pi_218174935
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2025 11:06 schreef tong80 het volgende:

[..]

En dat wordt door de NOS de hele tijd gepusht als wereldtop :')
  Trouwste user 2022 donderdag 10 juli 2025 @ 11:13:25 #48
7889 tong80
Spleenheup
pi_218174936
Ik hoorde of zag nergens Marco van Basten langskomen.

pi_218174940
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2025 10:06 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Andries had gewoon in januari / februari (na het bekendmaken dat ze niet met hem doorgingen) de eer aan zichzelf moeten houden. Sindsdien is het bergaf gegaan. Dat ging het daarvoor al een beetje, maar de laatste window van 2024 (met o.a. die wedstrijd tegen USA) was wel weer een kleine opleving. Achteraf was dat dus een incident in positieve zin. :')

quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2025 11:06 schreef tong80 het volgende:

[..]

Tja, 2 jaar geleden stopte onze beste verdediger. Geen 1 op 1 vervangster, dus sindsdien krijgt Oranje veel meer goals tegen.
The only way you can be original, is to be yourself.
  Trouwste user 2022 donderdag 10 juli 2025 @ 11:14:26 #50
7889 tong80
Spleenheup
pi_218174942
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2025 11:13 schreef DrDentz het volgende:

[..]
En dat wordt door de NOS de hele tijd gepusht als wereldtop :')
Nou ja, nog niet zo lang geleden Europees kampioen en finalist WK.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')