abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218056152
We gaan door!

Topicreeks: Topicreeks: Mommyvloggers aan de overkant #1 en Topicreeks: Topicreeks: Familievloggers #1 zijn gesloten en we gaan door met één topic voor alle vloggers/fluflu's, dus niet alleen de mommy- en familievloggers.

Klets gezellig mee, maar hou het netjes!

Tip: lees eerst het hele topic door voordat je reageert, dat scheelt misverstanden en ouwe koeien uit de sloot halen.

- Reageer op wat de influencers laten zien, niet op inside of 'van horen van' informatie.
- Bespreek enkel openbare accounts. Fluflu's met een privé account mogen niet besproken worden.
- Het op een hatelijke manier verbasteren van namen van influencers en gezin en het gebruiken van scheldnamen is niet toegestaan.
- Houd het netjes wat betreft de minderjarige kinderen.

Wij, als mods zien natuurlijk niet altijd alles en daarom hebben we op FOK! een topic report systeem waarmee je ons een beetje mee kunt helpen. Denk je een post te zien die niet door de beugel kan dan kun je een topic report plaatsen. Daarmee kun je zelf meehelpen FOK! en de topics leuk te houden. Info uit MED

Wil je, om welke reden dan ook, anoniem kijken dan kan dat bijvoorbeeld hier: https://anonyig.com/en/ of www.mollygram.com (vaak sneller)

Voor Feedback, opmerkingen en vragen aan de moderators kun je hier terecht SHO / [SHO FB] The SHO goes on

In Mededelingen vind je de userpolicy en de aanvulling daarop, ook staan er nog wat andere regeltjes en tips. En je vindt er ook ons banbeleid.
pi_218056158
Hmm ik heb een nieuw deel geopend maar de titel is hetzelfde
pi_218056192
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 11:31 schreef Paardenbloemmeisje het volgende:
Die kon je wijzigen bij het aanmaken van een nieuw topic 😊

Nu volgens mij niet meer, dus dat moet je dan even vragen aan een van de mods.
  Moderator vrijdag 27 juni 2025 @ 11:43:25 #4
184769 crew  Deisyy
pi_218056275
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 11:31 schreef Paardenbloemmeisje het volgende:
Ik kan het voor je aanpassen hoor. Laat me de nieuwe TT maar weten.
Ik ga gaten graven! Want waar gaten zijn is hoop!
  Moderator vrijdag 27 juni 2025 @ 11:44:23 #5
382129 crew  Donna
pi_218056282
Inderdaad, helemaal geen probleem!
pi_218056343
Dat water met een smaakje, wat Debbie promoot, is toch hartstikke duur? Bij AH kost zo’n doosje 6,99 (goedkoper dan bij het merk zelf). Dat is voor 12 x 400-600 ml. Ik ga uit van 1 blokje per 500 ml. Is dus zo’n 60 cent per 500 ml., 2 liter per dag komt dus neer op ong. 2,40 euro.
Ooit vertelde ze dat het hele gezin hier liters van drinkt. Is dus best prijzig. En omdat er zoetstof in zit zie ik het voordeel niet t.o.v. suikervrije limonadesiroop.
pi_218056362
Hoe sad beige zal vandaag het huwelijk van HuisjeMerlin worden?
pi_218056396
Hoeveel apparaten heb je nodig in een huishouden? Milou heeft echt overal een machine voor.
pi_218056459
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 11:52 schreef JaNeeDan het volgende:
Dat water met een smaakje, wat Debbie promoot, is toch hartstikke duur? Bij AH kost zo’n doosje 6,99 (goedkoper dan bij het merk zelf). Dat is voor 12 x 400-600 ml. Ik ga uit van 1 blokje per 500 ml. Is dus zo’n 60 cent per 500 ml., 2 liter per dag komt dus neer op ong. 2,40 euro.
Ooit vertelde ze dat het hele gezin hier liters van drinkt. Is dus best prijzig. En omdat er zoetstof in zit zie ik het voordeel niet t.o.v. suikervrije limonadesiroop.
Die zoetstoffen zijn nog maar een fractie van wat er voor troep in zit 😂 en geloof er niets van dat het hele gezin liters drinkt (zou het sowieso niet aan kinderen geven)
pi_218056572
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 12:02 schreef DeEnigeEchteLouca het volgende:

[..]
Die zoetstoffen zijn nog maar een fractie van wat er voor troep in zit 😂 en geloof er niets van dat het hele gezin liters drinkt (zou het sowieso niet aan kinderen geven)
Ik heb niet verder gekeken dan dat. Zelf drink ik het liefst gewoon water maar werd toch nieuwsgierig naar dit wonderdrankje.
pi_218056635
quote:
Kei duur maar denk maar niet dat het hele gezin van Debbie er liters van drinkt hoor
pi_218056916
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 12:22 schreef Missinglink24 het volgende:

[..]
Kei duur maar denk maar niet dat het hele gezin van Debbie er liters van drinkt hoor
Ik geloof dat ook niet hoor. Waren haar woorden.
pi_218056938
Er was toch ergens een heel negatief verhaal over dat waterdrop? Kwam afgelopen week voorbij
pi_218057052
quote:
Toevallig heb ik van de week een doosje gekocht. Niet te pruimen hoe chemisch dat smaakt.
pi_218057266
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 11:53 schreef Kaatjepuk het volgende:
Hoe sad beige zal vandaag het huwelijk van HuisjeMerlin worden?
Als je de kleding van een vriendin van haar ziet en haar vriend dan is de dresscode al beige 🥲
pi_218057433
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 13:32 schreef Sushirijst het volgende:

[..]
Als je de kleding van een vriendin van haar ziet en haar vriend dan is de dresscode al beige 🥲
Waar zie je dat? 😃
pi_218057663
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 13:49 schreef Lolaliedje30 het volgende:

[..]
Waar zie je dat? 😃
Maravnuland. Is een goede vriendin van Merlin.
pi_218057674
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 13:32 schreef Sushirijst het volgende:

[..]
O man, als iedereen in die kleuren is, wordt het 1 saaie fletse bedoening.
pi_218057701
Het zou zo goed zijn he als die kleine van Sanneke naar een opvang zou gaan. Ten eerste komt hij dan eens buiten en dat jongetje moet echt gestimuleerd worden in zn ontwikkeling.
Maar ja, wanneer zij gaat werken: when hell freezes over.
pi_218057727
https://www.facebook.com/share/p/16ETWvH5vb/
@Earring dit is van de week geplaatst over waterdrop

[ Bericht 75% gewijzigd door Lalaland79 op 27-06-2025 14:25:52 (Link veranderen ) ]
pi_218057789
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 14:16 schreef Ballerina888 het volgende:
Het zou zo goed zijn he als die kleine van Sanneke naar een opvang zou gaan. Ten eerste komt hij dan eens buiten en dat jongetje moet echt gestimuleerd worden in zn ontwikkeling.
Maar ja, wanneer zij gaat werken: when hell freezes over.
Dat kost geld. Dus moet ze eerst weer een tikkie openen. En ze werkt hoor! Onderschat haar insta niet!
Huh? Ik zie net op haar insta dat ze zegt dat ze niet werkt. Ze zei toch laatst dat haar inkomsten via insta waren toegenomen?

Is insta nou werk of niet?

[ Bericht 10% gewijzigd door JaNeeDan op 27-06-2025 14:37:16 ]
pi_218057833
Kinderopvang kost idd een hoop geld, vooral als je niets vergoed krijgt. Maar de peuterspeelzaal is toch niet zo duur? Als dat al een probleem wordt voor je portemonnee 🤔
pi_218057847
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 14:35 schreef Lalaland79 het volgende:
Kinderopvang kost idd een hoop geld, vooral als je niets vergoed krijgt. Maar de peuterspeelzaal is toch niet zo duur? Als dat al een probleem wordt voor je portemonnee 🤔
Er zijn nog weinig ouderwetse peuterspeelzalen. Valt overal nu ook onder de peuteropvang, met die prijzen, maar als je niet werkt krijg je wel vergoed volgens mij.
pi_218057883
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 14:37 schreef Ballerina888 het volgende:

[..]
Er zijn nog weinig ouderwetse peuterspeelzalen. Valt overal nu ook onder de peuteropvang, met die prijzen, maar als je niet werkt krijg je wel vergoed volgens mij.
Even uit de meelees stand. Peuteropvang is net zo duur als kinderopvang en krijg je niet vergoed als je niet werkt, dus dat is best duur dan. Tenzij je zo,n indicatie krijgt vanuit de gemeente.
pi_218057913
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 14:37 schreef Ballerina888 het volgende:

[..]
Je krijgt het niet altijd vergoed. Als je werkt heb je recht op kinderopvangtoeslag. De gemeente kan het vergoeden wanneer er bijv. een VVE verklaring is.
In de tijd dat mijn kinderen naar de opvang gingen was er geen toeslag voor en betaalde je per dagdeel. Ik betaalde het hoogste tarief: 10 euro per dagdeel. Het laagste tarief was destijds 1 euro per dagdeel. Mijn kinderen gingen 4x p/w een dagdeel. Ik was daarmee per maand duurder uit dan sommige mensen aan eigen bijdrage voor dagopvang kwijt zijn. Heb ik nooit erg gevonden maar Sanneke vindt alles te duur. Behalve buiten de deur eten.
pi_218057952
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 14:42 schreef Shayan1991 het volgende:

[..]
Even uit de meelees stand. Peuteropvang is net zo duur als kinderopvang en krijg je niet vergoed als je niet werkt, dus dat is best duur dan. Tenzij je zo,n indicatie krijgt vanuit de gemeente.
In een buurthuis is vaak wel iets van ‘ouder-kind ochtend’, peutergym oid. Dat kost zeker niet de hoofdprijs.

Maarja, dan moet ze uit huis, lopen naar de bushalte en dan naar dat buurthuis.
En er staat altijd wind hè, ze is dik (haar woorden) en die bakfietstikkies zijn opgegaan aan afhaalsushi en lunchen buiten de deur..
jammer kind, je moet het nog met het gezicht van je ouders en de bank doen.. 😢
pi_218057995
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 14:50 schreef Huisopdehoek het volgende:

[..]
In een buurthuis is vaak wel iets van ‘ouder-kind ochtend’, peutergym oid. Dat kost zeker niet de hoofdprijs.

Maarja, dan moet ze uit huis, lopen naar de bushalte en dan naar dat buurthuis.
En er staat altijd wind hè, ze is dik (haar woorden) en die bakfietstikkies zijn opgegaan aan afhaalsushi en lunchen buiten de deur..
jammer kind, je moet het nog met het gezicht van je ouders en de bank doen.. 😢
Maar misschien is er een buurthuis o.i.d. waar een bank staat zodat ze daar, met de baby bovenop haar, op kan liggen. Net als thuis maar toch in de buurt van andere kindjes.
pi_218058014
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 14:55 schreef JaNeeDan het volgende:

[..]
Maar misschien is er een buurthuis o.i.d. waar een bank staat zodat ze daar, met de baby bovenop haar, op kan liggen. Net als thuis maar toch in de buurt van andere kindjes.
In stilte (met de andere kinderen) verbinden.
pi_218058125
quote:
Peuterspeelzaal is pas vanaf een jaar of 2.5
  Moderator vrijdag 27 juni 2025 @ 15:26:36 #30
382129 crew  Donna
pi_218058180
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 14:42 schreef Shayan1991 het volgende:

[..]
Precies. Peuterspeelzalen zijn er eigenlijk niet meer. Peuteropvang vanaf 2,5 valt onder de kinderopvang en dan krijg je dus KOT als je werkt. Het is dan even duur als gewoon kinderopvang. En het is idd (bijna?) gratis als je zo'n indicatie vanuit de gemeente hebt.
pi_218058193
Kelly Beukers en Rory gaan de eerste letter van de naam van de baby vertellen als hij 40.000 volgers heeft. Hoe fucking triest ben je
pi_218058215
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 14:58 schreef Huisopdehoek het volgende:

[..]
In stilte (met de andere kinderen) verbinden.
Oh ja! Daar is vast een e-book voor.
pi_218058269
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 14:46 schreef JaNeeDan het volgende:

[..]
Je krijgt het niet altijd vergoed. Als je werkt heb je recht op kinderopvangtoeslag. De gemeente kan het vergoeden wanneer er bijv. een VVE verklaring is.
In de tijd dat mijn kinderen naar de opvang gingen was er geen toeslag voor en betaalde je per dagdeel. Ik betaalde het hoogste tarief: 10 euro per dagdeel. Het laagste tarief was destijds 1 euro per dagdeel. Mijn kinderen gingen 4x p/w een dagdeel. Ik was daarmee per maand duurder uit dan sommige mensen aan eigen bijdrage voor dagopvang kwijt zijn. Heb ik nooit erg gevonden maar Sanneke vindt alles te duur. Behalve buiten de deur eten.
Maar die VVE-verklaring krijg je toch alleen als er een (taal)-achterstand is? Ik weet niet of Sanneke dit door heeft :{ ?
pi_218058310
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 15:43 schreef Utopica het volgende:

[..]
Maar die VVE-verklaring krijg je toch alleen als er een (taal)-achterstand is? Ik weet niet of Sanneke dit door heeft :{ ?
Als Sanne en haar man/vriend zo blijven brabbelen komt die verklaring er vanzelf wel. Ik kan ze nauwelijks verstaan.
pi_218058324
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 15:28 schreef Moedervan4kids het volgende:
Kelly Beukers en Rory gaan de eerste letter van de naam van de baby vertellen als hij 40.000 volgers heeft. Hoe fucking triest ben je
Och zijn ze weer bezig. Met hun 3de destijds ook. Ging Rory op prive om daarna bekend te maken wat de naam van het jongetje was (eenmaal geboren). Zo triest
pi_218058339
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 14:21 schreef Lalaland79 het volgende:
https://www.facebook.com/share/p/16ETWvH5vb/
@:earring dit is van de week geplaatst over waterdrop
Dat bedoelde ik inderdaad, thnx
pi_218058423
Ik verveel me een beetje op mijn werk. En ik zie dat gemeente Oostvoorne inderdaad gratis kinderopvang biedt. Je inkomen moet dan onder de 120% bijstandsnorm zitten. Dat is  ¤ 2.510 netto voor een stel (incl. vakantiegeld). Volgens mij hoor ik haar altijd zeggen dat haar inkomen niet meegenomen mag worden? Of is dat alleen met een woning zoeken? Maar hiervoor wordt het wel meegenomen: dat tikt best wel aan als ik haar eerdere reel mag geloven met wat ze verdient..

(Mocht Sanneke dit lezen en onzin vinden: bron)
  vrijdag 27 juni 2025 @ 16:14:35 #38
255737 LALAA
beautiful dirty rich.
pi_218058494
quote:
Alles is een probleem voor Sanneke haar portemonnee, behalve buiten de deur eten en op vakantie/nachtjes weggaan.
pi_218058530
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 16:06 schreef Utopica het volgende:
Ik verveel me een beetje op mijn werk. En ik zie dat gemeente Oostvoorne inderdaad gratis kinderopvang biedt. Je inkomen moet dan onder de 120% bijstandsnorm zitten. Dat is  ¤ 2.510 netto voor een stel (incl. vakantiegeld). Volgens mij hoor ik haar altijd zeggen dat haar inkomen niet meegenomen mag worden? Of is dat alleen met een woning zoeken? Maar hiervoor wordt het wel meegenomen: dat tikt best wel aan als ik haar eerdere reel mag geloven met wat ze verdient..

(Mocht Sanneke dit lezen en onzin vinden: bron)
Sanne heeft gezegd dat zij niet verplicht is om haar inkomen op te geven maar omdat ze altijd zo eerlijk is geweest om dat wel te doen hebben ze nu dus een te hoog geregistreerd inkomen voor een sociale huurwoning. Maar gelukkig werkt ze nu niet meer en is Peppi minder gaan werken, dus alles komt goed!
pi_218058613
Bedoelt Sanneke dan de Belastingdienst? Want ik bedenk me niu dat een woningcoöperatie die documenten opvraagt bij de Belastingdienst. Van mijn vriend weet ik (die nog steeds passief inkomen krijgt van een oud YouTube-kanaal) dat hij dit wel moet opgeven bij de Belastingdienst. Hoe laag het ook is. Daar heeft hij namelijk eens gezeik mee gekregen.

Maarja, zal me niets verbazen dat zij denkt dat ze uniek is en dat dus niet hoeft te doen.
pi_218058634
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 16:32 schreef Utopica het volgende:
Bedoelt Sanneke dan de Belastingdienst? Want ik bedenk me niu dat een woningcoöperatie die documenten opvraagt bij de Belastingdienst. Van mijn vriend weet ik (die nog steeds passief inkomen krijgt van een oud YouTube-kanaal) dat hij dit wel moet opgeven bij de Belastingdienst. Hoe laag het ook is. Daar heeft hij namelijk eens gezeik mee gekregen.

Maarja, zal me niets verbazen dat zij denkt dat ze uniek is en dat dus niet hoeft te doen.
Dat is wel wat ik van haar begreep. Maar dit is Sanne.
pi_218058645
Genoeg gratis baby en peutergroepen. Vaak bij bibliotheken. Of niet gratis maar ook geen rib uit je lijf. Babyzwemmen/peuterzwemmen, muziek op schoot etc.

Peuteropvang kostte ons bruto iets van 250 euro voor 2 dagdelen. Daarnaast waren dan ook nog 2 dagdelen gratis als je vve hebt.
Wij kregen kot maar mensen die dat niet hadden kregen van de gemeente een tegemoetkoming naar inkomen. Maar zelfs zonder tegemoetkoming vind ik het niet heel duur. Minder naar de horeca en ze heeft het bij elkaar. ( ja ik begrijp dat voor mensen met laag inkomen het er niet uit kan maar die zitten ook niet bij horeca)
Voor 2 jaar vind ik sowieso opvang geen meerwaarde hebben. Alleen als je werkt heb je nu eenmaal die opvang nodig.

En wat kan ze zeiken over me time. Haar kind is net 6 maanden en slaapt meestal hele avond en nacht door en ook nog eens 2 keer per dag. Goed dat ze er over nadenkt of ze prikkels van een tweede kind wel aankan. Want deze modelbaby levert al geklaag op.
Ik ben vandaag zo vrolijk, zo vrolijk, zo vrolijk
pi_218058786
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 15:26 schreef Donna het volgende:

[..]
Precies. Peuterspeelzalen zijn er eigenlijk niet meer. Peuteropvang vanaf 2,5 valt onder de kinderopvang en dan krijg je dus KOT als je werkt. Het is dan even duur als gewoon kinderopvang. En het is idd (bijna?) gratis als je zo'n indicatie vanuit de gemeente hebt.
Ja klopt. Toen ik tijdelijk niet werkte ging mijn kind wel 1 ochtend in de week en dat koste mij iets van 120 euro per maand.. ik kon dat wel betalen, maar is best nog veel geld natuurlijk als je niet werkt.
pi_218058845
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 16:38 schreef WinnieWana het volgende:
Genoeg gratis baby en peutergroepen. Vaak bij bibliotheken. Of niet gratis maar ook geen rib uit je lijf. Babyzwemmen/peuterzwemmen, muziek op schoot etc.

Peuteropvang kostte ons bruto iets van 250 euro voor 2 dagdelen. Daarnaast waren dan ook nog 2 dagdelen gratis als je vve hebt.
Wij kregen kot maar mensen die dat niet hadden kregen van de gemeente een tegemoetkoming naar inkomen. Maar zelfs zonder tegemoetkoming vind ik het niet heel duur. Minder naar de horeca en ze heeft het bij elkaar. ( ja ik begrijp dat voor mensen met laag inkomen het er niet uit kan maar die zitten ook niet bij horeca)
Voor 2 jaar vind ik sowieso opvang geen meerwaarde hebben. Alleen als je werkt heb je nu eenmaal die opvang nodig.

En wat kan ze zeiken over me time. Haar kind is net 6 maanden en slaapt meestal hele avond en nacht door en ook nog eens 2 keer per dag. Goed dat ze er over nadenkt of ze prikkels van een tweede kind wel aankan. Want deze modelbaby levert al geklaag op.
Bij ons kost dat allemaal nog best wat geld, maar goed het is ook maar net waar je prioriteiten liggen natuurlijk 😉 ik vond peuteropvang wel belangrijk, zodat kind alvast wat groepsverband enzo leerde voor het naar school ging. Maar ik ben ook niet dik, autistisch en nouja wind is er wel maar daar ga ik met mijn karakter maar doorheen
pi_218059006
Ik vind die momfluencers maar verdrietig... werken niet, wonen stuk voor stuk in een lelijke vinexwijk ergens buiten de randstad met allemaal een identiek vtwonen interieur, hebben een handjevol volgers (20/25k is al veel).... saaiheid ten top om te volgen, en over het algemeen zijn ze nog te dom op alleen te poepen ook.

Inside info weggehaald. Lees de OP nog eens. :)

[ Bericht 16% gewijzigd door Donna op 27-06-2025 17:42:50 ]
pi_218059285
Sanneke heeft 1 hartje op haar threads bij de unboxing van die monsterdoos.
Blijkbaar vond maar 1 van haar 2700 volgers het interessant.
pi_218059420
Is Sanneke nu trots op haar gratis haring omdat hij (de eigenaar van de zaak?) het vergeten (.. af te rekenen heeft?)
pi_218059556
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 15:51 schreef Sushirijst het volgende:

[..]
Och zijn ze weer bezig. Met hun 3de destijds ook. Ging Rory op prive om daarna bekend te maken wat de naam van het jongetje was (eenmaal geboren). Zo triest
Heel sneu. Deden ze laatst met het geslacht van het kind ook. En wat de naam betreft: het zal wel iets met Dj…. worden of alleen J….
Zo orgineel zijn ze niet.
pi_218059787
Wbt peuterwerk/peuterspeelzaal. Het is wel afhankelijk van de gemeente. Ik woon in de gemeente Arnhem en als je gezamenlijk onder de 47.000 euro verdient en je niet allebei werkt, betaal je 70eu per maand eigen bijdrage. Tussen die 47k en 50k betaal je 74eu eigen bijdrage. Dus ook als 1 van de 2 thuis is. Ze vinden namelijk dat ieder kind recht heeft op peuterwerk.
pi_218060018
Sanneke zou het ook sieren om in het belang van haar kind te denken ipv zichzelf.

Hier in het dorp kan je gewoon naar inloopuren voor moeders waar je in contact kan komen met andere moeders en dus de kindjes ook met elkaar. Is gewoon gratis.

En ze zou bijvoorbeeld ook een voorbeeld kunnen nemen aan Bonnie die gewoon lekker met haar zoontje gaat wandelen en hem op een picknickkleedje legt.

[ Bericht 38% gewijzigd door Beertjeteddy op 27-06-2025 20:14:24 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')