Nogal een uitspraak als je 30 miljoen gaat uitgeven aan spelers van AZ.quote:Op maandag 7 juli 2025 10:56 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het loopt je dun door de broek begrijp ik? Snap ik als je spelers haalt zoals een Steijn en Valente.
Ik vind het een beetje een lastige.. aan de ene kant veel geld; aan de andere kant: wat had je dan verwacht? Dat AZ 1 van haar beste spelers voor 8 miljoen laat gaan naar PSV? Die tijden zijn voorbij. Wij vangen 30 miljoen voor Lang, dan betaal je 15 voor van Bommel.quote:Op maandag 7 juli 2025 11:19 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
Veel voorbarige conclusies op basis van geruchten hier. Lekker afwachten totdat het concreet wordt.
Mocht het waar zijn dan vind ik 15 miljoen voor van Bommel in elk geval veel geld, maar of hij het waard is weten we pas aan het einde van het seizoen.
Ik vind het bij van Bommel erg lastig inschatten wat hij op een hoger niveau zal kunnen.
Die Mijnans gaat natuurlijk nooit voor een vergelijkbaar bedrag gekocht worden, dat is volstrekt uitgesloten.
Nou nee, je vangt 30 miljoen voor Lang, en dan gebruik je je scoutingsapparaat om een goede vervanger te halen die geen 15 miljoen kost van een subtopper in Nederland.quote:Op maandag 7 juli 2025 11:32 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Ik vind het een beetje een lastige.. aan de ene kant veel geld; aan de andere kant: wat had je dan verwacht? Dat AZ 1 van haar beste spelers voor 8 miljoen laat gaan naar PSV? Die tijden zijn voorbij. Wij vangen 30 miljoen voor Lang, dan betaal je 15 voor van Bommel.
Ik vraag me alleen af of hij wel de x-factor heeft om heel eerlijk te zijn.. Ik vind het een goede speler, maar niet veel meer dan dat.
Het interesseert mij werkelijk geen hol of spelers 'verrassend' of 'leuk' zijn. Ik wil spelers die passen bij de speelstijl van PSV en die het niveau hebben om direct aan te haken of dat binnen een seizoen (kunnen) gaan halen.quote:Op maandag 7 juli 2025 12:07 schreef Solispolar het volgende:
En serieus Mijnans voor Tillman? Dat is én een compleet andere speler qua profiel én een jongen die echt mijlenver afzit van het gewenste niveau.
Even een oprechte vraag aan de kenners hier: hebben wij überhaupt een scoutingsapparaat? Mijnans, van Bommel, Itakura voor het 3de seizoen op rij. Een betere definitie van bord-op-schoot-scouting ga je niet krijgen![]()
Kom eens met een leuke/verrassende speler. Met Olij, van Bommel en Mijnans ga je de slag niet winnen natuurlijk.
Einde van het seizoen lijkt me wat vroeg eigenlijk.quote:Op maandag 7 juli 2025 11:19 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
Veel voorbarige conclusies op basis van geruchten hier. Lekker afwachten totdat het concreet wordt.
Mocht het waar zijn dan vind ik 15 miljoen voor van Bommel in elk geval veel geld, maar of hij het waard is weten we pas aan het einde van het seizoen.
Ik vind het bij van Bommel erg lastig inschatten wat hij op een hoger niveau zal kunnen.
Die Mijnans gaat natuurlijk nooit voor een vergelijkbaar bedrag gekocht worden, dat is volstrekt uitgesloten.
Nou, dat is het. Eigenlijk moet je meer van dat soort gokjes doen in een eerder stadium. Koop inderdaad maar een aantal van dat soort (Nederlandse) spelers voordat AZ of Twente het doet.quote:Op maandag 7 juli 2025 12:42 schreef Halcon het volgende:.
Eigenlijk zuurder dat Van Bommel niet gewoon vorig jaar is gekocht van MVV en is verhuurd.
Vind het ook veel geld. Maar de tijd dat je in Brazilië en Mexico zekere toppers op kon halen is voorbij. Je moet het daar 'n beetje doen met wat zo'n 100 andere clubs niet de moeite waard vonden.
Dan zal je toch echt wat deftiger moeten gaan scouten. Leuk of spannend is inderdaad niet het goede woord, maar er mag verdedigend ook best een keer een Martinez of Tagliafico bijzitten in Eindhoven. Jongens als Mijnans en van Bommel 'scouten' kan iedereen natuurlijk.quote:Op maandag 7 juli 2025 12:33 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
De tijd dat we Ronaldo's, Romario's of zelfs Kezmans kunnen halen en daarmee de Engelse competitie te vlug af zijn is echt voorbij.
Maar 15 miljoen voor van Bommel vind ik echt te veel.
Ik vind het een goede spelerquote:Op maandag 7 juli 2025 13:51 schreef GotenSSJ het volgende:
Gasiorowski is binnen als we Fabrizio Romano moven geloven. 10 miljoen afgetikt.
Ken de beste jongen niet, en of die 10 miljoen waard is, maar mooi dat er een CV gehaald is in ieder geval.
Ben benieuwd, zit ook nog een doorverkoop percentage bij, dus uiteindelijk betaal je (hopelijk) vrij veel voor hem.quote:Op maandag 7 juli 2025 14:02 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Ik vind het een goede spelerValencia is een beetje mijn 3de cluppie (naast PSV en Dortmund) dus ik heb hem wel wat vaker gezien inmiddels.
Opeens is het je derde cluppiequote:Op maandag 7 juli 2025 14:02 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Ik vind het een goede spelerValencia is een beetje mijn 3de cluppie (naast PSV en Dortmund) dus ik heb hem wel wat vaker gezien inmiddels.
Ik heb familie in Albacetequote:
Feyenoord haalt ook Steijn en Valente.quote:Op maandag 7 juli 2025 12:13 schreef GotenSSJ het volgende:
En als reactie op je andere post: Het is toch al jaren duidelijk dat PSV geen goede scouting heeft? Er is reden waarom we nagenoeg altijd (Ex-)eredivisie, Nederlands of nu met Stewart Amerikanen halen.
Martinez en Tagliafico? Sorry hoor. Maar dat is inmiddels 6 en 7 jaar geledenquote:Op maandag 7 juli 2025 13:04 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Dan zal je toch echt wat deftiger moeten gaan scouten. Leuk of spannend is inderdaad niet het goede woord, maar er mag verdedigend ook best een keer een Martinez of Tagliafico bijzitten in Eindhoven. Jongens als Mijnans en van Bommel 'scouten' kan iedereen natuurlijk.
En ja, ik vind 15 miljoen ook veel geld. Maar tegelijkertijd ook wel marktconform toch? U-21 speler bij een subtopper in Nederland. Dan betaal je gewoon een bedrag tussen de 10 en 15 miljoen. Wil je dat niet betalen? Prima, maar dan moet je wel een lijstje hebben met alternatieven uit het buitenland en juist dat mist er bij PSV lijkt het wel.
Hoe slecht de scouting is bij PSV werd vorig jaar met de verdedigers wel duidelijk toch? Er werd een lijstje van 3 spelers af gegaan en toen die 1 voor 1 nee zeiden kwamen we uit bij de 21-jarige Nagalo met 0,0 ervaring.. Dat is toch met geen pen te verkopen?
Verdedigend heeft Ajax echt een veelvoud aan betere spelers gescout. PSV dus Boscagli inderdaad.. en dan? Baumgartl, Schwaab en die Australiër zeker?quote:Op maandag 7 juli 2025 20:50 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Martinez en Tagliafico? Sorry hoor. Maar dat is inmiddels 6 en 7 jaar geleden
Je wil beweren dat PSV in die periode geen spelers van dat kaliber meer heeft gescout? Het feit dat je met spelers komt die 7 jaar geleden naar Ajax zijn gekomen zegt toch wel genoeg verder over hoe vaak dit soort (voor jou althans) onbekende verrassingen naar de Eredivisie komt?
Spelers als Sangaré en Boscagli zijn bijvoorbeeld recenter naar PSV gekomen. Of, ach, Xavi Simons en Tillman.
Iedere club koopt bagger en iedere club heeft er soms parels tussen zitten. Maar ga alsjeblieft niet doen alsof Ajax en Feyenoord de afgelopen pak 'm beet 5 jaar betere aankopen hebben gedaan dan PSV, want dat is echt totale flauwekul.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |