Wij krijgen in Nederland al 40 jaar niks anders te horen dat nationalisme vies is en we beter moeten weten.quote:Op vrijdag 4 juli 2025 12:03 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Tja, dat wekt wellicht empathie op voor Israëliërs, dus probeert men dat te vermijden. Met Palestijnen wordt dit tot in treurnis gedaan natuurlijk, om juist die empathie bij de lezer en kijken dan wél los te maken.
[..]
Pro-Palestijnse activisten zijn helaas mensen met een failliet moreel kompas. En helaas begon dit op 7 oktober al. Voor veel van deze mensen is het leven van een Israëliër niets waard en het leven van een Palestijn bijna heilig.
quote:Op vrijdag 4 juli 2025 12:14 schreef Chadi het volgende:
[..]
Het raakt je diep bij het zien van deze beelden. Ontzettend veel leed. Je kan het gewoon uit hun ogen aflezen.
Net als kolonialisme, moeten we ook niet willen. Dat Iran Libanon, Syrïë, Irak en Jemen volstopt met milities is iets héééél anders.quote:Op vrijdag 4 juli 2025 12:30 schreef Homey het volgende:
[..]
Wij krijgen in Nederland al 40 jaar niks anders te horen dat nationalisme vies is en we beter moeten weten.
En toen kwam de Palestijnse vlag en dat Palestijnse nationalisme. Je ziet die vlag overal. Extreme bewieroking van een "palestijnse staat". Huh? Natiestaten zijn toch stom? Nationalisme moeten we toch niet willen?
quote:Op vrijdag 4 juli 2025 12:30 schreef Homey het volgende:
[..]
Wij krijgen in Nederland al 40 jaar niks anders te horen dat nationalisme vies is en we beter moeten weten.
En toen kwam de Palestijnse vlag en dat Palestijnse nationalisme. Je ziet die vlag overal. Extreme bewieroking van een "palestijnse staat". Huh? Natiestaten zijn toch stom? Nationalisme moeten we toch niet willen?
Kansloze post met een achterliggende logica die je gegarandeerd niet wil toepassen op Israëlische burgers.quote:Op vrijdag 4 juli 2025 11:52 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Iedereen die die pali vlag een warm hart toedraagt, ik hoop dat je dit item durft te kijken. Hier sta je dus voor.
Handgranaten gooien in een shelter met weerloze ongewapende normale mensen en daarna nog schieten ook.
Schieten op vuilcontainers waar ongewapende mensen inzitten. En nog trots zijn op jezelf ook als martelaar.
Daar sta je voor.
Lager kun je niet zinken.
Beiden zijn kut, maar voor de rest is kolonialisme inderdaad wat anders.quote:Op vrijdag 4 juli 2025 12:58 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Net als kolonialisme, moeten we ook niet willen. Dat Iran Libanon, Syrïë, Irak en Jemen volstopt met milities is iets héééél anders.
Heerlijk hoe de ene na de andere zich aangesproken voelt.quote:Op vrijdag 4 juli 2025 13:04 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Kansloze post met een achterliggende logica die je gegarandeerd niet wil toepassen op Israëlische burgers.
Irritatie en medelijden met jou?quote:Op vrijdag 4 juli 2025 13:47 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Heerlijk hoe de ene na de andere zich aangesproken voelt.
Voel het maar.
Een paar vragen:quote:Op vrijdag 4 juli 2025 13:22 schreef Glazenmaker het volgende:
VN: in totaal 613 doden bij voedseldistributiepunten • Kamer voor boycot producten uit bezette gebieden - https://nos.nl/l/2573024
Ik mocht eerder deze week niet schrijven dat Palestijnen artillerievuur moeten trotseren voor wat eten. Blijkt Israël toch heel veel hongerige mensen te vermoorden.
quote:The OHCHR said 509 of the 613 people were killed near GHF distribution points. The Gaza Health Ministry has put the number of deaths at more than 650 and those wounded as exceeding 4,000.
The GHF began distributing limited food packages in Gaza at the end of May, overseeing a new model of deliveries which the UN says is neither impartial nor neutral, as killings continue around the organisation’s sites, which rights groups have slammed as “human slaughterhouses”.
Mahmoud Basal, a civil defence spokesperson in Gaza, said they “recorded evidence of civilians being deliberately killed by the Israeli military”.
“More than 600 Palestinian civilians were killed at these centres,” he said. “Some were shot by Israeli snipers, others were killed by drone attacks, air strikes or shootings targeting families seeking aid.”
Bron
De enige beelden die we tot op heden hebben gezien van een schietpartijen op burgers, liet zien dat niet Israëlische militairen, maar Palestijnen zelf op andere Palestijnen schoten.quote:The Palestinian Civil Defence (PCD; Arabic: الدفاع المدني الفلسطيني) is one of the main branches of the Palestinian Security Services under direct responsibility of the Minister of the Interior. The organization is responsible for emergency services and rescue in areas under the control of the Palestinian Authority, as well as in the Hamas-run Gaza Strip.
Bron
Die leven dan ook in een wereld waar Israel uit pure haat, en zonder enige aanleiding, de Palestijnen het leven zuur maakt, en zelfs uit wil roeien, en Hamas een liefdadige verzetsgroep is die de Palestijnen, let op, beschermen tegen het IDF.quote:Op vrijdag 4 juli 2025 12:03 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Tja, dat wekt wellicht empathie op voor Israëliërs, dus probeert men dat te vermijden. Met Palestijnen wordt dit tot in treurnis gedaan natuurlijk, om juist die empathie bij de lezer en kijken dan wél los te maken.
[..]
Pro-Palestijnse activisten zijn helaas mensen met een failliet moreel kompas. En helaas begon dit op 7 oktober al. Voor veel van deze mensen is het leven van een Israëliër niets waard en het leven van een Palestijn bijna heilig.
quote:Gaza: Doctors Under Attack' – The Full Film They Didn't Want You To See
Exclusive: The powerful film the BBC refused to air is out now, released globally by Zeteo. It documents Israel's destruction of Gaza's hospitals and the killing of Palestinian doctors.
Nou nee die vlag staat niet voor het aandoen van leed aan andere mensen. Die vlag is symbool voor hun identiteit. Symbool voor hun zelfbeschikkingsrecht. Het recht wat ze ontzegd wordt door een partij waar jij achter staat. Een partij die gruwelijkheden zoals in het filmpje dag in dag uit uitvoert op deze mensen. Dat zou jou ook wat moeten doen als mens.quote:Op vrijdag 4 juli 2025 12:20 schreef Red_85 het volgende:
[..]
En gezien je vlaggetje in je UI en alles wat je gepost hebt in de laatste tijd hier, ga je daar hard op.
Nou, inderdaad. Die documentaire wil ik niet zien. Het zoveelste stukje propaganda. De vorige 'film' van de BBC over deze oorlog bleek een zoon van een Hamas-leider in een hoofdrol te hebben.quote:Op vrijdag 4 juli 2025 15:41 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
https://zeteo.com/p/watch-now-gaza-doctors-under-attack
[..]
quote:The documentary, Gaza: How to Survive a War Zone, was pulled from iPlayer last week after it emerged its 13-year-old narrator was the son of a Hamas official. It said it has "no plans to broadcast the programme again in its current form or return it to iPlayer"
Cijfers over slachtoffers vanuit Gaza kloppen doorgaans en zijn vrij conservatief.quote:Op vrijdag 4 juli 2025 15:20 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Een paar vragen:
Hoe weet je of deze cijfers kloppen? En hoe weet je dat Israël in alle gevallen de dader is?
Sure sure, niemand trapt hier in. Jij bent een Arabische moslim en bekijkt dit conflict door een bril van religieus en etnisch tribalisme. Als je het zogenaamd om mensenlevens gaat, waarom had je dan geen vlag van Syrië, Jemen of Oekraïne als UI?quote:Op vrijdag 4 juli 2025 15:54 schreef Chadi het volgende:
[..]
Nou nee die vlag staat niet voor het aandoen van leed aan andere mensen. Die vlag is symbool voor hun identiteit. Symbool voor hun zelfbeschikkingsrecht. Het recht wat ze ontzegd wordt door een partij waar jij achter staat. Een partij die gruwelijkheden zoals in het filmpje dag in dag uit uitvoert op deze mensen. Dat zou jou ook wat moeten doen als mens.
Je vergeet even dat ze (IDF) zelf toegegeven hebben dat ze gericht op mensen hebben geschotenquote:Op vrijdag 4 juli 2025 15:29 schreef HowardRoark het volgende:
Als we namelijk kritischer naar deze cijfers kijken, zien we dat die van Hamas komen:
[..]
[..]
De enige beelden die we tot op heden hebben gezien van een schietpartijen op burgers, liet zien dat niet Israëlische militairen, maar Palestijnen zelf op andere Palestijnen schoten.
De cijfers van Hamas klopt niet veel van.quote:Op vrijdag 4 juli 2025 15:56 schreef Chadi het volgende:
[..]
Cijfers over slachtoffers vanuit Gaza kloppen doorgaans en zijn vrij conservatief.
Correctie: Haaretz claimt dat op basis van 'anonieme bronnen'. Dat bewijst dus niets.quote:Op vrijdag 4 juli 2025 15:57 schreef Chadi het volgende:
[..]
Je vergeet even dat ze (IDF) zelf toegegeven hebben dat ze gericht op mensen hebben geschoten
Je bedoelt dat Haaretz het verzint? Kom op hoor. Cut the crapquote:Op vrijdag 4 juli 2025 15:58 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
De cijfers van Hamas klopt niet veel van.
[..]
Correctie: Haaretz claimt dat op basis van 'anonieme bronnen'. Dat bewijst dus niets.
Niet. Maar gezien het bezettende leger gericht op journalisten in binnen en buitenland schiet geef ik ze graag het nadeel van de twijfel. Honderd doden meer of minder maakt in het grote plaatje ook niet zo heel veel uit.quote:Op vrijdag 4 juli 2025 15:20 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Een paar vragen:
Hoe weet je of deze cijfers kloppen? En hoe weet je dat Israël in alle gevallen de dader is?
Nee hoor, dat staat er niet. Haaretz claimt iets en daar leveren ze verder geen bewijzen voor, dat geef ik aan.quote:Op vrijdag 4 juli 2025 16:04 schreef Chadi het volgende:
[..]
Je bedoelt dat Haaretz het verzint? Kom op hoor. Cut the crap
Je bedoelt dat je tijdens deze oorlog je nogal hebt laten meeslepen in de anti-Israël berichtgeving en daarom nu graag blind afgaat op alles dat wat dat betreft jouw confirmation bias weet te bevestigen.quote:Op vrijdag 4 juli 2025 16:24 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Niet. Maar gezien het bezettende leger gericht op journalisten in binnen en buitenland schiet geef ik ze graag het nadeel van de twijfel. Honderd doden meer of minder maakt in het grote plaatje ook niet zo heel veel uit.
Ik zou het niet weten, ik was er niet aanwezig. Daarom vind ik het ook zo bijzonder dat mensen die hier ook niet aanwezig waren en nul bewijzen hebben, met zekerheid claims van Hamas napapegaaien en al deze vermeende slachtoffers in de voeten schuiven van Israël.quote:Op vrijdag 4 juli 2025 16:24 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik twijfel er niet aan dat Hamas ook mensen heeft doodgeschoten. Maar volgens Israel is het een verslagen terreurgroep, zijn die punten op door Israel beheerst gebied en we hebben nu genoeg bewijs uit de IDF gezien dat er orders waren om op ongewapende mensen te schieten. Heb je bewijs dat het in niet in de merendeel van de gevallen Israel was?
Als joodse mensen in hongersnood beschoten werden door lachende arabieren bij een voedselpunt dan had ik dit concentratiekamp taferelen genoemd.quote:Op vrijdag 4 juli 2025 16:41 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee hoor, dat staat er niet. Haaretz claimt iets en daar leveren ze verder geen bewijzen voor, dat geef ik aan.
[..]
Je bedoelt dat je tijdens deze oorlog je nogal hebt laten meeslepen in de anti-Israël berichtgeving en daarom nu graag blind afgaat op alles dat wat dat betreft jouw confirmation bias weet te bevestigen.
[..]
Ik zou het niet weten, ik was er niet aanwezig. Daarom vind ik het ook zo bijzonder dat mensen die hier ook niet aanwezig waren en nul bewijzen hebben, met zekerheid claims van Hamas napapegaaien en al deze vermeende slachtoffers in de voeten schuiven van Israël.
Nee hoor, ik kijk kritisch naar berichtgeving omdat we deze oorlog meermaals hebben moeten constateren dat Israël nogal erg makkelijk de rol van dader wordt toegeschoven en veel media nogal erg makkelijk Hamas napapegaaien of enthousiast allerlei wilde claims over Israël de wereld in slingeren. Jij gaat daarentegen graag meteen mee in zulke claims, omdat deze aansluiten bij jouw onderbuikgevoelens over dit conflict vervolgens verwijt je anderen niet hetzelfde te doen.quote:Op vrijdag 4 juli 2025 16:48 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Als joodse mensen in hongersnood beschoten werden door lachende arabieren bij een voedselpunt dan had ik dit concentratiekamp taferelen genoemd.
Dit zijn concentratiekamp taferelen en jij bent hier dezelfde tactieken aan het doen die holocaustontkenners gebruiken. Twijfel zaaien over kleine details en daarmee de grotere waarheid verdacht maken. Schandelijk ook dat Israel op dit punt is aangekomen.
Je bent niet kritisch bezig als je op basis van een voorbeeld van een filmpje dat je gezien hebt alle berichtgeving al wekenlang verdacht maakt. Je bent als een propagandist bezig. Het tegenovergestelde van kritisch.quote:Op vrijdag 4 juli 2025 16:58 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee hoor, ik kijk kritisch naar berichtgeving omdat we deze oorlog meermaals hebben moeten constateren dat Israël nogal erg makkelijk de rol van dader wordt toegeschoven en veel media nogal erg makkelijk Hamas napapegaaien of enthousiast allerlei wilde claims over Israël de wereld in slingeren. Jij gaat daarentegen graag meteen mee in zulke claims, omdat deze aansluiten bij jouw onderbuikgevoelens over dit conflict vervolgens verwijt je anderen niet hetzelfde te doen.
En met 'concentratiekampen' en Holocaustontkenning heeft dit verder niets te maken. Maak je dat soort vergelijkingen ook mbt de situatie in Syrië, Jemen of Soedan? Het antwoord is hier nee, die situaties kan je zelfs helemaal niets schelen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |