abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218090250
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 14:05 schreef Hiddendoe het volgende:
En vooral gaan zoeken naar een oplossing die deze dreiging weghaalt.

O, wacht!

Je hebt een oplossing. Nou, daar ben ik wel benieuwd naar.
pi_218090267
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 14:12 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Ja, want ik vind deze benaming zeer onterecht. Jij noemt mij zo, dat wil dus echt niet zeggen dat ik dat ook ben.
Dus eigenlijk ben jij tot in het diepst van je tere zieltje vanwege de door mij gebruikte termen 'holmaat' en 'muts' en dat je daarom mij weg zet als een antisemiet?
Nee, ik noem jou een antisemiet omdat ik constateer naar aanleiding van jouw posts dat je jezelf als een antisemiet opstelt. Het is niet bedoeld als een scheldwoord. Het is een constatering.

Maar goed, je verwerpt de benaming en dat spreekt voor je. Hopelijk kan je ook eens kritisch kijken naar waarom ik denk dat jij een antisemiet bent.
pi_218090280
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 14:15 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
O, wacht!

Je hebt een oplossing. Nou, daar ben ik wel benieuwd naar.
Nee, hier trap ik dus niet in, MUTS!
Het is aan de heren (en dames ook) POLITICI om hiervoor een oplossing te zoeken. Laat dat maar aan de politici over, die weten waar ze mee bezig zijn. TOCH???
pi_218090325
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 14:17 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Nee, ik noem jou een antisemiet omdat ik constateer naar aanleiding van jouw posts dat je jezelf als een antisemiet opstelt. Het is niet bedoeld als een scheldwoord. Het is een constatering.

Maar goed, je verwerpt de benaming en dat spreekt voor je. Hopelijk kan je ook eens kritisch kijken naar waarom ik denk dat jij een antisemiet bent.
Misschien zou jij beter eens wat kritischer kunnen kijken naar mijn berichten zonder meteen te gaan blazen over mijn vermeende antisemitisme.
pi_218090347
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 14:19 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Nee, hier trap ik dus niet in, MUTS!
Het is aan de heren (en dames ook) POLITICI om hiervoor een oplossing te zoeken. Laat dat maar aan de politici over, die weten waar ze mee bezig zijn. TOCH???
O, dus je hebt geen enkel idee.

De politici denken dat het beter is om het kwaad met wortel en al uit te roeien. Daar zouden ze wel eens gelijk in kunnen hebben. Fijn dat je vertrouwen hebt in de politici.
pi_218090362
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 14:23 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Misschien zou jij beter eens wat kritischer kunnen kijken naar mijn berichten zonder meteen te gaan blazen over mijn vermeende antisemitisme.
Meteen? Ik heb dagenlang in alle rust het met redelijkheid geprobeerd!
pi_218090397
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 14:24 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
O, dus je hebt geen enkel idee.

De politici denken dat het beter is om het kwaad met wortel en al uit te roeien. Daar zouden ze wel eens gelijk in kunnen hebben. Fijn dat je vertrouwen hebt in de politici.
Ik heb wel degelijk een idee. En een heel goed idee, al zeg ik het zelf. :!

Ben jij toevallig werkzaam in de politiek?
pi_218090472
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 14:28 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Ik heb wel degelijk een idee. En een heel goed idee, al zeg ik het zelf. :!

Ben jij toevallig werkzaam in de politiek?
Ik ben politiek actief geweest inderdaad. Niet toevallig.

Maar wat is dan jouw goede idee?
pi_218090522
De eerste stap is door Iran gezet. Als de Garde van Ayatollah ook tot inzicht komt dat een nucleaire wapen goed is voor de toekomst van dat land dan hebben ze er binnen een paar maanden wel eentje klaar.
De Ayatollah weigert nog steeds toestemming te geven omdat hij het een immoreel wapen vindt in strijd met zijn geloof. Ik zeg maken, je hoeft het niet in te zetten. Alle landen zonder atoom wapen zouden er goed aan doen om er een paar te hebben. Dat is het enige wat ze beschermen kan als het erop aan komt. Internationaal recht is failliet.
pi_218090735
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 14:25 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Meteen? Ik heb dagenlang in alle rust het met redelijkheid geprobeerd!
Genoeg. Echt, ik ben dit 'spelletje' spuugzat.
Hier een linkje uit wikipedia waar de oorlogsmisdaden van Israel worden belicht.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Isra%C3%ABlische_oorlogsmisdaden

Lees het op je gemak door. En dan mag jij, wat mij betreft, weer aankomen met je 'echte feiten' die 'het onweerlegbare bewijs' vormen van deze 'leugens'.
pi_218090927
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 14:59 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Genoeg. Echt, ik ben dit 'spelletje' spuugzat.
Hier een linkje uit wikipedia waar de oorlogsmisdaden van Israel worden belicht.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Isra%C3%ABlische_oorlogsmisdaden

Lees het op je gemak door. En dan mag jij, wat mij betreft, weer aankomen met je 'echte feiten' die 'het onweerlegbare bewijs' vormen van deze 'leugens'.
Kijk, weer alleen gericht op wat Israël fout doet. Dat is het enige waar jij het over hebt. En dat terwijl ik vanaf het begin heb erkend dat Israël ook niet brandschoon is.

En maar gek vinden dat ik vind dat je partijdig bent.
pi_218090958
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 14:41 schreef Chadi het volgende:
De eerste stap is door Iran gezet. Als de Garde van Ayatollah ook tot inzicht komt dat een nucleaire wapen goed is voor de toekomst van dat land dan hebben ze er binnen een paar maanden wel eentje klaar.
De Ayatollah weigert nog steeds toestemming te geven omdat hij het een immoreel wapen vindt in strijd met zijn geloof. Ik zeg maken, je hoeft het niet in te zetten. Alle landen zonder atoom wapen zouden er goed aan doen om er een paar te hebben. Dat is het enige wat ze beschermen kan als het erop aan komt. Internationaal recht is failliet.
Waarom zou je willen dat die klootzakken in Iran die hun eigen bevolking gijzelen macht houden?
pi_218091025
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 15:19 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Kijk, weer alleen gericht op wat Israël fout doet. Dat is het enige waar jij het over hebt. En dat terwijl ik vanaf het begin heb erkend dat Israël ook niet brandschoon is.

En maar gek vinden dat ik vind dat je partijdig bent.
En toch blijven beweren dat Israel in deze niets te verwijten valt.
Dat is het verschil tussen jou en mij.
Ik vind dat een land wat zich schuldig maakt aan oorlogsmisdaden hier wel degelijk mag worden aangepakt.
Ongeacht wat de nationaliteit van dat land is.
pi_218091035
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 15:28 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
En toch blijven beweren dat Israel in deze niets te verwijten valt.

En die quote heb je vast even voor mij...
pi_218091121
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 15:29 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
En die quote heb je vast even voor mij...
Ingevuld? Bedoel je dat?
Logisch toch? Want jij beweert continue dat Israel het recht heeft om zich te verdedigen tegen aanvallen van arabische landen (wat ik beaam), maar tegelijkertijd vind jij het notdone dat Israel wordt aangesproken over illegale acties, schendingen van mensenrechten en oorlogsmisdaden.

Ik hou het voor gezien, want we komen hier toch nooit uit.
Want als ik steeds opnieuw mijn standpunten moet gaan verdedigen omdat jij hier alleen maar antisemitisme in meent te herkennen, pardon ik bedoel natuurlijk concluderen, dan is wat mij betreft deze discussie gewoon mislukt.
Het kan aan mij liggen, het kan aan jou liggen, maar het is een feit dat onze standpunten altijd zullen botsen.
pi_218091278
Hiermee is VEM2012 uitgeroepen tot:
Winnaar van de discussie.
Vakman pur sang
pi_218091330
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 15:40 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Ingevuld? Bedoel je dat?
Logisch toch? Want jij beweert continue dat Israel het recht heeft om zich te verdedigen tegen aanvallen van arabische landen (wat ik beaam), maar tegelijkertijd vind jij het notdone dat Israel wordt aangesproken over illegale acties, schendingen van mensenrechten en oorlogsmisdaden.

Ik hou het voor gezien, want we komen hier toch nooit uit.
Want als ik steeds opnieuw mijn standpunten moet gaan verdedigen omdat jij hier alleen maar antisemitisme in meent te herkennen, pardon ik bedoel natuurlijk concluderen, dan is wat mij betreft deze discussie gewoon mislukt.
Het kan aan mij liggen, het kan aan jou liggen, maar het is een feit dat onze standpunten altijd zullen botsen.
Ik heb nergens gezegd dat het not done is dat Israël aangesproken wordt op fouten. Ik heb gezegd dat jij alleen maar op de fouten van Israël wijst, in combinatie met zeggen dat ze zich daar niet hadden moeten vestigen (en zelfs de beschuldiging dat het Westen Israël daar geplaatst zou hebben om de Westerse waarden op te gaan dringen bij de buren), dat de VN maar had moeten luisteren naar het dreigement wat geuit werd, ontkenning dat de Joden al millennia een claim hebben aldaar.

Verder heb ik dus niet gezegd dat Israël niets te verwijten valt. Dit is wat ik heb gezegd:

quote:
18s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 12:56 schreef VEM2012 het volgende:
ik heb letterlijk aangegeven dat Israël niet brandschoon is. Echter aangezien zij degenen zijn die door omliggende groepen bedreigd worden met complete vernietiging en zij reageren op die agressie, vind ik dat van een andere orde. Dat lijkt mij eerlijk gezegd evident.
En nogmaals: al in de jaren 90 lag er het aanbod, ook van Israël dat de Palestijnen hun eigen staat zouden krijgen, met zelfbestuur, enz. De PLO en Hamas wilden daar niet aan omdat ze Israël weg willen hebben.

Later hebben de Palestijnen Gaza gekregen. Met een bulk geld waarmee ze er een prima leven in konden leiden. Ze kozen Hamas om te leiden en Hamas koos ervoor om het geld te besteden aan het doden van Joden en zoveel mogelijk vernietigen van Israël.

Er zijn genoeg kansen geweest op duurzame vrede en het is niet Israël die dat verneukt heeft. Maakt dat alles wat Israël doet goed? Natuurlijk niet. Maar aangezien Hamas, Hezbollah en Iran maar al te duidelijk hebben gemaakt niet te stoppen voordat Israël verdwenen is en alle Joden uitgemoord (en daarna zijn de Christenen aan de beurt!) is dit misschien gewoon het moment om deze achterlijkheid te bestrijden. En ja, iedere burgerdode die daarbij valt is verschrikkelijk. Maar als het duurzame vrede op kan leveren is het waarschijnlijk de minst kwade optie.
pi_218091334
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 15:21 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Waarom zou je willen dat die klootzakken in Iran die hun eigen bevolking gijzelen macht houden?
Diezelfde bevolking die de afgelopen weken bommen van Israel/VS liepen te koppen?
Als Iran het had gewild hadden ze allang een kernwapen, maar de Ayatollah/relgie verbiedt het.. Dan kom je op de vraag of de aanvallen van Israel/VS misschien wel een tegenovergesteld effect gaan hebben. Dat de Ayatollah straks wel overstag gaat met alle gevolgen van dien...
pi_218091360
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 16:07 schreef AFA2022 het volgende:

[..]
Diezelfde bevolking die de afgelopen weken bommen van Israel/VS liepen te koppen?
Als Iran het had gewild hadden ze allang een kernwapen, maar de Ayatollah/relgie verbiedt het.. Dan kom je op de vraag of de aanvallen van Israel/VS misschien wel een tegenovergesteld effect gaan hebben. Dat de Ayatollah straks wel overstag gaat met alle gevolgen van dien...
Dat is toch gek dat hij het niet wil, maar verder geen afspraken daarover wil maken...

Staat een beetje haaks op elkaar, nietwaar?
pi_218091362
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 16:07 schreef AFA2022 het volgende:

[..]
Dat vind ik zo’n flauw frame.
Ze hadden bijna een wapen, willen het westen kapot, dat wordt aangepakt:
Nu willen ze nog liever een wapen, buhuuu…

Ja dat klopt en de volgende keer wordt dat weer weggevaagd, totdat ze het een keer lukt en dan werpen ze er gelijk een af.
Vakman pur sang
pi_218091378
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 16:09 schreef Lospedrosa het volgende: :Y :s)

[..]
Dat vind ik zo’n flauw frame.
Ze hadden bijna een wapen, willen het westen kapot, dat wordt aangepakt:
Nu willen ze nog liever een wapen, buhuuu…

Ja dat klopt en de volgende keer wordt dat weer weggevaagd, totdat ze het een keer lukt en dan werpen ze er gelijk een af.
Vakman pur sang
pi_218091418
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 16:09 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Dat is toch gek dat hij het niet wil, maar verder geen afspraken daarover wil maken...

Staat een beetje haaks op elkaar, nietwaar?
Zijn geloof verbiedt het, daar moet je blij mee zijn anders hadden ze 10 jaar geleden er al 1...
pi_218091456
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 16:16 schreef AFA2022 het volgende:

[..]
Zijn geloof verbiedt het, daar moet je blij mee zijn anders hadden ze 10 jaar geleden er al 1...
Goh. Welke religie hebben ze in Pakistan ook alweer?

Vind je het zelf niet wat al te dol om af te gaan op de blauwe ogen van Khamenei, terwijl zijn acties redelijk haaks staan op wat hij zegt? Want als hij echt geen kernwapen wilde, dan had hij deze ellende kunnen voorkomen door gewoon te tonen dat hij daar niet mee bezig is.
  dinsdag 1 juli 2025 @ 16:34:19 #274
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_218091551
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 16:01 schreef Lospedrosa het volgende:
Het is geen wedstrijd. :')
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_218091580
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 16:01 schreef Lospedrosa het volgende:
Whatever. Als jij hier gelukkig van wordt.

:O
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')