Tuurlijk maar zo gaat het uiteindelijk toch ook denk ik? Ik bedoel ja mensen die toch al extreem kritisch waren maken van een mug een olifant als een paar van dat soort mensen die al maanden kritiek leveren op de fusie nu toch vertrekken met veel misbaar. Zoals ik het zie halen de meeste PvdA/GL stemmers er hun schouders over op, wat dan door sommigen geïnterpreteerd wordt als het klatstellen van de critici ofzo ook al gaan die ex-kopstukken uit eigen beweging weg.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 09:34 schreef Hexagon het volgende:
Maargoed wat is er nu helemaal gebeurt op dat congres. Rob Oudkerk, iemand die al maanden iedere mogelijke aandacht aangrijpt om lekker zonder tegenspraak te kunnen gallen over de PvdA/GL, en daar zelfs onwaarheden over verspreid, wordt uitgejoeld door een handvol jonge leden die elkaar opstookt.
Niet dat dat uitjoelen heel fraai is. Maar politieke jongeren zoeken nou eenmaal wel eens de grenzen op. Spreek ze een keer aan op hun gedrag, en ga verder.
Ach, die jonge idioten zonder enig historisch besef zouden zelfs Vadertje Drees en Joop daar-zit-Sinterklaas-achter-die-tafel Den Uyl uitjoelen. Bij pvda-gl is geen enkel spoor van rationaliteit meer te vinden, het is een doorgedraaid links-populistisch clubje van radicalen geworden.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 09:45 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Tuurlijk maar zo gaat het uiteindelijk toch ook denk ik? Ik bedoel ja mensen die toch al extreem kritisch waren maken van een mug een olifant als een paar van dat soort mensen die al maanden kritiek leveren op de fusie nu toch vertrekken met veel misbaar. Zoals ik het zie halen de meeste PvdA/GL stemmers er hun schouders over op, wat dan door sommigen geïnterpreteerd wordt als het klatstellen van de critici ofzo ook al gaan die ex-kopstukken uit eigen beweging weg.
quote:Cohen was, samen met onder andere Gerdi Verbeet, Lodewijk Asscher en Ad Melkert indiener van een motie op het congres, waarin werd opgeroepen om de veelbesproken motie-Piri te heroverwegen. 80 procent van de leden stemde tegen die motie. Hij noemt de motie-Piri 'ingewikkeld', maar denkt dat hij dezelfde doelen heeft: "Het gaat erom dat die verschrikkelijke oorlog ophoudt, net als het akelige regime van Netanyahu."
De voormalig partijleider en -burgemeester van Amsterdam (77) denkt dat jongere leden van de partij vaak anders naar bepaalde zaken kijken dan de oudere leden, bijvoorbeeld over Israël en de conflicten in het Midden-Oosten. "Israël is ook tot stand gekomen omdat Westerse regeringen zich rot geschrokken waren van de holocaust. Ze vonden dat er een plek moest zijn voor het joodse volk. Daarom wordt Israël anders bekeken dan andere landen. Maar ik snap ook dat jongeren een andere relatie met de holocaust hebben", vertelt hij.
Kap nou toch eens met dat immens kansloze zwartwit denken. Donderstraal ermee op.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 10:52 schreef Ringo het volgende:
Zoals zo vaak is Job Cohen ook nu de wijste. Maar het rechtse grut dat hier ineens zo begaan is met het voortbestaan van de soosjaaldeemookraasie zal hem wel weer te soft vinden
https://www.nporadio1.nl/(...)en-aan-elkaar-wennen
[..]
quote:Op dinsdag 24 juni 2025 10:58 schreef Nattekat het volgende:
Kap nou toch eens met dat immens kansloze zwartwit denken. Donderstraal ermee op.
Niet iedereen die het niet eens is met jouw extreme mening is extreemrechts. Punt.
Rechts, zelfde zelfde. Je hele manier van discussiëren is simpelgezegd gewoon extreem triest. Je speelt de man, niet de bal. En je doet bijna niks anders.quote:Op dinsdag 24 juni 2025 11:05 schreef Ringo het volgende:
[..]ik heb het woord “extreem” niet eens gebruikt in vorige post. Maar at your service hoor!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |