Klopt, ik heb geen users tabel. Dat zijn allemaal verbeteringen, ik was al blij dat ik iets werkends had en dat mijn scores klopten met die van Monitor.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 21:57 schreef devzero het volgende:
[..]
[ code verwijderd ]
Ik bedoelde meer dat je tabellen niet genormaliseerd zijn. Dat je geen varchar gebruikt voor een excluded user, maar een foreign key naar een users tabel.
Het is en blijft een spel. En als je wilt winnen moet je er iets voor doen.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 21:58 schreef Grotetijd het volgende:
Formule 1 is natuurlijk wel "ff" iets anders dan een spel op een forum he... Kom aan mensen
Zo doe ik het ook, makkelijk om gewoon een naam in een tabel te kunnen frutten. Ik join die tabel op de users tabel om zo de ID's te verkrijgen voor later gebruik.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 21:57 schreef devzero het volgende:
[..]
[ code verwijderd ]
Ik bedoelde meer dat je tabellen niet genormaliseerd zijn. Dat je geen varchar gebruikt voor een excluded user, maar een foreign key naar een users tabel.
Stop maar met dit riedeltje Grotetijd.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 21:58 schreef Grotetijd het volgende:
Formule 1 is natuurlijk wel "ff" iets anders dan een spel op een forum he... Kom aan mensen
Dank u,quote:Op dinsdag 24 juni 2025 21:59 schreef Paul het volgende:
I like to flirt , but i don’t know how broken i am yet.
mooi gezegd, trots op jouquote:Op dinsdag 24 juni 2025 22:00 schreef Shii het volgende:
Het werd hem wel gegund. In ieder geval wel door mij. Maar dat het nu ook leuk is zo met iemand anders bovenaan, mag ook best gezegd worden.
Verder denk ik dat het heel erg onrealistisch is dat iemand maandenlang kan bolken. Het moet leuk blijven voor iedereen. En dat iemand er hard voor werkt, jeetje het is een spel. Mensen werken ook overdag.
Wat mij betreft heeft dit spel soms een nare smaak met te fanatieke kantjes en op dit moment ook alleen maar gezeur dat iemand het niet verdient en dat het nog nooit zo makkelijk is geweest.
Zo toch weer wat gezegd.
Werd er zoveel gezeurd dat justin te veel won? Ik zie alleen maar mensen die klagen dat er zoveel gezeurd wordt. Vergelijkingen met de F1 zijn lastig, want ook de #2, 3, etc winnen ook ettelijke miljoenen. In DTS win je een gedicht.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 21:56 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Winnen is winnen.
Dus jij vindt ook dat Max Verstappen te eager is om wereldkampioen te worden?
Laat ik maar gas terugnemen zodat mijn tegenstander ook kans krijgt deze race te winnen?
Max verstappen vergelijken met bolken in DTSquote:Op dinsdag 24 juni 2025 21:56 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Winnen is winnen.
Dus jij vindt ook dat Max Verstappen te eager is om wereldkampioen te worden?
Laat ik maar gas terugnemen zodat mijn tegenstander ook kans krijgt deze race te winnen?
Mijn hoofdtabel isquote:Op dinsdag 24 juni 2025 21:59 schreef bondage het volgende:
[..]
Zo doe ik het ook, makkelijk om gewoon een naam in een tabel te kunnen frutten. Ik join die tabel op de users tabel om zo de ID's te verkrijgen voor later gebruik.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 | CREATE TABLE IF NOT EXISTS dts_posts ( id INT AUTO_INCREMENT PRIMARY KEY, topic_id INT UNSIGNED, post_id INT UNSIGNED, user_id INT, data_member VARCHAR(50), post_datetime DATETIME, timestamp BIGINT, punten INT, gebolkt_door VARCHAR(50), url VARCHAR(51), modification_date TIMESTAMP DEFAULT CURRENT_TIMESTAMP ); |
Eens.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 22:00 schreef Shii het volgende:
Het werd hem wel gegund. In ieder geval wel door mij. Maar dat het nu ook leuk is zo met iemand anders bovenaan, mag ook best gezegd worden.
Verder denk ik dat het heel erg onrealistisch is dat iemand maandenlang kan bolken. Het moet leuk blijven voor iedereen. En dat iemand er hard voor werkt, jeetje het is een spel. Mensen werken ook overdag.
Wat mij betreft heeft dit spel soms een nare smaak met te fanatieke kantjes en op dit moment ook alleen maar gezeur dat iemand het niet verdient en dat het nog nooit zo makkelijk is geweest.
Zo toch weer wat gezegd.
Ik weet niet meer van wie het was. Misschien Stanislaw Lem, of een andere klassieke sci-fi auteur. Maar er is een kort verhaal waar een luie uitvinder een AI kloon van zichzelf maakt om het werk te toen waar hij zelf geen zin in heeft. Vervolgens bouwt de AI een nieuwe AI omdat die, als kloon, er zelf ook geen zin in heeft. Rinse and repeat. Een hele stapel AIs die te lui zijn om te werken.quote:
Beste is eigenlijk zowel het user id als de weergavenaam in de tabel te hebben. Het id kan dan worden gebruikt voor de joint en de naam voor het gemak.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 22:03 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Mijn hoofdtabel is
[ code verwijderd ]
En daarna daar een stel indexen op
[ code verwijderd ]
Ja, ik heb dus altijd data_member en user_id bij elkaar.
En iemand heeft eens een namechange gedaan en dat ging mis in het totaaloverzicht, de username bleef zichtbaar.
Mijn sqllite tabel voor posts zag er zo uit:quote:Op dinsdag 24 juni 2025 22:03 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Mijn hoofdtabel is
[ code verwijderd ]
En daarna daar een stel indexen op
[ code verwijderd ]
Ja, ik heb dus altijd data_member en user_id bij elkaar.
En iemand heeft eens een namechange gedaan en dat ging mis in het totaaloverzicht, de username bleef zichtbaar.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 | CREATE TABLE posts( postid unsigned int primary key, userid unsigned int, posttime unsigned int, topiccount unsigned short, topicid unsigned int, foreign key(userid) references user(userid), foreign key(topicid) references topics(topicid) ); |
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |