abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 30 juni 2025 @ 20:03:41 #21
65846 Bocaj
47th President.
pi_218084081
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 19:23 schreef TheFreshPrince het volgende:
Ik krijg ook nog steeds brieven waarvan ik denk "dit had een mail kunnen zijn".
Of gevallen waarin ik een papier moet invullen en opsturen (zoals Belastingdienst) waar ik denk "dit had ook via de site gekund".
Belastingdienst blijft bepaalde brieven zowel per mail (mijnoverheid) als ook nog per post te sturen.
Ze stoppen op termijn wel met post... Op termijn... ;) (Staat wel ergens op hun site.)
pi_218084103
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 17:12 schreef Kickinalfa het volgende:
En laten we vooral niet investeren in een overbodige bedrijfstak als postbezorging.
Hier ben ik het dus totaal mee oneens. Postbezorging is geen overbodige bedrijfstak. Het is wat mij betreft gewoon een kwestie van beschaving dat er een postdienst is en dat je gewoon voor een schappelijke prijs een brief kunt versturen en dat die binnen een redelijke termijn bezorgd wordt.
pi_218084136
We weten natuurlijk ook niet hoe de postmarkt zich in de toekomst gaat ontwikkelen. Misschien zijn mensen op een gegeven moment het mailen en appen gewoon zat en gaan mensen weer net zoals vroeger massaal met de hand liefdesbrieven schrijven en met de post versturen. Gewoon puur voor de nostalgie.
pi_218084455
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 20:05 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Hier ben ik het dus totaal mee oneens. Postbezorging is geen overbodige bedrijfstak. Het is wat mij betreft gewoon een kwestie van beschaving dat er een postdienst is en dat je gewoon voor een schappelijke prijs een brief kunt versturen en dat die binnen een redelijke termijn bezorgd wordt.
Tsjah er was ook een tijd van beschaving dat je met paard en wagen ergens heen kon, of dat er een SRV wagen was.

Een week bezorgtijd lijkt me prima acceptabel.
pi_218084809
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 20:47 schreef Kickinalfa het volgende:
Tsjah er was ook een tijd van beschaving dat je met paard en wagen ergens heen kon, of dat er een SRV wagen was.
Je kan tegenwoordig nog steeds met paard en wagen reizen. Je mag er alleen niet mee op autowegen, autosnelwegen en wegen die gesloten zijn voor rij- en trekdieren en vee.

De SRV wagen komt niet meer aan huis, maar in plaats daarvan kun je tegenwoordig wel je boodschappen aan huis laten bezorgen.
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 20:47 schreef Kickinalfa het volgende:
Een week bezorgtijd lijkt me prima acceptabel.
Ik vind een week bezorgtijd wel aan de hoge kant. Ik denk eerder aan twee bezorgdagen per week.

Uiteindelijk is het toch een vraag hoeveel overheidssubsidie we eventueel aan de postbezorging bereid zijn te besteden, wat we een aanvaardbaar tarief vinden voor het verzenden van een brief en wat voor bezorgtijd we aanvaardbaar vinden. En dat hangt allemaal weer samen met de hoeveelheid post die jaarlijks verstuurd wordt. Die vertoont al jaren een dalende trend, maar op een gegeven moment zal het wel de bodem bereiken en niet meer verder afnemen.

Het cassettebandje, de vinylplaat en de fotorol zijn grotendeels verdrongen door modernere technologie, maar niet helemaal verdwenen. Zo zal de briefpost ook nooit helemaal verdwijnen.
pi_218084918
Duurt hier soms al 3 (werk)dagen voordat iets aankomt, die 24u houden ze zich al niet eens aan lol.
pi_218084987
quote:
1s.gif Op maandag 30 juni 2025 17:12 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Het had natuurlijk nooit geprivatiseerd moeten worden.

Maar ja! -O-
Hoe geprivatiseerd kun je het nog noemen, als het op subsidie teert :')
Wel de baten, niet de kosten.
  Forum Admin maandag 30 juni 2025 @ 21:51:05 #28
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_218085061
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 19:21 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Daar had je post al kunnen stoppen ;)
Ik ken PostNL heel erg goed. 90 procent van de kritiek is volledig terecht, maar dit is echt iets waar het bedrijf een punt heeft.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_218085099
Stoppen met reclamefolders.
pi_218085101
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 17:09 schreef Mikeytt het volgende:
„Als we dit nu niet versoepelen, dan moeten er uiteindelijk brievenbussen dicht op plekken waar minder mensen wonen"

Of je investeert gewoon meer geld in PostNL en neemt het verlies voor lief.
Gaan we nu ook de economische waarde van bankjes in parken berekenen en die dus niet meer in parkjes plaatsen? Krankjorum
Maar bankjes zijn tof. Particuliere post is een uitstervende dienst.
  maandag 30 juni 2025 @ 21:57:25 #31
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_218085121
quote:
Ik krijg ook nog steeds brieven waarvan ik denk "dit had een mail kunnen zijn".
Of gevallen waarin ik een papier moet invullen en opsturen (zoals Belastingdienst) waar ik denk "dit had ook via de site gekund".
Sowieso belastingdienst eerst digitale brief gelezen dan de fysieke brief 2 dagen later meteen de papierbak in.
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
pi_218085768
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 17:09 schreef Mikeytt het volgende:
Gaan we nu ook de economische waarde van bankjes in parken berekenen en die dus niet meer in parkjes plaatsen? Krankjorum
Bankjes in parken schilderen ze tegenwoordig in mooie regenboogkleuren.
Dat gaat tegenwoordig boven alles.
  dinsdag 1 juli 2025 @ 02:24:44 #33
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_218086166
quote:
1s.gif Op maandag 30 juni 2025 19:37 schreef SebbeSwensje het volgende:
Ik heb ook nog wel een tip om de werkdruk bij politie en justitie weg te nemen.

Legalise!
Alleen om de dag de post bemannen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  dinsdag 1 juli 2025 @ 03:15:10 #34
277627 Seven.
We are Borg.
pi_218086206
quote:

[..]
Pakket- en postbezorging opsplitsen in 2 bedrijven, lijkt me een eerste stap.
Hoe zien je dat precies voor je? De post en de pakketten gan door dezelfde sorteercentra.
Resistance is futile.
pi_218086209
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 20:03 schreef Bocaj het volgende:

[..]
Belastingdienst blijft bepaalde brieven zowel per mail (mijnoverheid) als ook nog per post te sturen.
Ze stoppen op termijn wel met post... Op termijn... ;) (Staat wel ergens op hun site.)
een of andere rare box op een website is geen mail imho

zolang ze niet gewoon in mijn mailbox kunnen bezorgen, bezorgen ze maar per post
pi_218086377
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 21:28 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
De SRV wagen komt niet meer aan huis
Hier en daar rijden nog mobiele supers, bijvoorbeeld in Kaag.
pi_218086393
Wat is next? Ophef dat je geen Telegram meer kunt sturen?
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_218087134
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 20:09 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
We weten natuurlijk ook niet hoe de postmarkt zich in de toekomst gaat ontwikkelen. Misschien zijn mensen op een gegeven moment het mailen en appen gewoon zat en gaan mensen weer net zoals vroeger massaal met de hand liefdesbrieven schrijven en met de post versturen. Gewoon puur voor de nostalgie.
Weten die kinderen veel?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_218087142
quote:
7s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 03:15 schreef Seven. het volgende:

[..]
Hoe zien je dat precies voor je? De post en de pakketten gan door dezelfde sorteercentra.
Dan sorteer je in een apart gebouw?
Dan verhuur je een stuk van je gebouw?

Wat maakt dit uit?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_218087149
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 21:51 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Ik ken PostNL heel erg goed. 90 procent van de kritiek is volledig terecht, maar dit is echt iets waar het bedrijf een punt heeft.
Slecht gemanaged bureaucratisch gebeuren. Opnieuw opbouwen dus.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')