Ik ben benieuwd aan welke knoppen ze denken te kunnen draaien. Verruiming van wat spits is? Verlaging van 40% korting naar 30%? Verhoging van de prijzen?quote:Verder denkt NS aan het aanpassen van kortingen
NS? ik zie nu aanbiedingen van NS voorbij komen voor de gewone sterveling met 60% korting terwijl ik met een daluren abonnement slechts 40% korting krijg en wanneer de trein door vertraging een paar minuten na 16:00 arriveert ik het volle pond mag aftikken.quote:Op woensdag 16 juli 2025 15:45 schreef marcb1974 het volgende:
Kijk, zo doe je dat. De prijzen hard omhoog, de kans op een zitplek behoorlijk omlaag
Lang leve de NS
https://www.nu.nl/economi(...)-op-een-zitplek.html
Verschil is wel dat die 60% alleen geldt als je vroeg boekt, beperkt beschikbaar, en niet meer geldt als je ook maar 1 minuut in de spits reist.quote:Op woensdag 16 juli 2025 20:22 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
NS? ik zie nu aanbiedingen van NS voorbij komen voor de gewone sterveling met 60% korting terwijl ik met een daluren abonnement slechts 40% korting krijg
Nee, het moment van inchecken bepaalt of je korting krijgt. Als je om 15:55 incheckt reis je tijdens de avondspits met 40% korting.quote:en wanneer de trein door vertraging een paar minuten na 16:00 arriveert ik het volle pond mag aftikken.
Ah wist ik niet, ik zag ooit op een maand afrekening eens het volle pond in rekening gebracht voor een ritje met R-Net vanuit Dordrecht naar Geldermalsen. Wellicht mogelijk dat ik net na vieren incheckte. Maar je weet er blijkbaar veel van dus......quote:Op woensdag 16 juli 2025 20:27 schreef James1988 het volgende:
Nee, het moment van inchecken bepaalt of je korting krijgt. Als je om 15:55 incheckt reis je tijdens de avondspits met 40% korting.
1. is met kortingquote:Op woensdag 16 juli 2025 20:33 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Ah wist ik niet, ik zag ooit op een maand afrekening eens het volle pond in rekening gebracht voor een ritje met R-Net vanuit Dordrecht naar Geldermalsen. Wellicht mogelijk dat ik net na vieren incheckte. Maar je weet er blijkbaar veel van dus......
1. Wanneer ik om 15:55 incheck voor een rit die om 16:05 vertrekt is dit dan met of zonder korting?
2. Wanneer ik om 08:55 incheck voor een rit die om 09:01 vertrekt is dit op werkdagen zeker vol tarief?
Nee, je krijgt altijd 5 minuten marge in je voordeel.quote:Op woensdag 16 juli 2025 20:33 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Ah wist ik niet, ik zag ooit op een maand afrekening eens het volle pond in rekening gebracht voor een ritje met R-Net vanuit Dordrecht naar Geldermalsen. Wellicht mogelijk dat ik net na vieren incheckte. Maar je weet er blijkbaar veel van dus......
1. Wanneer ik om 15:55 incheck voor een rit die om 16:05 vertrekt is dit dan met of zonder korting?
2. Wanneer ik om 08:55 incheck voor een rit die om 09:01 vertrekt is dit op werkdagen zeker vol tarief?
Op de radio hadden ze het over het beperken van de tienerkorting of hoe dat tegenwoordig ook heet waar paar weken terug ophef over wasquote:Op woensdag 16 juli 2025 20:05 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd aan welke knoppen ze denken te kunnen draaien. Verruiming van wat spits is? Verlaging van 40% korting naar 30%? Verhoging van de prijzen?
Ik kreeg een tijd geleden al een vragenlijst over wat ik acceptabele prijzen zou vinden voor Weekend Vrij..
Bedankt!quote:Op woensdag 16 juli 2025 20:52 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Nee, je krijgt altijd 5 minuten marge in je voordeel.
Om 15:55 inchecken voor een trein van 16:25 is korting
Om 08:55 inchecken voor een trein van 08:56 is korting
Maar blijven zeiken op NS is toch zo makkelijk. Prorail en de overheid lachen zich kapot terwijl ze de gebruikskosten voor het spoor weer verhogen en NS hogere kosten aannaaien voor al het extra personeel wat nodig is om de extra reistijd door de tientallen "tijdelijke" snelheidsbeperkingen op te kunnen vangen.
Link?quote:Op woensdag 16 juli 2025 23:10 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Ik keek vandaag een cabinerit van een GTW van Hoofddorp over Amsterdam CS naar Zwolle. Heel leuk natuurlijk omdat het andes is dan anders maar ik zou het als ik machinist was niet online plaatsen als ik 130 km/h in 110-gebied rijd.
Ook weer zoiets wat NS klauwen met geld kost; tientallen bakken materieel leeg naar een ander opstelterrein moeten verplaatsen omdat er op Hoofddorp 360 meter spoor voor 3 bakken Arriva nachttrein gereserveerd is.quote:Op woensdag 16 juli 2025 23:10 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Ik keek vandaag een cabinerit van een GTW van Hoofddorp over Amsterdam CS naar Zwolle. Heel leuk natuurlijk omdat het andes is dan anders maar ik zou het als ik machinist was niet online plaatsen als ik 130 km/h in 110-gebied rijd.
Roze woensdagquote:Op woensdag 16 juli 2025 22:11 schreef derLudolf het volgende:
Als ik op zo het lijkt willekeurige datum een reis naar Nijmegen plan, krijg ik een regenboog vlag te zien, hoezo dat?
Dat was de jongerendagkaart. Daarmee konden jongeren (12-18) voor ¤ 8,50 een dag met de NS trein reizen. Dat is afgeschaft, je krijgt nu als jongere (12-17) een gratis kortingskaart. Dom van NS, iemand die jong met de trein reist, houdt dat later vaak vol. Nu vervreemd je een complete generatie van de trein omdat het onbetaalbaar wordt: kinderen van 4 t/m 11 reizen gratis met Kids Vrij, vanaf de 12e verjaardag is het klaar. Echt zo dom.quote:Op woensdag 16 juli 2025 21:54 schreef b2py het volgende:
[..]
Op de radio hadden ze het over het beperken van de tienerkorting of hoe dat tegenwoordig ook heet waar paar weken terug ophef over was
Ik had gelezen dat die jongerendagkaart NS veel meer kostte dan was verwacht, en dat hij daarom is afgeschaft.quote:Op donderdag 17 juli 2025 11:25 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dat was de jongerendagkaart. Daarmee konden jongeren (12-18) voor ¤ 8,50 een dag met de NS trein reizen. Dat is afgeschaft, je krijgt nu als jongere (12-17) een gratis kortingskaart. Dom van NS, iemand die jong met de trein reist, houdt dat later vaak vol. Nu vervreemd je een complete generatie van de trein omdat het onbetaalbaar wordt: kinderen van 4 t/m 11 reizen gratis met Kids Vrij, vanaf de 12e verjaardag is het klaar. Echt zo dom.
Nou ja, nee, "gewoon" het volledige OV nationaliseren en de markt de tyfus laten krijgen.quote:
In het Ruhrgebied is dat een doorslaand succes, jaquote:
Had vandaag toch maar 3 kwartier vertraging met ze op een reis van 50 minutenquote:Op donderdag 17 juli 2025 16:47 schreef Kapitein_Schavuit het volgende:
Arriva gaat het wel even regelen. Na het grote succes van de drielandentrein.![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |