abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 4 juli 2025 @ 18:40:40 #1
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_218121564
Angela wordt nu een 'algemene' columniste, die het ook weleens over tv gaat hebben. Afgaande op sommige commentaren in dit subforum (edit: dit stond eerst in 'tv'), gaan redelijk wat mensen dat niet zo erg vinden.

Heel onverwacht komt het voor mezelf niet. Dat het een beetje begon te knellen voelde je het laatste jaar wel; vooral als er in het laagseizoen weinig op tv was.

https://www.ad.nl/show/an(...)te-knellen~a2cbc015/

https://www.mediacourant.(...)-stop-met-tv-column/

De tekst van Mediacourant:

quote:
Angela de Jong ruilt Gordon in voor Gaza: ‘Ik stop met tv-column'

Er gaat een schokgolf door de showbizzwereld: Angela de Jong heeft zojuist bekendgemaakt dat ze na acht jaar stopt met haar dagelijkse tv-column. "Ik kan nu schrijven over Israël en Gaza."

----------

Angela de Jong is door haar dagelijkse tv-columns in het AD een bekende Nederlander geworden. De opiniediva werd met name in het begin gehaat door de sterren, maar inmiddels zijn de meesten al aan haar pittige mening gewend. Al zat Johnny de Mol deze week wél weer te morren over een kritisch stuk. Hoe dan ook: het is allemaal voorbij. Ze stopt.

De geruchten over Angela's exit gingen al langer, maar nu is de kogel door de kerk. Ze bevestigt haar vertrek als tv-columnist in een lang interview met de krant. Na de zomer begint ze als algemeen columnist. "Het begon een beetje te knellen, merkte ik."

"Bij weer een seizoen van Max Vakantieman, B&B vol liefde of Boer zoekt Vrouw weet ik soms van gekkigheid niet meer wat ik erover moet schrijven. Omdat ik alles voor mijn gevoel wel tien keer opgeschreven heb. Ik werd er soms zelfs chagrijnig van. Ik heb geloof ik de belangrijkste columns over types als Gordon en André Hazes wel geschreven."

Het tv-kijken begint Angela bovendien zwaar te vallen. "Het ijzeren ritme van die tv-column wordt me bovendien wat te zwaar. Ik kijk bijna elke dag tot diep in de nacht televisie en om 08.00 uur gaat de wekker weer. Dat begint me op te breken. Als ik dit nog vijf jaar doe, word ik heel zuur en dat ga je dan ook teruglezen in mijn columns."

Nu wordt ze dus algemeen columnist. "Zonder dat ik tv helemaal loslaat, want als er iets voorbijkomt dat mij raakt, dan kan ik daar ook over schrijven. Het grote voordeel is dat ik me niet meer hoef te beperken tot de tv. Ik kan schrijven over Israël en Gaza of de zorg in Nederland zonder het te hoeven ophangen aan NPO 1 of RTL 4."

De BN'ers zullen blij zijn. "Ik denk ook niet dat Rachel en André Hazes het erg zullen vinden en Humberto Tan zal mij ook niet meer zo aardig vinden. Ik had mezelf al op een Gordon-rantsoen gezet. Een vriendin zei dat ik te vaak over hem schreef, ik heb mezelf daarna toegestaan maximaal een keer per half jaar over hem te schrijven."

Ze vervolgt: "Medewerkers van John de Mol vroegen mij begin dit jaar trouwens wel een speciale column te schrijven voor een blaadje dat ze voor zijn zeventigste verjaardag maakten. Maar daar voelde ik me toch niet toe geroepen."

De grote vraag is: blijft Angela nog wel aanschuiven in talkshows? "Als ze me uitnodigen blijf ik dat doen."

En als sidekick? "Een sidekick vind ik altijd een ingewikkelde. Talkshows vallen er heel snel op terug, maar het leidt tot obligate gesprekjes, vaak geforceerd. Bovendien: ik ben niet zo goed in tweede viool spelen."
...en wie zal ze nu gaan schrijven voor het AD + gekoppelde regionale kranten? Of komt er geen opvolger?

[ Bericht 2% gewijzigd door Eightyone op 06-07-2025 11:09:11 ]
  vrijdag 4 juli 2025 @ 18:54:45 #2
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_218121681
Gelukkig. Die zure appel mogen ze ook wel uit de mand gooien.
“A wizard is never late, nor is he early .He arrives precisely when he means to.”
  vrijdag 4 juli 2025 @ 18:59:33 #3
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_218121724
Nu gaat ze zich zeker ook als alleskenner voor doen? alsof ze Nederland niet al genoeg leed heeft gebracht....
Revolutions are the locomotives of history.
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
  vrijdag 4 juli 2025 @ 19:01:43 #4
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_218121739
iets te veel in zichzelf gaan geloven
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_218121776
Tja, ach. Ze dacht zeker dat ze zo relevant en invloedrijk was in de TV wereld met haar meningen, of je het er nu eens of niet eens mee was. Denkt ze nu wel even relevant te zijn als columnist met algemene onderwerpen/politieke onderwerpen? Ze gaat nu even vertellen aan de betrokkenen en aan de lezers hoe de wereld in elkaar zit? En ze denkt zeker dat deze mensen daar lering uit trekken? Dream on. Heeft ook al last van het Johan Derksen-complex die van hetzelfde soort is...
Allemaal cabaretteketet!
  vrijdag 4 juli 2025 @ 19:09:45 #6
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_218121791
Misschien speelt de fusie van Dpg en Rtl ook nog een rol.

Tv-programma's van Rtl afkraken wordt wat lastiger.
pi_218121938
Dus in plaats van kutstukjes over TV-programma's, schrijft ze nu algemene kutstukjes.

Betekent dat dat ze nu nóg vaker bij al die talkshows gaat zitten?! -O-
“Surrounded by losers, misfits and boozers”
pi_218121968
Kon ik toch al niet lezen (Dit artikel is alleen voor abonnees).
Ja daar zijn omwegen voor maar dan moet het wel de moeite waard zijn.
pi_218122180
Schoenmaker blijf bij je leest.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  zaterdag 5 juli 2025 @ 19:18:46 #10
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_218132503
De toegenomen concurrentie van met name Tina Nijkamp (podcasts en stukjes) en Victor Vlam (podcasts) kan trouwens ook nog meegespeeld hebben. Tina's stukjes in de Telegraaf zijn nogal vluchtig, maar ze komt op veel mensen aardiger over.

[ Bericht 28% gewijzigd door Nizno op 05-07-2025 19:39:47 ]
pi_218133753
Ik vraag me gewoon af als serieus genomen user op fok met Harvard achtergrond wat the fuk heeft angela de jong voor achtergrond dat ze mensen die televisiewerk doen kan beoordelen

het is gewoon een fukking clown dat mensen dit soort figuren nog serieus nemen

Het enige wat ze doet is mensen afkraken en dat is precies hoe johan derksen zijn carriere is verlopen, zelf geen kut gepresteerd en dan over anderen willen oordelen

dat kan ik niet zo serieus nemen, ze moet van de buis en wat mij betreft ook van de planeet getrapt worden
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
  zaterdag 5 juli 2025 @ 22:03:06 #12
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_218134236
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juli 2025 21:08 schreef klaasweetalles het volgende:
Ik vraag me gewoon af als serieus genomen user op fok met Harvard achtergrond wat the fuk heeft angela de jong voor achtergrond dat ze mensen die televisiewerk doen kan beoordelen

Eightyone in TV / Wat is op dit moment volgens jou de meest irritante reclame? #9
  zaterdag 5 juli 2025 @ 22:12:37 #13
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_218134317
Heel goed nieuws dit. Ik ben zeer benieuwd over haar mening over Gaza en Israël. Ik neem aan dat het IDF en Hamas ook meelezen en deze columns een grote invloed gaan hebben op een al dan niet staak het vuren en/of de verdere ontwikkeling van het conflict.
  Moderator / Kerstkaart terrorist zondag 6 juli 2025 @ 09:38:04 #14
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_218136724
een lievelijk schupje naar SHO
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
  Moderator zondag 6 juli 2025 @ 09:44:01 #15
382129 crew  Donna
pi_218136745
Nou, eens kijken of ze zich kan inhouden bij een nieuw seizoen van B&B of BZV.
pi_218137432
quote:
Ik heb geen idee....ik zap meestal weg

toto reclame schiet me nu te binnen
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_218140402
Het probleem is vooral dat ze

1) op een gegeven ogenblik teveel in tv-programma's verscheen waarin ze haar column/mening nog eens herkauwde en de redacties daar blijkbaar op zaten te soppen
2) Angela door al die aandacht en hosanna écht wel begon te geloven in zichzelf en haar "invloed" (zie de case Lubach naar RTL; omdat in háár omgeving niemand nog over Lubach spreekt is ie volgens haar zijn invloed kwijt)
3) ze daardoor steeds minder open stond voor de mening of visie van een ander en tot op het vermoeiende af bij d'r eigen conservatieve standpunt bleef (inclusief vinnig smoelwerk) of in de AD podcast almaar zat te zuchten en steunen als een collega met een ander standpunt of weerwoord kwam

Maar goed, leuk voor d'r dat ze nu over alle onderwerpen d'r huisvrouwenmeninkje mag gaan geven. Ze gaan bij het AD al lekker met die vermoeiende meninkjes van KnEus of die Kitty Herweijer, krijgen we dit er ook nog eens bij.

En hóe toevallig dat ze stopt met d'r tv-column net nu RTL Nederland is ingelijfd door DPG...
Op woensdag 13 november 2013 20:32 schreef luftersel het volgende:
Kelder! Wat doe jij nou hier? :D
  zondag 6 juli 2025 @ 16:13:12 #18
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_218140450
Geen idee in hoeverre ze in de toekomst nog in die AD-podcast opduikt.

Als ze veel minder tv gaat kijken, omdat dat voor haar stukjes niet meer zo vaak hoeft, wordt het ook lastiger om daarover mee te praten.

In die podcast zit er ook nog eentje van Shownieuws, die daar recent de laan uit is gegooid. Rommelig, dus.
  maandag 7 juli 2025 @ 06:48:28 #19
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_218146161
Geen opvolger dus.

...5 x per week was sowieso te veel, aangezien er tegenwoordig toch wat minder op tv komt dan wat jaren terug. 2 of 3 x was leuk geweest, als ze iemand hadden gevonden die het goed kan duiden.
  maandag 7 juli 2025 @ 08:53:52 #20
208890 June.
Seriously?
pi_218146727
Wat een negativiteit weer. Ik vind Angela leuk. Ben het niet altijd met haar eens, maar meestal legt ze wel de vinger op de zere plek. Iets waar veel mensen tegenwoordig niet meer tegen kunnen.

quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2025 16:10 schreef PeterKelder het volgende:
Het probleem is vooral dat ze

Maar goed, leuk voor d'r dat ze nu over alle onderwerpen d'r huisvrouwenmeninkje mag gaan geven. Ze gaan bij het AD al lekker met die vermoeiende meninkjes van KnEus of die Kitty Herweijer, krijgen we dit er ook nog eens bij.

En hóe toevallig dat ze stopt met d'r tv-column net nu RTL Nederland is ingelijfd door DPG...
:')

Die vrouw werkt waarschijnlijk harder dan jij. En je kan zeggen wat je wil, verstand van media heeft ze wel.
Shine bright like a diamond.
  maandag 7 juli 2025 @ 12:07:15 #21
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_218148111
Ze houdt nadrukkelijk van gewone-mensen-tv met een oerdegelijke plattelands-sfeer, en van die typische Omroep Max-tv die ik zelf wat oubollig vind. 'Denkend Aan Holland' en zo, waar ik zelf juist niet zo goed tegen kan.

Maar ze had idd regelmatig een punt.

De kans is aanwezig dat het rechts-conservatieve me meer tegen gaat staan als ze het over andere onderwerpen gaat hebben, zoals politiek. Zeker omdat ze een aardige aanhang heeft, al zit die nauwelijks op dit forum. Met praten over tv kan je niet zo veel aanrichten, behalve dan dat bn'er X misschien de grond in geschreven wordt.

[ Bericht 20% gewijzigd door Eightyone op 07-07-2025 12:21:15 ]
pi_218150718
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2025 16:10 schreef PeterKelder het volgende:

Vooral dit ja
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_218151299
DPG Media censuur geactiveerd.
pi_218156294
Wel een slimme stap. Ik ben geen fan en het is erg makkelijk om vanuit de stoel kritiek op alles en iedereen te geven. Maar ik moet zeggen dat het wel een kwaliteit is om enkel over de tv-wereld bijna dagelijks een stukje te schrijven die ook nog aardig weg te lezen is.

Wanneer ze het nu breder gaat trekken is het een stuk makkelijker om een interessant onderwerp te vinden, en denk dat het ook voor haar werkgever waardevoller is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')