Hoe geprivatiseerd kun je het nog noemen, als het op subsidie teertquote:Op maandag 30 juni 2025 17:12 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Het had natuurlijk nooit geprivatiseerd moeten worden.
Maar ja!
Ik ken PostNL heel erg goed. 90 procent van de kritiek is volledig terecht, maar dit is echt iets waar het bedrijf een punt heeft.quote:
Maar bankjes zijn tof. Particuliere post is een uitstervende dienst.quote:Op maandag 30 juni 2025 17:09 schreef Mikeytt het volgende:
„Als we dit nu niet versoepelen, dan moeten er uiteindelijk brievenbussen dicht op plekken waar minder mensen wonen"
Of je investeert gewoon meer geld in PostNL en neemt het verlies voor lief.
Gaan we nu ook de economische waarde van bankjes in parken berekenen en die dus niet meer in parkjes plaatsen? Krankjorum
Sowieso belastingdienst eerst digitale brief gelezen dan de fysieke brief 2 dagen later meteen de papierbak in.quote:Op maandag 30 juni 2025 19:23 schreef TheFreshPrince het volgende:
Ik krijg ook nog steeds brieven waarvan ik denk "dit had een mail kunnen zijn".
Of gevallen waarin ik een papier moet invullen en opsturen (zoals Belastingdienst) waar ik denk "dit had ook via de site gekund".
Bankjes in parken schilderen ze tegenwoordig in mooie regenboogkleuren.quote:Op maandag 30 juni 2025 17:09 schreef Mikeytt het volgende:
Gaan we nu ook de economische waarde van bankjes in parken berekenen en die dus niet meer in parkjes plaatsen? Krankjorum
Alleen om de dag de post bemannen.quote:Op maandag 30 juni 2025 19:37 schreef SebbeSwensje het volgende:
Ik heb ook nog wel een tip om de werkdruk bij politie en justitie weg te nemen.
Legalise!
Hoe zien je dat precies voor je? De post en de pakketten gan door dezelfde sorteercentra.quote:Op maandag 30 juni 2025 19:23 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Pakket- en postbezorging opsplitsen in 2 bedrijven, lijkt me een eerste stap.
een of andere rare box op een website is geen mail imhoquote:Op maandag 30 juni 2025 20:03 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Belastingdienst blijft bepaalde brieven zowel per mail (mijnoverheid) als ook nog per post te sturen.
Ze stoppen op termijn wel met post... Op termijn...(Staat wel ergens op hun site.)
Hier en daar rijden nog mobiele supers, bijvoorbeeld in Kaag.quote:Op maandag 30 juni 2025 21:28 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
De SRV wagen komt niet meer aan huis
Weten die kinderen veel?quote:Op maandag 30 juni 2025 20:09 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
We weten natuurlijk ook niet hoe de postmarkt zich in de toekomst gaat ontwikkelen. Misschien zijn mensen op een gegeven moment het mailen en appen gewoon zat en gaan mensen weer net zoals vroeger massaal met de hand liefdesbrieven schrijven en met de post versturen. Gewoon puur voor de nostalgie.
Dan sorteer je in een apart gebouw?quote:Op dinsdag 1 juli 2025 03:15 schreef Seven. het volgende:
[..]
Hoe zien je dat precies voor je? De post en de pakketten gan door dezelfde sorteercentra.
Slecht gemanaged bureaucratisch gebeuren. Opnieuw opbouwen dus.quote:Op maandag 30 juni 2025 21:51 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik ken PostNL heel erg goed. 90 procent van de kritiek is volledig terecht, maar dit is echt iets waar het bedrijf een punt heeft.
Ik ook.quote:Op maandag 30 juni 2025 21:51 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik ken PostNL heel erg goed. 90 procent van de kritiek is volledig terecht, maar dit is echt iets waar het bedrijf een punt heeft.
Een beetje sorteermachine kost al gauw 25M. Terrein en gebouw zelf kost nog veel meer. Reken maar op 50-60M voor een hub van goed formaat.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 08:03 schreef ludovico het volgende:
[..]
Dan sorteer je in een apart gebouw?
Dan verhuur je een stuk van je gebouw?
Wat maakt dit uit?
Mijnoverheid werkt best goed hoor. (digid)quote:Op dinsdag 1 juli 2025 03:15 schreef mschol het volgende:
[..]
een of andere rare box op een website is geen mail imho
zolang ze niet gewoon in mijn mailbox kunnen bezorgen, bezorgen ze maar per post
Gebouw en terrein kan hetzelfde blijven.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 09:48 schreef Seven. het volgende:
[..]
Een beetje sorteermachine kost al gauw 25M. Terrein en gebouw zelf kost nog veel meer. Reken maar op 50-60M voor een hub van goed formaat.
Als je de twee goederenstroom en effectief uit elkaar wil trekken zonder service impact, zul je er al snel 4 neer moeten zetten op verschillende locaties.
Ik denk niet dat onze postbezorging dit scenario zou overleven.
In wat voor situatie is het nou zo belangrijk dat die brief 1 dag eerder bij je aankomt?quote:Op maandag 30 juni 2025 17:09 schreef Mikeytt het volgende:
„Als we dit nu niet versoepelen, dan moeten er uiteindelijk brievenbussen dicht op plekken waar minder mensen wonen"
Of je investeert gewoon meer geld in PostNL en neemt het verlies voor lief.
Gaan we nu ook de economische waarde van bankjes in parken berekenen en die dus niet meer in parkjes plaatsen? Krankjorum
Geen idee. Ik ontvang nooit brieven, behalve van de belastingdienst.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 11:23 schreef Pajanus het volgende:
[..]
In wat voor situatie is het nou zo belangrijk dat die brief 1 dag eerder bij je aankomt?
En in zulke situaties kan er toch ook voor een express-levering gekozen worden?
Ik ontvang zelden brieven, alleen van de belastingdienst of reclame eigenlijk, zie het hele probleem niet.
Misschien kunnen jullie het uitleggen?
Post en pakketten volledig gescheiden hebben zodat de post afgestoten kan worden, is meestal geen haalbare kaart. Het gaat niet alleen over je footprint en je material handling equipment maar ook over je distributienetwerk en staffing plannen/productiviteit. Die daalt in de meeste gevallen als je twee goederenstromen uit elkaar trekt en logistiek is een low margin industry. Alleen als je structureel boven je maximale capaciteit draait, dan kan het rendabel zijn. Maar met de dalende postvolumes zie ik dat somber in bij PostNL. En dat is waarschijnlijk ook wel de reden dat er nooit een bod is gedaan, alleen postbezorging is erg lastig rendabel te maken. Sannd is niet voor niks uiteindelijk weer opgeslokt door PostNL in 2019, er is geen ruimte voor twee landelijke aanbieders in een krimpende markt.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 10:38 schreef ludovico het volgende:
[..]
Gebouw en terrein kan hetzelfde blijven.
Sorteermachine heb je al.
Lijkt mij dat de goederenstromen defacto al helemaal los zijn.
En je praat over een bedrijf met 400 miljoen kosten per jaar. Over bedragen van 20-80 miljoen, enkelvoudig.
Dat is pinda's.
https://www.morningstar.com/stocks/xams/pnl/financials
Er zijn +- 500 miljoen aandelen postNL van 90 cent per stuk, a 450 miljoen. (dat is de huidige beurswaarde +-).
Maar verder is het ook vrij simpel, als post niet rendabel is stoot je het af.
Daar bestaat geen wet op postbezorging.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 11:38 schreef Discombobulate het volgende:
Hoe gaat dat in het buitenland dan? Hebben ze daar ook van die problemen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |