abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218038927
De nieuwe juf die op school komt, heeft een eigen praktijk in holistische coaching, begeleidt truffelceremonies en is spaceholder by heart......wat dat dan ook is!
Een rondje op haar socials laat lezen dat ze niet gelooft in het systeem, dat kanker niet bestaat en meer van dit soort shizzle.

Als ouder ben ik boos, ik wil zo'n docent niet voor de klas van mijn kind. Ik heb net een pittig gesprek gehad met de directie na een pittige mail. Er zijn vele ouders met mij. Wat ook meespeelt is dat er een geliefde docent wegmoet, die gaat niet vrijwillig.

Wat vinden jullie? Kan een docent dit doen naast het voor de klas staan?
  Miss 200.000.000! woensdag 25 juni 2025 @ 10:53:54 #2
367000 roos94
pi_218039015
Ik denk dat als er genoeg ouders in opstand komen dit figuur snel weer weg is hoor.
pi_218039052
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2025 10:44 schreef Ouder1980-3de het volgende:
De nieuwe juf die op school komt, heeft een eigen praktijk in holistische coaching, begeleidt truffelceremonies en is spaceholder by heart......wat dat dan ook is!
Een rondje op haar socials laat lezen dat ze niet gelooft in het systeem, dat kanker niet bestaat en meer van dit soort shizzle.

Als ouder ben ik boos, ik wil zo'n docent niet voor de klas van mijn kind. Ik heb net een pittig gesprek gehad met de directie na een pittige mail. Er zijn vele ouders met mij. Wat ook meespeelt is dat er een geliefde docent wegmoet, die gaat niet vrijwillig.

Ik zou vooral die truffelceremonies in de gaten houden. Klinkt mij in de oren als een psychedelische trip.
Te vergelijken met lijmsnuiven, paddo gedoe en spacecake uitdelen.
pi_218039069
Dat truffel gedoe zou ik niet zo erg vinden, dat kanker gedoe wel.

Je zou maar een kind in haar klas zijn die het zelf heeft of 1 van de ouders.
En dan gaat zij vrolijk verkondigen dat het niet bestaat en Big Pharma enzo
Twiddel
pi_218039099
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2025 10:59 schreef summer2bird het volgende:
Dat truffel gedoe zou ik niet zo erg vinden, dat kanker gedoe wel.

Je zou maar een kind in haar klas zijn die het zelf heeft of 1 van de ouders.
En dan gaat zij vrolijk verkondigen dat het niet bestaat en Big Pharma enzo
Gunst ja, daar zeg je wat.
Heb gezocht op dat spaceholder gedoe; is dus een soortement zweefteef.

https://www.holistischwelzijn.com/blogs/spaceholder-betekenis
pi_218039109
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2025 10:44 schreef Ouder1980-3de het volgende:

Is de reden bekend waarom die geliefde docent weg moet?

pi_218039264
Geen socials hier en ik google de leraren ook niet dus geen idee wat zoons leraren buiten school uitspoken.

Zolang zo'n truffeltrut gewoon les geeft zonder haar geneuzel op haar leerlingen over te brengen, zal het wel loslopen. Brengt ze het echter wél over op haar leerlingen, dan pas zou ik stennis gaan schoppen.
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
  woensdag 25 juni 2025 @ 11:26:47 #8
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_218039272
Het meeste zweef-gedoe mag ze zelf weten, maar
quote:
..., dat kanker niet bestaat ...
is letterlijk een levensgevaarlijke waan, en ik zou niet willen dat een kind van mij (als ik die zou hebben) daaraan blootgesteld zou kunnen worden.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_218039337
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2025 11:26 schreef Mushanga71 het volgende:
Geen socials hier en ik google de leraren ook niet dus geen idee wat zoons leraren buiten school uitspoken.

Zolang zo'n truffeltrut gewoon les geeft zonder haar geneuzel op haar leerlingen over te brengen, zal het wel loslopen. Brengt ze het echter wél over op haar leerlingen, dan pas zou ik stennis gaan schoppen.
Iemand die niet in kanker gelooft kan gewoon onmogelijk goed lesgeven, ook al geeft ze geen biologie.
Dan hoor je in een gesticht.
pi_218039382
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2025 11:35 schreef Evangelion het volgende:

[..]
Iemand die niet in kanker gelooft kan gewoon onmogelijk goed lesgeven, ook al geeft ze geen biologie.
Dan hoor je in een gesticht.
Mwah, zolang ze het voor zich houdt.
We kunnen moeilijk iedereen opsluiten die anders denkt, toch?
If they say
  woensdag 25 juni 2025 @ 11:46:00 #11
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_218039442
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2025 11:42 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Heb je wel eens iemand van dit type meegemaakt ? Dit zijn mensen die hun "verlichting" voortdurend aan iedereen willen openbaren, zo niet opdringen. Want het geeft die dan ook de mogelijk een beter mens/gelukkiger te worden.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
  Moderator woensdag 25 juni 2025 @ 11:50:32 #12
5428 crew  miss_sly
pi_218039482
quote:

[..]
En hoe gaat ze dan om met een kind uit haar klas waarvan een ouder kanker heeft? Dat is toch niet te verenigen?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_218039489
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2025 11:46 schreef mvdejong het volgende:

[..]
Heb je wel eens iemand van dit type meegemaakt ? Dit zijn mensen die hun "verlichting" voortdurend aan iedereen willen openbaren, zo niet opdringen. Want het geeft die dan ook de mogelijk een beter mens/gelukkiger te worden.
Dat zeg ik, zolang ze het voor zich houdt lijkt me dat geen probleem. Doet ze dat echter niet...

Voor de socials waren dit soort figuren er ook al. Verschil is alleen dat iedereen nu overal van op de hoogte is en meteen conclusies trekt.
Zoals gezegd, ik heb geen flauw idee wat er voor mijn zoons klas staat. Dat hoef ik ook niet te weten zolang hij er niet mee wordt lastiggevallen en er normaal wordt lesgegeven.
Als niet, dan kan er altijd nog aan de bel worden getrokken.
Waarom iemand al meteen op het hakblok leggen?
If they say
pi_218039512
quote:
7s.gif Op woensdag 25 juni 2025 11:50 schreef miss_sly het volgende:

[..]
En hoe gaat ze dan om met een kind uit haar klas waarvan een ouder kanker heeft? Dat is toch niet te verenigen?
Kijk, als dat dan een probleem is, kunnen er alsnog maatregelen getroffen worden. Nu wordt er moord en brand geschreeuwd voordat er nog maar les is gegeven.
If they say
pi_218039542
quote:

[..]
Nee, OK. Maar het zegt wel veel over iemands intelligentie. Nu zijn basisschoolleraren meestal geen raketgeleerden, maar toch, hoe moet zo'n iemand een kind iets leren als ze zelf niet eens op dat niveau kan nadenken.
pi_218039554
Nee natuurlijk kan dit niet :') Maar de huidige maatschappij kennende zal het wel geaccepteerd worden omdat iedere debiel tegenwoordig recht moet hebben of zijn of haar eigen mening. De tijd dat je dit soort mensen in een Pieter Baan centrum plaatste is helaas voorbij.
pi_218039622
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2025 11:55 schreef Evangelion het volgende:

[..]
Nee, OK. Maar het zegt wel veel over iemands intelligentie. Nu zijn basisschoolleraren meestal geen raketgeleerden, maar toch, hoe moet zo'n iemand een kind iets leren als ze zelf niet eens op dat niveau kan nadenken.
School zal wel weten wie ze voor de klas zetten, lijkt me.
Daarbij is er een chronisch lerarentekort dus kan je van alles voor de klas verwachten. Pas als dat een probleem blijkt te zijn, dan moet er, uiteraard, worden ingegrepen.

Wat ik met mijn posts wil zeggen: waarom iemand al aan de hand van socials veroordelen? Wie weet geeft ze prima les, maar dat weet TS nog niet want ze doen er alles aan om dat te voorkomen.
If they say
pi_218039643
Ik vind het maar niks maar het zou voor mij geen reden zijn om in de pen te klimmen.

Als ze in de klas die onzin gaat verspreiden is het een ander verhaal.
-nee-
pi_218039886
Ik zou even afwachten in hoeverre ze kinderen beïnvloed, en eventueel tijdens een algemene ouderavond proberen te provoceren en kijken hoe ze daarop reageert. Genoeg leerkrachten die dingen prima gescheiden kunnen houden. Op een christelijke school geloven ook veel leerkrachten niet in god, maar dan kun je daar nog wel gewoon over praten.

Maar aan de andere kant, mijn zoon had in groep 4 een gezondheidsfreak als juf voor een paar maanden, 1 dag per week. Die heeft wel haar sporen nagelaten bij hem, met focus op gezond eten. Maar goed, sindsdien eet mijn zoon het liefst bruin brood en eet hij veel groente, dus er zijn slechtere voorbeelden :D
  woensdag 25 juni 2025 @ 13:01:45 #20
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_218040231
quote:
Wanneer ze werk en privé-opvattingen gescheiden kan houden wel.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  woensdag 25 juni 2025 @ 13:03:56 #21
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_218040251
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2025 12:24 schreef FlyingFish het volgende:

Maar aan de andere kant, mijn zoon had in groep 4 een gezondheidsfreak als juf voor een paar maanden, 1 dag per week. Die heeft wel haar sporen nagelaten bij hem, met focus op gezond eten. Maar goed, sindsdien eet mijn zoon het liefst bruin brood en eet hij veel groente, dus er zijn slechtere voorbeelden :D
Ik had vroeger een juf die een tijd daarvoor dik was, en nu heel druk was met slank blijven en op maandag alleen fruit at. Was een goede docent. Niks aan overgehouden ook.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_218040362
En kanker ontkennen? Hoe dan? Mijn schoonmoeder die van 74 naar 34 kilo ging en uiteindelijk overleed maakte dus een grapje ofzo? :?
pi_218040434
Er zal toch wel een heel gegronde reden moeten zijn om een geliefde docent weg te sturen.

Ik kan me niet voorstellen dat een docent zomaar wordt weggesaneerd alleen maar om een andere docent aan te kunnen nemen.
pi_218044589
Docenten zijn ook maar gewoon mensen met soms rare hobby's, vreemde gewoontes of andere gekkigheid. Zolang ze hun functie naar behoren uitoefenen, zou ik dat oké vinden, maar zodra mijn kinderen die rariteiten overnemen of rare verhalen vertellen, kun je er vanuitgaan dat ze méér doet dan eigenlijk zou moeten.

Het is wel typisch curling-ouder-gedrag door de hooivorken op je te nemen en deze docent te verketteren, op basis van wat social media geneuzel.

Interessante discussie, dat wel.
  woensdag 25 juni 2025 @ 21:15:53 #25
403820 Aberkullie
Sicker than your average.
pi_218044624
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2025 13:15 schreef Solispolar het volgende:
En kanker ontkennen? Hoe dan? Mijn schoonmoeder die van 74 naar 34 kilo ging en uiteindelijk overleed maakte dus een grapje ofzo? :?
Die was zeker gevaccineerd
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')