abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 23 juni 2025 @ 22:33:48 #251
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_218027050
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2025 22:31 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

Ja ik snap die frame ook niet helemaal wat had er dan moeten gebeuren. Dat de 80% zich schikt naar oude partijprominenten? Dat ze meer spreektijd krijgen dan de rest. Dat de fusie moest worden afgeblazen omdat ze zoveel jaar bij de partij zitten en meer te zeggen hebben dan anderen?
Al die VVD-achtige types zijn het gewoon niet meer gewend dat die brave oudlinkse club een onafhankelijke koers kan varen.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_218027313
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2025 22:46 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Bedrijven die de Nederlandse economie draaiende houden en veel mensen een baan bezorgen mogen best hier blijven zonder kapot gemaakt te worden.

Kap nou eens met dat achterlijke zwart-wit-denken, dit is dus precies waarom ik zo'n bloedhekel aan de flanken heb waar jouw partij deel van uit maakt.

Je bent een Hamasknuffelaar of je bent een Zionist, je bent voor Israël of voor Iran, je bent voor de mensen of je bent voor de grote bedrijven. Echt niets in jullie bovenkamers is nog in staat om tussen deze extremen te denken, echt helemaal niets. Het is goed of het is fout, het is jouw kant of je bent extreemrechts. Nee, niets van dit.
Lol. De economie wordt draaiende gehouden door mensen. Zonder mensen geen bedrijven. Bedrijven krijgen in Nederland allemaal voordeeltjes voor vestiginsklimaat mensen zeker de midden en onderklasse krijgen dat veel minder. Ik denk dat je je verkijkt op hoeveel bedrijven uit ons land halen en hoeveel ze erin terugstoppen. Dat mag je heel zwat-wit vinden maar werkelijk niemand wil bedrijven kapotmaken. Ik zie bijvoorbeeld zo'n schandaal met DuPont dat onze leefomgeving vervuilt en ik zie daarin dat onze overheid veel te weinig doet om daar tegen op te treden om bestuurders ook meer persoonlijk aansprakelijk te kunnen stellen. Doet een privé persoon iets fout is er celstraf doet een bedrijf vrijwel hetzelfde fout kunnen ze het afkopen.

Ik noem werkelijk nooit iemand zionist, ik ben ook niet voor Hamas. Ik ben niet voor Israel en ook niet voor Iran. Ik ben wel voor slachtoffers van geweld zowel Israelisch als Palestijns. Maar zoals mensen heel goed snappen waarom Israel geweld gebruikt snap ik ook prima dat de onderdrukking van Israel ook een reactie oproept bij de onderdrukten die ik niet minder terecht vindt. Als we kijken naar Israel en Iran meten we gigantisch met twee maten, Iran heeft alle mogelijke sancties. Bij Israel kijken we nog weg als ze 2 miljoen mensen verhongeren, wat duidelijk in gaat tegen verdragen die we met ze hebben over mensenrechten. In een deal met Iran zouden we ze nooit weg laten komen met iets vergelijkbaars. Met Amerika geldt dat ook in mindere maten, maar daarvan vind ik het nog begrijpelijker dat we die niet altijd aan de regels kunnen houden want ze zijn ook nogal machtig, ik begrijp juist prima dat je soms wat pragmatischer moet zijn dan principieel.
  Moderator maandag 23 juni 2025 @ 23:11:22 #253
375570 crew  Cyan9
pi_218027318
Ik vind dit artikel een mooi inkijkje.
twitter
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
  maandag 23 juni 2025 @ 23:19:33 #254
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_218027352
Vooralsnog lijkt de schade voor onze roodgroene vrienden mee te vallen:

pi_218027376
quote:
Reshma Roopram(PvdA) over intimidatie op het PvdA-congres:

"De ledendemocratie werd om zeep geholpen door allerlei machtstrucjes. Het was totaal niet veilig en we werden geïntimideerd op het congres. Ze zeiden tegen mij: je zorgt voor een tweedeling in de partij."

"Mensen die bij onze RoodVooruit bijeenkomst aanwezig wilden zijn werden zo onder druk gezet om niet hun stem te laten horen want anders zou het hun baantje kosten."

"Mensen die lid waren van de PvdA én van GroenLinks konden dubbel stemmen. Dat is absoluut niet democratisch. En het is zeker niet democratisch dat tijdens het uitspreken van je motie je uitgejouwd wordt."
twitter

https://x.com/Strijder124/status/1937231129247121439
  maandag 23 juni 2025 @ 23:27:59 #256
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_218027391
quote:
Komt wel overeen met de agressieve taal van de voorstanders hier in dit topic
Laffe huichelaar
pi_218027398
quote:
7s.gif Op maandag 23 juni 2025 23:11 schreef Cyan9 het volgende:
Ik vind dit artikel een mooi inkijkje.
[ x ]
Bedankt voor het delen, wat mij betreft een veel realistischer kijk dan de Telegraaf die uiteraard alleen de afvalligen aan het woord laat. En die maximaal inzetten op hun verhaal van dit is het echte extremisme in Nederland.

quote:
Het afgelopen jaar ging er veel aandacht uit naar het verzet binnen de PvdA onder leiding van prominenten als Ad Melkert, Gerdi Verbeet en Rob Oudkerk. Ze deden dat zoals sociaal-democraten dat eigenlijk altijd doen: met felle opiniestukken, tal van mediaoptredens en levendige debatten in zaaltjes waarbij iedereen welkom is.

Dus terwijl de buitenwereld zich vergaapte aan de zaaltjes en mediaoptredens van Melkert en Verbeet en Oudkerk, weet de binnenwereld dat hun verzet allang geen bedreiging meer vormt. Ze hebben mediamacht, maar ze bevinden zich allang niet meer in het hart van de partij.
Ik denk dat mensen die zeggen dat prominenten bij het grofvuil worden gezet deze dimensie nogal missen. Dat ja deze mensen weten inderdaad goed hun verhaal te doen in de media. Maar eigenlijk zijn zij meer de drammers dan de 88% PvdA en 89% GL leden die de fusie wél zien zitten. Wat dat betreft is het een heel goed teken dat de leden winnen van de prominenten.

Dat er mensen zijn opgestapt omdat de fusiepartij strenger is op migratie of omdat Timmermans de Palestijnse cultuur er een van de dood noemde haalt de media amper dat past niet binnen het narratief dat de partij radicaliseert.

quote:
Als wij straks in de positie komen om dat wel te doen, snappen we dat je compromissen moet sluiten, maar dat betekent niet dat je idealen een compromis moeten zijn. Wij zijn soms bang dat de idealen nu al schuiven in voorbereiding op de macht.’
Dit heb ik ook heel sterk, ik heb sinds de fusie op ze gestemd want dat vind ik een goed idee. Maar ik stem waarschijniljk PvdD omdat ik hier toch wel vrees voor heb. Hun standpunt over wapenleveranties neemt bij mij in ieder geval wat van die angst weg. Tuurlijk kun je dat afzwakken in onderhandelingen maar je ideaal moet je voor durven staan. Hopelijk krijgt Kati Piri een hogere plek op de lijst, heel dapper en tegelijkertijd politiek handig gespeeld.
pi_218027404
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2025 23:27 schreef timmmmm het volgende:

[..]
Komt wel overeen met de agressieve taal van de voorstanders hier in dit topic
De aanstelleritis viert hoogtij. Dus zeggen dat iemand die mediaoptredens doet dat het een kutidee is om te fuseren wat 90% wil, voor tweedeling zorgt in de partij is intimidatie :')
Machtstrucjes is juist je toegang tot de media gebruiken om een beeld te schetsen alsof je van alles wordt aangedaan.
  maandag 23 juni 2025 @ 23:33:30 #259
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_218027406
quote:
Dat dubbel stemmen was bij de fusie al dubieus. Pro persoon dat lid werd van beide partijen kon 2x stemmen. Was je tegen, dan maar 1x. Of je moest lid worden van een partij waarvan je dus niet wilde fuseren. Truukje is nu dus weer toegepast.

En ik vraag mij af of in hoeverre de motie zelf voldoet aan het internationaal recht. Je brengt immers bewust duizenden onschuldige burgers bewust in gevaar. Er zijn echter nog genoeg andere opties om Israël te beperken in aanvalskracht die niet een dergelijk gevaar met zich meebrengt. Ook is het niet evenredig, het is immers gericht om de aanvallen tegen enkele landen te voorkomen, terwijl de verdediging voor alle tegenstanders wordt verkleind. Of gelden dit soort overwegingen niet voor zij die 'moreel juist' zijn?
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
pi_218027417
quote:
1s.gif Op maandag 23 juni 2025 23:33 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]
Dat dubbel stemmen was bij de fusie al dubieus. Pro persoon dat lid werd van beide partijen kon 2x stemmen. Was je tegen, dan maar 1x. Of je moest lid worden van een partij waarvan je dus niet wilde fuseren. Truukje is nu dus weer toegepast.

En ik vraag mij af of in hoeverre de motie zelf voldoet aan het internationaal recht. Je brengt immers bewust duizenden onschuldige burgers bewust in gevaar. Er zijn echter nog genoeg andere opties om Israël te beperken in aanvalskracht die niet een dergelijk gevaar met zich meebrengt. Ook is het niet evenredig, het is immers gericht om de aanvallen tegen enkele landen te voorkomen, terwijl de verdediging voor alle tegenstanders wordt verkleind. Of gelden dit soort overwegingen niet voor zij die 'moreel juist' zijn?
Ons beleid brengt nu 2 miljoen mensen in gevaar. Wat is nou belangrijker duizenden of miljoenen. Voor mij is het simpel. Het is je goed recht verder het daar niet mee eens te zijn. Wat niet evenredig is dat de eventuele Israelische doden zoveel zwaarder wegen dan de tientallen mensen die ook nu nog elke dag kapot worden geschoten omdat ze wanhopig bij een voedseluitgiftepunt voedsel willen halen.

Bekijk deze YouTube-video
Kijk zoiets maar eens voor een paar minuten, super schokkend en kom dan bij me terug dat een wapenembargo de Israeliers buiten proportioneel raakt. Wat dat betreft is er ook alleen maar ophef over dit standpunt omdat Israel geen journalisten toelaat.
  maandag 23 juni 2025 @ 23:41:06 #261
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_218027421
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2025 23:39 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Ons beleid brengt nu 2 miljoen mensen in gevaar. Wat is nou belangrijker duizenden of miljoenen. Voor mij is het simpel. Het is je goed recht verder het daar niet mee eens te zijn. Wat niet evenredig is dat de eventuele Israelische doden zoveel zwaarder wegen dan de tientallen mensen die ook nu nog elke dag kapot worden geschoten omdat ze wanhopig bij een voedseluitgiftepunt voedsel willen halen.

Bekijk deze YouTube-video
Kijk zoiets maar eens voor een paar minuten, super schokkend en kom dan bij me terug dat een wapenembargo de Israeliers buiten proportioneel raakt. Wat dat betreft is er ook alleen maar ophef over dit standpunt omdat Israel geen journalisten toelaat.
Ja al mijn punten uit de context halen en er dan een stropop van maken.
pi_218027430
quote:
13s.gif Op maandag 23 juni 2025 23:41 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]
Ja al mijn punten uit de context halen en er dan een stropop van maken.
Dat krijg je als je een stropop blijft optuigen op die motie. Dat PvdA erdoor radicaal of onbetrouwbaar is. In een coalitie zijn ze heus wel bereid water bij de wijn te doen op zoiets.
Kijk nou maar eens naar de situatie in Gaza en kom dan nog eens vertellen wie er onevenredig geraakt wordt.
  maandag 23 juni 2025 @ 23:42:35 #263
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_218027432
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2025 23:31 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Bedankt voor het delen, wat mij betreft een veel realistischer kijk dan de Telegraaf die uiteraard alleen de afvalligen aan het woord laat. En die maximaal inzetten op hun verhaal van dit is het echte extremisme in Nederland.
[..]
Ik denk dat mensen die zeggen dat prominenten bij het grofvuil worden gezet deze dimensie nogal missen. Dat ja deze mensen weten inderdaad goed hun verhaal te doen in de media. Maar eigenlijk zijn zij meer de drammers dan de 88% PvdA en 89% GL leden die de fusie wél zien zitten. Wat dat betreft is het een heel goed teken dat de leden winnen van de prominenten.

Je quote een stuk waarin staat deze mensen hun zorgen uiten met debatten en zalen waar iedereen welkom is. Ze gaan dus open het debat aan met wie maar wil en jij leest hierin wéér iets negatiefs om ze in een kwaad daglicht te zetten. Ik begin te twijfelen of je uberhaupt wel kan lezen.
Laffe huichelaar
pi_218027457
quote:
9s.gif Op maandag 23 juni 2025 23:42 schreef timmmmm het volgende:

[..]
Je quote een stuk waarin staat deze mensen hun zorgen uiten met debatten en zalen waar iedereen welkom is. Ze gaan dus open het debat aan met wie maar wil en jij leest hierin wéér iets negatiefs om ze in een kwaad daglicht te zetten. Ik begin te twijfelen of je uberhaupt wel kan lezen.
Sorry hoor maar in de media eenzijdig je verhaal vertellen is niet open het debat aangaan. Dan gebruik je juist je machtspositie om het debat in je voordeel te beslechten. Daarbij juist als ze dus in die zaaltjes geweest en hun voorstel wordt dik weggestemd heb je dat debat dus verloren. Kan je allemaal zuur gaan doen dat het Noord-Koreaans is of dat zeggen dat iemand voor tweedeling zorgt intimidatie is. Ja dan kom je bij mij inderdaad in negatiever daglicht.

Wat er ook stond en wat ik letterlijk quote was dat ze niet meer in het hart van de partij zaten. Wat ook wel duidelijk wordt als ze dus maar 20% steun voor hun plannen kunnen organiseren na open debatten in zaaltjes en een hele rits aan media-optredens. Daarbij hoe vaak zien we dit wel niet, politici die met veel misbaar een trap na geven.
  maandag 23 juni 2025 @ 23:48:13 #265
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_218027458
Idiote motie van Piri en de afhandeling ervan en de bejegening van tegenstanders laat een lelijke kant van de partij zien maar wat zou het toch mooi zijn als de rechtsen zich net zo druk zouden maken over de etnische zuivering in Palestina als om een een scene op een PvdA-congres over de eventuele niet-levering van drie schroefjes.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  maandag 23 juni 2025 @ 23:51:05 #266
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_218027470
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2025 23:48 schreef -XOR- het volgende:
Idiote motie van Piri en de afhandeling ervan en de bejegening van tegenstanders laat een lelijke kant van de partij zien maar wat zou het toch mooi zijn als de rechtsen zich net zo druk zouden maken over de etnische zuivering in Palestina als om een een scene op een PvdA-congres over de eventuele niet-levering van drie schroefjes.
Welke etnische zuivering?
pi_218027479
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2025 23:48 schreef -XOR- het volgende:
Wat is er dan idioot aan om geen wapens te leveren die gebruikt kunnen worden voor oorlogsmisdaden.
De links is onmogelijk eng campagne is alweer op volle toeren. Moeten we werkelijk doen alsof internationaal recht willen volgen net zo extreem is als onze wetten met de voeten willen treden. Daarbij ook juist een eventueel impopulair standpunt bij de rest van het land toch vasthouden straalt toch betrouwbaarheid uit.
  dinsdag 24 juni 2025 @ 00:01:16 #268
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_218027514
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2025 23:52 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Wat is er dan idioot aan om geen wapens te leveren die gebruikt kunnen worden voor oorlogsmisdaden.
De links is onmogelijk eng campagne is alweer op volle toeren. Moeten we werkelijk doen alsof internationaal recht willen volgen net zo extreem is als onze wetten met de voeten willen treden. Daarbij ook juist een eventueel impopulair standpunt bij de rest van het land toch vasthouden straalt toch betrouwbaarheid uit.
Het gaat puur om benodigdheden voor de iron dome he, wat mij betreft komt er een embargo op alle andere export van militair materieel naar Israel, maar Israel heeft in principe de iron dome wel nodig om haar burgers tegen vooral Iraanse luchtaanvallen te verdedigen (al gelooft natuurlijk niemand dat zonder Nederlandse leveringen die iron dome in elkaar zou donderen). Vooropgesteld dat alle alarmlichten af moeten gaan wanneer Netanyahu en Trump het over regime change hebben maar als ze dat daadwerkelijk zouden doorzetten zien we dan wel weer.

De Telegraaf-haatcampagne is inderdaad zo ontzettend doorzichtig, en dan nog trappen veel kneusjes erin.

[ Bericht 2% gewijzigd door -XOR- op 24-06-2025 00:12:04 ]
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  dinsdag 24 juni 2025 @ 00:16:33 #269
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_218027673
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2025 23:42 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Dat krijg je als je een stropop blijft optuigen op die motie. Dat PvdA erdoor radicaal of onbetrouwbaar is. In een coalitie zijn ze heus wel bereid water bij de wijn te doen op zoiets.
Kijk nou maar eens naar de situatie in Gaza en kom dan nog eens vertellen wie er onevenredig geraakt wordt.
Het is gewoon smerig om te impliceren dat mensen die het niet eens zijn met de motie dan maar voor de doden van Gaza zijn.
pi_218027731
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2025 00:01 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Het gaat puur om benodigdheden voor de iron dome he, wat mij betreft komt er een embargo op alle andere export van militair materieel naar Israel, maar Israel heeft in principe de iron dome wel nodig om haar burgers tegen vooral Iraanse luchtaanvallen te verdedigen (al gelooft natuurlijk niemand dat zonder Nederlandse leveringen die iron dome in elkaar zou donderen). Vooropgesteld dat alle alarmlichten af moeten gaan wanneer Netanyahu en Trump het over regime change hebben maar als ze dat daadwerkelijk zouden doorzetten zien we dan wel weer.
Als Israel niet illegaal Iran had aangevallen hadden ze de Iron Dome volgens mij helemaal niet nodig tegen Iraanse raketten. Er is wel een narratief dat Iran zo agressief is maar dat blijkt toch niet echt uit de gebeurtenissen de afgelopen tijd. Ja ze schieten terug, ik heb heel heel vaak gehoord dat Israel het recht heeft zich te verdedigen.
Maar dat hele gedoe dat ze Israel zouden vernietigen, is toch een totaal onrealistische fantasie. Er zijn veel meer slachtoffers aan Iraanse kant.

Als Israel hun strijd tegen Hamas voerden met meer acht voor mensenrechten was deze motie er ook nooit gekomen. Ik vind ook dat PvdA bij monde van Piri en Timmermans gelijk heeft dat de verdediging van het raketschild wel degelijk voor meer oorlogszucht zorgt. Als Israel meer consequenties heeft van hun constante aanvallen op ongeveer elk buurland zullen ze toch van strategie moeten veranderen. Dat ze raketten moeten vangen af en toe heeft ook te maken met die strategie die ze peace through strength noemen, dus gewoon forceren met geweld tot ze hun zin krijgen. Dat zorgt voor de geweldsspiraal, ja de andere partijen in de regio doen daar ook aan mee, maar die hebben geen raketschild. Als we ze allemaal wapens zouden leveren en alleen die van Israel zouden cancelen dan had ik een probleem met motie Piri.

quote:
Israel and Iran are currently locked in a dangerous cycle of hostility and escalating confrontation. At the heart of this tension lies a critical but often misunderstood distinction: the conflation of anti-Zionism with anti-Semitism. This confusion, whether deliberate or not, misrepresents Iran’s position and obstructs any genuine path toward peace.
Iran is not an anti-Semitic country. It is an anti-Zionist country — and that is a crucial difference. Recognizing this distinction is essential if we hope to move beyond fear, propaganda, and endless conflict toward real dialogue and resolution.

Jews have lived in Persia—modern-day Iran—for more than 2,500 years, dating back to the Babylonian exile. Iran’s Jewish community is one of the oldest in the world. Historically, Jews in Iran experienced more tolerance than in much of Christian Europe. Today, synagogues, Hebrew schools, and kosher butcheries still operate in Iran, and Persian Jews continue to contribute to the country’s cultural and social life.

Even now, Iran is home to the largest Jewish population in the Middle East outside Israel. This community practices its faith freely and holds a reserved seat in the Iranian parliament. These facts stand in stark contrast to the widespread belief that Iran is inherently hostile to Jews.
https://blogs.timesofisra(...)-it-is-anti-zionist/
Ik denk dat dat soort zaken compleet onderbelicht blijft. Er zit toch heel veel moslimhaat in Nederland dus Iran is al snel de as van het kwaad. Niet dat ik dat land verder iets goed vind doen, die proxies van ze voeren vreselijk geweld uit en de burgerrechten daar zijn waardeloos. Dan nog gaan extra bommen op Iran daar waarschijnlijk niks aan veranderen. Ik zie ze juist eerder verharden, net zoals Israel verhard is door 7 oktober.
  dinsdag 24 juni 2025 @ 00:23:09 #271
14513 SilverMane
It`s all about the Mammon
pi_218027774
quote:
6s.gif Op maandag 23 juni 2025 23:19 schreef Ringo het volgende:
Vooralsnog lijkt de schade voor onze roodgroene vrienden mee te vallen:

[ afbeelding ]
Zijn allemaal luitjes die dubbel willen stemmen.
Je bent geen dwaas als je opgeeft wat je niet kunt vasthouden om te krijgen wat je nooit meer afgenomen kan worden.
pi_218027805
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juni 2025 00:16 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]
Het is gewoon smerig om te impliceren dat mensen die het niet eens zijn met de motie dan maar voor de doden van Gaza zijn.
Uhuh, maar de implicatie dat mensen die voor de motie zijn voor dode Israeliers zijn is wel bon-ton. Of zeggen dat het antisemitisch is. Het heeft toch niks met geloof te maken een land sanctioneren.
Daarbij PVVD zijn wel degelijk voor het doden van Gazanen of ze zijn in ieder geval prima bereid de andere kant op te kijken zo lang het politiek opportuun is.

Als VVD tegen noodhulp stemt, lijkt me dat toch wel directer voor dode gazanen zorgen. Dan onderdelen van de Iron dome niet leveren voor dode Israeliers. Met wat geluk tegen de tijd dat het van kracht is, is Israel niet eens meer in oorlog met Iran. Ik heb weinig mensen moord en brand zien schreeuwen, ze extremisten, moordenaars , racisten of onbetrouwbaar horen noemen. De dubbele standaard is mega. Rechts komt makkelijk weg met dit soort dingen. Die zijn dan niet meteen moreel failliet. Dan is Etto stil.
pi_218027837
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2025 21:52 schreef Nattekat het volgende:

[..]
GL-PvdA kan het absoluut vergeten nu. VVD en PVV hebben veel te veel zetels samen om te negeren.
ja, ik vermoed ook dat de VVD uiteindelijk liever de nare maar niet achterbakse Wilders zal hebben dan de combinatie Timmermans/Piri.
pi_218027886
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2025 00:29 schreef poemojn het volgende:

[..]
ja, ik vermoed ook dat de VVD uiteindelijk liever de nare maar niet achterbakse Wilders zal hebben dan de combinatie Timmermans/Piri.
Natuurlijk. Dat is toch geen vraag. Yesilgos had niet voor niks een week nodig om te bedenken dat ze Wilders toch uit ging sluiten ook al was hij weggelopen en heeft hun rechtse kabinet werkelijk niks bereikt. Vervolgens bij het minste of geringste gaat ze weer door met haar beperkte trucendoos om iedereen extremistisch en walgelijk te noemen. Ik heb de hoop dat zowel VVD en PVV de boot in gaan deze verkiezingen. Ze hebben weinig geleverd en een nog slechter verhaal daarover. Daarbij mensen zeggen de polarisatie zat te zijn, nou dan zit je natuurlijk niet goed op de uiterst rechtse flank.
  dinsdag 24 juni 2025 @ 00:33:23 #275
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_218027888
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2025 00:29 schreef poemojn het volgende:

[..]
Die staan ook inhoudelijk veel dichterbij de PVV dan bij PvdA natuurlijk. Bij de VVD keuren ze de negerjachten niet goed, maar hebben ze er wel begrip voor.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  dinsdag 24 juni 2025 @ 09:34:57 #276
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_218029312
Maargoed wat is er nu helemaal gebeurt op dat congres. Rob Oudkerk, iemand die al maanden iedere mogelijke aandacht aangrijpt om lekker zonder tegenspraak te kunnen gallen over de PvdA/GL, en daar zelfs onwaarheden over verspreid, wordt uitgejoeld door een handvol jonge leden die elkaar opstookt.

Niet dat dat uitjoelen heel fraai is. Maar politieke jongeren zoeken nou eenmaal wel eens de grenzen op. Spreek ze een keer aan op hun gedrag, en ga verder.
pi_218029389
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2025 09:34 schreef Hexagon het volgende:
Maargoed wat is er nu helemaal gebeurt op dat congres. Rob Oudkerk, iemand die al maanden iedere mogelijke aandacht aangrijpt om lekker zonder tegenspraak te kunnen gallen over de PvdA/GL, en daar zelfs onwaarheden over verspreid, wordt uitgejoeld door een handvol jonge leden die elkaar opstookt.

Niet dat dat uitjoelen heel fraai is. Maar politieke jongeren zoeken nou eenmaal wel eens de grenzen op. Spreek ze een keer aan op hun gedrag, en ga verder.
Tuurlijk maar zo gaat het uiteindelijk toch ook denk ik? Ik bedoel ja mensen die toch al extreem kritisch waren maken van een mug een olifant als een paar van dat soort mensen die al maanden kritiek leveren op de fusie nu toch vertrekken met veel misbaar. Zoals ik het zie halen de meeste PvdA/GL stemmers er hun schouders over op, wat dan door sommigen geïnterpreteerd wordt als het klatstellen van de critici ofzo ook al gaan die ex-kopstukken uit eigen beweging weg.
pi_218029565
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2025 09:45 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Tuurlijk maar zo gaat het uiteindelijk toch ook denk ik? Ik bedoel ja mensen die toch al extreem kritisch waren maken van een mug een olifant als een paar van dat soort mensen die al maanden kritiek leveren op de fusie nu toch vertrekken met veel misbaar. Zoals ik het zie halen de meeste PvdA/GL stemmers er hun schouders over op, wat dan door sommigen geïnterpreteerd wordt als het klatstellen van de critici ofzo ook al gaan die ex-kopstukken uit eigen beweging weg.
Ach, die jonge idioten zonder enig historisch besef zouden zelfs Vadertje Drees en Joop daar-zit-Sinterklaas-achter-die-tafel Den Uyl uitjoelen. Bij pvda-gl is geen enkel spoor van rationaliteit meer te vinden, het is een doorgedraaid links-populistisch clubje van radicalen geworden.
  dinsdag 24 juni 2025 @ 10:52:04 #279
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_218029858
Zoals zo vaak is Job Cohen ook nu de wijste. Maar het rechtse grut dat hier ineens zo begaan is met het voortbestaan van de soosjaaldeemookraasie zal hem wel weer te soft vinden :D

https://www.nporadio1.nl/(...)en-aan-elkaar-wennen

quote:
Cohen was, samen met onder andere Gerdi Verbeet, Lodewijk Asscher en Ad Melkert indiener van een motie op het congres, waarin werd opgeroepen om de veelbesproken motie-Piri te heroverwegen. 80 procent van de leden stemde tegen die motie. Hij noemt de motie-Piri 'ingewikkeld', maar denkt dat hij dezelfde doelen heeft: "Het gaat erom dat die verschrikkelijke oorlog ophoudt, net als het akelige regime van Netanyahu."

De voormalig partijleider en -burgemeester van Amsterdam (77) denkt dat jongere leden van de partij vaak anders naar bepaalde zaken kijken dan de oudere leden, bijvoorbeeld over Israël en de conflicten in het Midden-Oosten. "Israël is ook tot stand gekomen omdat Westerse regeringen zich rot geschrokken waren van de holocaust. Ze vonden dat er een plek moest zijn voor het joodse volk. Daarom wordt Israël anders bekeken dan andere landen. Maar ik snap ook dat jongeren een andere relatie met de holocaust hebben", vertelt hij.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 24 juni 2025 @ 10:58:59 #280
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_218029907
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 juni 2025 10:52 schreef Ringo het volgende:
Zoals zo vaak is Job Cohen ook nu de wijste. Maar het rechtse grut dat hier ineens zo begaan is met het voortbestaan van de soosjaaldeemookraasie zal hem wel weer te soft vinden :D

https://www.nporadio1.nl/(...)en-aan-elkaar-wennen
[..]

Kap nou toch eens met dat immens kansloze zwartwit denken. Donderstraal ermee op.

Niet iedereen die het niet eens is met jouw extreme mening is extreemrechts. Punt.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  dinsdag 24 juni 2025 @ 11:05:43 #281
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_218029969
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2025 10:58 schreef Nattekat het volgende:

Kap nou toch eens met dat immens kansloze zwartwit denken. Donderstraal ermee op.

Niet iedereen die het niet eens is met jouw extreme mening is extreemrechts. Punt.
:D ik heb het woord “extreem” niet eens gebruikt in vorige post. Maar at your service hoor!
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 24 juni 2025 @ 11:12:47 #282
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_218030024
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 juni 2025 11:05 schreef Ringo het volgende:

[..]
:D ik heb het woord “extreem” niet eens gebruikt in vorige post. Maar at your service hoor!
Rechts, zelfde zelfde. Je hele manier van discussiëren is simpelgezegd gewoon extreem triest. Je speelt de man, niet de bal. En je doet bijna niks anders.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_218030588
Het vrije westen wordt juist eerder bedreigd door Israel. Wat ik als het vrije westen zie is dat we uitgaan van mensenrechten. Maar dat laten we varen omdat we anders Israel moeten loslaten. Als je zoiets laat varen op een gebied wordt het ook makkelijker te denken oh we kunnen ook in andere situaties misschien even die mensenrechten ondergeschikt maken aan opportunisme. Daarbij leeft weer heel sterk het idee dat wapens en geweld blijkbaar de oplossing zijn voor een hoop problemen, ik zie ons daardoor eerder minder vrij worden dan meer. Ook het type aanval waar een centrumlinkse partij al als vijand van het vrije Westen wordt neergezet of steun voor Palestijnen als steun voor Hamas is denk ik een gevaar voor de vrijheid het is namelijk een soort van gedachtepolitie dat je meer en meer wordt aangekeken op je mening dat je al sneller buiten spel komt te staan omdat je mening afwijkend is.
Dat hele gedoe waarbij letterlijk elke linkse partij verdacht of het kwaad is of anti-westers vind ik in elk geval eerder onderdrukkend dan bevrijdend.
  dinsdag 24 juni 2025 @ 12:19:37 #284
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_218030596
en vol
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: