Een jaar lang wachten is echt bizar. Hoe heb je dat jaar overleefd?quote:Op maandag 30 juni 2025 09:59 schreef RedShoe het volgende:
Ben je heel erg blij?
Of wil je juist een knuffel?
Vertel hier hoe je je voelt!
Dat vraag ik mezelf ook af.quote:Op maandag 30 juni 2025 17:38 schreef Ciclon het volgende:
[..]
Een jaar lang wachten is echt bizar. Hoe heb je dat jaar overleefd?
Wat zijn/waren je klachten als ik vragen mag?quote:Op maandag 30 juni 2025 17:43 schreef RedShoe het volgende:
[..]
Dat vraag ik mezelf ook af.
Gewoon doorgaan, denk ik.
HC, ik denk dat er bijna altijd hulp is.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 16:05 schreef HappyCharly het volgende:
Waar moet je eigenlijk nog heen als er geen hulp is
Ik heb overal aangekloptquote:Op dinsdag 1 juli 2025 17:01 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
HC, ik denk dat er bijna altijd hulp is.
Hij is de eerst aangewezene als het niet goed met je gaat. Hij kan je eventueel medicatie geven of doorverwijzen en kan je ook in de gaten houden.quote:
Ligt aan je situatie.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 16:05 schreef HappyCharly het volgende:
Waar moet je eigenlijk nog heen als er geen hulp is
Al gebeurt. Ze heeft pas over weken plek.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 17:11 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Hij is de eerst aangewezene als het niet goed met je gaat. Hij kan je eventueel medicatie geven of doorverwijzen en kan je ook in de gaten houden.
Het is geen acute crisis. Hoop dat daar hulp voor is idd.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 17:52 schreef RedShoe het volgende:
[..]
Ligt aan je situatie.
Voor crisis is altijd plek mag je hopen.
Medicatie moet in overleg met een psychiater. Tenminste zo ging het bij mij.
Weken… heb je wel een dubbele afspraak? Zodat je de tijd hebt om je situatie te vertellen.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 18:44 schreef HappyCharly het volgende:
[..]
Al gebeurt. Ze heeft pas over weken plek.
Geen afspraak gemaakt. Te ver weg om te overzien.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 18:50 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Weken… heb je wel een dubbele afspraak? Zodat je de tijd hebt om je situatie te vertellen.
Zou je het wel willen?quote:Op dinsdag 1 juli 2025 19:01 schreef HappyCharly het volgende:
[..]
Geen afspraak gemaakt. Te ver weg om te overzien.
Huisarts kan ook toch? Die heeft het bij mij voorgeschreven, al ben ik nog niet in behandeling.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 17:52 schreef RedShoe het volgende:
[..]
Ligt aan je situatie.
Voor crisis is altijd plek mag je hopen.
Medicatie moet in overleg met een psychiater. Tenminste zo ging het bij mij.
In mijn ervaring schrijft de huisarts meestal medicatie voor om in ieder geval de periode van het wachten wat dragelijker te maken (vandaar blijkbaar ook de pammetjes die hij/zij heeft voorgeschreven). Psychiater is de 'expert' en zal straks waarschijnlijk wel samen met jou naar gerichtere medicatie kijken.quote:Op donderdag 3 juli 2025 22:12 schreef Ciclon het volgende:
[..]
Huisarts kan ook toch? Die heeft het bij mij voorgeschreven, al ben ik nog niet in behandeling.
Nee ik gebruik SSRI (Citalopram) en ook de pammetjes, al gebruik ik die nu minder.quote:Op donderdag 3 juli 2025 22:18 schreef Armani XL het volgende:
[..]
In mijn ervaring schrijft de huisarts meestal medicatie voor om in ieder geval de periode van het wachten wat dragelijker te maken (vandaar blijkbaar ook de pammetjes die hij/zij heeft voorgeschreven). Psychiater is de 'expert' en zal straks waarschijnlijk wel samen met jou naar gerichtere medicatie kijken.
Las een stuk terug dat je ook alcohol gebruikt om de avonden/dagen door te komen. Hoe gaat dat nu?
Goed zo, je wilt niet straks ook in behandeling komen van verslavingsproblematiek.quote:Op donderdag 3 juli 2025 22:20 schreef Ciclon het volgende:
[..]
Nee ik gebruik SSRI (Citalopram) en ook de pammetjes, al gebruik ik die nu minder.
Alcohol valt mee, maar ipv 1x per week drink ik nu 2x per week, al is het deze week 3x geworden. Had wat biertjes met een vriend op die bloedhete zomeravond.
En enkel bier, max 6.
Klopt. Dat heb ik altijd in mijn achterhoofd. Denk ook niet dat ik echt verslavingsgevoelig ben voor alcohol of pammetjes. Ik gebruik deze hele week nog maar 1 pammetje per dag, in de ochtend want word altijd nerveus wakker.quote:Op donderdag 3 juli 2025 22:23 schreef Armani XL het volgende:
[..]
Goed zo, je wilt niet straks ook in behandeling komen van verslavingsproblematiek.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |