Digital nomads werken niet voor Mexicaanse bedrijven, maar werken op afstand tegen een Amerikaans of Europees salaris terwijl ze goedkoop leven in Mexico.quote:Op zondag 6 juli 2025 13:02 schreef Shotty het volgende:
Gringo is echt alleen een scheldwoord voor Amerikaan. Een Europeaan is geen Gringo. Soms wordt je als Europeaan zo genoemd, maar dan denken ze dat je een Amerikaan bent.
Het is de moeite waard om je te profileren als Europeaan, die worden namelijk echt wel beter behandeld dan mensen uit de US.
Overigens zie je in Polanco dat er veel internationale bedrijven zich daar vestigen. En eerlijk is eerlijk: die nemen inderdaad liever expats aan dan Mexicanen.
Als iemand die een hoop in Mexico met Mexicanen heeft gewerkt begrijp ik dat volledig.
Mexicanen spenderen gemiddeld veel uren op het werk, maar erg weinig uren daadwerkelijk aan het werk.
Met zo een werkethos kun je gewoon lastig een business draaien.
Je doet er verder weinig aan, maar snap de protesten wel.quote:Op zondag 6 juli 2025 13:19 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Digital nomads werken niet voor Mexicaanse bedrijven, maar werken op afstand tegen een Amerikaans of Europees salaris terwijl ze goedkoop leven in Mexico.
Paar 'creatieve'quote:Op zondag 6 juli 2025 13:28 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Je doet er verder weinig aan, maar snap de protesten wel.
Moest vooral lachen op deze uitspraak:quote:Op zondag 6 juli 2025 13:28 schreef Cockwhale het volgende:
Denk dat we een eiland moet creëren in de Atlantische Oceaan, genaamd Hypocritië.
quote:“People coming from other countries, mostly foreigners, who want to impose their culture, their prices and displace Mexicans, the native people of these lands.”
Net zo 'native' als Amerikanen in de VS. Vooral een mix van Mediterranen. Nou snap ik dat er nog zelden volkeren rondlopen die niet al op tig manieren gemixt zijn, maar er zijn denk ik nog maar weinig Mexicanen die noemenswaardig 'native' bloed in hun aderen hebben stromen.quote:Op zondag 6 juli 2025 14:04 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Moest vooral lachen op deze uitspraak:
[..]![]()
Die heb je ook, maar zijn zeker niet het enige of ook maar de grootste groep gringo’s in Mexico stad.quote:Op zondag 6 juli 2025 13:19 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Digital nomads werken niet voor Mexicaanse bedrijven, maar werken op afstand tegen een Amerikaans of Europees salaris terwijl ze goedkoop leven in Mexico.
De genoemde wijken zijn eigenlijk de enige plekken in Mexico-stad die gewoon veilig zijn. Buiten die wijken wordt alleen Cancun in Mexico als veilig gezien. Ja, Mexico is groot. Maar in 99% daarvan wil je niet wonen. Zeker niet als buitenlander.quote:Op zondag 6 juli 2025 14:28 schreef Hexagon het volgende:
Wat een treurigheid. Beter bedenk je iets om met ze samen te leven. Die Amerikanen brengen in ieder geval geld in het laatje en Mexico is groot zat.
Gemiddeld 40% tot 60% "native" dna, afhankelijk van de regio. En dat zie je ook wel als je er bent, vooral in het Zuiden.quote:Op zondag 6 juli 2025 14:09 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Net zo 'native' als Amerikanen in de VS. Vooral een mix van Mediterranen. Nou snap ik dat er nog zelden volkeren rondlopen die niet al op tig manieren gemixt zijn, maar er zijn denk ik nog maar weinig Mexicanen die noemenswaardig 'native' bloed in hun aderen hebben stromen.
Correct.quote:Op zondag 6 juli 2025 14:48 schreef TyVole het volgende:
[..]
Gemiddeld 40% tot 60% "native" dna, afhankelijk van de regio. En dat zie je ook wel als je er bent, vooral in het Zuiden.
Dus ze kunnen claimen dat ze native zijn, maar wel in een mix.
Maar ik stel voor dat alle Mexicanen in de VS dan ook maar terug naar Mexico moeten. Two can play that game.
Massatoerisme maakt de leefbaarheid van steden kapot. Kijk naar Amsterdam, Venetie, Dubrovnik, Barcelona.quote:Op zondag 6 juli 2025 14:28 schreef Hexagon het volgende:
Wat een treurigheid. Beter bedenk je iets om met ze samen te leven. Die Amerikanen brengen in ieder geval geld in het laatje en Mexico is groot zat.
Een betere oplossing is als Alta California, Arizona, Nuevo México en Texas zich gewoon afscheiden van de Verenigde Staten en zich weer aansluiten bij Mexico.quote:Op zondag 6 juli 2025 14:48 schreef TyVole het volgende:
Maar ik stel voor dat alle Mexicanen in de VS dan ook maar terug naar Mexico moeten. Two can play that game.
Prachtig land, heerlijk eten, Dec-Jan heerlijk weerquote:Op zondag 6 juli 2025 16:04 schreef gwn_een_user het volgende:
waarom zou je überhaupt naar mexico willen gaan??sommigen mensen hebben echt veel te veel geld en tijd
Dit is dan ook iets wat enkel plaatsvindt in Mexico Stad, daarbuiten zijn geen protesten geweest. Het gaat ook enkel om problematiek in enkele wijken waar Amerikanen zich in die stad concentreren.quote:Op zondag 6 juli 2025 14:28 schreef Hexagon het volgende:
Typische Hexagon reactie weer. Jij kunt je niet voorstellen wat het effect van al jouw globaliseergefetish is dus zijn degenen die daartegen in opstand komen fout.quote:Op zondag 6 juli 2025 14:28 schreef Hexagon het volgende:
Onzin, ook buiten deze gebieden zijn er vele veilige wijken in Mexico Stad, over het algemeen is Mexico Stad niet bijzonder gevaarlijk buiten voorsteden als Nezahualcoyotl en Ecatepec. Dit zijn ook niet de duurste wijken in Mexico Stad, er zijn ook wijken met huren vanaf ongeveer 3000 euro per maand, wijken die te duur zijn voor digitale nomaden. Het gaat hier voornamelijk om hippe wijken waar met name Amerikanen samenkomen.quote:Op zondag 6 juli 2025 14:40 schreef Shotty het volgende:
De genoemde wijken zijn eigenlijk de enige plekken in Mexico-stad die gewoon veilig zijn. Buiten die wijken wordt alleen Cancun in Mexico als veilig gezien. Ja, Mexico is groot. Maar in 99% daarvan wil je niet wonen. Zeker niet als buitenlander.
Hangt af van de regio hé. Dec-Jan is voor het Zuiden en de kust wel aan te raden. Voor het centrum (Mexico Stad) van het land zou ik Sept-Nov en Feb-Maart aanraden.quote:Op zondag 6 juli 2025 16:34 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Prachtig land, heerlijk eten, Dec-Jan heerlijk weer
Na ja, Yucatán ten zuiden van Cancun is het ene hotel na het andere waar veel, heel veel amerikanen voor een lang weekend of weekje naar toe komen. Beetje de Spaanse costa's voor amerikanen.quote:Op zondag 6 juli 2025 17:02 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Onzin, ook buiten deze gebieden zijn er vele veilige wijken in Mexico Stad, over het algemeen is Mexico Stad niet bijzonder gevaarlijk buiten voorsteden als Nezahualcoyotl en Ecatepec. Dit zijn ook niet de duurste wijken in Mexico Stad, er zijn ook wijken met huren vanaf ongeveer 3000 euro per maand, wijken die te duur zijn voor digitale nomaden. Het gaat hier voornamelijk om hippe wijken waar met name Amerikanen samenkomen.
Mexico Stad en Cancun zijn ook niet specifiek veilige steden. Mexico Stad heeft ook niet specifiek heel veel migranten gezien het inwonertal van de stad. De meeste Amerikanen die naar Mexico gaan zijn pensionados en die verkiezen eerder Baja California, Queretaro, Guanajuato of Yucatan om te wonen.
Huidige veiligheidssituatie in Mexico:
https://elcri.men/mapa-de-delincuencia/
Er zijn vele van dat soort badplaatsen waar het stikt van de toeristen. Cancun ligt in Quintana Roo en is ook voor buitenlanders populair om te wonen. Maar de meeste Amerikaanse pensionados wonen toch echt in andere staten en dat is veruit de grootste groep migranten.quote:Op zondag 6 juli 2025 17:07 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Na ja, Yucatán ten zuiden van Cancun is het ene hotel na het andere waar veel, heel veel amerikanen voor een lang weekend of weekje naar toe komen. Beetje de Spaanse costa's voor amerikanen.
Veilig voor mexicanen en veilig voor buitenlanders is niet hetzelfde he :-)quote:Op zondag 6 juli 2025 17:02 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Onzin, ook buiten deze gebieden zijn er vele veilige wijken in Mexico Stad, over het algemeen is Mexico Stad niet bijzonder gevaarlijk buiten voorsteden als Nezahualcoyotl en Ecatepec. Dit zijn ook niet de duurste wijken in Mexico Stad, er zijn ook wijken met huren vanaf ongeveer 3000 euro per maand, wijken die te duur zijn voor digitale nomaden. Het gaat hier voornamelijk om hippe wijken waar met name Amerikanen samenkomen.
Mexico Stad en Cancun zijn ook niet specifiek veilige steden. Mexico Stad heeft ook niet specifiek heel veel migranten gezien het inwonertal van de stad. De meeste Amerikanen die naar Mexico gaan zijn pensionados en die verkiezen eerder Baja California, Queretaro, Guanajuato of Yucatan om te wonen.
Huidige veiligheidssituatie in Mexico:
https://elcri.men/mapa-de-delincuencia/
Tja ik heb inderdaad geen fetisch met mensen in een hokje willen duwen waar ze in moeten blijven. Volgens mij gedragen die Amerikanen zich netjes en brengen ze geld in de la.quote:Op zondag 6 juli 2025 16:38 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Typische Hexagon reactie weer. Jij kunt je niet voorstellen wat het effect van al jouw globaliseergefetish is dus zijn degenen die daartegen in opstand komen fout.
Ja, voor mensen die nooit twee stappen verder denken en niet begaan zijn met hun medemens snap ik dat dit geen probleem is.quote:Op zondag 6 juli 2025 18:55 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Tja ik heb inderdaad geen fetisch met mensen in een hokje willen duwen waar ze in moeten blijven. Volgens mij gedragen die Amerikanen zich netjes en brengen ze geld in de la.
Dat kan zeker nadelige effecten hebben, maar dat is roepen dat ze maar op moeten rotten een vrij treurig antwoord daarop.
Je kan natuurlijk ook oproepen dat de welvaart die ze brengen beter verdeeld moet worden. Dan maak je iedereen blij.quote:Op zondag 6 juli 2025 20:06 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ja, voor mensen die nooit twee stappen verder denken en niet begaan zijn met hun medemens snap ik dat dit geen probleem is.
Het probleem is niet dat ze zich gedragen en geld in het laatje brengen, het probleem is dat de uitbaters van lokale restaurants, woningen etc. verslaafd raken aan het geld dat ze in het laatje brengen en dat het langzamerhand te duur wordt voor de locals.
De expat is één grote parasiet.
Want dat gebeurt natuurlijkquote:Op zondag 6 juli 2025 20:19 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Je kan natuurlijk ook oproepen dat de welvaart die ze brengen beter verdeeld moet worden. Dan maak je iedereen blij.
Maar mensen parasiet noemen en ze eruit willen sodemieteren is wel lekker primair.
Nee inderdaad, die Gringo's gaan niet weg nee.quote:
tsja als je nationale icoon dit is:quote:Op zondag 6 juli 2025 13:02 schreef Shotty het volgende:
Gringo is echt alleen een scheldwoord voor Amerikaan. Een Europeaan is geen Gringo. Soms wordt je als Europeaan zo genoemd, maar dan denken ze dat je een Amerikaan bent.
Het is de moeite waard om je te profileren als Europeaan, die worden namelijk echt wel beter behandeld dan mensen uit de US.
Overigens zie je in Polanco dat er veel internationale bedrijven zich daar vestigen. En eerlijk is eerlijk: die nemen inderdaad liever expats aan dan Mexicanen.
Als iemand die een hoop in Mexico met Mexicanen heeft gewerkt begrijp ik dat volledig.
Mexicanen spenderen gemiddeld veel uren op het werk, maar erg weinig uren daadwerkelijk aan het werk.
Aah ja daar heeft de restauranteigenaar die zijn taco's 5 euro duurder maakt heel veel boodschap aan ja.quote:Op zondag 6 juli 2025 20:32 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nee inderdaad, die Gringo's gaan niet weg nee.
Maar je kan denken in win win situaties, door welvaart beter te verdelen waarbij dus iedereen winnaar is. Maar je kan ook in armoe denken en dan maar roepen dat ze op moeten rotten, en zelf ook lekker arm blijven.
De grote denkfout die je maakt is dat mensen niet alleen kijken naar het economische plaatje. Het is inderdaad beter voor de economie als mensen met geld in Mexico gaan zitten. Dat heeft wel als neveneffect dat de minder bedeelde Mexicaan zijn leefomgeving moet opgeven om dat te faciliteren. Dat is het probleem met immigratie, er worden slechts economische argumenten gebruikt maar de maatschappelijke kant word vaak afgedaan als nonsens terwijl dat misschien wel het belangrijkste is.quote:Op zondag 6 juli 2025 20:32 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nee inderdaad, die Gringo's gaan niet weg nee.
Maar je kan denken in win win situaties, door welvaart beter te verdelen waarbij dus iedereen winnaar is. Maar je kan ook in armoe denken en dan maar roepen dat ze op moeten rotten, en zelf ook lekker arm blijven.
Welja joh, nog meer oorlog en bloedvergieten erbij.quote:Op zondag 6 juli 2025 12:40 schreef Anti_schaap het volgende:
Tijd dat Trump orde op zaken gaat stellen in dat apenland.
Ze hebben meer native bloed dan je denkt.quote:Op zondag 6 juli 2025 14:09 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Net zo 'native' als Amerikanen in de VS. Vooral een mix van Mediterranen. Nou snap ik dat er nog zelden volkeren rondlopen die niet al op tig manieren gemixt zijn, maar er zijn denk ik nog maar weinig Mexicanen die noemenswaardig 'native' bloed in hun aderen hebben stromen.
En daar hoor je verder niemand over in tegenstelling tot als een blanke Amerikaan tegen een Mexicaan zegt dat Amerika alleen voor Amerikanen is.quote:Op zondag 6 juli 2025 13:02 schreef Shotty het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |