2 op de 100 is wel ziek toch. Als het puur een steekproef is mag je er vanuit gaan dat een groot deel ook nog eens liegt.quote:Schatting: per jaar plegen 20.000 Nederlandse mannen kindermisbruik in buitenland
Minstens twintigduizend Nederlandse mannen per jaar maken zich schuldig aan seksueel kindermisbruik in het buitenland, denken onderzoekers die daar in opdracht van het Wetenschappelijk Onderzoek- en Datacentrum (WODC) een inschatting van hebben gemaakt.
De onderzoekers van de Vrije Universiteit en onderzoekscentrum NSCR baseren zich op een onlinesteekproef onder ruim negenduizend mannen. Die gaven daarin zelf anoniem aan dat ze seks hebben gehad met minderjarigen.
Van de ondervraagde mannen gaf 2,3 procent toe ooit onbetaalde seks te hebben gehad met een minderjarige onder de 16 jaar, of betaalde seks met iemand jonger dan 18 jaar, op het moment dat zij zelf ouder waren dan 21 jaar. Met een slag om de arm schatten de onderzoekers in dat dit op grote schaal neerkomt op 131.000 tot 171.000 daders.
Twee op de drie plegers gaven aan dat het misbruik in de afgelopen vijf jaar was gebeurd. Zo komen de onderzoekers uit op de twintigduizend plegers per jaar.
https://www.ad.nl/binnenl(...)buitenland~a0c4f7be/
Denk ut niequote:Op dinsdag 1 juli 2025 17:56 schreef AFA2022 het volgende:
Walgelijk, hopelijk worden ze keihard gestraft.
Nogal vaag onderzoek overigensquote:Op dinsdag 1 juli 2025 17:46 schreef Elan het volgende:
De onderzoekers van de Vrije Universiteit en onderzoekscentrum NSCR baseren zich op een onlinesteekproef onder ruim negenduizend mannen. Die gaven daarin zelf anoniem aan dat ze seks hebben gehad met minderjarigen.
quote:Op dinsdag 1 juli 2025 17:56 schreef asco het volgende:
Ik zou me al kapot schamen om legaal met een meid van 18/25 te gaan liggen vozen.
Nog jonger dan is er echt iets mis in je bovenkamer.
quote:Op dinsdag 1 juli 2025 19:45 schreef Weltschmerz het volgende:
Dus als je op je zestiende seks hebt gehad met een veertienjarige dan ben je kindermisbruiker? Wat is dit nou weer onderzoek?
quote:Van de ondervraagde mannen gaf 2,3 procent toe ooit onbetaalde seks te hebben gehad met een minderjarige onder de 16 jaar, of betaalde seks met iemand jonger dan 18 jaar, op het moment dat zij zelf ouder waren dan 21 jaar.
"Op het moment dat zij zelf ouder waren dan 21 jaar"quote:Op dinsdag 1 juli 2025 19:45 schreef Weltschmerz het volgende:
Dus als je op je zestiende seks hebt gehad met een veertienjarige dan ben je kindermisbruiker? Wat is dit nou weer onderzoek?
Ik las het eerst ook zo bij het scannen, maar toen dacht ik: he dat kan niet kloppen. En het klopte niet.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 19:45 schreef Weltschmerz het volgende:
Wij als fokkers staan vet voor lul met onze maagdelijke status.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 19:49 schreef Nober het volgende:
Ik zou zo'n enquete ook niet naar waarheid invullen.
Wat?quote:Op dinsdag 1 juli 2025 17:56 schreef asco het volgende:
Ik zou me al kapot schamen om legaal met een meid van 18/25 te gaan liggen vozen.
Nog jonger dan is er echt iets mis in je bovenkamer.
Sterker nog, ik vul alle vragenlijsten en enquêtes die (ongevraagd) onder mijn neus komen zo absurd mogelijk in.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 19:49 schreef Nober het volgende:
Ik zou zo'n enquete ook niet naar waarheid invullen.
Dit is het meest filosofische wat ik tot nu toe op Fok! gelezen heb.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 20:52 schreef marretak het volgende:
[..]
Mmmmm Ja hoor dat kan, maar ook deel twee kan ook : je kan het ook vergelijken met de twee tegenovergestelde treinen waar in de ene trein de man zit en in de andere trein de vrouw, ze zien elkaar opeens via de ruit en vinden elkaar vanuit het niets leuk, maaaar de treinen gaan opeens allebij rijden, en voila er kan een eenzame kerst volgen, voor beiden?
Alle naar het buitenland reizende mannen dan.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 21:22 schreef Aberkullie het volgende:
Hebben alle andere Nederlandse mannen hier al afstand van genomen?
En mij is niks gevraagdquote:
Kritische denker die alleen maar vragen stelt, maar vergeet te lezen. Zo kennen we de wap weer.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 19:45 schreef Weltschmerz het volgende:
Onbetaalde seks met een iemand onder de zestien jaar terwijl jezelf ouder bent dan 21? Wat voor vakantieliefdes hebben we het hier over? Ik weet dat minderjarige prostitutie in toeristenlanden voorkomt, maar dat is per definitie betaald en waarom zou het anders gebeuren. Volgens mij snapt het AD het niet helemaal en hebben ze de komma verkeerd gezet. Sowieso noem je dat laatste geen kindermisbruik.quote:
Ja je voelt je machteloos als zo'n onderzoekje zonder enige kans op input zo wordt gepubliceerd.quote:
Kinderwipper gespot. Als je zelf 21+ bent en je duwt iemand van 15 of jonger aan is er wel degelijk sprake van kindermisbruik.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 22:25 schreef Weltschmerz het volgende:
Sowieso noem je dat laatste geen kindermisbruik.
Als je 40 bent ook. Is wel een tikje vreemd, maar het mag wel.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 20:42 schreef Toine51 het volgende:
En over dat 2e.
Als je 21 bent, mag een vriendin van 16 heus wel hoor...
Domme lul gespot. Ik vind 18 te jong voor legale prostitutie, maar je noemt meisjes van 17 en een prostituee van 17 geen kind. Ben ik echt de enige hier die kan lezen?quote:Op dinsdag 1 juli 2025 22:29 schreef JopieKlaassen het volgende:
[..]
Kinderwipper gespot. Als je zelf 21+ bent en je duwt iemand van 15 of jonger aan is er wel degelijk sprake van kindermisbruik.
Ja. Maar dat maakt het wel heel anders. Bij kindermisbruik denk je toch al snel aan prepuberale kinderen.quote:
Onder 18 is 0-17. Alles kan. Maar volwassen kerels met jonge pubers van 14 is ook kindermisbruik.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 23:26 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ja. Maar dat maakt het wel heel anders. Bij kindermisbruik denk je toch al snel aan prepuberale kinderen.
Volgens de wet wel ja. Maar dat is niet mijn punt. 20 en 14 is gewoon anders dan 20 en 3.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 23:31 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Onder 18 is 0-17. Alles kan. Maar volwassen kerels met jonge pubers van 14 is ook kindermisbruik.
Het is zeker anders, maar 20 en 14 is ook hartstikke fout. Zeker als het onderdeel is van sekstoerisme, waar het artikel over gaat. Het gaat niet om stelletjes in NL met een in eerste instantie ongemakkelijk leeftijdsverschil.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 23:34 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Volgens de wet wel ja. Maar dat is niet mijn punt. 20 en 14 is gewoon anders dan 20 en 3.
Maar ook dan is het verschil. Zo heb je mensen die doelbewust naar het buitenland gaan om kinderen te misbruiken. En dan spreek je dus over echt jonge kinderen. En mensen die gewoon voor sekstoerisme naar het buitenland gaan en daar een meisje van 16 tegen het lijf lopen. Ook fout. Maar van een geheel andere orde.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 23:37 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het is zeker anders, maar 20 en 14 is ook hartstikke fout. Zeker als het onderdeel is van sekstoerisme, waar het artikel over gaat. Het gaat niet om stelletjes in NL met een in eerste instantie ongemakkelijk leeftijdsverschil.
Het gebeurt niet uit naam van een gedeeld geloof of een gedeelde overtuiging dus dat hoeft uiteraard niet. Verder zou iedereen dat zonder problemen doen.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 21:22 schreef Aberkullie het volgende:
Dat is dus een mening: jij vindt dat relevant.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 23:42 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Maar ook dan is het verschil. Zo heb je mensen die doelbewust naar het buitenland gaan om kinderen te misbruiken. En dan spreek je dus over echt jonge kinderen. En mensen die gewoon voor sekstoerisme naar het buitenland gaan en daar een meisje van 16 tegen het lijf lopen. Ook fout. Maar van een geheel andere orde.
Dus van die 20.000 mannen. Hoeveel horen bij het eerste en hoeveel bij de tweede groep. Vind dat nogal relevant.
Het goedpraten is anders alweer begonnen hierquote:Op dinsdag 1 juli 2025 23:44 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Het gebeurt niet uit naam van een gedeeld geloof of een gedeelde overtuiging dus dat hoeft uiteraard niet. Verder zou iedereen dat zonder problemen doen.
Iedereen was wat zwaar aangedikt kennelijk. Het eerste blijft wel relevant.quote:Op woensdag 2 juli 2025 08:31 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Het goedpraten is anders alweer begonnen hier
Nee. Ook dat is juridisch. Er is immers verschil in straf.quote:Op woensdag 2 juli 2025 00:00 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat is dus een mening: jij vindt dat relevant.
Is er ook onderzoek gedaan hoeveel Nederlandse vrouwen kinderen misbruiken in het buitenland?quote:Op dinsdag 1 juli 2025 21:22 schreef Aberkullie het volgende:
Oh nee. Nuancequote:Op woensdag 2 juli 2025 08:31 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Het goedpraten is anders alweer begonnen hier
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |