abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218116642
Nou dan geef je die kopje soep toch niet

Dan gaan er een paar dood van de honger of er gaat meer gestolen worden uit supermarkten

Dan hebben we een nieuw probleem

Het niet oplossen van het ene probleem creëert een nieuw probleem
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
  vrijdag 4 juli 2025 @ 09:05:51 #52
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_218116663
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2025 08:43 schreef ieniminimuis het volgende:
Mij binnenkort maar aanmelden om soep uit te delen aan illegalen.
Uhuh.
  vrijdag 4 juli 2025 @ 09:05:52 #53
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_218116664
Ook bij dat soep schenken doen we weer alsof illegalen/uitgeprocedeerden een soort willoze slachtoffers zijn zonder hersens of eigen vermogens.

Het zijn mensen die bewust naar Nederland gereisd zijn. Ze zijn hier ook op eigen kracht heen gekomen, dan kunnen ze nu ook weer een trein of bus pakken en het in een ander land gaan proberen met hun asielaanvraag.
pi_218116707
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2025 08:58 schreef ieniminimuis het volgende:

[..]
We zijn allemaal mensen toch? Je verheven voelen boven de ene mens dan de ander en daarom niet willen zorgen voor de ander, vind ik hellend vlak richting onmenselijkheid.
Het wordt steeds gekker....

Strafbaar stellen van illegaal gedrag is jezelf verheven voelen.

Als ik wil dat iemand die een bejaarde berooft daarvoor gestraft wordt, net zoals de persoon die hem daarbij geholpen heeft, dan voel ik mij verheven? Ik mag toch aannemen dat jij toch ook wil dat iemand die oude omaatjes berooft gestraft wordt?

En als je dat vind, waarom zou je het ene illegale gedrag dan wel strafbaar willen stellen en is het strafbaar stellen van ander illegaal gedrag opeens "haat, onmenselijk en je verheven voelen"?
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_218116725
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2025 09:05 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ook bij dat soep schenken doen we weer alsof illegalen/uitgeprocedeerden een soort willoze slachtoffers zijn zonder hersens of eigen vermogens.

Het zijn mensen die bewust naar Nederland gereisd zijn. Ze zijn hier ook op eigen kracht heen gekomen, dan kunnen ze nu ook weer een trein of bus pakken en het in een ander land gaan proberen met hun asielaanvraag.
Plus dat iedereen met een werkend brein natuurlijk zelf al snapt dat met hulp aan illegalen niet het uitdelen van een kop soep wordt bedoeld. Je hebt het dan over zwart werk aanbieden, illegaal een woning verhuren, hulp bij het vervalsen van documenten.
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_218116829
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2025 20:48 schreef Jojoke het volgende:
'Kop soep schenken mag niet strafbaar zijn'

Ik vind dat ze gelijk hebben. Van Weel zegt eigenlijk dat het inderdaad strafbaar wordt, maar zegt: Het is wel strafbaar, maar ik denk niet dat erop gehandhaafd wordt. Maar dat is nu, en je moet niet iets in de wet vastleggen waar je later spijt van kan krijgen. Dus dan moet niet in de wet.
Of medische zorg verlenen: "ja, sorry, u hebt uw ID niet bij u, u kan illegaal zijn dus we laten u hier mooi op straat liggen".
  Moderator / Redactie FP vrijdag 4 juli 2025 @ 09:29:25 #57
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_218116835
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2025 09:28 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Of medische zorg verlenen: "ja, sorry, u hebt uw ID niet bij u, u kan illegaal zijn dus we laten u hier mooi op straat liggen".
Medische zorg moet toch áltijd verleend worden? :@
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_218116845
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2025 09:29 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:

[..]
Medische zorg moet toch áltijd verleend worden? :@
Dat is verboden bij een illegaal hè. Je kan niet het 1 toestaan en het ander niet :P

Ofwel: hoe illegaal is illegaal zijn, waar trek je de grens bij het bieden van hulp? De "kop soep"? Een slaapplek bij -10 graden Celsius buiten? Is alleen de illegaal strafbaar? Of ook degene die hem helpt?
  vrijdag 4 juli 2025 @ 09:30:36 #59
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_218116848
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2025 09:28 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
nee ziekenhuizen in de USA zijn verplicht medische zorg te verlenen

maar het kan wel tot failliet van ziekenhuizen leiden
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_218116857
Het is heel simpel:

-Je vraag asiel, men bekijkt je situatie:
-Permanent probleem, zonder redelijke uitzicht op terugkeer: Je krijgt een tijdelijke verblijfsvergunning die na een aantal jaar permanent word, uiteraard alleen bij goed gedrag
-Tijdelijk probleem: je krijgt tijdelijke vergunning, elke 2 jaar herevaluatie, na een bepaalde periode en op basis van zelfredzaamheid en bijdrage aan maatschappij mogelijkheid tot permanente vergunning
-Afgewezen asiel: Je dient onmiddellijk te vertrekken, neemt een land je niet terug, dan opsluiting in zeer sober asielkamp.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  vrijdag 4 juli 2025 @ 09:31:57 #61
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_218116859
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2025 09:13 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

. Je hebt het dan over zwart werk aanbieden, illegaal een woning verhuren, hulp bij het vervalsen van documenten.
nu is dit allemaal verboden,
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_218116868
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2025 09:31 schreef raptorix het volgende:

-Afgewezen asiel: Je dient onmiddellijk te vertrekken, neemt een land je niet terug, dan opsluiting in zeer sober asielkamp.
Maar waarom moet de illegaal dan opgesloten worden omdat het land van afkomst hem of haar niet terug neemt? En sluit je eventuele kinderen ook op? Hoe lang?
pi_218116885
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2025 09:33 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Maar waarom moet de illegaal dan opgesloten worden omdat het land van afkomst hem of haar niet terug neemt? En sluit je eventuele kinderen ook op? Hoe lang?
Omdat die persoon dat dan maar van te voren had moeten bedenken, we zijn een land, geen hotel.
En ja die kinderen stop je ook in zo een illegalen kamp, overigens hoeft zo een kamp natuurlijk helemaal geen onmenselijke plek te zijn, je kunt er gewoon basis voorzieningen aanbieden net zoals je dat op een camping doet.
pi_218116896
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2025 09:35 schreef raptorix het volgende:

[..]
Omdat die persoon dat dan maar van te voren had moeten bedenken, we zijn een land, geen hotel.
En ja die kinderen stop je ook in zo een illegalen kamp, overigens hoeft zo een kamp natuurlijk helemaal geen onmenselijke plek te zijn, je kunt er gewoon basis voorzieningen aanbieden net zoals je dat op een camping doet.
En dan sluit je ze levenslang op als ze niet terug kunnen?
pi_218116914
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2025 09:36 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Ja, wat stel je anders voor?
pi_218116915
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2025 09:35 schreef raptorix het volgende:

[..]
Noem dan gewoon een gevangenis.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_218116923
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2025 09:38 schreef raptorix het volgende:

[..]
Ja, wat stel je anders voor?
Dus je wil mensen en kinderen levenslang opsluiten omdat hun land ze niet terug neemt?
pi_218116927
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2025 09:39 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Dus je wil mensen en kinderen levenslang opsluiten omdat hun land ze niet terug neemt?
Klopt.
pi_218116931
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2025 09:40 schreef raptorix het volgende:

[..]
Klopt.
En je denkt dat het land ze dan ineens wel terug neemt? Of... wat verwacht je er van?
  Moderator / Redactie FP vrijdag 4 juli 2025 @ 09:41:02 #70
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_218116933
Ik denk dat de vraag eerder is: waarom maken die landen van hun probleem ineens ons probleem?
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_218116946
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2025 09:40 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
En je denkt dat het land ze dan ineens wel terug neemt? Of... wat verwacht je er van?
Je zou kunnen kijken of ze eventueel naar een ander veilig land kunnen, desnoods betalen we daarvoor een premie, je wilt in ieder geval geen incentive geven dat je na afgekeurd asiel je alsnog een verblijfsvergunning kunt krijgen.
pi_218116951
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2025 09:42 schreef raptorix het volgende:

[..]
Je zou kunnen kijken of ze eventueel naar een ander veilig land kunnen, desnoods betalen we daarvoor een premie,
Oké, dus een willekeurig ander land opzadelen met illegalen is ineens wel goed?
pi_218116954
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2025 09:36 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Ook mensen die niet terug kunnen kunnen wel gewoon weg uit Nederland.

Er zijn 192 landen op de wereld. Naar 1 kan hij niet terug, en in 1 is hij niet welkom. Dan zijn er nog 190 landen over om het nog eens te proberen. Er is geen enkele reden waarom het dan opeens voor altijd ons probleem zou zijn. Wegwezen.
pi_218116957
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2025 09:43 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Als hij daar gewoon de asielprocedure in gaat is hij niet illegaal maar asielzoeker.

Krankzinnige beredenering overigens. Alsof wij andere landen opzadelen met illegalen. Als ik mijn huis goed beveilig met goede sloten en een alarmsysteem dan zadel ik volgens deze logica anderen op met inbrekers. Volstrekt van de pot gerukt natuurlijk.
pi_218116959
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2025 09:43 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Hij is toch gevlucht vanwege de veiligheid? Dat hij dan naar een land moet waar het wellicht economisch minder aantrekkelijk is zou niet het belangrijkste punt moeten zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')