abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219027246
Slim FF, wij wilden vorige jaar de open dagen doen en dan dit jaar alleen de open lesmiddagen. Helaas was B bij 1 open dag ziek dus die doen we dit schooljaar alsnog.
pi_219027619
Sowieso zijn die open dagen zo gelikt. En druk bij de leukste dingen.

@Phaidra, hier HB met een emotionele probleem (veel huilen, frustratie etc).

We hebben hier ook zo'n school met een brede basis, maar alleen mavo-vwo. Dat was voor D niet passend (iets met risico op frustratieontwijkend gedrag, maar wel een echt wetenschapskind), maar als je niet perse een vwo kind bent, dan lijkt het me een goede optie. ex-klasgenoten van D hebben het er prima naar hun zin.

Met de basisschool van D zijn we wezen kijken bij een VMBO school wezen kijken, hij vroeg me toen of hij niet 4 dagen vwo kon doen en 1 dag daar kon "spelen" met de praktische spullen. Die combi bestond helaas niet :P

Ze hebben hier ook nog een groen lyceum, dan heb je 6 jaar en doe je mavo en mbo in die tijd. Dus een jaar extra, veel praktijk en maar een jaar vertraging vergeleken met de havo. Daar heb ik ook goede verhalen over gehoord.
pi_219028607
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2025 11:55 schreef Deepfreeze het volgende:
Ze hebben hier ook nog een groen lyceum, dan heb je 6 jaar en doe je mavo en mbo in die tijd. Dus een jaar extra, veel praktijk en maar een jaar vertraging vergeleken met de havo. Daar heb ik ook goede verhalen over gehoord.
Ik hou van dit soort initiatieven! Ik las ook over de praktische havo. Dit soort vernieuwend onderwijs hebben we nodig *O*. Niet alle kinderen die cognitief op papier vwo zouden 'moeten' kunnen doen, worden daar gelukkig van. In onze omgeving is er helaas nog weinig aanbod. De 10-14 school is er vorig jaar ook mee gestopt omdat ze te weinig aanmeldingen hadden. Zo zonde, wij hadden dat een heel fijne tussenoptie gevonden voor de jongste.

De school waar we nu naar kijken, kan dit ook alleen maar doen omdat het een afdeling is binnen een 'normale' grote scholengemeenschap. Als zelfstandige school krijg je dat niet van de grond helaas.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_219029518
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2025 14:03 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Ik hou van dit soort initiatieven! Ik las ook over de praktische havo. Dit soort vernieuwend onderwijs hebben we nodig *O*. Niet alle kinderen die cognitief op papier vwo zouden 'moeten' kunnen doen, worden daar gelukkig van. In onze omgeving is er helaas nog weinig aanbod. De 10-14 school is er vorig jaar ook mee gestopt omdat ze te weinig aanmeldingen hadden. Zo zonde, wij hadden dat een heel fijne tussenoptie gevonden voor de jongste.

De school waar we nu naar kijken, kan dit ook alleen maar doen omdat het een afdeling is binnen een 'normale' grote scholengemeenschap. Als zelfstandige school krijg je dat niet van de grond helaas.
Sowieso naar het kind kijken ipv het kind in de mal van school duwen.

De oude school van oudste is echt een leerfabriek, maar de oudste gedijde op de regelmaat en duidelijkheid. Jongste mocht er dus niet heen, dat is een heel ander type qua school.

Hier gaf de 10-14 6 jaar geleden aan dat ze niet geschikt waren voor HB-ers. Ze hadden destijds niet echt de ruimte voor de extra verbreding die nodig zou zijn.
Nu ken ik 1 HB-er die er 3 jaar geleden heen is gegaan na groep 8. En hij heeft per ongeluk klas 1 en 2 in 1 jaar gedaan (iets met een langdurig zieke coach en fanatieke leerder). Dus dat was vooral een bijzondere ervaring

Je hebt hier ook nog dingen als Jena, vrije school en volgend jaar Agora onderwijs. Maar de vrije school werkt samen met de 14-18 school. En Agora gaat samen met het regulier van jongste (vooral qua onderdak en besparing overhead). Dus ze hebben echt die steun van een "grote broer" nodig.
pi_219196108
@Schanu gefeliciteerd met je achtjarige!
Hier worden vandaag zeven kaarsjes uitgeblazen 🥳
pi_219196125
Gefeliciteerd @eponine en @Schanu!
pi_219196172
Ahh lief, dankjulliewel! De 8 jarige is alweer 9 O+ het feestje begon al om half 5 want ze kon van de spanning niet meer slapen :') maar ze is helemaal blij met haar cadeautjes (playmobil en Gravitrax) dus daar hebben we geen kind meer aan. Of eigenlijk was het cadeautje van haar zusje wel de grote favoriet, een capibara knuffel. Want geen enkel cadeau verslaat knuffels (en al helemaal niet als het dan ook nog een capibara is) :')

Gefeliciteerd met jouw verse 7 jarige @eponine *O* O+ hopelijk hebben jullie een fijne en feestelijke dag!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')