Ja, er hadden toch al 11 investeerders (t.w.v. 15% van het doelbedrag) hun toezegging gedaan en dat waren geen nieuwe investeerders bij het platform.quote:
In 2 minuten vol, met zulke overwaarde zul je niet gauw een bult vallen en hij zit ook in een goede branche volgens mij, altijd werk...quote:
Ja, die overwaarde is wat mij over de streep trok. Ook fijn weer eens een lening zonder slottermijn te hebben. Eerder probeerde ik het al met het biljartcentrum, maar daar was ik te laat.quote:Op donderdag 10 juli 2025 14:05 schreef obligataire het volgende:
[..]
In 2 minuten vol, met zulke overwaarde zul je niet gauw een bult vallen en hij zit ook in een goede branche volgens mij, altijd werk...
Denk voor zijn Zaandam pandjes w.o Ruiteveen, Magda Janssens & Zandleven of zijn er nog andere? . GVE Vakantieparkje in Bathmen wil ook niet vlotten. Mijn inleg bij SIG zit in de 1A (tot ongev 210k) dus dat komt altijd wel goed en ik zit niet in alle pandjes van Kas. Kas has run out of cash.quote:Op donderdag 10 juli 2025 14:36 schreef zeeland6 het volgende:
projecten van Kas bij SIG
Gezien het uitblijven van enige concrete actie of betaling van de zijde van de projecteigenaar, hebben wij de volgende fase in gang gezet. In overleg met de gerechtsdeurwaarder is er overgegaan tot beslaglegging op een aantal onroerende zaken en een zakelijk recht van de projecteigenaar.
Deze maatregel is noodzakelijk om de belangen van onze investeerders te waarborgen en de openstaande vordering voldaan te krijgen. De verwachting is dat deze beslagleggingen zullen bijdragen aan het proces met als doel om de betalingen te ontvangen.
Wij zijn in nauw contact met de gerechtsdeurwaarder en houden je uiteraard op de hoogte van verdere ontwikkelingen
Ik denk dat zijn problemen bij het recreatiepark liggen. En de gaatjes daar probeert te dichten met de huurinkomsten van zijn pandjes bij SIG.quote:Op donderdag 10 juli 2025 15:10 schreef peterc het volgende:
[..]
Denk voor zijn Zaandam pandjes w.o Ruiteveen, Magda Janssens & Zandleven of zijn er nog andere? . GVE Vakantieparkje in Bathmen wil ook niet vlotten. Mijn inleg bij SIG zit in de 1A (tot ongev 210k) dus dat komt altijd wel goed en ik zit niet in alle pandjes van Kas. Kas has run out of cash.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het is misschien ook wel tijd dat GvE daar iets mee doet. Ik denk ook niet dat ze op de hoogte zijn dat er op overig vastgoed van deze geldnemer nu beslag wordt gelegd. Recreatiepark wordt uit mijn hoofd al vanaf januari niet meer betaald, dus een half jaar achterstand.quote:Op donderdag 10 juli 2025 15:38 schreef quepos het volgende:
[..]
Ik denk dat zijn problemen bij het recreatiepark liggen. En de gaatjes daar probeert te dichten met de huurinkomsten van zijn pandjes bij SIG.
Klopt. Vakantiepark is echter ook deels op SIG gefinancierd.quote:Op donderdag 10 juli 2025 15:38 schreef quepos het volgende:
[..]
Ik denk dat zijn problemen bij het recreatiepark liggen. En de gaatjes daar probeert te dichten met de huurinkomsten van zijn pandjes bij SIG.
De ondernemer is blijkbaar vrij bekend, o.a. omdat hij in 2014 de failliete Nürnbergring probeerde te kopen, Dat ging uiteindelijk niet door omdat hij het niet kon betalen (of volgens eigen zeggen wegens juridische moeilijkheden). Hier een portret.quote:Op donderdag 10 juli 2025 10:45 schreef obligataire het volgende:
Capri**corn, link
https://www.collincrowdfu(...)fb2a670283cf63480d7a
De overwaarden zien er indrukwekkend uit maar de Duitse autoindustrie heeft het momenteel erg zwaar o.a. door de tarieven van Trump. Toeleveranciers zitten uiteraard in hetzelfde schuitje.
Misschien zelf zo'n exclusief wagentje aangeschaft.quote:Op donderdag 10 juli 2025 20:42 schreef obligataire het volgende:
Die Schippers (of zijn vrouw) moeten toch wel een gigantisch gat in de hand hebben.........
Wat heeft hij dan precies met dat vakantiepark? Gekocht en aan het pimpen om weer te verkopen en dat werkt niet?quote:Op donderdag 10 juli 2025 17:32 schreef Captain_koek het volgende:
[..]
Klopt. Vakantiepark is echter ook deels op SIG gefinancierd.
Communicatie van SIG voelt toch wel minimaal aan. We gaan het zien
Hij heeft 1,3 miljoen geleend via GvE voor 10 recreatiewoningen. Verkoop valt tegenquote:Op vrijdag 11 juli 2025 06:44 schreef Tjalala het volgende:
[..]
Wat heeft hij dan precies met dat vakantiepark? Gekocht en aan het pimpen om weer te verkopen en dat werkt niet?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Grote afboeking op deze lening. Relevant is dat de rechtbank een streep lijkt te hebben gehaald door de borgstelling van ¤250k. CCF geeft daar geen uitleg over hier, maar dat lijkt me wel op zijn plaats...
[ Bericht 15% gewijzigd door ShowMeTheMoney op 11-07-2025 10:26:50 ]
Zelf ben ik hier, als ik het mij goed herinner, op tijd uit ontsnapt toen op project niet vol kwam en er wijzigingen in de zekerheden werden doorgevoerd.quote:Op vrijdag 11 juli 2025 10:01 schreef ShowMeTheMoney het volgende:
Relevant is dat de rechtbank een streep lijkt te hebben gehaald door de borgstelling van ¤250k. CCF geeft daar geen uitleg over hier, maar dat lijkt me wel op zijn plaats...
quote:Op vrijdag 11 juli 2025 10:01 schreef ShowMeTheMoney het volgende:
Update 10-07-2025 De Leliehoeve 41864Helemaal eens, belangrijk waar het misging met de borgstelling, hoe ze dit naar de toekomst anders doen en waarom deze fout tot stand is gekomen, zou prettig zijn.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Grote afboeking op deze lening. Relevant is dat de rechtbank een streep lijkt te hebben gehaald door de borgstelling van ¤250k. CCF geeft daar geen uitleg over hier, maar dat lijkt me wel op zijn plaats...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zal wel even posten hier als ik iets hoor.
quote:Beste investeerder,
Je hebt geīnvesteerd in het project Bastion 171 in Lelystad. De hypotheek is op 9 juli 2025 vervroegd afgelost.
Bij deze algehele aflossing voor de contract-einddatum is er een boeterente van toepassing. Indien de looptijd nog langer dan 6 maanden is, dan is er 6 maanden boeterente verschuldigd.
Jouw investering(en), rente en boeterente worden gestort in jouw account.
Voor nieuwe investeringen verwijzen we je graag naar de openstaande projecten op de site.
Heb je nog vragen of opmerkingen? Wij horen dat graag van je!
Het SamenInGeld team
Inderdaad jammer. Aan de andere kant die 6,85% (ik zat in 1b) was in 2022 redelijk, maar nu eigenlijk wat aan de lage kant.quote:Op vrijdag 11 juli 2025 10:40 schreef Horsemen het volgende:
En mijn 4e aflossing deze week bij SiG. Gelukkig maar een paar maanden eerder maar helaas ook hier weer geen doorrol.
[..]
quote:Op vrijdag 11 juli 2025 10:01 schreef ShowMeTheMoney het volgende:
Update 10-07-2025 De Leliehoeve 41864Voor zover relevant (ik zit zelf niet in het project dus herken de info verder niet) zou deze uitspraak daar een rol in kunnen spelen:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Grote afboeking op deze lening. Relevant is dat de rechtbank een streep lijkt te hebben gehaald door de borgstelling van ¤250k. CCF geeft daar geen uitleg over hier, maar dat lijkt me wel op zijn plaats...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.en eventussel ook deze:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik ben vooral heel benieuwd wat hier mis is gegaan, want bij borgstellingen zien we volgens mij wel vaker terugtrekkende bewegingen en loopt het ook regelmatig niet goed af voor de investeerders.![]()
als ik het goed zie aflos op 23-1-26, dus 6 maanden boeterente.quote:Op vrijdag 11 juli 2025 10:40 schreef Horsemen het volgende:
En mijn 4e aflossing deze week bij SiG. Gelukkig maar een paar maanden eerder maar helaas ook hier weer geen doorrol.
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |