Ongeveer 60 glazen~ voor een standaard kamer van 4x5 meter. Dus gewoon 600 glazen neerzetten voor 10 graden verkoeling. Wel elke 15~ minuten alle glazen verversen, want anders warmt het weer opquote:Op dinsdag 24 juni 2025 20:05 schreef uitkeringsgenieter het volgende:
Hoeveel glazen zijn er nodig voor 1 graad verkoeling
quote:Op dinsdag 24 juni 2025 20:06 schreef SwJ het volgende:
Condensatie op het glas treedt op wanneer de luchtvochtigheid hoog is en het glas kouder is dan het dauwpunt. De waterdamp uit de lucht condenseert dan op het glas.
Dit verwijdert echter een heel kleine hoeveelheid vocht uit de lucht, maar het effect is verwaarloosbaar.
De hoeveelheid waterdamp die zo uit de lucht wordt gehaald, is zó klein dat het geen merkbare daling van de luchtvochtigheid of benauwdheid veroorzaakt.
Bovendien koelen de glazen maar tijdelijk: zodra ze op kamertemperatuur komen, stopt het effect volledig.
quote:Op dinsdag 24 juni 2025 20:09 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Ongeveer 60 glazen~ voor een standaard kamer van 4x5 meter. Dus gewoon 600 glazen neerzetten voor 10 graden verkoeling. Wel elke 15~ minuten alle glazen verversen, want anders warmt het weer op
Je huis verwarmen? Hoezo? Zo koud wordt het ook nietquote:Op dinsdag 24 juni 2025 20:07 schreef Managarm het volgende:
Je verwarmt je huis zeker ook met theelichtjes?
ts snap geen natuurkunde en is een fantastquote:Op dinsdag 24 juni 2025 20:06 schreef SwJ het volgende:
Condensatie op het glas treedt op wanneer de luchtvochtigheid hoog is en het glas kouder is dan het dauwpunt. De waterdamp uit de lucht condenseert dan op het glas.
Dit verwijdert echter een heel kleine hoeveelheid vocht uit de lucht, maar het effect is verwaarloosbaar.
De hoeveelheid waterdamp die zo uit de lucht wordt gehaald, is zó klein dat het geen merkbare daling van de luchtvochtigheid of benauwdheid veroorzaakt.
Bovendien koelen de glazen maar tijdelijk: zodra ze op kamertemperatuur komen, stopt het effect volledig.
Oh kleine moeite. Is dit per saldo ook beter voor het klimaat?quote:Op dinsdag 24 juni 2025 20:09 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Ongeveer 60 glazen~ voor een standaard kamer van 4x5 meter. Dus gewoon 600 glazen neerzetten voor 10 graden verkoeling. Wel elke 15~ minuten alle glazen verversen, want anders warmt het weer op
Vast wel. je kamer is onderdeel van de planeet, dus als het koeler is, dan is dat goed tegen de opwarming van de aarde.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 20:10 schreef uitkeringsgenieter het volgende:
[..]
Oh kleine moeite. Is dit per saldo ook beter voor het klimaat?
Ik denk dat je het warmer krijgt van het heen-en-weergeloop dan dat het afkoelt.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 20:10 schreef uitkeringsgenieter het volgende:
[..]
Oh kleine moeite. Is dit per saldo ook beter voor het klimaat?
moet je hard tappen want je krijgt het tanterheet van elke tijd de glazen verversenquote:Op dinsdag 24 juni 2025 20:05 schreef uitkeringsgenieter het volgende:
Hoeveel glazen zijn er nodig voor 1 graad verkoeling
Vervolgens koel jij af, slaat de condens neer op jou en neemt op die manier de luchtvochtigheid af. Geniaal!quote:Op dinsdag 24 juni 2025 22:28 schreef Hiddendoe het volgende:
Wat een moeilijk gedoe allemaal zeg! Ik heb 3 of 4 flessen met kraanwater in de koelkast en ik drink zo'n fles leeg in periodes van tropische hittegolven.
O ja? Heb ik weer iets doms gezegd? Wat dan?quote:Op dinsdag 24 juni 2025 22:34 schreef SwJ het volgende:
[..]
Vervolgens koel jij af, slaat de condens neer op jou en neemt op die manier de luchtvochtigheid af. Geniaal!
Nee joh ... hartstikke op Mikeytt-niveauquote:Op dinsdag 24 juni 2025 22:38 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
O ja? Heb ik weer iets doms gezegd? Wat dan?
Want je bent bang dat het kraanwater ineens op is tijdens een hittegolf?quote:Op dinsdag 24 juni 2025 22:28 schreef Hiddendoe het volgende:
Wat een moeilijk gedoe allemaal zeg! Ik heb 3 of 4 flessen met kraanwater in de koelkast en ik drink zo'n fles leeg in periodes van tropische hittegolven.
Nee, gewoon om het water lekker koud te krijgen. En hou aub op over die zgn. bacteriegroei. Het lijkt wel of de huidige generatie steeds meer last krijgt van een ingebeelde of aangeprate vorm van smetvrees.quote:Op donderdag 26 juni 2025 02:56 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Want je bent bang dat het kraanwater ineens op is tijdens een hittegolf?
Ik vertrouw erop dat ik het direct vers uit de kraan kan tappen als ik het nodig heb, zie de noodzaak om het in flessen te bewaren niet. Met bacteriegroei en allerlei nare gevolgen van dien.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |