Tja, beperkte middelen he.quote:Op zaterdag 5 juli 2025 23:22 schreef Black_Baron het volgende:
Politie moet gewoon handhaven en geen politieke agenda op plaats 1 zetten.
Ze kunnen niet handhaven en dan roepen ze vaak om draconische maatregelen. Nu doen ze het een keer andersom. Als ze de wietteelt zouden legaliseren zou dat enorm veel capaciteit vrijspelen.quote:Op zaterdag 5 juli 2025 23:22 schreef Black_Baron het volgende:
Politie moet gewoon handhaven en geen politieke agenda op plaats 1 zetten.
Er is nauwelijks nog wietteelt in Nederland.quote:Op zondag 6 juli 2025 08:38 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ze kunnen niet handhaven en dan roepen ze vaak om draconische maatregelen. Nu doen ze het een keer andersom. Als ze de wietteelt zouden legaliseren zou dat enorm veel capaciteit vrijspelen.
Dat soepeert inderdaad een gigantische hoeveelheid op.quote:Op zondag 6 juli 2025 08:48 schreef thedeedster het volgende:
Politie heeft het natuurlijk ook veel te druk met het chaperonneren van al die XR-koekenbakkers.
Het gaat om de stommiteit om ‘dat gebeurd’ te schrijven.quote:Op zondag 6 juli 2025 12:26 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Jawel.
https://112fryslan.nl/aan(...)-centrum-leeuwarden/
Dit doen ze vaker.
In de tegenwoordige tijd wordt "gebeuren" vervoegd als gebeurt in de derde persoon enkelvoud (hij/zij/het). Bijvoorbeeld: "Wat gebeurt er?" of "Het gebeurt vaak."quote:Op zondag 6 juli 2025 12:26 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Jawel.
https://112fryslan.nl/aan(...)-centrum-leeuwarden/
Dit doen ze vaker.
Als het punt rondom de strafbaarheid van illegaliteit nu zou worden geschrapt, zou je dan wel een voorstander zijn? Zo dus:quote:Op zaterdag 5 juli 2025 08:58 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Tja, men loopt nu eenmaal graag massaal achter onuitvoerbare symboolpolitiek aan…
Daardoor is er nu een absoluut gedrocht van een wet aangenomen.
Laten we hopen dat de EK haar controlerende taak wel serieus neemt.
quote:Wat staat er in de twee wetten?
• De verblijfsvergunning wordt verkort van vijf naar drie jaar.
• Tijdelijke asielvergunningen worden elke drie jaar beoordeeld.
• Gezinshereniging met familieleden wordt lastiger.
• Er komt een tweestatusstelsel met onderscheid tussen mensen die vluchten omdat ze gevaar lopen vanwege hun etniciteit, seksuele geaardheid of religie en mensen die vluchten voor oorlog en (natuur)geweld. De laatste groep moet sneller terugkeren en krijgt minder rechten.
[*]Illegaliteit moet strafbaar worden. Wie zonder geldige papieren in Nederland verblijft, is strafbaar. Daarnaast riskeren mensen die iemand zonder papieren helpen ook om bestraft te worden.
Bron
Ook niet echt. Het tweestatusstelsel is destijds afgeschaft omdat het finaal vastliep. En elke drie jaar iedere asielzoeker opnieuw beoordelen is ook vooral heel veel gedoe en matig uitvoerbaar aangezien men juist ook flink op de IND wil bezuinigen, terwijl die het werk nu al niet aankunnen.quote:Op zondag 6 juli 2025 15:46 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Als het punt rondom de strafbaarheid van illegaliteit nu zou worden geschrapt, zou je dan wel een voorstander zijn? Zo dus:
[..]
quote:Op zondag 6 juli 2025 13:47 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Het gaat om de stommiteit om ‘dat gebeurd’ te schrijven.
Lekker belangrijk, je snapt toch wat ik bedoel.quote:Op zondag 6 juli 2025 13:49 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
In de tegenwoordige tijd wordt "gebeuren" vervoegd als gebeurt in de derde persoon enkelvoud (hij/zij/het). Bijvoorbeeld: "Wat gebeurt er?" of "Het gebeurt vaak."
quote:Op zaterdag 5 juli 2025 02:41 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Waarom wordt huidskleur erbij gehaald? Heeft er niets mee te maken. Wat een ongelooflijk domme uitspraken van deze Nine Kooiman.
Welke rellen precies?quote:Op zondag 6 juli 2025 10:23 schreef KareldeStoute het volgende:
Onderschat ook niet wat het wekelijkse georganiseerd rellen in het betaald voetbal vraagt van de politie.
Hij heeft gelijk.quote:Op dinsdag 8 juli 2025 01:41 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Dit soort reacties kun je dan verwachten inderdaad.
De reden dat jij denkt dat het niet hebben van een Nederlands identiteitsbewijs zou betekenen dat je illegaal in Nederland verblijft is ook precies waarom we dit soort zaken aan professionals overlaten.quote:Op dinsdag 8 juli 2025 01:55 schreef Het_Bokje het volgende:
Dus omdat de Overheid geen grip heeft op migratie, krijgen wij op ons flikker?
Sodeflikkerstraal een eind heen. Als iemand mij de weg vraagt, moet ik dus eerst om legitimatie vragen, en indien een buitenlands document, dan mag ik alleen de weg naar het dichtstbijzijnde Politiebureau vertellen?
Lekker gewerkt, TK. Nog ff wat bagger over de schutting flikkeren net voor het zomerreces
.
Zo zie je maar, dat dat Keti Koti alleen maar gezeik geeft.
Waarom is er dan zo’n gigantische politie-inzet nodig als het allemaal prima gaat?quote:Op dinsdag 8 juli 2025 02:04 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Welke rellen precies?
Ik maak het je nog makkelijk. Doe eens van alle 34 eredivisie wedstrijdrondes minimaal 2 rellen.
Waarom moet ik me ervan gewissen of iemand legaal hier in NL is, voordat ik iemand hulp aanbiedt, om te voorkomen dat ik straf krijgt?quote:Op dinsdag 8 juli 2025 06:25 schreef Monolith het volgende:
[..]
De reden dat jij denkt dat het niet hebben van een Nederlands identiteitsbewijs zou betekenen dat je illegaal in Nederland verblijft is ook precies waarom we dit soort zaken aan professionals overlaten.
Oh ik dacht dat je bedoelde dat je grenswachtertje wilde spelen net als die clowns die nu aan de oostgrens staan.quote:Op dinsdag 8 juli 2025 08:10 schreef Het_Bokje het volgende:
[..]
Waarom moet ik me ervan gewissen of iemand legaal hier in NL is, voordat ik iemand hulp aanbiedt, om te voorkomen dat ik straf krijgt?
Tuurlijk, allemaal overdreven en ietwat geridiculiseerd, maar zo komt het wel op me over. Geen wonder dat de Raad van State er niet zo warm voor loopt.
Op zich logisch dat deze debiele regel/wet er doorheen is in de TK. Misschien hadden ze in t parlement zoiets van: haha, dit gaat het toch nooit halen, boeie dat het onuitvoerbaar is. Hop, stemmen en met zomerreces, we zijn er klaar mee. We hebben Verdulleme een paar avonden overgewerkt, we zijn kapot!
Todat een aantal PvdAGLkameeleden besloot hun werk te verzaken en iets anders te gaan doen dan stemmen. Lekkere professionals joh!
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |