Ben jij AZ-supporter? Hoe kijk jij naar de potentie van van Bommel? Is dat een jongen die nog wat stappen kan maken denk je?quote:Op dinsdag 8 juli 2025 09:59 schreef Durmada het volgende:
[..]
AZ heeft wel naam gemaakt met de recente toptrainers van Kerkez en Reijnders, maar die waren ook echt goed in het shirt van AZ. Addai en Van Bommel hebben/hadden alles nog te bewijzen en dat levert nu blijkbaar ook al 35 miljoen op. Ik zou er echt niet rouwig om zijn als Van Bommel vertrekt, die vijf doelpunten en drie assists vangen we wel op hoor.
Dat kan ik prima duiden hoor.quote:Op dinsdag 8 juli 2025 09:43 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Het vreemde is alleen dat men nooit goed kan duiden wat er dan precies bedroevend is. Want je haalt of huurt de afgelopen jaren behoorlijk wat kwaliteit, waarmee je ook Europees gezien wat hebt kunnen klaarstomen voor de komende tijd. Lijkt mij juist behoorlijk goed beleid. Een paar jaar terug waren Malacia en Karsdorp gewoon voor de hoofdprijs gekocht en direct de best verdienende speler.
Ja dus je pakt een selectie van spelers en daarop baseer je dan de kwaliteit van scouting? Maar waarom neem je dan een Rodriguez die snel bij Milan werd opgepikt en een Angelino niet mee? Nagalo nu al poep noemen is nergens op gestoeld.quote:Op dinsdag 8 juli 2025 10:02 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Ben jij AZ-supporter? Hoe kijk jij naar de potentie van van Bommel? Is dat een jongen die nog wat stappen kan maken denk je?
[..]
Dat kan ik prima duiden hoor.
Schwaab, Luckassen, Baumgartl, Mwene, Hoever, Nagalo, Malacia, Dest en Flamingo.
Onze laatste 9 inkomende transfers (qua verdediging). Dest vind ik top, Flamingo ben ik persoonlijk ook wel fan van. Maar de rest? Complete en absolute poep. Werkelijk waar geen 1 speler die ook maar enigszins het gewenst niveau heeft, had of ooit zal hebben.
Nogmaals: genoeg leuke transfers gezien, maar verdedigend mag PSV echt wel een flink doorpakken nu
Yes. Van Bommel kan zeker stappen maken, hij doet mij wel wat denken aan Gakpo. Maar wel een mindere versie, die vooral wat gehyped wordt door zijn naam. Het zou bij PSV best een goede speler kunnen worden, maar het is geen directe vervanger van Lang en zeker niet voor zo'n prijs. Ik had nooit durven dromen dat we zo'n bedrag voor hem zouden ontvangen.quote:Op dinsdag 8 juli 2025 10:02 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Ben jij AZ-supporter? Hoe kijk jij naar de potentie van van Bommel? Is dat een jongen die nog wat stappen kan maken denk je?
Niet voor 20m. Vond het destijds wel jammer dat we zelf geen lijntje hebben uitgegooid naar MVV.quote:Op dinsdag 8 juli 2025 09:33 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Ik vind Van Bommel oprecht een goede aankoop. Daar zit wel muziek in.
Oh het is nu zelfs al ontvangenquote:Op dinsdag 8 juli 2025 10:10 schreef Durmada het volgende:
[..]
Yes. Van Bommel kan zeker stappen maken, hij doet mij wel wat denken aan Gakpo. Maar wel een mindere versie, die vooral wat gehyped wordt door zijn naam. Het zou bij PSV best een goede speler kunnen worden, maar het is geen directe vervanger van Lang en zeker niet voor zo'n prijs. Ik had nooit durven dromen dat we zo'n bedrag voor hem zouden ontvangen.
Nouja, als het openingsbod 15 is en AZ wil 20 dan ga je er doorgaans wel uitkomen.quote:
Dat is toch iets anders dan dat de vraagprijs is ontvangen?quote:Op dinsdag 8 juli 2025 10:12 schreef Caland het volgende:
[..]
Nouja, als het openingsbod 15 is en AZ wil 20 dan ga je er doorgaans wel uitkomen.
Hij is niet mee op trainingskamp en er is al meer dan vijftien miljoen geboden. In de letterlijke zin van het woord is het nog niet ontvangen nee, maar je kunt moeilijk ontkennen dat dat in de nabije toekomst gaat gebeuren.quote:
Ja, die deal gaat vast gesloten worden maar er zit nogal een verschil tussen de genoemde bedragen. 15 exclusief bonussen is een heel ander verhaal dan de vraagprijs van 20+ natuurlijk.quote:Op dinsdag 8 juli 2025 10:16 schreef Durmada het volgende:
[..]
Hij is niet mee op trainingskamp en er is al meer dan vijftien miljoen geboden. In de letterlijke zin van het woord is het nog niet ontvangen nee, maar je kunt moeilijk ontkennen dat dat in de nabije toekomst gaat gebeuren.
Ik meen dat PSV dat wel heeft gedaan, maar dat van Bommel destijds koos voor AZ. Waarschijnlijk zal PSV wel hebben voorgesteld om eerst een jaar Jong PSV te doen.quote:Op dinsdag 8 juli 2025 10:11 schreef De_Pel het volgende:
[..]
Niet voor 20m. Vond het destijds wel jammer dat we zelf geen lijntje hebben uitgegooid naar MVV.
Ik pak inkomende transfers qua verdedigers van de afgelopen jaren ja. Angelino is een goede, die kwam in mijn overzicht niet naar voren. Rodriguez was ik ook geen fan van.quote:Op dinsdag 8 juli 2025 10:06 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ja dus je pakt een selectie van spelers en daarop baseer je dan de kwaliteit van scouting? Maar waarom neem je dan een Rodriguez die snel bij Milan werd opgepikt en een Angelino niet mee? Nagalo nu al poep noemen is nergens op gestoeld.
Appels en peren natuurlijk. Om nog maar te zwijgen over het feit dat van Bommel ook daadwerkelijk wat kan. Toen die dikke van Ajax niet meer zijn fysiek kon gebruiken bleef er weinig over.quote:Op dinsdag 8 juli 2025 10:09 schreef De_Pel het volgende:
Het zou wel leuk zijn als Ruben de Brubby van PSV blijkt. Eigen jeugdspeler terugkopen voor een recordbedrag en vervolgens presteert ie geen klote meer. Ik zeg doen
Je bent nu wel een heleboel dingen op 1 hoop aan het gooien. Scoutingsbeleid en aankoopbeleid zijn wel twee totaal verschillende takken van sport. Dat Itakura niet kwam en Schouten naar achteren moest heeft niks met het scoutingsbeleid te maken. Het verschil tussen de prijzen van Lang en RvB ook niet.quote:Op dinsdag 8 juli 2025 10:31 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Ik pak inkomende transfers qua verdedigers van de afgelopen jaren ja. Angelino is een goede, die kwam in mijn overzicht niet naar voren. Rodriguez was ik ook geen fan van.
En Nagalo is niet 'poep' natuurlijk; wat ik meer bedoel is dat PSV zonder idee aan het scouten is. Je hebt een ontzettend groot probleem in je centrale verdediging; vorig jaar kwam het er eigenlijk op neer dat Schouten uit noodzaak weg van de CVM moest om als CV te gaan spelen (in de absentie van Boscagli).
Dan komt PSV met een standaardlijstje van verdedigers (o.a. die Itakura) die onhaalbaar blijken te zijn, om vervolgens met een 19-jarige jongen uit Denemarken te komen die 0,0 ervaring en/of aangetoonde kwaliteiten heeft. Dát moet dan de man zijn die dat gat gaat opvullen, dat kan toch niet?
En sure, dit jaar worden we kampioen. Maar laten we heel eerlijk zijn, zo strontveel geluk gaan we natuurlijk nooit meer hebben. Je gooit eigenlijk gewoon je kampioenschap weg en dan hadden we hier nu een heel ander gesprek gehad. Dan was de noodzaak voor verdedigers er ineens wél.
En nee, ik ben niet negatief over PSV; integendeel. Maar ik vind het wel goed om te zien dat ze nu eens doorpakken met het halen van goede verdedigers, beginnende met die jongen van Valencia. van Bommel voor +/- 15 miljoen zou ik ook ok vinden, 20 miljoen zou absurd zijn natuurlijk. Dan had je zelf ook gewoon véél meer uit Lang moeten halen. Als het verschil tussen een talent uit de Eredivisie en een topspeler uit de Eredivisie maar 8 miljoen is dan doe je als verkopende club iets verkeerd.
Dat laatste zeg ik ook niet.. dat is een stukje onderhandelingstactiek. Zelf je beste speler voor wisselgeld van de hand doen om een talent uit de Eredivisie voor ruim 2/3de van dat bedrag te kopen.quote:Op dinsdag 8 juli 2025 10:46 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Je bent nu wel een heleboel dingen op 1 hoop aan het gooien. Scoutingsbeleid en aankoopbeleid zijn wel twee totaal verschillende takken van sport. Dat Itakura niet kwam en Schouten naar achteren moest heeft niks met het scoutingsbeleid te maken. Het verschil tussen de prijzen van Lang en RvB ook niet.
Dus je vindt het aankoopbeleid kut, niet de scouting?quote:Op dinsdag 8 juli 2025 11:02 schreef Solispolar het volgende:
[..]
En het scoutingsbeleid heeft toch alles te maken met het feit dat Schouten naar achteren moest? Als jij een realistisch lijstje hebt dan kun je gewoon doorschakelen. Nu richt je alle pijlen op een Itakura (die onhaalbaar bleek) en vervolgens eindig je met een Nagalo (die dus ook niks heeft toegevoegd tot dusver). Is Nagalo dan een slechte speler? Nee, maar wel een slechte aankoop voor dat moment om de simpele reden dat hij het gat wat je hebt niet opvult.
Het was Ajax die heel lang heel veel geluk had en daardoor een enorme reeks winstpartijen aan elkaar kon knopen. En PSV had in die periode ook echt veel tegenslag. En blessures.quote:Op dinsdag 8 juli 2025 10:31 schreef Solispolar het volgende:
En sure, dit jaar worden we kampioen. Maar laten we heel eerlijk zijn, zo strontveel geluk gaan we natuurlijk nooit meer hebben. Je gooit eigenlijk gewoon je kampioenschap weg en dan hadden we hier nu een heel ander gesprek gehad. Dan was de noodzaak voor verdedigers er ineens wél.
Staat me vaag iets van bij. Snap wel dat die jongen naar de Eredivisie wilde.quote:Op dinsdag 8 juli 2025 10:26 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ik meen dat PSV dat wel heeft gedaan, maar dat van Bommel destijds koos voor AZ. Waarschijnlijk zal PSV wel hebben voorgesteld om eerst een jaar Jong PSV te doen.
Klopt. Maar ik mag hopen tochquote:Op dinsdag 8 juli 2025 10:32 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Appels en peren natuurlijk. Om nog maar te zwijgen over het feit dat van Bommel ook daadwerkelijk wat kan. Toen die dikke van Ajax niet meer zijn fysiek kon gebruiken bleef er weinig over.
Dit is zelfs voor jouw doen een beetje aan de trieste kant.quote:Op dinsdag 8 juli 2025 12:32 schreef De_Pel het volgende:
[..]
Klopt. Maar ik mag hopen toch
Wie weet struikelt ie over een polletje en haalt ie nooit meer enig niveau.
Gun ik die jongen overigens niet, maar is voor de buitenwacht wel aardig leedvermaak als je dan net 20 miljoen aftikt voor je eigen jeugdspeler.
Trieste reactiequote:Op dinsdag 8 juli 2025 12:32 schreef De_Pel het volgende:
[..]
Gun ik die jongen overigens niet, maar is voor de buitenwacht wel aardig leedvermaak als je dan net 20 miljoen aftikt voor je eigen jeugdspeler.
Waar jij je plezier uithaalt moet je zelf weten uiteraardquote:Op dinsdag 8 juli 2025 12:32 schreef De_Pel het volgende:
[..]
Meh. Veel tegenslag, veel pech.. het feit dat je 18 (!) punten verspeelt op een Ajax in deze staat is gewoon met geen enkele pen te rechtvaardigen. Dat gaat wel wat verder dan wat pech, paal, lat en andere zaken. Dat is gewoon onkunde en naar mijn beleving ook gewoon een disbalans in de selectie. Ik vond het dit jaar (met name verdedigend) ook gewoon niet goed staan.quote:Op dinsdag 8 juli 2025 12:05 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het was Ajax die heel lang heel veel geluk had en daardoor een enorme reeks winstpartijen aan elkaar kon knopen. En PSV had in die periode ook echt veel tegenslag. En blessures.
Ik heb recent nog even alle wedstrijden teruggekeken waarin Ajax de 10 punten liet liggen. Tegen Utrecht werden ze overklast. Bij Sparta ging het redelijk gelijk op. Sparta komt in de 95e minuut op voorsprong en dan nog trekken ze een punt naar zich toe. Tegen NEC werden ze na een eerste half uur waarin Ajax een optisch overwichtje had compleet op de counter weggespeeld. Bij Groningen leek het wederom nergens op en vielen de doelpunten over en weer alleen maar omdat beide doelmannen aan het schutteren waren.
Dat was het niveau van Ajax wat enorm werd verbloemd omdat in de wedstrijden daarvoor het kwartje steeds de goede kant op viel en PSV mentaal om diverse redenen door het ijs zakte.
Op het eind liet PSV echter wel zien dat ze by far het beste waren. Ook uit bij Feyenoord. Twee mazzelgoals tegen (ram naar voren van de doelman die precies goed valt en schot uit een onmogelijke hoek die precies goed is, maar die deze speler als hij nog 100x mag aanleggen niet meer maakt). In de eerste helft een pingel geweigerd. In de tweede helft was het een wonder dat het zo lang duurde voordat de derde viel. Maar aan alles voelde je dat PSV Feyenoord in eigen huis droog in hun hol ging nemen.
Nee, PSV is niet met geluk kampioen geworden. Ze waren absoluut de beste en hebben er eigenlijk heel weinig uitgehaald. Mede ook vanwege twee kutkeepers...
Ja want jij hebt je lul niet in een krul gelachen om de nooit fitte en nooit scorende brubby van 18 miljoen en een jaarsalaris van 3 miljoen.quote:Op dinsdag 8 juli 2025 12:42 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Dit is zelfs voor jouw doen een beetje aan de trieste kant.
Die faalfase na de winterstop had natuurlijk helemaal geen reet te maken met de kwaliteit van de selectie. Als je dat echt denkt, dan heb je er gewoon weinig van begrepen.quote:Op dinsdag 8 juli 2025 13:06 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Meh. Veel tegenslag, veel pech.. het feit dat je 18 (!) punten verspeelt op een Ajax in deze staat is gewoon met geen enkele pen te rechtvaardigen. Dat gaat wel wat verder dan wat pech, paal, lat en andere zaken. Dat is gewoon onkunde en naar mijn beleving ook gewoon een disbalans in de selectie. Ik vond het dit jaar (met name verdedigend) ook gewoon niet goed staan.
Dat is iets totaal anders dan een knul een van 20 een carrière eindigende blessure toewensen en dat onder leedvermaak weglachen.quote:Op dinsdag 8 juli 2025 13:26 schreef De_Pel het volgende:
[..]
Ja want jij hebt je lul niet in een krul gelachen om de nooit fitte en nooit scorende brubby van 18 miljoen en een jaarsalaris van 3 miljoen.
Discussieren met jou is sowieso een beetje kansloos. Want als iemand anders een andere mening heeft dan 'snap je er geen kut van'.quote:Op dinsdag 8 juli 2025 13:53 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Die faalfase na de winterstop had natuurlijk helemaal geen reet te maken met de kwaliteit van de selectie. Als je dat echt denkt, dan heb je er gewoon weinig van begrepen.
Je kunt hooguit vinden dat er eerder doorgeselecteerd had moeten worden zodat je niet met gedesillusioneerde spelers was komen te zitten. Heeft overigens ook niet zo veel met Scouting te maken, maar eerder met aan- en verkoopbeleid.
Hij wenst het hem toch niet toe? Hij zegt letterlijk 'gun ik die jongen niet'...quote:Op dinsdag 8 juli 2025 13:58 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Dat is iets totaal anders dan een knul een van 20 een carrière eindigende blessure toewensen en dat onder leedvermaak weglachen.
Ik ben het wel met je eens dat het beschamend is. Maar er waren wel redenen voor.quote:Op dinsdag 8 juli 2025 13:06 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Meh. Veel tegenslag, veel pech.. het feit dat je 18 (!) punten verspeelt op een Ajax in deze staat is gewoon met geen enkele pen te rechtvaardigen. Dat gaat wel wat verder dan wat pech, paal, lat en andere zaken. Dat is gewoon onkunde en naar mijn beleving ook gewoon een disbalans in de selectie. Ik vond het dit jaar (met name verdedigend) ook gewoon niet goed staan.
Eigenlijk niet, maar ik weet niet of ik dat zou toegeven als ze aan het einde van de rit met een niet-scorende spits alsnog boven mijn club zouden zijn geëindigd.quote:Op dinsdag 8 juli 2025 13:26 schreef De_Pel het volgende:
[..]
Ja want jij hebt je lul niet in een krul gelachen om de nooit fitte en nooit scorende brubby van 18 miljoen en een jaarsalaris van 3 miljoen.
Geen idee hoe dat toen precies is gegaan en achteraf is het makkelijk praten. Maar na dat jaar MVV had PSV 'm moeten halen en verhuren.quote:Op dinsdag 8 juli 2025 12:30 schreef De_Pel het volgende:
[..]
Staat me vaag iets van bij. Snap wel dat die jongen naar de Eredivisie wilde.
PSV wilde hem halen, maar hij vond zelf dat het beter was om naar AZ te gaan. Dus koos hij voor AZ.quote:Op dinsdag 8 juli 2025 15:11 schreef Halcon het volgende:
[..]
Geen idee hoe dat toen precies is gegaan en achteraf is het makkelijk praten. Maar na dat jaar MVV had PSV 'm moeten halen en verhuren.
Als 'ie het dan redelijk doet bij Heracles, maar niet goed genoeg is voor PSV, dan verkoop je 'm voor 2 mio aan FC Twente of zo.
quote:Op dinsdag 8 juli 2025 13:58 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Dat is iets totaal anders dan een knul een van 20 een carrière eindigende blessure toewensen en dat onder leedvermaak weglachen.
Het was wel een heel slecht argument, want iedere speler kan een blessure oplopen die de loopbaan voortijdig beëindigt.quote:Op dinsdag 8 juli 2025 16:19 schreef De_Pel het volgende:
[..]
Ik zeg letterlijk dat ik dat die jongen niet gun.
Alleen schets ik even een “karikatuur” scenario dat je nooit weet of hij uit de verf gaat komen, om wat voor reden dan ook.
Je moet niet zo naar spijkers op laag water zoeken joh, straks bezeer je je lange tenen nog.
Zolang je het verschil tussen scouting en aan- en verkoop niet begrijpt is dat niet eens een discussie.quote:Op dinsdag 8 juli 2025 14:00 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Discussieren met jou is sowieso een beetje kansloos. Want als iemand anders een andere mening heeft dan 'snap je er geen kut van'.
Laten we het er dan maar gewoon bij houden dat we allebei wat anders naar het scoutingsapparaat van PSV kijken. En dat is prima natuurlijk
Dit is ook echt al 100x besproken, maar sommige types hier komen niet verder als dat Steward op de brandstapel moet omdat PSV geen selectie heeft met op elke plek de beste speler van de Eredivisie.quote:Op dinsdag 8 juli 2025 14:03 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik ben het wel met je eens dat het beschamend is. Maar er waren wel redenen voor.
Veel blessures van belangrijke spelers. Onder meer Schouten (nooit 100% fit en een deel niet inzetbaar), Tillman, Pepi, Dest die later terugkwam van een blessure dan gedacht. Saibari. Lang die pas aan het eind weer een beetje zijn draai kon vinden na het vorige seizoen met alle problemen.
Daar bovenop nog Bakayoko die een waardeloos seizoen had. Boscagli was het hele jaar al bezig met zijn vertrek plannen. Nagalo begon aan het seizoen met een blessure. Mauro Jr. eveneens.
PSV heeft best een brede selectie, maar waar in het vorige seizoen er altijd een aantal toppers op de bank zaten om het om te draaien als het niet liep heb je afgelopen seizoen heel vaak niets gehad om op terug te vallen.
En het hebben van een kutkeeper helpt ook niet.
Bod van 28 op Paitsjao lees ik net. Nou, iets in die orde dusquote:Op dinsdag 8 juli 2025 19:13 schreef ISVV het volgende:
Eens kijken wat we nog voor Baka kunnen vangen, steeds meer clubs lijken concreet te worden.
Met 1 jaar contract? Weinig kans.quote:Op dinsdag 8 juli 2025 19:44 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Bod van 28 op Paitsjao lees ik net. Nou, iets in die orde dus
Zeiksnolquote:Op dinsdag 8 juli 2025 16:25 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het was wel een heel slecht argument, want iedere speler kan een blessure oplopen die de loopbaan voortijdig beëindigt.
Die reacties van de supporters. Alsof prime Robben die kant op komt.quote:Op dinsdag 8 juli 2025 20:59 schreef PSVCL het volgende:
[..]
[ x ]
Laat de geïnteresseerde clubs maar tegen elkaar opbieden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |