abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218024268

13 juni 2025: Israël start 'Operation Rising Lion'
• Vroege ochtend 03:00 lokale tijd: Israelische luchtmacht lanceert vijf golven luchtaanvallen op zo'n 100 doelen
• Doelen zijn o.a. nucleaire sites en militaire infrastructuur
• 200+ gevechtsvliegtuigen, 330+ precisie­munitie ingezet .
• Mossad-sabotage: installatie van dronebasis nabij Teheran, vernietigt luchtafweercapaciteiten

14-15 juni: Escalatie en burgerslachtoffers
De strijd escaleerde: Iran vuurde 270 raketten en drones af, 14 doden in Israël; Israëlische aanvallen in Iran doodden 224 mensen en verwondden er 1.200. Doelen waren o.a. een raffinaderij in Haifa en woonwijken in Iran.

16 juni: Aanval op Iraanse staatstelevisie
Israël trof de Iraanse staatsomroep tijdens een live-uitzending waardoor communicatie uitviel en een medewerker omkwam. Ook werden Quds Force-centra geraakt; vier functionarissen gedood.

16 juni: G7-top en reacties
De G7 steunde Israëls recht op zelfverdediging maar riep op tot terughoudendheid. De Britse premier Starmer pleitte voor diplomatie, de Duitse bondskanselier Merz prees Israëls acties. VN en China veroordeelden de aanvallen als schending van soevereiniteit.

17 juni: Aanvallen op Esfahan
Israël bestookte militaire doelen in Esfahan, waaronder raketinstallaties en een IRGC-kazerne. Khamenei dreigde Amerikaanse belangen aan te vallen bij inmenging.

18 juni: Trump en VS-troepen
Trump riep dat hij de Iraanse luchtmacht onder controle had en eiste overgave. De VS stuurde o.a. de USS Nimitz en mobiliseert de luchtmacht.

19-21 juni: Aanvallen over en weer
Iran vuurde raketten op Haifa, 45 gewonden. Israël bombardeerde Teheran en zuid-Iran, richtte zich op wapenfabrieken. Israëlisch leger waarschuwde voor een lange oorlog.

22 juni: De VS dropt bommen op Fordow, Natanz, Isfahan

23 juni: Trump reageert op Medvedev

Tijdlijn van de aanloop naar dit conflict:

2005-2010
• Iran intensiveert uraniumverrijking; Israël en VS waarschuwen voor kernwapenontwikkeling.
• Hezbollah (Libanon, door Iran gesteund) herbewapent zich na de oorlog van 2006 met Israël.
• Israël voert cyberaanvallen uit op Iraanse nucleaire installaties (o.a. Stuxnet-virus, ontdekt rond 2010).

2011-2015
• Syrische burgeroorlog: Iran stuurt Revolutionaire Garde en Hezbollah-strijders om Assad te steunen.
• Israël begint reeks luchtaanvallen op wapenkonvooien en Iraanse bases in Syrië.
• Iran sluit nucleair akkoord (JCPOA) met VS, EU, Rusland, China -> tijdelijk wat lucht.

2016-2020
• VS (Trump) trekt zich in 2018 eenzijdig terug uit JCPOA; spanningen laaien weer op.
• Iran hervat verrijking; Israël intensiveert gerichte moorden op Iraanse kernwetenschappers.
• Proxy-groeperingen zoals Hezbollah en pro-Iraanse milities in Irak en Jemen worden actiever tegen Israël en bondgenoten.

2021-nu
• Israël voert 'schaduwoorlog' verder op: sabotage van centrifugesites, explosies in militaire fabrieken.
• Toenemende drone-aanvallen vanuit Syrië en Irak op Israëlische doelen en bondgenoten.
• Pogingen tot nieuw nucleair akkoord mislukken; wederzijds wantrouwen verdiept zich.

maandag 23 juni 2025 @ 18:11:39 #2
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_218024274
twitter
pi_218024275
twitter
pi_218024281
twitter

twitter
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
  maandag 23 juni 2025 @ 18:12:21 #5
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_218024286
Ze verwachten dus dat Iran maar om zich heen gaat slaan als een klein kind dat geen snoepje krijgt?
pi_218024292
quote:
1s.gif Op maandag 23 juni 2025 18:07 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Hij zegt eigenlijk tegen Putin dat die zijn personeel niet aankan en dat Medvedev “uit het raam moet vallen”
Benieuwd of Putin daar iets mee doet.
Formeel is Medvedev nog steeds de partijvoorzitter van Rusland en sinds 2020 is hij vice-voorzitter van Ruslands veiligheidsraad.
In die laatste functie twittert en praat hij al sinds de oorlog met Oekraïne over nucleaire dreiging vanuit Rusland en over een mogelijke 3e Wereldoorlog. Hij zit nog steeds op zijn post en is voor Poetin een prima bliksemafleider.

Ik denk dat Trump geen idee heeft wat Medvedev tegenwoordig doet. Hij noemt hem "Former President". Tsja.
Ik doe het ff rustig aan.
pi_218024299
Dit gaat gewoon een alibi aanval woorden. Paar raketjes op die lege Qatar basis. Paar gaten in de runway.
Iran die heel hard kan tweeten hoe hard ze de VS geneukt hebben in hun militaire poepertje. Paar AI filmpjes.

Trump die helemaal boos is, maar blij dat niemand gewond is omdat hij de beste is.

En dat was het.
pi_218024311
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2025 18:11 schreef Momo het volgende:
[ x ]
Hey, buddy :D

@heywoodu

twitter
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_218024313
Hoezo komt iedereen erbij dat die qatar basis leeg is
pi_218024321
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2025 18:16 schreef skysherrif het volgende:
Omdat de satelliet beelden dat letterlijk laten zien.
pi_218024328
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2025 18:17 schreef HarryDePizzaBakker1 het volgende:

[..]
Omdat de satelliet beelden dat letterlijk laten zien.
CENTCOM forward HQ zit daar, veel ander personeel, veel andere hardware

Dat de vliegtuigen uiteraard zijn geevacueerd houdt niet in dat het verlaten is, een aanval op die basis zouden de amerikanen als serieuze aanvl beschouwen 100%
pi_218024334
Nog even een antwoord en dan houd ik erover op.

quote:
1s.gif Op maandag 23 juni 2025 16:18 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
ChatGPT zegt op basis van het CBS dat er in 2023 VERMOEDELIJK 1,2 tot 1,5 miljoen mensen in Nederland wonen die afkomstig zijn uit islamitische landen.

Je moet voor de grap eens opzoek wat de grootste groep allochtonen in Nederland is.
ChatGPT, de betaalde versie, zegt ook:
Hier is een scherper beeld op basis van recente cijfers van CBS (2023–2024) over:

🌍 Personen met migratieachtergrond uit islamitische landen
1. Eerste generatie (in het buitenland geboren)
• Ongeveer 2,9 miljoen migranten in totaal zijn in het buitenland geboren .
• Ruim 1,8 miljoen van hen heeft een niet-Europese achtergrond – wat grotendeels neerkomt op landen in Azië en Afrika, inclusief veel moslimlanden .
2. Tweede generatie (in Nederland geboren, met ten minste één ouder uit islamitisch land)
• CBS noemt 2,1 miljoen kinderen/jongeren met één of beide ouders buiten Europa, waaronder veel uit Marokko en Turkije .

Totaal mensen met herkomst uit islamitische landen = ± 4,0 miljoen (eerste + tweede generatie).

👶 Kinderpopulatie binnen deze groep
• Van de 0–25‑jarigen in Nederland heeft 27–28 % een migratieachtergrond, en van deze groep is meer dan 66 % niet-westers — waaronder Turkse, Marokkaanse, Syrische, Afghaanse en Irakese herkomst .
• Met een totale Nederlandse leeftijdsgroep van 0–25 is dat circa 4,5 miljoen jongeren × 28 % ≈ 1,26 miljoen migranten‑kinderen, waarvan ± 830.000 niet-westers/moslimland-herkomst.

🧮 Samenvatting

Categorie Aantal (2024)
In Nederland geboren, 0–25 jaar ~4,5 miljoen
Migratieachtergrond (0–25) ~1,26 miljoen
Hiervan niet-westers/uit moslimlanden ~830.000
Totaal personen herkomst islamitisch land ~4,0 miljoen

• ± 4 miljoen mensen in NL met herkomst uit islamitische landen (generaties 1 + 2).
• Kinderen/jongeren (0–25) uit deze groep: ruim 800 000, waarvan verreweg de meesten Muslims
Vakman pur sang
pi_218024338
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2025 18:16 schreef skysherrif het volgende:
Satellietbeelden. Trump aanval was ook 'gelekt' door een bevriend land aka Rusland. Daarom konden ze al dat spul weghalen. Zit al lang in de molen dus.
pi_218024343
... neger?
pi_218024354
Leuk als ze dat vanavond doen, heeft vast geen invloed op komst morgen Trump naar Nederland.
Zonder wrijving geen glans
pi_218024363
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2025 18:21 schreef Haags het volgende:
Leuk als ze dat vanavond doen, heeft vast geen invloed op komst morgen Trump naar Nederland.
Afgesproken dus nee.
pi_218024367
En dit is president 8)7

twitter
pi_218024373
Ik stel het wel op prijs dat we dagelijks een avondvullend programma krijgen. En dit keer ook een beetje op tijd zodat @Ali_boo niks mist.
  maandag 23 juni 2025 @ 18:24:18 #19
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_218024374
twitter
  Moderator maandag 23 juni 2025 @ 18:24:50 #20
358144 crew  capuchon_jongen
Belg
pi_218024380
Zag op sociale media dat iran de ambassade van de vs in tel aviv zou hebben gebombardeerd. Maar dut lijkt le heel erg fake.

Ik ben ondertussen die fake filmpjes op sociale media wel baat.
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
pi_218024385
quote:
1s.gif Op maandag 23 juni 2025 18:24 schreef capuchon_jongen het volgende:
Zag op sociale media dat iran de ambassade van de vs zou hebben gebombardeerd. Maar dut lijkt le heel erg fake.

Ben bang je ondertitel met "Belg" een beetje overbodig is.
pi_218024391
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2025 18:12 schreef Momo het volgende:
Ze verwachten dus dat Iran maar om zich heen gaat slaan als een klein kind dat geen snoepje krijgt?
Ik denk meer dat ze een hele gecalculeerde en symbolische aanval gaan doen op een of meerdere VS bases, dat met grootspraak een beetje opkloppen, iets zeggen als “als de VS ons nog een keer durft aan te vallen zullen de gevolgen catastrofaal zijn bla bla” en het er dan bij laten…
  Moderator maandag 23 juni 2025 @ 18:26:39 #23
358144 crew  capuchon_jongen
Belg
pi_218024393
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2025 18:25 schreef HarryDePizzaBakker1 het volgende:

[..]
Ben bang je ondertitel met "Belg" een beetje overbodig is.
Ja heel erg belangrijk dit.
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
pi_218024396
@Perrin

twitter
pi_218024399
Ik moest wel even lachen hierom

''Without self knowledge, without understanding the working and functions of his machine, man cannot be free, he cannot govern himself and he will always remain a slave.''
  Forum Admin maandag 23 juni 2025 @ 18:27:58 #26
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_218024401
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2025 18:14 schreef HarryDePizzaBakker1 het volgende:
Dit gaat gewoon een alibi aanval woorden. Paar raketjes op die lege Qatar basis. Paar gaten in de runway.
Iran die heel hard kan tweeten hoe hard ze de VS geneukt hebben in hun militaire poepertje. Paar AI filmpjes.

Trump die helemaal boos is, maar blij dat niemand gewond is omdat hij de beste is.

En dat was het.
Dit denk ik ook.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  maandag 23 juni 2025 @ 18:29:55 #27
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_218024418
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2025 18:14 schreef HarryDePizzaBakker1 het volgende:

En dat was het.
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2025 18:26 schreef oblo het volgende:

[..]
Ik denk meer dat ze een hele gecalculeerde en symbolische aanval gaan doen op een of meerdere VS bases, dat met grootspraak een beetje opkloppen, iets zeggen als “als de VS ons nog een keer durft aan te vallen zullen de gevolgen catastrofaal zijn bla bla” en het er dan bij laten…
Kan ik voor mij zien inderdaad, echte middelen hebben ze niet. En burgers doden in Qatar of UAE gaat ze ook duur staan.
pi_218024424
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2025 18:14 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Formeel is Medvedev nog steeds de partijvoorzitter van Rusland en sinds 2020 is hij vice-voorzitter van Ruslands veiligheidsraad.
In die laatste functie twittert en praat hij al sinds de oorlog met Oekraïne over nucleaire dreiging vanuit Rusland en over een mogelijke 3e Wereldoorlog. Hij zit nog steeds op zijn post en is voor Poetin een prima bliksemafleider.

Ik denk dat Trump geen idee heeft wat Medvedev tegenwoordig doet. Hij noemt hem "Former President". Tsja.
Hij was natuurlijk gewoon zetbaas van Poetin die zelf aan de touwtjes trok.
Wat je in het stukje basisschoolproza vooral leest is een stukje projectie. Trump denkt dat Poetin net zo gevoelig is voor wat vleierei als hijzelf, maar het tegendeel is waar natuurlijk.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_218024427
Hoe je went of keert ik denk echt niet dat je kan kutten met die gasten uit Iran

Die hebben hun aanhangers ook in de VS rondlopen

We hebben een tijd meegemaakt na de irak oorlog waarbij in Europa diverse aanslagen werden gepleegd op de landen die mee hadden gedaan in de Aliantie tegen Saddam Hoessein en Irak

Ik ben bang dat we dit straks weer gaan krijgen.

Beter kan je als land hier lekker neutraal in gaan blijven en laat die Amerikanen en die Israëlisch het maar lekker uitzoeken.
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_218024430
@PluggieOD

Ja komt u maar.
pi_218024435
twitter
pi_218024437
Iran moet snel zijn met die vergelding op de Amerikanen want Israël is hard op weg al Iran's slachtkracht te vernietigen :')
pi_218024448
Dit is zo getelefoneerd. Nu zijn nieuws accounts gewoon aan het live tweeten wat er gebeurt. De launchers staan al klaar in Iran.
En met nieuws accounts bedoel ik France24 en dergelijke.
pi_218024460
twitter
  maandag 23 juni 2025 @ 18:34:27 #35
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_218024464
quote:
2s.gif Op maandag 23 juni 2025 18:33 schreef Ali_boo het volgende:
[ x ]
Ik denk dat we een lege stoel hebben bij het diner van WimLex morgen.
  maandag 23 juni 2025 @ 18:34:49 #36
117098 Hathor
Effe niet
pi_218024468
quote:
10s.gif Op maandag 23 juni 2025 18:23 schreef Ali_boo het volgende:
En dit is president 8)7

[ x ]
Zoals ik al eerder zei....dit is een kleuter in het lichaam van een volwassene. Een regelrechte aanfluiting voor het ambt van president.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_218024469
quote:
1s.gif Op maandag 23 juni 2025 18:24 schreef capuchon_jongen het volgende:
Zag op sociale media dat iran de ambassade van de vs in tel aviv zou hebben gebombardeerd. Maar dut lijkt le heel erg fake.

Liegende politici, een fake news-oorlog die op het internet wordt gevoerd. Nu is er iets nieuws bijgekomen: zogenaamde 'content creators' uit New Delhi, Nairobi, Lagos en soortgelijke steden. Met behulp van AI maken ze filmpjes puur voor de clicks en uiteindelijk het geld

Hier is bijvoorbeeld het nieuwst aanwinst. Zie de pilot lekker chillen. _O-
pi_218024473
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2025 18:29 schreef Momo het volgende:

[..]
[..]
Kan ik voor mij zien inderdaad, echte middelen hebben ze niet. En burgers doden in Qatar of UAE gaat ze ook duur staan.
Alleen snap ik niet waarom ze voor Qatar kiezen (vermoedelijk). Zou een aanval op bases in bijv Irak niet veel makkelijker zijn?
pi_218024479
twitter
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  Moderator maandag 23 juni 2025 @ 18:36:23 #40
8781 crew  Frutsel
pi_218024483
Qatar wordt aangevallen atm vgm.
pi_218024484
quote:
11s.gif Op maandag 23 juni 2025 18:27 schreef Ali_boo het volgende:
@:Perrin

[ x ]
Papa John doet goede zaken de laatste tijd.
pi_218024485
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2025 18:35 schreef Doler12 het volgende:

[..]
Liegende politici, een fake news-oorlog die op het internet wordt gevoerd. Nu is er iets nieuws bijgekomen: zogenaamde 'content creators' uit New Delhi, Nairobi, Lagos en soortgelijke steden. Met behulp van AI maken ze filmpjes puur voor de clicks en uiteindelijk het geld

Hier is bijvoorbeeld het nieuwst aanwinst. Zie de pilot lekker chillen. _O-
[ afbeelding ]
Die B35 heavy bomber van een paar dagen geleden was dan wel weer grappig
pi_218024486
Veel explosies in qatar nu
pi_218024487
Moet dit nou?

twitter
pi_218024492
quote:
1s.gif Op maandag 23 juni 2025 18:36 schreef Frutsel het volgende:
[ x ]
Waarom schakelen ze die launchers niet meteen uit.
  maandag 23 juni 2025 @ 18:37:32 #47
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_218024494
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2025 18:34 schreef Momo het volgende:

[..]
Ik denk dat we een lege stoel hebben bij het diner van WimLex morgen.
Zei het al ja. :+
Wie dit leest is een lezer van dit
  Moderator maandag 23 juni 2025 @ 18:37:33 #48
8781 crew  Frutsel
pi_218024495
twitter

Bovenstaande bron is onbekend. Maar dat is een lege basis volgens de reacties
pi_218024496
Vergissing.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_218024499
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')