Dat snap ik, maar dan moet je dus nog wel aangifte doen. En het lijkt me sterk dat ze dat nog nooit heeft gedaan (ook niet toen ze nog in loondienst werkte. Dan krijg je, zover ik weet, ieder jaar weer een brief van de BD.quote:Op zaterdag 28 juni 2025 00:00 schreef WinnieWana het volgende:
[..]
Tot zo n 11.000 bruto (2025) is " vrij" van belasting. Maar eigenlijk is de loonbelasting 35 procent maar de heffingskortigen heffen dit weer op. Waardoor mensen met een inkomen tot (plusminus) 11.000 bruto geen belasting betalen.
Bij een werkgever wordt de loonbelasting ingehouden per maand. Waardoor als je een bijbaan hebt en je verdient dus niet zoveel je deze betaalde belasting weer terug kunt krijgen bij de aangifte.
Sorry hoor maar al dat zweverige van de laatste tijd: zij is mijn eindstation, we zijn twinflames, dit is oneindig.quote:Op zaterdag 28 juni 2025 06:52 schreef Donna het volgende:
[..]
Ohja. 🤣
Hoezo dat dan wel, als je op ander gebied totaal niet matched. Kan niet zou mijn boerenverstand denken.
Nee, je krijgt dus niet altijd een aangiftebrief. Als je die krijgt ben je verplicht om aangifte in te dienen. Krijg je die niet dan moet je zelf kijken of je een x bedrag moet betalen. Zo ja, ben je alsnog verplicht een aangifte in te dienen.quote:Op zaterdag 28 juni 2025 07:30 schreef Huisopdehoek het volgende:
[..]
Dat snap ik, maar dan moet je dus nog wel aangifte doen. En het lijkt me sterk dat ze dat nog nooit heeft gedaan (ook niet toen ze nog in loondienst werkte. Dan krijg je, zover ik weet, ieder jaar weer een brief van de BD.
Dus ‘kijk eens hoe goed ik ben dat ik mijn inkomsten meldt’ lijkt me dan overdreven?
Ik vond die ‘set’ gister van de fotoshoot echt een beetje raar. Of tenminste, die beelden van Louay op die bank. Kreeg er ouwe mannen huishouden vibes van, maar wellicht lag dat aan mij.quote:Op zaterdag 28 juni 2025 07:21 schreef Henrike het volgende:
Hvk kan toch ook werkelijk alleen maar iedere keer hetzelfde pisten.
Slapeloze nacht, louay veel wakker.
Ja het is al tig keer uitgelegd wat ze daar aan kan doen, als je niks met die tips doet moet je ook niet klagen.
Zal wel weer dagje water worden bij haar en haar kroost.
Ipv dat ze Louay een ochtend en middagslaapje laat doen.
Ergens bekruipt mij het gevoel dat het rapport van haar geniale kind toch iets minder geniaal was🤣quote:Op zaterdag 28 juni 2025 07:34 schreef JaNeeDan het volgende:
Judith hecht geen waarde aan het rapport. Helemaal prima, ik snap dat. Waarom ze dan wel zoveel waarde hecht aan de sportprestaties van haar kind en eigenlijk bij alles wat hij doet benoemt hoe goed hij iets kan vind ik dan heel bijzonder.
Ik vind het helemaal niet zo’n uitzonderlijk kind. Het is een kind van 6 wat het allemaal zelf mag uitzoeken (want autonomie) en vooral sturing en begeleiding mist en daardoor al heel jong leert dat regels er zijn om je niet aan te houden.
Dat happen in het gezicht doen alle baby’s. Die van mij vooral toen ze tandjes kregen. Lekker sabbelen op mijn onderkaak. Nu blijkt dat dat lieve kusjes waren.
Inderdaad, ze moet eens voor een wat vaster/strakker schema zorgen.quote:Op zaterdag 28 juni 2025 07:21 schreef Henrike het volgende:
Hvk kan toch ook werkelijk alleen maar iedere keer hetzelfde pisten.
Slapeloze nacht, louay veel wakker.
Ja het is al tig keer uitgelegd wat ze daar aan kan doen, als je niks met die tips doet moet je ook niet klagen.
Zal wel weer dagje water worden bij haar en haar kroost.
Ipv dat ze Louay een ochtend en middagslaapje laat doen.
En voor fatsoenlijke maaltijden. Want ‘ze lusten niks’ bleek van de week maar weer eens onzin toen er ineens wel met smaak gegeten werd van verse lasagne.quote:Op zaterdag 28 juni 2025 07:41 schreef Ballerina888 het volgende:
[..]
Inderdaad, ze moet eens voor een wat vaster/strakker schema zorgen.
Dit was ook mijn eerste gedachte 😂 Als het een uitmuntend rapport geweest was, dan hadden we nu cijfers en beoordelingen geweten.quote:Op zaterdag 28 juni 2025 07:40 schreef Ballerina888 het volgende:
[..]
Ergens bekruipt mij het gevoel dat het rapport van haar geniale kind toch iets minder geniaal was🤣
Haha dat sowieso. En dus niet op belachelijke tjjden zoals 16.30 aan tafel.quote:Op zaterdag 28 juni 2025 07:45 schreef Danielle_ het volgende:
[..]
En voor fatsoenlijke maaltijden. Want ‘ze lusten niks’ bleek van de week maar weer eens onzin toen er ineens wel met smaak gegeten werd van verse lasagne.
Dat denk ik eerlijk gezegd ook. Want hoezo werd het rapport dan besproken en moest kind met zijn duim aangeven wat hij er zelf van vond?quote:Op zaterdag 28 juni 2025 07:40 schreef Ballerina888 het volgende:
[..]
Ergens bekruipt mij het gevoel dat het rapport van haar geniale kind toch iets minder geniaal was🤣
Ik geloof best dat ze echt geen waarde hecht aan dat rapport, want ze schopt constant tegen het schoolsysteem.quote:Op zaterdag 28 juni 2025 07:34 schreef JaNeeDan het volgende:
Judith hecht geen waarde aan het rapport. Helemaal prima, ik snap dat. Waarom ze dan wel zoveel waarde hecht aan de sportprestaties van haar kind en eigenlijk bij alles wat hij doet benoemt hoe goed hij iets kan vind ik dan heel bijzonder.
Ik vind het helemaal niet zo’n uitzonderlijk kind. Het is een kind van 6 wat het allemaal zelf mag uitzoeken (want autonomie) en vooral sturing en begeleiding mist en daardoor al heel jong leert dat regels er zijn om je niet aan te houden.
Dat happen in het gezicht doen alle baby’s. Die van mij vooral toen ze tandjes kregen. Lekker sabbelen op mijn onderkaak. Nu blijkt dat dat lieve kusjes waren.
Zoals ik het las was dat duim opsteken vragen naar hoe hij denkt dat hij het doet. Bijvoorbeeld ‘denk je dat je heel zelfstandig bent, een beetje of moet je dat nog meer leren?’. Maar inderdaad, als alles goed, zeer goed en uitstekend zou zijn dan zou de duim van Bob toch alleen maar omhoog kunnen 😉 En ze zegt zelf ook dat er dingen zijn waarop hij lager scoort, maar dat dat niet erg is omdat hij zichzelf mag blijven. ‘Ondanks’ school, waarbij ik die ONDANKS echt enorm gemeen en respectloos vind. Ze koos er zelf ooit voor om Bob in het gewone Nederlandse onderwijssysteem te zetten in plaats van bijvoorbeeld thuisonderwijs, ga dan niet doen alsof school alles wat jouw kind je kind maakt afbreekt door de jaren heen. Bah.quote:Op zaterdag 28 juni 2025 07:56 schreef JaNeeDan het volgende:
[..]
Dat denk ik eerlijk gezegd ook. Want hoezo werd het rapport dan besproken en moest kind met zijn duim aangeven wat hij er zelf van vond?
Was voor Zwitsal zei ze, ik vind het ook wat vreemd.quote:Op zaterdag 28 juni 2025 07:38 schreef Danielle_ het volgende:
[..]
Ik vond die ‘set’ gister van de fotoshoot echt een beetje raar. Of tenminste, die beelden van Louay op die bank. Kreeg er ouwe mannen huishouden vibes van, maar wellicht lag dat aan mij.
Ik las vorige week nog een heel artikel waarom het zo belangrijk was om kinderen tot 2 jaar een goed slaapschema aan te bieden. Het ochtendslaapje blijkt ook heel belangrijk te zijn. Alle punten waar hvk mee kampt kwamen naar boven: kinderen die vaak wakker worden, slecht in slaap komen, oververmoeidheid, slecht eten.quote:Op zaterdag 28 juni 2025 07:41 schreef Ballerina888 het volgende:
[..]
Inderdaad, ze moet eens voor een wat vaster/strakker schema zorgen.
Ja ach Judithquote:Op zaterdag 28 juni 2025 08:01 schreef Danielle_ het volgende:
[..]
Zoals ik het las was dat duim opsteken vragen naar hoe hij denkt dat hij het doet. Bijvoorbeeld ‘denk je dat je heel zelfstandig bent, een beetje of moet je dat nog meer leren?’. Maar inderdaad, als alles goed, zeer goed en uitstekend zou zijn dan zou de duim van Bob toch alleen maar omhoog kunnen 😉 En ze zegt zelf ook dat er dingen zijn waarop hij lager scoort, maar dat dat niet erg is omdat hij zichzelf mag blijven. ‘Ondanks’ school, waarbij ik die ONDANKS echt enorm gemeen en respectloos vind. Ze koos er zelf ooit voor om Bob in het gewone Nederlandse onderwijssysteem te zetten in plaats van bijvoorbeeld thuisonderwijs, ga dan niet doen alsof school alles wat jouw kind je kind maakt afbreekt door de jaren heen. Bah.
Ja, ik ken ook zulke mensen. Alleen maar klagen en klagen. Wat doe je hier dan nog??quote:Op zaterdag 28 juni 2025 08:11 schreef Henrike het volgende:
[..]
Ja ach Judith
Ik heb sowieso moeite met mensen die overal in Nederland tegen aan schoppen. In mij. Omgeving ook zo 1. Niks deugt , school niet, Nederlandse wetgeving niet , koningshuis niet.
Ik denk dan altijd: vertrek dan lekker en zoek een plek op aarde waar je wel alles ok vindt, en neem Judith gelijk mee.
Maar wel gebruik maken van allerlei voorzieningen.quote:Op zaterdag 28 juni 2025 08:11 schreef Henrike het volgende:
[..]
Ja ach Judith
Ik heb sowieso moeite met mensen die overal in Nederland tegen aan schoppen. In mij. Omgeving ook zo 1. Niks deugt , school niet, Nederlandse wetgeving niet , koningshuis niet.
Ik denk dan altijd: vertrek dan lekker en zoek een plek op aarde waar je wel alles ok vindt, en neem Judith gelijk mee.
Sterker nog, toen zij er bewust voor koos om een kind te krijgen en dus bewust in dat deel van het systeem mee te gaan draaien, had ze ook geen moeite met het systeem. Voordelen van een systeem meepikken, nadelen afkraken. Zo werkt het niet. DANKZIJ het systeem vangt ze op jaarbasis een leuk bedrag voor haar kind. Daar hoor je haar dan weer niet over klagen.quote:Op zaterdag 28 juni 2025 08:01 schreef Danielle_ het volgende:
[..]
Zoals ik het las was dat duim opsteken vragen naar hoe hij denkt dat hij het doet. Bijvoorbeeld ‘denk je dat je heel zelfstandig bent, een beetje of moet je dat nog meer leren?’. Maar inderdaad, als alles goed, zeer goed en uitstekend zou zijn dan zou de duim van Bob toch alleen maar omhoog kunnen 😉 En ze zegt zelf ook dat er dingen zijn waarop hij lager scoort, maar dat dat niet erg is omdat hij zichzelf mag blijven. ‘Ondanks’ school, waarbij ik die ONDANKS echt enorm gemeen en respectloos vind. Ze koos er zelf ooit voor om Bob in het gewone Nederlandse onderwijssysteem te zetten in plaats van bijvoorbeeld thuisonderwijs, ga dan niet doen alsof school alles wat jouw kind je kind maakt afbreekt door de jaren heen. Bah.
De influencers (maar ook heel veel anderen) zijn wars van schema’s. En halen enkel de ‘onderzoeken’ aan waar schema’s afgebrand worden. Geloof me, mijn kinderen en hun vrienden zijn uit de tijd dat kinderen nog geen trauma kregen van schema’s. Als ik kijk naar toen en nu hadden wij het als ouder(s) echt een stuk makkelijker.quote:Op zaterdag 28 juni 2025 08:07 schreef Henrike het volgende:
[..]
Ik las vorige week nog een heel artikel waarom het zo belangrijk was om kinderen tot 2 jaar een goed slaapschema aan te bieden. Het ochtendslaapje blijkt ook heel belangrijk te zijn. Alle punten waar hvk mee kampt kwamen naar boven: kinderen die vaak wakker worden, slecht in slaap komen, oververmoeidheid, slecht eten.
Er mocht niet gefotografeerd worden bij de shoot, dus dit zal gewoon een semi-design bank zijn geweest ergens bij die ruimte. Voor de ouders om te wachten ofzo. Omdat het ‘mooi’ staat in die ruimte.quote:Op zaterdag 28 juni 2025 07:38 schreef Danielle_ het volgende:
[..]
Ik vond die ‘set’ gister van de fotoshoot echt een beetje raar. Of tenminste, die beelden van Louay op die bank. Kreeg er ouwe mannen huishouden vibes van, maar wellicht lag dat aan mij.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |