Hier inderdaad ook zowel deze als een ander project weer afgelost...quote:Op maandag 7 juli 2025 16:02 schreef zeeland6 het volgende:
leegloop bij SIG houdt aan
Je hebt geïnvesteerd in het project Kloosterraderstraat 6 in Kerkrade
De hypotheek is op 02-07-2025 afgelost aan het einde van de looptijd van het project. voortijdig
Bij deze algehele aflossing voor de contract-einddatum kan er een boeterente van toepassing zijn. Indien de looptijd nog langer dan 6 maanden is, dan is er 6 maanden boeterente verschuldigd. Zoals vermeld in het voorgaande bericht is deze boeterente aan jou uitgekeerd.
Hier ook twee, inclusief een beetje extra rendement, dus dat is allemaal mooi, maar ik ben toch ook wat benieuwd hoe het met de wanbetalers verloopt. Een beetje info daarover zou welkom zijn.quote:Op maandag 7 juli 2025 16:04 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Hier inderdaad ook zowel deze als een ander project weer afgelost...
De projecten van Kas en Lex bedoel je zeker?quote:Op maandag 7 juli 2025 21:34 schreef obligataire het volgende:
[..]
Hier ook twee, inclusief een beetje extra rendement, dus dat is allemaal mooi, maar ik ben toch ook wat benieuwd hoe het met de wanbetalers verloopt. Een beetje info daarover zou welkom zijn.
Kleinduimpje neemt de reus over. Ik laat hem graag lopen.quote:Op maandag 7 juli 2025 20:56 schreef ML45 het volgende:
Bij WaardevoorjeGeld een project ivm de overname van een andere onderneming;
- ¤ 285.000
- 9,5%
- 48 maanden, lineaire aflossing obv 84 maanden dus ruim 50% na 48 maanden
- magere zekerheden in de vorm van verpandingen
https://waardevoorjegeld.nl/investeren/miccs-bv
Dat is snel. Is ook een aardig project, heeft weliswaar schulden/negatief kapitaal, maar te overzien qua omvang, en heeft goede verdiencapaciteit en sowieso ruim dekkende zekerheid. Dubbel meegenomen.quote:
Rendementen laag. Diverse default gehad. Zat er klein in. Zag het als een stukje ontwikkelingshulp. Maar met huidige fictieve box 3 rendementen ga ik dat op een andere mannier doen.quote:Op dinsdag 8 juli 2025 11:38 schreef FokkerCF het volgende:
Iemand hier eigenlijk ervaring met lendahand?
Meer sociaal crowdfunding dan gedegen zekerheden in ieder geval. En de credit score op website is ook niet bepaald onafhankelijk verwacht ik.
Kwam er toevallig mee in aanraking door collega die aangaf 500 garantie op eerste investering, dus keer geprobeerd nu.
Mocht er iemand interesse hebben. Dan is deze code goed voor ook 500 garantie op eerste investering.
RPHR-FGAD-QQQ9
Ik heb er ook slechte ervaringen mee en ben na een jaar al gestopt.quote:Op dinsdag 8 juli 2025 11:38 schreef FokkerCF het volgende:
Meer sociaal crowdfunding dan gedegen zekerheden in ieder geval. En de credit score op website is ook niet bepaald onafhankelijk verwacht ik.
Kwam er toevallig mee in aanraking door collega die aangaf 500 garantie op eerste investering, dus keer geprobeerd nu.
Mocht er iemand interesse hebben. Dan is deze code goed voor ook 500 garantie op eerste investering.
RPHR-FGAD-QQQ9
Omdat ik het sociale aspect belangrijk vind heb ik er redelijk wat projecten lopen (130 of zo). Voor het rendement moet je het niet doen, vooral door de schommelingen in de wisselkoersen hang ik rond de 0% rendement. De inleg zelf komt meestal wel terug, soms met wat vertraging. Maar goed zo leen ik ook geld uit via Kiva en Wakibi.quote:Op dinsdag 8 juli 2025 11:38 schreef FokkerCF het volgende:
RPHR-FGAD-QQQ9
Ik heb er ooit wat kleine bedragjes in gestopt, klein beetje rendement op gehad.quote:Op dinsdag 8 juli 2025 11:38 schreef FokkerCF het volgende:
RPHR-FGAD-QQQ9
En ook vandaag gaan de aflossingen bij SiG door:quote:Op maandag 7 juli 2025 16:06 schreef zeeland6 het volgende:
SIG
Je hebt geïnvesteerd in het project Berkenstraat 11 in Brunssum. De looptijd van het project is op 5-5-2025 geëindigd. De hypotheek is te laat afgelost op 2-7-2025.
Jouw investering(en), rente en boeterente worden gestort in jouw account.
bijna 2 maanden dubbele rente.
quote:Beste investeerder,
Je hebt geïnvesteerd in het project Ravelstraat 40 in Almelo. De hypotheek is op 4 juli 2025 vervroegd afgelost.
Bij een resterende looptijd minder dan 3 maanden, is er geen boeterente.
Jouw investering(en) en rente worden gestort in jouw account.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Voorstemmers hebben gemiddelde inleg van 5000 euro, Tegenstemmers een gemiddelde inleg van 2000 euro
Let op dat bij investeringen in dollars ook extra kosten gerekend worden naast het wisselkoersrisico.quote:Op dinsdag 8 juli 2025 11:38 schreef FokkerCF het volgende:
Eens, tegenwoordig zijn ze daar wel wat duidelijker over dan vroeger. Toen moest je echt even doorlezen voor je wist waar je daadwerkelijk in investeerde.quote:Op dinsdag 8 juli 2025 12:33 schreef obligataire het volgende:
[..]
Wat me een beetje stoorde waren de roerende plaatjes van kleine lokale handelaren etc. terwijl het geld feitelijk gaat naar grote lokale financieringsinstellingen.
Met een magere 5.2% rente vind ik een vervroegde aflossing in dit geval niet zo heel erg. Het lastige is om het geld weer ergens anders te investeren.quote:Op maandag 7 juli 2025 16:02 schreef zeeland6 het volgende:
leegloop bij SIG houdt aan
Je hebt geïnvesteerd in het project Kloosterraderstraat 6 in Kerkrade
De hypotheek is op 02-07-2025 afgelost aan het einde van de looptijd van het project. voortijdig
De lening via NLI wordt meer dan gehalveerd, welke deels wordt opgevangen door een banklening. Wat denk ik wel een positief element is.quote:Op dinsdag 8 juli 2025 18:25 schreef Zomaarevenkijken het volgende:
Een aflossingsvrije herfinanciering van restaurant a 11.35%, 60 mnd bij NLI, voor die rente uiteraard geen zekerheden. De naam komt me bekend voor, waarschijnlijk is nummer 1 hier toendertijd besproken?
Doet NLI tegenwoordig alleen nog maar hoog-risico financieringen?
Veruit de meeste projecten bij NLI worden (ruim) gedekt door vastgoed. Een restaurant op NLI is sowieso een zeldzaamheid. In vergelijking met bedrijfsleningen op andere platformen vind ik NLI juist laag risico.quote:Op dinsdag 8 juli 2025 18:25 schreef Zomaarevenkijken het volgende:
Een aflossingsvrije herfinanciering van restaurant a 11.35%, 60 mnd bij NLI, voor die rente uiteraard geen zekerheden. De naam komt me bekend voor, waarschijnlijk is nummer 1 hier toendertijd besproken?
Doet NLI tegenwoordig alleen nog maar hoog-risico financieringen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |