abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218062027
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 juni 2025 00:00 schreef WinnieWana het volgende:

[..]
Tot zo n 11.000 bruto (2025) is " vrij" van belasting. Maar eigenlijk is de loonbelasting 35 procent maar de heffingskortigen heffen dit weer op. Waardoor mensen met een inkomen tot (plusminus) 11.000 bruto geen belasting betalen.

Bij een werkgever wordt de loonbelasting ingehouden per maand. Waardoor als je een bijbaan hebt en je verdient dus niet zoveel je deze betaalde belasting weer terug kunt krijgen bij de aangifte.
Dat snap ik, maar dan moet je dus nog wel aangifte doen. En het lijkt me sterk dat ze dat nog nooit heeft gedaan (ook niet toen ze nog in loondienst werkte. Dan krijg je, zover ik weet, ieder jaar weer een brief van de BD.

Dus ‘kijk eens hoe goed ik ben dat ik mijn inkomsten meldt’ lijkt me dan overdreven?
pi_218062030
AM die al blij werd van 1000 woorden, de woorden zouden toch zo uit haar pen moeten rollen wanneer het haar eigen ervaringen zijn!
pi_218062039
Judith hecht geen waarde aan het rapport. Helemaal prima, ik snap dat. Waarom ze dan wel zoveel waarde hecht aan de sportprestaties van haar kind en eigenlijk bij alles wat hij doet benoemt hoe goed hij iets kan vind ik dan heel bijzonder.
Ik vind het helemaal niet zo’n uitzonderlijk kind. Het is een kind van 6 wat het allemaal zelf mag uitzoeken (want autonomie) en vooral sturing en begeleiding mist en daardoor al heel jong leert dat regels er zijn om je niet aan te houden.

Dat happen in het gezicht doen alle baby’s. Die van mij vooral toen ze tandjes kregen. Lekker sabbelen op mijn onderkaak. Nu blijkt dat dat lieve kusjes waren.
pi_218062040
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 juni 2025 06:52 schreef Donna het volgende:

[..]
Ohja. 🤣

Hoezo dat dan wel, als je op ander gebied totaal niet matched. Kan niet zou mijn boerenverstand denken.
Sorry hoor maar al dat zweverige van de laatste tijd: zij is mijn eindstation, we zijn twinflames, dit is oneindig.
En dan wil ze ze masterclass geven over een relatie onderhouden,
Gaan naar Hawaï om van alles op te zetten en promoten. Een hoop kleffe filmpjes en zweverige teksten.
Nu gaat ze weer alleen verder.
Niemand gelooft toch meer in je therapieën en al die sessies die ze aan biedt?
Hoe moet je een ander leren hoe het moet en werkt als je het zelf niet kunt.
Zij wil heel erg hetzelfde uitstralen als Iris en haar man die op Curaçao wonen.
Bijna dezelfde teksten die ze plaatst, zelfde onderwerpen.
Alleen zijn zij een beetje succesvoller lijkt het.
pi_218062049
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juni 2025 07:30 schreef Huisopdehoek het volgende:

[..]
Dat snap ik, maar dan moet je dus nog wel aangifte doen. En het lijkt me sterk dat ze dat nog nooit heeft gedaan (ook niet toen ze nog in loondienst werkte. Dan krijg je, zover ik weet, ieder jaar weer een brief van de BD.

Dus ‘kijk eens hoe goed ik ben dat ik mijn inkomsten meldt’ lijkt me dan overdreven?
Nee, je krijgt dus niet altijd een aangiftebrief. Als je die krijgt ben je verplicht om aangifte in te dienen. Krijg je die niet dan moet je zelf kijken of je een x bedrag moet betalen. Zo ja, ben je alsnog verplicht een aangifte in te dienen.
pi_218062050
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juni 2025 07:21 schreef Henrike het volgende:
Hvk kan toch ook werkelijk alleen maar iedere keer hetzelfde pisten.
Slapeloze nacht, louay veel wakker.
Ja het is al tig keer uitgelegd wat ze daar aan kan doen, als je niks met die tips doet moet je ook niet klagen.
Zal wel weer dagje water worden bij haar en haar kroost.
Ipv dat ze Louay een ochtend en middagslaapje laat doen.
Ik vond die ‘set’ gister van de fotoshoot echt een beetje raar. Of tenminste, die beelden van Louay op die bank. Kreeg er ouwe mannen huishouden vibes van, maar wellicht lag dat aan mij.
pi_218062057
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juni 2025 07:34 schreef JaNeeDan het volgende:
Judith hecht geen waarde aan het rapport. Helemaal prima, ik snap dat. Waarom ze dan wel zoveel waarde hecht aan de sportprestaties van haar kind en eigenlijk bij alles wat hij doet benoemt hoe goed hij iets kan vind ik dan heel bijzonder.
Ik vind het helemaal niet zo’n uitzonderlijk kind. Het is een kind van 6 wat het allemaal zelf mag uitzoeken (want autonomie) en vooral sturing en begeleiding mist en daardoor al heel jong leert dat regels er zijn om je niet aan te houden.

Dat happen in het gezicht doen alle baby’s. Die van mij vooral toen ze tandjes kregen. Lekker sabbelen op mijn onderkaak. Nu blijkt dat dat lieve kusjes waren.
Ergens bekruipt mij het gevoel dat het rapport van haar geniale kind toch iets minder geniaal was🤣
pi_218062060
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juni 2025 07:21 schreef Henrike het volgende:
Hvk kan toch ook werkelijk alleen maar iedere keer hetzelfde pisten.
Slapeloze nacht, louay veel wakker.
Ja het is al tig keer uitgelegd wat ze daar aan kan doen, als je niks met die tips doet moet je ook niet klagen.
Zal wel weer dagje water worden bij haar en haar kroost.
Ipv dat ze Louay een ochtend en middagslaapje laat doen.
Inderdaad, ze moet eens voor een wat vaster/strakker schema zorgen.
pi_218062065
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juni 2025 07:41 schreef Ballerina888 het volgende:

[..]
En voor fatsoenlijke maaltijden. Want ‘ze lusten niks’ bleek van de week maar weer eens onzin toen er ineens wel met smaak gegeten werd van verse lasagne.
pi_218062068
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juni 2025 07:40 schreef Ballerina888 het volgende:

[..]
Ergens bekruipt mij het gevoel dat het rapport van haar geniale kind toch iets minder geniaal was🤣
Dit was ook mijn eerste gedachte 😂 Als het een uitmuntend rapport geweest was, dan hadden we nu cijfers en beoordelingen geweten.
pi_218062070
En als AM minder post kun je het zelf al bedenken: oudste dochter die zich aanstelt, schoonzoon waar je de kriebels van krijgt, jongste dochter die smerig eet en gelukkig zijn de anti conceptieschoentjes van de echtgenoot ook weer terug🤮
pi_218062077
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juni 2025 07:45 schreef Danielle_ het volgende:

[..]
En voor fatsoenlijke maaltijden. Want ‘ze lusten niks’ bleek van de week maar weer eens onzin toen er ineens wel met smaak gegeten werd van verse lasagne.
Haha dat sowieso. En dus niet op belachelijke tjjden zoals 16.30 aan tafel.
Dat je er überhaupt tijd voor hebt...om 16.30 ben ik nog zeker 1,5 uur aan het werk (en dan ben ik ook gewoon om 7.00 uur begonnen)
pi_218062098
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juni 2025 07:40 schreef Ballerina888 het volgende:

[..]
Dat denk ik eerlijk gezegd ook. Want hoezo werd het rapport dan besproken en moest kind met zijn duim aangeven wat hij er zelf van vond?
pi_218062104
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juni 2025 07:34 schreef JaNeeDan het volgende:

Ik geloof best dat ze echt geen waarde hecht aan dat rapport, want ze schopt constant tegen het schoolsysteem.

Zij pusht in de sport, niet op school want school vindt ze niet belangrijk genoeg. Zij is overal doorheen gerold met haar middelbare school die ze haalde zonder er überhaupt te zijn. En zij verwacht dat Bob datzelfde pad zal bewandelen. Bob wordt opgevoed door 1 ouder, maar heeft ook nog genen van een donor. Ik weet niet of ze daar het opleidingsniveau van weet, maar dat zegt niks over hoe school ging.

Ik ben nu wat ze hoogopgeleid noemen, maar ben daar met bloed, zweet en (heeeel veeeel) tranen gekomen.

Judith ziet in Bob vooral een mini Judith die alles doet zoals zij het doet. En in alles geniaal is, ook als dat niet zo is
pi_218062106
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juni 2025 07:56 schreef JaNeeDan het volgende:

[..]
Dat denk ik eerlijk gezegd ook. Want hoezo werd het rapport dan besproken en moest kind met zijn duim aangeven wat hij er zelf van vond?
Zoals ik het las was dat duim opsteken vragen naar hoe hij denkt dat hij het doet. Bijvoorbeeld ‘denk je dat je heel zelfstandig bent, een beetje of moet je dat nog meer leren?’. Maar inderdaad, als alles goed, zeer goed en uitstekend zou zijn dan zou de duim van Bob toch alleen maar omhoog kunnen 😉 En ze zegt zelf ook dat er dingen zijn waarop hij lager scoort, maar dat dat niet erg is omdat hij zichzelf mag blijven. ‘Ondanks’ school, waarbij ik die ONDANKS echt enorm gemeen en respectloos vind. Ze koos er zelf ooit voor om Bob in het gewone Nederlandse onderwijssysteem te zetten in plaats van bijvoorbeeld thuisonderwijs, ga dan niet doen alsof school alles wat jouw kind je kind maakt afbreekt door de jaren heen. Bah.
pi_218062109
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juni 2025 07:38 schreef Danielle_ het volgende:

[..]
Ik vond die ‘set’ gister van de fotoshoot echt een beetje raar. Of tenminste, die beelden van Louay op die bank. Kreeg er ouwe mannen huishouden vibes van, maar wellicht lag dat aan mij.
Was voor Zwitsal zei ze, ik vind het ook wat vreemd.
pi_218062113
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juni 2025 07:41 schreef Ballerina888 het volgende:

[..]
Ik las vorige week nog een heel artikel waarom het zo belangrijk was om kinderen tot 2 jaar een goed slaapschema aan te bieden. Het ochtendslaapje blijkt ook heel belangrijk te zijn. Alle punten waar hvk mee kampt kwamen naar boven: kinderen die vaak wakker worden, slecht in slaap komen, oververmoeidheid, slecht eten.
pi_218062128
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juni 2025 08:01 schreef Danielle_ het volgende:

[..]
Zoals ik het las was dat duim opsteken vragen naar hoe hij denkt dat hij het doet. Bijvoorbeeld ‘denk je dat je heel zelfstandig bent, een beetje of moet je dat nog meer leren?’. Maar inderdaad, als alles goed, zeer goed en uitstekend zou zijn dan zou de duim van Bob toch alleen maar omhoog kunnen 😉 En ze zegt zelf ook dat er dingen zijn waarop hij lager scoort, maar dat dat niet erg is omdat hij zichzelf mag blijven. ‘Ondanks’ school, waarbij ik die ONDANKS echt enorm gemeen en respectloos vind. Ze koos er zelf ooit voor om Bob in het gewone Nederlandse onderwijssysteem te zetten in plaats van bijvoorbeeld thuisonderwijs, ga dan niet doen alsof school alles wat jouw kind je kind maakt afbreekt door de jaren heen. Bah.
Ja ach Judith
Ik heb sowieso moeite met mensen die overal in Nederland tegen aan schoppen. In mij. Omgeving ook zo 1. Niks deugt , school niet, Nederlandse wetgeving niet , koningshuis niet.
Ik denk dan altijd: vertrek dan lekker en zoek een plek op aarde waar je wel alles ok vindt, en neem Judith gelijk mee.
pi_218062149
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juni 2025 08:11 schreef Henrike het volgende:

[..]
Ja ach Judith
Ik heb sowieso moeite met mensen die overal in Nederland tegen aan schoppen. In mij. Omgeving ook zo 1. Niks deugt , school niet, Nederlandse wetgeving niet , koningshuis niet.
Ik denk dan altijd: vertrek dan lekker en zoek een plek op aarde waar je wel alles ok vindt, en neem Judith gelijk mee.
Ja, ik ken ook zulke mensen. Alleen maar klagen en klagen. Wat doe je hier dan nog??
pi_218062231
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juni 2025 08:11 schreef Henrike het volgende:

[..]
Ja ach Judith
Maar wel gebruik maken van allerlei voorzieningen.
pi_218062308
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juni 2025 08:01 schreef Danielle_ het volgende:

[..]
Sterker nog, toen zij er bewust voor koos om een kind te krijgen en dus bewust in dat deel van het systeem mee te gaan draaien, had ze ook geen moeite met het systeem. Voordelen van een systeem meepikken, nadelen afkraken. Zo werkt het niet. DANKZIJ het systeem vangt ze op jaarbasis een leuk bedrag voor haar kind. Daar hoor je haar dan weer niet over klagen.

[ Bericht 4% gewijzigd door JaNeeDan op 28-06-2025 08:58:58 ]
pi_218062333
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juni 2025 08:07 schreef Henrike het volgende:

[..]
Ik las vorige week nog een heel artikel waarom het zo belangrijk was om kinderen tot 2 jaar een goed slaapschema aan te bieden. Het ochtendslaapje blijkt ook heel belangrijk te zijn. Alle punten waar hvk mee kampt kwamen naar boven: kinderen die vaak wakker worden, slecht in slaap komen, oververmoeidheid, slecht eten.
De influencers (maar ook heel veel anderen) zijn wars van schema’s. En halen enkel de ‘onderzoeken’ aan waar schema’s afgebrand worden. Geloof me, mijn kinderen en hun vrienden zijn uit de tijd dat kinderen nog geen trauma kregen van schema’s. Als ik kijk naar toen en nu hadden wij het als ouder(s) echt een stuk makkelijker.
pi_218062465
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juni 2025 07:38 schreef Danielle_ het volgende:

[..]
Er mocht niet gefotografeerd worden bij de shoot, dus dit zal gewoon een semi-design bank zijn geweest ergens bij die ruimte. Voor de ouders om te wachten ofzo. Omdat het ‘mooi’ staat in die ruimte.
pi_218062543
Drielingmama Julia heeft ook weer mazzel met een gesponsorde e-bike!

Maar wat vervelend dat haar man malaria heeft opgelopen tijdens een werkreis. Volgens mij zit hij regelmatig (korte tijd) in Afrika, ik kan me voorstellen dat hij niet iedere keer profylaxe neemt in de vorm van medicatie, maar ter plekke ‘oplet’ en zich insmeert enzo.
pi_218062545
Judith en haar afgeprijsde gebakjes voor het rapport 🤦🤣 dat hele verhaal over prestaties enzo 🤦 echt... Hier komt volgende week ook het rapport en eigenlijk ben ik vooral geïnteresseerd in het stukje text van de juf... Hoe Lóu Jr gegroeid is of niet.. Dat ze hem gaat missen straks als hij naar groep 6 gaat enzovoort.. Dat vind ik altijd leuk stukje.. En hij mag sowieso een klein cadeautje uitzoeken want een slecht rapport verwacht ik niet dan had de juf af aan de bel getrokken 🤷 of het geniaal is geen idee 🤣🤷 maar daar gaat het niet om 🤷 voor 1 kind is een kleine vooruitgang al een hele prestatie en de ander scoord zonder moeite te doen altijd hoog 🤷 is het dan knapper van kind 1 of van kind 2?
En bewust kusjes 🤣😂🤣 dit is dus iemand die met babies werk en totaal niet weet dat dit dus gewoon een reflex is... Net als zijn lachen om je mag niet bij ons slapen... Hij dacht niet "zullen we nog wel eens zien" hij dacht die mevrouw praat grappig en lacht erbij laat ik dat ook doen (nou ja wederom dacht zijn reflex dit en niet hij bewust)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')