bronquote:Nico Zwinkels is op 1 juli op 80-jarige leeftijd overleden, zo staat in een rouwadvertentie in een plaatselijke krant. De voormalige televisiepresentator was vooral bekend als bouwtechnisch adviseur in het programma 'Eigen Huis & Tuin'.
'Op een mooie zomerdag is van ons heengegaan mijn allerliefste man en maatje, onze zorgzame vader, schoonvader en supertrotse opa', staat in de rouwadvertentie geschreven.
Zwinkels werd op 23 februari 1945 geboren in Naaldwijk, waar hij vanaf zijn vijftiende aan de slag ging als timmerman. In 1990 maakte hij zijn televisiedebuut bij het programma Je Eigen Huis. Na twee jaar werd het programma samengevoegd met een programma van Rob Verlinden. Zo ontstond Eigen Huis & Tuin.
In 2004 wilde Zwinkels, samen met Verlinden, een overstap maken naar SBS6 toen hij door meerdere vrouwen werd beschuldigd van seksuele intimidatie. Hoewel de presentator de aantijgingen altijd heeft ontkend, werden zijn samenwerkingen met RTL en SBS6 stopgezet.
Hij spande twee rechtszaken aan om zijn onschuld te bewijzen en vertrok uiteindelijk vanwege alle commotie met zijn vrouw Ineke naar Spanje. Daar woonde het stel zo'n vijftien jaar, totdat hij in 2019 terugkeerde naar Nederland.
met RTL is geschiktquote:Op woensdag 2 juli 2025 11:24 schreef Kim-Holland het volgende:
Hij zag er goed uit voor de respectabele leeftijd van 80 jaar.
Hij spande twee rechtszaken aan om zijn onschuld te bewijzen.
Hoe is dat afgelopen?
ow wacht dat gaat natuurlijk niet over zijn onschuldquote:De rechtszaak tussen klusjesman Nico Zwinkels en RTL Nederland is van de baan. De beide partijen zijn alsnog tot een schikking gekomen. Wat precies is afgesproken, willen ze niet zeggen. De televisieklussenier uit Houten eiste 75.000 euro van zijn vroegere werkgever vanwege zijn ontslag. Zwinkels raakte in opspraak nadat hij was beschuldigd van aanranding van een oud-collega. Het kort geding tegen SBS6 gaat gewoon door. Daarin eisen Nico Zwinkels en de tuinman Rob Verlinden dat hun afgelaste programma Huis Tuin en Keuken toch op de buis komt. SBS6 schrapte dat programma vanwege de berichten over Zwinkels.
Volgens Nico zelf heeft hij die gewonnenquote:Op woensdag 2 juli 2025 11:28 schreef DrDentz het volgende:
Tijdens de zitting toonde de advocaat van SBS een document waarin stond dat speciaal voor Zwinkels een gedragscode was ontwikkeld toen hij nog werkte voor 'Eigen Huis & Tuin'. In die code stond onder meer dat hij vrouwen met rust moest laten, geen seksueel getinte moppen mocht tappen, geen scheten mocht laten, moest doorwerken als de camera's niet draaiden en op de set geen alcohol mocht drinken. Zwinkels verloor beide rechtszaken.
In de bouw is dat gedrag heel normaal, in de tv-wereld is het blijkbaar een probleem..
quote:De grote boosdoener volgens Nico. "Met hem had ik al eerder een akkefietje gehad toen wij in 1996 voor een andere producent dan hij hadden gekozen. Toen al zei hij dat hij me 'ooit nog kapot zou gaan maken.'"
Echter heeft Willem altijd ontkend en werd Nico in de media zwartgemaakt. "Er is op een gegeven moment in de media een beeld ontstaan dat ik het voor de rechter zou hebben verloren", vertelt hij in Story. "Het tegendeel is waar: de twee zaken die er zijn gevoerd, heb ik gewonnen." Zijn advocaat raadt hem destijds aan door te zetten, maar dat kan hij niet betalen.
Ik dacht dat dit een grap was maar het is serieus.quote:Op woensdag 2 juli 2025 11:28 schreef DrDentz het volgende:
Tijdens de zitting toonde de advocaat van SBS een document waarin stond dat speciaal voor Zwinkels een gedragscode was ontwikkeld toen hij nog werkte voor 'Eigen Huis & Tuin'. In die code stond onder meer dat hij vrouwen met rust moest laten, geen seksueel getinte moppen mocht tappen, geen scheten mocht laten, moest doorwerken als de camera's niet draaiden en op de set geen alcohol mocht drinken. Zwinkels verloor beide rechtszaken.
In de bouw is dat gedrag heel normaal, in de tv-wereld is het blijkbaar een probleem..
Danku.quote:Op woensdag 2 juli 2025 11:33 schreef Nizno het volgende:
Trouw meld (achter een betaalmuur) dat Nico een zaak tegen Prive ook heeft gewonnen
https://www.trouw.nl/voor(...)zaak-prive~be3fbdb9/
Hij had natuurlijk coke moeten snuiven net zoals de rest van het team.quote:Op woensdag 2 juli 2025 11:28 schreef DrDentz het volgende:
Geen scheten mocht laten. Wat lees ik.quote:Op woensdag 2 juli 2025 11:28 schreef DrDentz het volgende:
Ja dat kun je toch bijna onmogelijk verbieden.quote:Op woensdag 2 juli 2025 12:06 schreef DrDentz het volgende:
*laat scheet*
O kut, dat mocht niet, staat in m'n contract, sorry jongens, zet maar even een raampje open.
quote:geen scheten mocht laten
Kreeg hij dan wel betaald? En wat moest hij dan doen, verder met de tuin omspitten of zo?quote:moest doorwerken als de camera's niet draaiden
In bijzijn van collega’s zal het wel zijnquote:Op woensdag 2 juli 2025 12:06 schreef Ama het volgende:
[..]
Ja dat kun je toch bijna onmogelijk verbieden.
Gelijk alles uit handen laten vallen zodra de camera uit is en iemand anders het af laten maken heeft wel iets van steralluresquote:Op woensdag 2 juli 2025 12:24 schreef Karina het volgende:
[..]misschien moet dat in meer contracten staan lol maar als je moet dan moet je
en we hebben geen geur tv
Dit snap ik niet helemaal:
[..]
Kreeg hij dan wel betaald? En wat moest hij dan doen, verder met de tuin omspitten of zo?
Dat was zelfs tijdens een opname van het programma.quote:Op woensdag 2 juli 2025 12:24 schreef raptorix het volgende:
Ik weet nog wel dat zijn Fiets een keer gestolen was, volgens mij heeft hij die dief ook aangehouden.
bron: https://radiowereld.nl/me(...)delijk-zonder-fiets/quote:Tijdens opnames voor het RTL4-programma Eigen Huis & Tuin in Amersfoort werd de fiets van tv-timmerman Nico Zwinkels gestolen. De dader? Een vijftienjarige jongen wiens eigen fiets net daarvoor was gestolen. Hij zag Nico’s fiets zonder slot staan en besloot die mee te nemen.
Gelukkig werd de jongen op heterdaad betrapt door een medewerker van het programma, die de achtervolging inzette. Na een korte klopjacht dook de jongen een garagebox in, maar de medewerker sloot hem van buitenaf op en waarschuwde de politie. Nico kreeg zijn fiets terug, en de jongen kreeg een alternatieve straf opgeleg
quote:Op woensdag 2 juli 2025 12:06 schreef Ama het volgende:
[..]
Ja dat kun je toch bijna onmogelijk verbieden.
Idd, achterbaks wereldje daar in Hilversumquote:Op woensdag 2 juli 2025 11:47 schreef Horzula het volgende:
[..]
Hij had natuurlijk coke moeten snuiven net zoals de rest van het team.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |