Angela wordt nu een 'algemene' columniste, die het ook weleens over tv gaat hebben. Afgaande op sommige commentaren in dit subforum (edit: dit stond eerst in 'tv'), gaan redelijk wat mensen dat niet zo erg vinden.
Heel onverwacht komt het voor mezelf niet. Dat het een beetje begon te knellen voelde je het laatste jaar wel; vooral als er in het laagseizoen weinig op tv was.
https://www.ad.nl/show/an(...)te-knellen~a2cbc015/https://www.mediacourant.(...)-stop-met-tv-column/De tekst van Mediacourant:
quote:
Angela de Jong ruilt Gordon in voor Gaza: ‘Ik stop met tv-column'
Er gaat een schokgolf door de showbizzwereld: Angela de Jong heeft zojuist bekendgemaakt dat ze na acht jaar stopt met haar dagelijkse tv-column. "Ik kan nu schrijven over Israël en Gaza."
----------
Angela de Jong is door haar dagelijkse tv-columns in het AD een bekende Nederlander geworden. De opiniediva werd met name in het begin gehaat door de sterren, maar inmiddels zijn de meesten al aan haar pittige mening gewend. Al zat Johnny de Mol deze week wél weer te morren over een kritisch stuk. Hoe dan ook: het is allemaal voorbij. Ze stopt.
De geruchten over Angela's exit gingen al langer, maar nu is de kogel door de kerk. Ze bevestigt haar vertrek als tv-columnist in een lang interview met de krant. Na de zomer begint ze als algemeen columnist. "Het begon een beetje te knellen, merkte ik."
"Bij weer een seizoen van Max Vakantieman, B&B vol liefde of Boer zoekt Vrouw weet ik soms van gekkigheid niet meer wat ik erover moet schrijven. Omdat ik alles voor mijn gevoel wel tien keer opgeschreven heb. Ik werd er soms zelfs chagrijnig van. Ik heb geloof ik de belangrijkste columns over types als Gordon en André Hazes wel geschreven."
Het tv-kijken begint Angela bovendien zwaar te vallen. "Het ijzeren ritme van die tv-column wordt me bovendien wat te zwaar. Ik kijk bijna elke dag tot diep in de nacht televisie en om 08.00 uur gaat de wekker weer. Dat begint me op te breken. Als ik dit nog vijf jaar doe, word ik heel zuur en dat ga je dan ook teruglezen in mijn columns."
Nu wordt ze dus algemeen columnist. "Zonder dat ik tv helemaal loslaat, want als er iets voorbijkomt dat mij raakt, dan kan ik daar ook over schrijven. Het grote voordeel is dat ik me niet meer hoef te beperken tot de tv. Ik kan schrijven over Israël en Gaza of de zorg in Nederland zonder het te hoeven ophangen aan NPO 1 of RTL 4."
De BN'ers zullen blij zijn. "Ik denk ook niet dat Rachel en André Hazes het erg zullen vinden en Humberto Tan zal mij ook niet meer zo aardig vinden. Ik had mezelf al op een Gordon-rantsoen gezet. Een vriendin zei dat ik te vaak over hem schreef, ik heb mezelf daarna toegestaan maximaal een keer per half jaar over hem te schrijven."
Ze vervolgt: "Medewerkers van John de Mol vroegen mij begin dit jaar trouwens wel een speciale column te schrijven voor een blaadje dat ze voor zijn zeventigste verjaardag maakten. Maar daar voelde ik me toch niet toe geroepen."
De grote vraag is: blijft Angela nog wel aanschuiven in talkshows? "Als ze me uitnodigen blijf ik dat doen."
En als sidekick? "Een sidekick vind ik altijd een ingewikkelde. Talkshows vallen er heel snel op terug, maar het leidt tot obligate gesprekjes, vaak geforceerd. Bovendien: ik ben niet zo goed in tweede viool spelen."
...en wie zal ze nu gaan schrijven voor het AD + gekoppelde regionale kranten? Of komt er geen opvolger?
[ Bericht 2% gewijzigd door Eightyone op 06-07-2025 11:09:11 ]