abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218047856
Ik kan geen peiling vinden hoe de Nederlandse bevolking denkt over de motie Piri.
Algemeen zal men het afwijzen ? En hoeveel % denkt dat het jodenhaat is ?POLL

Hoe denken de fokkers!

quote:
MOTIE VAN HET LID PIRI
Voorgesteld 19 juni 2025
De Kamer,
gehoord de beraadslaging,
constaterende dat Israël zich schuldig maakt aan etnische zuivering en
genocide in Gaza;
constaterende dat Netanyahu met de roekeloze aanval op Iran het
internationaal recht schendt, diplomatieke onderhandelingen saboteert en
het risico op een grootschalige regionale oorlog aanzienlijk heeft vergroot;
constaterende dat het raketschild door Netanyahu niet langer puur
defensief, maar als onderdeel van de aanvalsstrategie wordt ingezet;
overwegende dat het van essentieel belang is dat het geweld stopt en er
niet nog meer onschuldige burgerslachtoffers vallen;
verzoekt het kabinet om tijdelijk een volledig wapenembargo tegen Israël
in te stellen om het geweld te stoppen,
en gaat over tot de orde van de dag.
Piri
https://www.tweedekamer.n(...)12770&did=2025D28944

[ Bericht 0% gewijzigd door Bluesdude op 26-06-2025 12:10:57 ]
  donderdag 26 juni 2025 @ 12:09:33 #2
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_218047939
Je kunt bijvoorbeeld ook anti-Auschwitz zijn zonder meteen duitslandhaat te hebben.
The End Times are wild
  donderdag 26 juni 2025 @ 12:13:28 #3
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_218047966
nee
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_218047987
Ik ben tegen de moorden die Nederlandse moordenaars plegen. Ben ik nu Nederlanderhater?
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_218048051
Wilders:
quote:
Kati Piri, architect vd jodenhaat-motie
Het wordt niet gepeild hoeveel % van de Nederlandse bevolking zou zeggen : het is jodenhaat.
Wilders vindt van wel. Men zou ook moeten peilen hoeveel van zijn kiezers het met hem eens zijn.
  donderdag 26 juni 2025 @ 12:26:10 #6
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_218048066
Nee, Israël is immers niet hetzelfde als joden.
pi_218048277
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2025 12:23 schreef Bluesdude het volgende:
Wilders:
[..]
Het wordt niet gepeild hoeveel % van de Nederlandse bevolking zou zeggen : het is jodenhaat.
Wilders vindt van wel. Men zou ook moeten peilen hoeveel van zijn kiezers het met hem eens zijn.
Een groot percentage waarschijnlijk. Wilders verteld deze mensen immers wat ze moeten denken.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_218048482
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2025 12:26 schreef Hexagon het volgende:
Nee, Israël is immers niet hetzelfde als joden.
Sterker, de Arabieren zouden veel harder worden geraakt dan de Joden: https://nos.nl/artikel/25(...)-in-de-steek-gelaten
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_218048886
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2025 11:56 schreef Bluesdude het volgende:
Hoe denken de fokkers!
Ik ben benieuwd hoe jij er zelf over denkt.

Jammer dat dat vaak nog nagevraagd moet worden bij een TS.
pi_218049055
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2025 13:58 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]
Ik ben benieuwd hoe jij er zelf over denkt.

Jammer dat dat vaak nog nagevraagd moet worden bij een TS.
De motie Piri is geen jodenhaat. Het is een eerste aanzet tot internationaal Israel onder druk te zetten met de terreur te stoppen.
Israel is een militair superieur land in die regio. Dat weet de regering en stelt zich superieur op naar de landen en de volkeren in de regio. Met zo'n militair overwicht is er te weinig pressie om langdurige vrede te sluiten

De OP heb ik zo opgesteld dat er geen suggestieve vragen en context zijn . Dus niet mijn persoonlijke mening in de openingspost.
  Moderator donderdag 26 juni 2025 @ 14:48:20 #11
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_218049266
Dat de link überhaupt gelegd wordt is kwalijk. Iemand die antisemitisme gebruikt om de tegenstander verdacht te maken misbruikt eigenlijk de term antisemitisme daarmee. Het ironische is dat ze het vaak zelf niet door hebben.
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
  donderdag 26 juni 2025 @ 15:52:43 #12
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_218049802
Er is een groot verschil tussen anti-semitisme en anti-zionisme.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_218049857
Je ziet dat de oorlog in Gaza misbruikt en gekaapt wordt door antisemieten. De haat heeft zich al die jaren opgekropt en spuit nu uit alle gaten en kieren nu het salonfähig is in bepaalde radicale kringen om joden te haten. Tussen de ‘ gutmenschen’ zit een grote groep extremisten die liever vandaag dan morgen de gaskraan opengooien. Dat mag Timmermans zit echt aanrekenen. Want ‘we houden elkaar vast’ behalve als je een jood bent want dan mag je dood gaan van de PVDA/GL
  donderdag 26 juni 2025 @ 16:23:19 #14
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_218049977
quote:
16s.gif Op donderdag 26 juni 2025 12:13 schreef FlippingCoin het volgende:
nee
Dit idd.
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  donderdag 26 juni 2025 @ 17:58:13 #15
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_218050480
quote:
1s.gif Op donderdag 26 juni 2025 16:04 schreef SwebbeSensje het volgende:
Je ziet dat de oorlog in Gaza misbruikt en gekaapt wordt door antisemieten. De haat heeft zich al die jaren opgekropt en spuit nu uit alle gaten en kieren nu het salonfähig is in bepaalde radicale kringen om joden te haten. Tussen de ‘ gutmenschen’ zit een grote groep extremisten die liever vandaag dan morgen de gaskraan opengooien. Dat mag Timmermans zit echt aanrekenen. Want ‘we houden elkaar vast’ behalve als je een jood bent want dan mag je dood gaan van de PVDA/GL
Behalve dan dat deze motie er nooit was geweest als het Israëlische leger niet wederom buurlanden was gaan bestoken met raketten.

Wat iemand hierboven schreef: het is enkel een stap om de internationale druk op het regime in Israël te verhogen, met betrekking tot het zelf aanvallen van landen uit de regio.

Mag je voor zijn, mag je tegen zijn, maar met "Jodenhaat", "de gaskraan open gooien" en "extremistische antisemieten" heeft dit echt niks te maken. Maar dat weet je zelf ook wel
L.
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
pi_218050533
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2025 17:58 schreef Fretwork het volgende:

[..]
Behalve dan dat deze motie er nooit was geweest als het Israëlische leger niet wederom buurlanden was gaan bestoken met raketten.

Wat iemand hierboven schreef: het is enkel een stap om de internationale druk op het regime in Israël te verhogen, met betrekking tot het zelf aanvallen van landen uit de regio.

Mag je voor zijn, mag je tegen zijn, maar met "Jodenhaat", "de gaskraan open gooien" en "extremistische antisemieten" heeft dit echt niks te maken. Maar dat weet je zelf ook wel
L.
Het is 100% jodenhaat. Lees maar eens het getuigenverslag van het congres. Termen als
‘Lebensraum’ werden daar openlijk gebezigd. Dan ben je gewoon openlijk een nazi oftewel bruin links.

Israël vecht voor zijn lijfsbehoud en wordt sinds jaar en dag in zijn voortbestaan bedreigt door omringende landen die niets liever willen dan Israël van de kaart vegen: ‘from the river to the sea’
  FOK!fotograaf donderdag 26 juni 2025 @ 18:17:12 #17
842 Zorro
Z
pi_218050581
Nee.

Niet verkapt.
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
pi_218050589
quote:
1s.gif Op donderdag 26 juni 2025 16:04 schreef SwebbeSensje het volgende:
Vind je ook die 70% die NEE kozen in deze poll jodenhaters ? Allemaal of de helft bijv ?
  donderdag 26 juni 2025 @ 18:54:24 #19
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_218050811
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2025 18:09 schreef SwebbeSensje het volgende:

[..]
Het is 100% jodenhaat. Lees maar eens het getuigenverslag van het congres. Termen als
‘Lebensraum’ werden daar openlijk gebezigd. Dan ben je gewoon openlijk een nazi oftewel bruin links.

Israël vecht voor zijn lijfsbehoud en wordt sinds jaar en dag in zijn voortbestaan bedreigt door omringende landen die niets liever willen dan Israël van de kaart vegen: ‘from the river to the sea’
Heel erg benieuwd naar dit getuigenverslag en de context dan. Want ik kan me er weinig bij voorstellen. Overigens ben jij tot nu toe de enige die het gebruikt, ouwe openlijke nazi.

Overigens werd die term door de nazi's in eerste instantie gebruikt voor de expansiedrift en had het nog niks te maken met hun Entlosung. Die gruwelen kwamen later pas.
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
pi_218050829
Tja, liever broden dan Joden.

Ik kan ze geen ongelijk geven.
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
  donderdag 26 juni 2025 @ 18:57:55 #21
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_218050833
Volgens mij is het idee erachter dat Israël zich momenteel behoorlijk als agressor inzet, en je dan ergens een lijn moet trekken waarmee je ze wel en niet steunt.

Ik vind persoonlijk dat het voor defensieve doeleinden geen probleem zou moeten zijn, maar feit is dat het Israëlische leger nu uit zichzelf aanvallen inzet omdat het zich ongenaakbaar voelt in de regio. Het initiële terugslaan en de strijd tegen Hamas en Hezbollah zijn natuurlijk gerechtvaardigd, maar de bombardementen op Iran is hier kennelijk als een stap te ver gezien.
  donderdag 26 juni 2025 @ 19:01:29 #22
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_218050869
Ik vind dat de geldkraan volledig dichtmoet richting Israël, als ze zich niet staande kunnen houden op eigen kracht hebben ze geen bestaansrecht.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  donderdag 26 juni 2025 @ 19:08:13 #23
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_218050927
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2025 17:58 schreef Fretwork het volgende:

[..]

L.
Ja zeg, gaan die Joden ineens terug schieten. Zo is er niets meer aan natuurlijk! Schande! Ze moeten zich lekker die dagelijkse raketbeschietingen van de afgelopen decennia en de incidentele ouderwetse pogrom laten welgevallen! Terugvechtende Joden, dat is echt onsportief. Dat moeten we niet willen.
Life is what you make it.
  donderdag 26 juni 2025 @ 19:13:04 #24
153121 butz0rs
Dat zijn jouw feiten
pi_218050971
quote:
2s.gif Op donderdag 26 juni 2025 19:08 schreef Schanulleke het volgende:

[..]
Ja zeg, gaan die Joden ineens terug schieten. Zo is er niets meer aan natuurlijk! Schande! Ze moeten zich lekker die dagelijkse raketbeschietingen van de afgelopen decennia en de incidentele ouderwetse pogrom laten welgevallen! Terugvechtende Joden, dat is echt onsportief. Dat moeten we niet willen.
Het gaat om Israel, niet om Joden
pi_218051320
Weinig verkapts aan
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')